Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste Paddokweek - Growbox Cubensis

Eerste Paddokweek - Growbox Cubensis

274 antwoorden
52 weergaven
18-5-2026
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Argulas zei:
phy zei:
Argulas zei:
Waarom zou je die sporen niet meer kunnen gebruiken? Volgens mij kan je dat zakdoekje nog in aluminium steken, in gripzakje en in frigo of op je kamer in een donkere schuif bewaren hoor, als je ze wilt gebruiken voor later zelf een growbox mee te maken ? Ik zou niet weten waarom die niet bruikbaar zijn. Het is waarschijnlijk wel beter als je het op de manier doet zoals in die link is aangegeven.
Klik om te vergroten...

True enough... Maar de kans op contaminatie zal groter zijn.
hoewel ik me afvraag hoe je daar een sporenspuit mee maakt...
Klik om te vergroten...

Idd, das waar, maar als dat een propere papieren zakdoek is? Als je een sporenprint maakt leg je ze uiteindelijk ook op papier hé? Ik denk niet dat dat veel uitmaakt denk ik. Je moet het wel veilig verpakken enzo, maja de kans op conatmintatie zal idd wel groter zijn i guess.

Een sporenspuit maak je ermee op de zelfde wijze zoals je het van een papiertje zou nemen wa. Ik denk dat er op die site die je gaf ook wel een how-to opstaat. Denk ik.

Peace! :)
Klik om te vergroten...

Jep!
Je schraapt het van het papiertje met een mes. Dat zou ik je wel eens bij keukenrol willen zien doen :mrgreen:
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#2
phy zei:
Jep!
Je schraapt het van het papiertje met een mes. Dat zou ik je wel eens bij keukenrol willen zien doen :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Mja ok :grin: You might got a good point there :grin:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het kweken door gebruik te maken van sporen bewaar ik maar tot volgend jaar als ik het zo hoor :P

Hoe dan ook, de reden dat ik zou denken dat De paddo's minder sterk worden wanneer ze bezig zijn met het ontwikkelen van sporen, is omdat ik toch zou verwachten dat de meest werkzame stof in paddo's (psylocybine lijkt me?) gebruikt wordt om te zorgen voor het nageslacht?

Zoiets zat ik aan te denken, maar er is dus 0.0 Psylocybine verlies als je ze (te lang) laat staan ?

Hoe dan ook, ik denk dat ik ze binnekort allemaal maar moet gaan oogsten, want ze worden er niet beter op! Hebben ze een tekort aan water? )(aangezien temperaturen in mijn kamer op het moment oplopen tot 27 C denk ik zo.

Fotos komen eraan, als batterijen van camera zijn opgeladen :wink:
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#4
SpacingBen zei:
Het kweken door gebruik te maken van sporen bewaar ik maar tot volgend jaar als ik het zo hoor :P

Hoe dan ook, de reden dat ik zou denken dat De paddo's minder sterk worden wanneer ze bezig zijn met het ontwikkelen van sporen, is omdat ik toch zou verwachten dat de meest werkzame stof in paddo's (psylocybine lijkt me?) gebruikt wordt om te zorgen voor het nageslacht?

Zoiets zat ik aan te denken, maar er is dus 0.0 Psylocybine verlies als je ze (te lang) laat staan ?

Hoe dan ook, ik denk dat ik ze binnekort allemaal maar moet gaan oogsten, want ze worden er niet beter op! Hebben ze een tekort aan water? )(aangezien temperaturen in mijn kamer op het moment oplopen tot 27 C denk ik zo.

Fotos komen eraan, als batterijen van camera zijn opgeladen :wink:
Klik om te vergroten...

Staat er nog condens op de zak? Dan is het nat genoeg.
Anders kan je wat water erin spuiten met een plantenspuit oid.

En ja, niet te lang laten staan denk ik.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ze staan al bijna een maand, dus denk dat het inderdaad tijd wordt voor de volgende flush! zal de grootste paddos zo nog plukken, en de kleintjes nog 1 of 2 dagen de kans geven!
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Das normaal geen probleem, of je zou tegen die zak moeten beginnen duwen, tegen die paddenstoel. Probeer wel op voorhand de zak zo te zetten dat het het meest inhoud in de zak is. Maar ookal komen ze ertegen, dat is geen probleem. (Voor zover ik weet)

Peace :)
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#7
idd, en ook niet op de paddos zelf sproeien, maar op de binnenkant van de zak zelf.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nahh, is nog zat condens. Toch is er iets niet helemaal goed volgens mij. Kijk maar eens naar de foto..
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Door omstandigheden ben ik nog niet in staat geweest de paddo's te oogsten, maar is ook niet zo erg want de kleinere gaan ook al weer wat beter, en de grote zijn erg langzaam met uitkomen!

We houden het gewoon op 1 grote eerste oogst, en wellicht nog een mooie 2e :wink:
p
psysurferLid
01-01-2024, 00:00
#10
thanks Argulas. ik had al stress :grin:
want er staan al verschillende bosjes kleine paddestoeltjes langs de rand.
het zijn er meer als ik had verwacht :P die kleine schattige paddestoeltjes ik kan al niet wachten oeeewjaaa :hearteyes: :wave:
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#11
vandaag mn eerste oogst gehad, op 24 mei mn bak gesopt
op 3 juni eerste paddestoelen en vandaag 170 gram geoogst
net 7 gram kleine paddestoeltjes gegeten.... ben benieuwd
voel mn spieren trekken al
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mooie oogst ! 170gr is niet niks!
Enjoy your flight ^^

Love&Peace!
T
TalecLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hey argulas, gistren is men growbox ook toegekomen
gistre gesoaked en nu maar afwachten he :) can't wait man, can't wait :grin:

Hoe was je trip van je eigen shrooms? en heb je soms ng handige tips voor het plukken en
de beste manier hiervoor, alvast badankt

grtz Talec :stoned:
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Talec zei:
Hey argulas, gistren is men growbox ook toegekomen
gistre gesoaked en nu maar afwachten he :) can't wait man, can't wait :grin:

Hoe was je trip van je eigen shrooms? en heb je soms ng handige tips voor het plukken en
de beste manier hiervoor, alvast badankt

grtz Talec :stoned:
Klik om te vergroten...

Heel aangenaam :) Just the way i want them :tongueout: Had ook niet zoveel genomen, en was wel een goeie trip, dus de potentie is er zeker :) Wat je met liefde kweekt, geeft je zeker liefde terug :hearteyes:

Voor het plukken, dit gaat heel gemakkelijk, zachtjes(niet te hard duwen voor blauwe kneuzingen te vermijden) aan de stam vastenemen, en dan heel rustig los 'plukken'. Je zal zien, dit gaat heel gemakkelijk :)

Enjoy! :)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#15
leuk leuk leuk! heel DF aan de paddo kweek!

Het zal jullie wellicht verbazen, maar ik heb dus nog steeds niet mijn gehele growbox leeggeplukt, terwijl die dus morgen al een maand zal staan! Nieuwe oogst was trouwens iets van 70 gram :) maar veel daarvan zal wel vocht/beetje voeding zijn.. :beer:

De reden dat ik nog niet opnieuwe ben gaan soaken, is dat er nog steeds nieuwe paddo's komen (wel vooral via de zijkant van bak.) en ik vraag me af waarom ik die niet gewoon lekker laat groeien, samen met de paddo's die nog best een stukje grote kunnen worden? Als het heel onverstandig is wat nu doe, hoor ik het graag want opzich moet ik wel toegeven dat de voeding in het midden te droog lijkt om nog paddo's doorheen te laten groeien (vandaar dat ze nu via de zeikant komen.) Als je denkt dat ik meer paddo's zal kunnen gaan oogsten tot 1 Julli door morgen opnieuw te soaken, dan zal ik dat zeker doen!.

Heb weer eens wat fotos, ook van nieuwe oogst, hoeveelheid loopt lekker op zo! (al zien de mini paddotjes er niet echt uit, beetje zwart/verdroogt?! Maar we zien wel of die nog te eten zijn straks.)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Moet wel toegeven dat de ik mooiere (maar wel stuk kleinere) paddos had geoogst, wanneer gewoon alles eruit had gehaald vorige week.. :rolleyes:
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Volgens mij: Als je meer paddos wilt voor 1 juli, alles plukken en soaken; Als je over het geheel meer wilt, dus tot de box is opgebruikt, dan kan je ze nog wel ff late staan denk ik.
Ik ben hier dus niet zeker van hé, pure speculaties.

Ziet er anders wel goed uit :wink: Aja trouwes, die zwarte, zo heel donkere kleine, dat zijn volgens mij 'aborts', die moet je niet opeten hoor, dat zijn onvolgroeide paddos.

Peace!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Peace 2 you as well! :sunglasses:
M
Magic GuestLid
01-01-2024, 00:00
#19
SpacingBen, heb jij nou gewoon telkens de grote "rijpe" stoeltjes geplukt om de kleintjes verder te laten groeien? Want dan zou je wel veel meer kunnen oogsten als dat je in 1 keer alles weghaalt, lijkt me.
Morgen gaan mijn stoeltjes in hun bak, ze staan nu nog te dunken. (ik doe de Pf-Tech manier, vanuit een sporenprint :smoke: )
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Magic Guest zei:
SpacingBen, heb jij nou gewoon telkens de grote "rijpe" stoeltjes geplukt om de kleintjes verder te laten groeien? Want dan zou je wel veel meer kunnen oogsten als dat je in 1 keer alles weghaalt, lijkt me.
Morgen gaan mijn stoeltjes in hun bak, ze staan nu nog te dunken. (ik doe de Pf-Tech manier, vanuit een sporenprint :smoke: )
Klik om te vergroten...

Heb in een topic hier elders rondzwervend al eens laten zien dat ik uit één flush wel vier keer verschillende ladingen heb geplukt. Klinkt als een positief iets (hey! meer paddo's per flush!), maar hij hield er na 2 flushes wel zo goed als mee op.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...14
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."