Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips voor de beginnende paddokweker

Tips voor de beginnende paddokweker

144 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil binnenkort samen met een aantal vrienden paddo's gaan gebruiken. Ik heb het zelf al een paar keer gedaan en vind het heel erg fijn.

Maar deze keer moet ik ze zelf gaan kweken want ik vind paddo's toch wel beter dan truffels en de persoon die eerst kweekte doet dat niet meer.

Ik zat te denken aan deze kweekset http://www.paddosmartshop.nl/index.php/ ... ekset.html

Het lijkt me beter dat ik niet elke dag water toe hoef te voegen, want ik ben vaak een aantal dagen niet thuis. Daarom heb ik deze gekozen.

Hebben jullie nog tips voordat ik het bestel? Is dit een moeilijke kweekset?
Ik las op dit forum dat sommigen na 2 weken al oogsten en anderen na een maand, hoe lang duurt deze kweekset ongeveer? Hoeveel mensen kunnen hier ongeveer op gaan trippen?
En als ik hem dan thuis heb, welke tips kunnen jullie me geven?

Ik zal wat foto's posten als ik aan het groeien ben :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
In princiepe hoef je bij geen enkele kweekset tussendoor de ''soaks'' te doen.
Wel kunnen kweeksets wat vocht gebruiken d.m.v. sproeien, maar kan me niet voorstellen waarom deze strain minder vocht nodig zou hebben dan een andere cubensis.
Koxbox een idee?

Geen een kweekset is moeilijk, mits je het goed aanpakt.

En dat je vaak een aantal dagen niet thuis bent kan ''gevaarlijk'' zijn.
Wanneer de paddo's bijna oogstklaar zijn is het een kwestie van uren om het juiste moment van oogsten af te wachten.
Ben je en paar dagen niet thuis, dan hebben de paddo's de sporen al laten vallen (niet erg) maar kunnen de paddo's ook al gaan ontbinden ( sporen zijn los, dus hun werk is gedaan -> sterven af).

Al met al is dit dus gewoon een goede kweekset om te kiezen!
Hoe lang het bij deze duurt weet ik niet, maar dit staat ook niet altijd vast.
Sommige sets waarbij beloofd is binnen 2 weken oogst te hebben, beginnen pas met paddo's groeien na 3 weken en andersom.

Met de totale oogst van deze bak kun je wel met een flinke groep op trippen, met een flush ben ik echter bang dat dit niet gaat lukken.
Dit alles hangt natuurlijk wel af van het kweek resultaat!

Kijk op internet de dosis met de daarbij behorende effecten en bepaal hoeveel je wilt nemen.
Daarna weeg je je oogst, en kijk je hoeveel porties je hebt!

Succes met je kweek!
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik heb hem net besteld dus ik hoop hem deze week nog binnen te krijgen. Ik houd jullie up to date :)


Klopt het trouwens dat het groeien van paddo's eigenlijk ook illegaal is? Ik las dat het hebben van paddo's ook niet toegestaan is dus officieel lijkt me het illegaal?
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#4
Morgen krijg ik trouwens als het goed is mijn setje binnen :)

Maar ga waarschijnlijk pas volgende week beginnen met soaken, omdat ik dit weekend weg ga en ik dan geen 12 uur wachttijd heb.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
lolnoob zei:
Morgen krijg ik trouwens als het goed is mijn setje binnen :)

Maar ga waarschijnlijk pas volgende week beginnen met soaken, omdat ik dit weekend weg ga en ik dan geen 12 uur wachttijd heb.
Klik om te vergroten...

Iets korter of langer dan 12 uur is ook geen probleem hoor ( 10 - 20 uur)

Als je besluit met wachten, zet het doosje dan wel in de koelkast bijv. Of in iedergeval een koele donkere plaats!
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb hem net binnen en ik lees nu de handleiding. Daar staat dit in:

Plaats de klimaatzak op een vlakke ondergrond en vul deze met zo'n 2 cm kraanwater.

Zet de kit in de klimaatzak en verwijder het deksel (de kit mag niet gaan drijven)

Sluit de bovenkant van de zak met wat paperclips en zet de zak op een plek bij kamertemperatuur zodat er ook licht op valt (LET OP: geen direct zonlicht!) De filter op de zak zorgt voor toevoer van zuivere lucht

Na ongeveer 10 dagen zullen de eerte paddestoelen verschijnen. Om te plukken ahall je de kit even uit de zak en verwijder je de paddestoelen die nog net in de knop zijn.
Klik om te vergroten...

Er staat dus helemaal niets in over 12 uur soaken. Dit is dus niet nodig? Dat zou fijn zijn, want dan kan ik hem nu klaarmaken en het weekend er vandoor gaan.

Als je het antwoord weet graag meteen melden want ik ga over een paar uur weg. Lijkt me dat ik de handleiding gewoon moet volgen? Maar op de website staat wel iets over 12 uur soaken?
Je hoeft slechts 1 keer water aan de paddoweekset te voegen. Giet het water na 12 uur af en plaats de set in de bijgevoegde plastic zak.
Klik om te vergroten...

Edit:
Hier ook een plaatje van de paddosmartshop zelf. Ik denk dat ik het toch ga soaken, dat lijkt toch meer de normale manier. Ik wacht dus nog even tot volgende week, behalve als jullie nog snel even tips hebben :)




Edit 2:
Ok dit ga ik gewoon doen. Volgende week ga ik beginnen. Ik hoop net zulke mooie te krijgen als op dit filmpje :rock:
http://www.youtube.com/watch?v=X1H3yFpk ... r_embedded
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yup soaken is toch wel echt belangrijk.
Anders is de vochtigheid van het substraat veel te laag en zal het dus niet gaan fruiten ( paddo's produceren).
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#8
PepTalk zei:
Yup soaken is toch wel echt belangrijk.
Anders is de vochtigheid van het substraat veel te laag en zal het dus niet gaan fruiten ( paddo's produceren).
Klik om te vergroten...

Ja ik had de shop gemaild en die vonden het ook raar, want ze hadden een nieuwe leverancier. Beetje slecht maar het komt goed :)

Bedankt voor de hulp trouwens :)
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hij is gesoaked en ready :)

Heb nog een vraagje, het is redelijk koud op mijn kamer (denk meestal iets van 19 graden) en daarom lijkt het me handig om altijd een bureaulamp op de growbox te richten. Deze wordt redelijk warm en zorg voor een paar graadjes meer denk ik.

Is het erg als het licht er direct op is gericht (het is een gloeilampje)?
Is het erg als er geen cyclus is, dus 24/7 dit licht aan?

Alvast bedankt voor de hulp :)

Edit: hier een paar pics :)



Ik heb trouwens ook wat water in de zak zelf gedaan op aanraden van de winkel. Ik heb een klein laagje gedaan dus ik hoop dat het genoeg is, anders kan ik altijd nog wat bijdoen denk ik later. Ik hoop echt dat het gaat lukken, ik heb zin om te trippen op mijn eigen spul :sunglasses:
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zal het proberen :)

Moet ik toch maar voor wat meer isolatie in mijn kamer zorgen denk ik.
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pas vooral op dat het niet ineens te warm wordt met die lamp, ik kan me voorstellen dat het nogal heet kan worden in die zak op deze manier. Verder is 19 graden op zich een prima temperatuur om bij te kweken. Bij mij is het ook prima gelukt bij 17 graden. Bovendien wordt het in die zak vanzelf al een paar graden warmer dan de omgeving. Ik krijg bij die lamp niet zo'n heel goed gevoel geloof ik, maar het kan prima dat het gewoon goedgaat hoor!
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedankt voor je reactie. Ik heb geen thermometer ofzo dus ik weet niet hoe warm het is in mijn kamer.

Maar ik denk dat je misschien wel gelijk hebt dat het weer té warm kan worden. Misschien dat iemand anders er ook nog een mening over heeft?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
lolnoob zei:
Bedankt voor je reactie. Ik heb geen thermometer ofzo dus ik weet niet hoe warm het is in mijn kamer.

Maar ik denk dat je misschien wel gelijk hebt dat het weer té warm kan worden. Misschien dat iemand anders er ook nog een mening over heeft?
Klik om te vergroten...

Te warm.

Gloeilamp word een 100tal aantal graden..
Gewoon proberen bij die 19 graden!:wink:

Draai desnoods de thermostaat stiekem wat hoger :openmouth:
Of krijg ik door dit advies allerlei milieu bewegingen over me heen?
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ok ik heb hem weer verwijderd. Ik zal mijn verwarming wel gewoon wat sneller aanzetten :P

'S nachts wordt het wel wat kouder denk ik maar ik hoop maar dat het goed gaat.

Bedankt voor de tip :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
lolnoob zei:
Ok ik heb hem weer verwijderd. Ik zal mijn verwarming wel gewoon wat sneller aanzetten :P

'S nachts wordt het wel wat kouder denk ik maar ik hoop maar dat het goed gaat.

Bedankt voor de tip :)
Klik om te vergroten...

Let wel op te grote temperatuur schommelingen!

Beter 19 overdag, 17 snachts dan 22 overdag en 17 s'nachts!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
lolnoob zei:
Klopt het trouwens dat het groeien van paddo's eigenlijk ook illegaal is? Ik las dat het hebben van paddo's ook niet toegestaan is dus officieel lijkt me het illegaal?
Klik om te vergroten...

Het verkoop van paddo's is illegaal in Nederland. Het hebben van een eigen kweekset is wel legaal. Daarom dat de kweeksetjes ook gewoon verkocht mogen worden in de smartshops. Zou een beetje raar zijn als het illegaal was en het overal bij de smartshops in de etalage ligt he. :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat is niet helemaal waar.
Het is verboden psilocybine bevattende paddenstoelen te bezitten/verkopen.
Dus met een eigen kweekset ben je eigenlijk strafbaar vanaf het moment dat ze de koppies boven de grond steken.

Daarom zijn shops dus niet fout bezig, op het moment dat je ze koopt groeit er nog niets.
Op sommige kits staat ook: Pas op! Uit dit substraat groeien paddenstoelen. Check de wet in je eigen land of deze legaal zijn blablabla.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ok. Nou ja ze zijn toch alleen voor eigen gebruik dus ik denk niet dat ik me druk hoef te maken :)

Heb trouwens een thermometertje gekocht (kwam ik toevallig tegen en het koste toch geen drol). Hij schommelt een beetje tussen de 19 en 21 graden nu, ligt eraan of ik mijn verwarming aan heb staan.

Ben benieuwd wat hij zegt als ik morgen wakker wordt.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#19
PepTalk zei:
Sublimo zei:
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in. :grin:
Klik om te vergroten...

Wanneer niet? :openmouth: :openmouth:
Klik om te vergroten...

Gaan we zo beginnen ? :openmouth:
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nederlander :)

Als het groeien van paddo's trouwens illegaal is dan is iedereen die een achtertuin heeft ook illegaal bezig lijkt me? Ik las dat er bijna 200 paddestoelen op die lijst staan :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."