Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"had op 5 -10-2010 wat zaden laten ontkiemen direct in cocos grond 4 van de 5 waren uitgekomen na 3 dagen eergisteren (12 -10-2010 ) legde ik het zaadje die niet uitkomt in een glas met water gisteren was er nog steeds niets met het zaadje dat was al dag 8 gisterenavond heb ik het zaadje uit het water gehaald en met een breekmesje opengekraakt en terug in het water gegooid. nu vandaag, zit er al 1,5 bijna 2cm wortel aan. HET IS GELUKT WOOOT dus als je zaden hebt die niet uitkomen, barst ze heel voorzichtig open met een scherp mesje en je weet dus maaar nooit wat er gebeurd. al die discussies over het ontkiemen, ik zeg als je zaadje vocthig is en goed op temperatuur komt het overal uit, in aarde, tussen zand, cocos grond, glas water, tussen wc papier of watten bij mij komen ze overal uit en komen ze niet uit, is het zaadje slecht en kun je misschien tussenkomen zoals ik deed."
"Plantjes zijn zo goed als dood ? wat heeft dit veroorzaakt ? is het overbemesting ? er zitten veel gaatjes onderaan in de pot dus verzuipen kunnen ze toch niet ? Kan ik eventueel nog voor een reddingsactie zorgen ? wat zouden jullie doen Help help ze staan sinds kort in bloei er hangt amper iets aan en ze zijn al kapot grrrr eerste keer dat ik zoiets tegenkom { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } grtz"
"sla de fotos op dan zie je ze volledig denk ik de bladeren zijn aan het bruin worden....mijn kweekkamertje ruikt naar afval, zoals gedroogde bladeren de bladeren vallen na korte tijd af Vorige kweek met TL verliep vlekkenloos, goede opbrengst 6x 18 w TL"
"1 -2 weken bloei ja aan het eind van de bloei kom ik meestal zoiets wel tegen maar dan mogen ze toch afsterven, maar nu NIET !!! ik gebruikte Canna A & B, gewoon aarde, kan niet zeggen hoeveel, de vorige oogst ging lekker om de 4 dagen fzo gaf ik iets van die canna A & B maar echt een heel klein beetje per 1l water Nu mja veel meer Ik denk dat ze miss kunnen erdoor komen, heb de plantjes verpot, alle aarde afgeschud van de wortels, natuurlijk zijn veel wortels kapot,....heb nu veel doorgegoten met water. Deze morgen was er niets meer kapot dan ervoor, dus misschien redden ze het wel"
"PepTalk zei: Al deze soorten planten hebben melksap.. Zoals de topic titel al zegt gaat het toch over de Gifsla ''lactusa virosa'' en niet degene die jij gevonden hebt: kompassla (lactuca serrolia). Geeft het sap wel een werking? Dan zou dat toch wel heel mooi zijn...! Klik om te vergroten... wel als ik het internet moet geloven dan wel, de 3 soorten die ik opnoemde (serroilia, canadensia en virosa) zijn de 3 die het meeste ervan zouden bevatten, dus die het meeste werking zouden hebben. Als het enig effect heb weet ik nog niet, ik ben nog steeds aan het melken , een bolletje latex per dag, heb niet veel van die plantjes, kheb tijd..heb nog paar dagen weed ja en ik poste hier omdat ik eerst dacht dat het de virosa kon zijn, maar dat is nu al duidelijk dat het deze niet is. Ik post zowieso de eventuele effecten hier..maar het zal nog wat duren. -peace"
"Mijn foto is de lactuca serrolia, dit is ook 1 van de goede virosa, serrolia en canadensia Ik ben het melksap aan het aftappen en heb al een redelijk bolletje latex Heb een paar kompasslas (lactuca serrolia) plantjes uitgetrokken en verpot op me balkon en het lukt goed! Ik ga dit een paar dagen doen todat ik veel meer heb om te smoken"
"enig idee als dit de goede plant is ?"
"PepTalk zei: Nee, hij moet gekartelde bladeren hebben. Dit is gewoon weegbree geloof ik. Klik om te vergroten... Het is toch 1 van de juiste,en het latex sap loopt er letterlijk uit als je er in kerft kompassla (lactuca serrolia) kheb er zo een paar staan, maar ik heb zaad nodig, 1 ervan die nu al 1.5meter is de bloemkoppen komen er uit. ben naar een paar tuincentra gegaan op zoek naar dat zaad, maar niemand kent het :/"
"Svstoned zei: Had ik overlaatsts ook gedaan, en mijn broer ook (meerdere keren) Hij heeft zijn laatse 'portie' nog altijd niet opgerookt, de vorige keer was het mislukt. Ik heb het ook gemaakt (op uiterst primitive wijze) en de substantie was zeer plakkerig en rook sterk naar drop, ik heb het over mijn tanden gewreven en onder mijn tong laten smelten. Nooit meer doe ik zoiets want de smaak bleef hangen in mijn keel voor een goede 10 minute en dan ernaa voelde ik het drijven in mijn maag wat een zeer raar gevoel was, de smaak was erger als vlees die overtijd was. Niets gevoeld, denk ik toch want ik kan me niks meer herinneren Klik om te vergroten... Ja maar het is niet gewonnen uit de virosa plant, maar een andere van dezelfde lactuca familie, geen melkdistel en geen paardebloem maar ook iets anders die er op lijkt. Hetgeen wij de eerste keer plukten en die jij consumeerde Svstoned, was (denk ik) een melkdistel. Ik ben aan het wachten om het op te roken tot ik een paar dagen clean ben van de weed zodat ik zeker weet als ik iets voel. Als ik nu namelijk hash rook, voel ik er nagenoeg niets van ! echt niets, en als ik dan een paar maanden gestopt was met de weed en diezelfde hash rookte begon ik te spinnen in mijn hoofd. Gifsla is geen opiaat, net zoals hash (dat denk ik toch ergens gelezen te hebben)....dus eerst wil ik heel clean zijn voor ik het lactuca extract probeer. -peace"
"Ik denk eindelijk de lactuca virosa gevonden te hebben Of is dit nu nog niet de goede ? { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } -peace"