Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste Paddokweek - Growbox Cubensis

Eerste Paddokweek - Growbox Cubensis

274 antwoorden
54 weergaven
18-5-2026
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#1
hangt af per flush. een goeie flush normaal zo'n 4 bakjes uit de smartshop, dus, 4x 30 à 35 gram.

Dus das niet niets :)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#2
okj dan :)

En je kan hem 2 keer gebruiken die box, of mss zelf nog vaker?
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#3
zeker 2 keer, meestal 3, soms meer :) tot hij beschimmeld is of op.
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#4
mn documenten bij de box vertellen mij dat 4x zeker kan
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
wooo, zou mooi zijn :)

Jammer alleen dat ik un julli 7 weken op vakantie ga?!! Wat dan?!:P

Nouja, er zijn ondertussen een stuk of 7 paddootjes te zien(heel klein nog)

Maar, er zit er eigenlijk maar eentje tussen die er een beetje normaal uit ziet. Anderen zjn erg scheef, hangen half in de lucht (op het mycelium) Er zin zelfs paddo's te zien helemaal onder in de bak, tegen de rand aan zeg maar?! 1tje is echt aardig groot, en die is zelfs op de kop gegroeid?! (met de kop naar beneden dus!)

1tje is een beetje gelig, zou het kunnen dat de paddos in de war raken omdat ik de bak wel eens omdraai? (dus andere lichtinval)
M
MemmûmLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb mijn paddobak nu voor de vierde keer gesoakt. Ik reken er op dat het de laatste vlucht kan zijn, maar ik heb eignelijk best wel hoop dat er ook nog wel een vijfde in zit :wink:

1e oogst: Súperveel, klein pannetje vol
2e oogst: 2 paddo's, wel hele grote
3e oogst: stuk of 20 middelgrote en kleinere shrooms
4e oogst: afwachten.. De grond in de bak word wel steeds minder groot natuurlijk, het zal wel 'op' zijn binnenkort.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik met de vierde vlucht zelf paddo's wil kweken op twee manieren. Ik wil het gewoon weten hoe dat gaat en expirimenteren vind ik harstikke leuk. Ik ga via sporen en een sporenspuit kweeksets zwanger maken en via een petrischaaltje goeie paddostrings er uit halen en daarmee verder kweken. Ik zal wel een nieuw topic maken dan waarbij ik alles uitleg, ook al heb ik het meeste ook maar van een site :wink:
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn paddos kleuren beetje anders, de kop is namelijk vanaf de onderkant van donkerder aan het worden, ze zien er nu meer uit hoe ik ze meestal in de smartshops aantref

is dat goed of slecht? lijkt me dat er iets niet goed is, ik had dit pas verwacht na plukken.. :confused:


A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Staat er soms een lamp boven? Dat kan wel eens de oorzaak zijn denk ik. Of mss als ze in volle zonlicht staan?
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ze krijgen alleen indirect licht
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Paddo's zijn niet meer te tellen nu :grin: Vind wel dat ze een beetje ''vreemd'' groeien, maar wie weet ligt dat aan degene die ze growed :grin:

Hier 2 nieuwe fotootjes :)
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ziet er goed uit! Dat krom groeien enzo kan mss zijn door die transparante bak. Ik vraag me trouwens af waarom ze die bakken in godsnaam transparant make :confused:
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#12
gemak uiteraard, maar ik heb ze ook zwart gemaakt na mn eerste flush
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Argulas zei:
Ziet er goed uit! Dat krom groeien enzo kan mss zijn door die transparante bak. Ik vraag me trouwens af waarom ze die bakken in godsnaam transparant make :confused:
Klik om te vergroten...

Nja, ik denk toch zodat de paddos zoveel mogelijk licht krijgen.

Ps, Ik ga in julli voor (zeker) 7 weken naar Azie, dus dan kan ik geen aandacht besteden aan mijn growbox?

Wat te doen? Is het mogelijk dat hij na die 7 weken nog weer tot leven te wekken is, of moet ik hem aan iemand weggeven? Of misschien in het bos zetten als het mooi weer is tegen die tijd?

Owja, en een vriend van mij heeft sporen binnengekregen, kan iemand daar iets over vertellen?
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#14
Volgens mij valt een growbox gekoeld en donker (bv ingepakt in alufolie) best een tijdje te bewaren.Ik weet alleen niet hoelang dus dat zal je zelf even moeten googlen.Om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik echter de growbox aan een goede vriend/in toevertrouwen.

Iets vertellen over sporen..tja..
Sporen zijn de zaadjes van de paddo,toevoegen aan een substraat en je hebt een growbox. :beer:

Ik raad je vriend aan deze http://video.google.com/videoplay?docid=3286686859329905674 film te kijken.Veel informatie over het maken van een goed substraat,steriel werken en het maken van een sporen-spuit (wat meer slagingskans heeft dan droge sporen) etc.

happy growing!:)
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Volgens mij valt een growbox gekoeld en donker (bv ingepakt in alufolie) best een tijdje te bewaren.Ik weet alleen niet hoelang dus dat zal je zelf even moeten googlen.Om het zekere voor het onzekere te nemen zou ik echter de growbox aan een goede vriend/in toevertrouwen.
Klik om te vergroten...

Heb ergens eens iets gelezen over een maand.. Maar dat was 'voor' de eerste flush. Ik zou er iemand anders gewoon blij mee maken. Mij bevoorbeeld :wink:

Of je moet sclerotia (truffels) kweken... Maar daar heb ik geen ervaring mee.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
wat een laaaaaaaang en saai filmpje zeg! :P

Zijn trouwens NOG meer paddos te zien nu :grin:

Kan ik straks het grootste deel plukken, en dan een paar paddo's laten zitten om ook sporen te kunnen krijgen? Enig kans van slagen om deze buiten te laten groeien trouwens? :confused:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Argulas zei:
Zijn er inderdaad wel veel :tongueout: Ik denk dat dat een prachtige oogst zal worden! Ben benieuwd naar het eindgewicht! :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Ik ook! Volgens mij heeft mijn glimlach toen ik de eerste paddo's zag goed geholpen. Daarbij Staan ze voortdurend bij mij in de buurt, en ze raken ongetwijfeld geinpsireerd door mijn mysterieuze muziek, en de vrolijk geluiden die ik daardoor maak :grin:

Blijkbaar hebben die paddos zintuigen waar ze meer mee kunnen waarenemen dan dat wij (mensen) denken! :stoned:
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je kan doen zoals ik gedaan heb, als de rest echt nog klein zijn in vergelijking met de die die open gaan, dan kan je die eventueel laten staan, maar voor een eerste flush zou me dat verbazen eigelijk. Die komen meestal allemaal samen open, kleine en grote. Je zult wel zien hoe dat bij jou evolueert.

Voor sporen, kan je gewoon de wachten tot je geoogst hebt, dan de mooiste paddo eruit kiezen, deze aan de rand afsnijden met een scalpel of dergelijk, eerst ontsmet met vuur enzo, je weet wel.
Dan het (open) hoedje op een papiertje leggen en er een glas overheen zetten. Na een dag zullen de sporen op het bladje liggen en kan je het hoedje gewoon verder drogen voor consumptie :)

Ze buiten zetten zou ik niet doen, sinds deze speciaal voor binnen kweek zijn, denk ik dat dit hoogstwrsl wel zal falen. Maar hey, experimenteren is nooit een slecht idee hé :tongueout:

Peace!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ok, moet goed komen dan! Hoe of wat nmoet ik nog zien, maar ik hou jullie op de hoogte dus dat komt wel goed :wink:


Hier ff een update:

Ze worden echt prachtig nu :grin:
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#20
SpacingBen zei:
Is hier voldoende licht denken jullie? (heb het op de bovenste plank van mijn kast gezet zodat mijn ouders ze niet snel zullen ontdekken :P)
Klik om te vergroten...

Jep, daar is zeker voldoende licht volgens mij. Paddestoelen hebben namelijk niet zo veel licht nodig, dus das wel ok. Temperatuur is daarentegen wel belangrijk. Zo rond de 20-25 graden is perfect. Zo niet, niet zoo erg, maar dan zullen ze aanzienlijk trager opkomen en groeien.

SpacingBen zei:
Heb zoals je ziet ook een infraroodlamp erbij staan, is die handig om in bepaalde periodes te gebruiken (lijkt me niet, maar heb er geen verstand bvan?!)
Klik om te vergroten...

Nee, ik zou inderdaad die lamp maar achterwegen laten..

SpacingBen zei:
Mijn growbag ziet er trouwens anders uit dan die van jullie. Heb mijn growbox gekocht bij de stoelendans in deventer, en kreeg een website met instructies (www.growbox.org) maar die werkt helaas niet.

Nu weet ik dus niet PRECIES wat ik moet doen om mooie paddestoeltjes te krijgen, en de instructies die erbij zaten zijn ook iets anders dan ik op internet lees over de cubensis kweekset. (zo staat er bij mij dat ik elke dag de box met water moet besprenkelen.)

heb ook ff een fotootje van de growbag. (mss dat jullie zo herkennen welke soort shrooms dit zouden kunnen zijn? :P)


However, alle tips zijn welkom aangezien dit mijn eerste keer kweken is.
Klik om te vergroten...

Ik zou dat besprenkelen toch laten denk ik.. Ik denk dat dat de kans op besmetting vergroot, en water rechtstreeks op de paddo's is ook niet zo verstandig denk ik. Aangezien je hem al 20 uur laat weken zal dat wel voldoende zijn denk ik. Zorg dat dan alle water eruit is, maar dat het wel nog goed vochtig is. Maar dus geen plas water ofzo op de bodem.

SpacingBen zei:
Ps, zie dat jullie de bak wel eens uit de growbag halen? Bij mijn instructies staat dat je die er juist niet mag uithalen totdat je ze gaat oogsten? (ivm infecteren van de paddos)

alvast bedankt voor de tips (heb ook al heel veel gehad aan deze topic :))
Klik om te vergroten...

Idd, het is inderdaad slimmer om de box gewoon in de zak te laten staan. Sommige mensen halen die er gewoon uit voor mooiere foto's, maar mijn redenering is toch, liever mooiere paddos dan mooiere fotos. Trouwens, je kan net voor het oogsten nog zoveel mooie fotos maken als je wilt :tongueout: :wink:

Als alles goed gaat, temperatuur enzo ook, dan zou je binnen 1 a 2 weken al pinnetjes moeten zien ^^ Een week later kan je normaal oogsten :tongueout:

Misschien zijn de tijden iets anders omdat jij een andere soort hebt, maar ik denk dat op het vlak van kweken (eigenlijk gewoon niets doen en staren :tongueout:) er niet zo veel verschillend is.

Enjoy! En hou ons op de hoogte :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...14
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."