Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPeyote cactus

Peyote cactus

77 antwoorden
40 weergaven
18-5-2026
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een peyote cactusje + 10 peyote zaadjes gekregen voor mijn verjaardag, van mijn ouders :mrgreen:

Kijk eens wat schattig ('t is echt een minicactus, zo'n 1.5 cm doorsnede):



Ik ga me nu verdiepen in het zaaien van de zaadjes en de verzorging van de cactus. Ik hoop dat er van de 10 wel 4 uitgroeien tot prachtige cactussen om ver in de toekomst op te kunnen eten mheheheh.

Meer nieuws volgt wanneer de zaadjes ontkiemd zijn (ik heb ze nog niet gezaaid, omdat ik niet weet welke tijd van het jaar hier het meest geschikt voor is - ja, ik moet me er nog in verdiepen :) ).
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik denk ook dat ik mij een san pedro en een peyote cactus ga halen.
kamer van plantjes voor zien he.
en later zal het nog goed van pas kunnen komen.
wa kost het ongeveer.
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#3
succes dr mee..
nog recente fotootjes? :grin:
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#4
mooi cactusje, al peyote gedaan? ervaringen?
veel succes!
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dank je :)
Ik heb er geen ervaring mee, maar aangezien ze nog lang moeten groeien heb ik genoeg tijd om me te verdiepen in de wereld van de mescaline. Ik heb er zin in!
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik zou het ook wel willen maar denk niet dat m'n ouders het me zo gewoon ff voor m'n verjaardag zouden geven (verklaring gevraagd :grin: :) :wink: )
:wave:
p
platypusLid
01-01-2024, 00:00
#7
zoiets ja...

@ sweetshadow: VET :mrgreen: succes met het opvoeden van je eigen huisdier, en praat wel genoeg tegen hem
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#8
wat een schatje :)
alleen jammer dat ze niet zo hard groeien..

ik heb een san pedro die groeit een stuk sneller :)

en het kweken van cactussen is trouwens helemaal niet moeilijk
t
toepieklootLid
01-01-2024, 00:00
#9
http://www.azarius.nl/cat_cacti.html :wink:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#10
kaalkopje zei:
wat een schatje :)
alleen jammer dat ze niet zo hard groeien..

ik heb een san pedro die groeit een stuk sneller :)

en het kweken van cactussen is trouwens helemaal niet moeilijk
Klik om te vergroten...

Heb je ze weleens vanuit zaadjes opgekweekt?
Ik heb al 't een en ander gelezen en gehoord, o.a. dat je het beste kunt zaaien in januari, februari, maart. Als ik nu wil zaaien moet ik wachten op nieuwe maan (vraag me niet waarom :grin:). De zaailingen mogen niet in direct licht staan.
Ik ben echt benieuwd hoe ze eruit zullen zien als ze uit de grond komen!

Lin hoeveel heb je nodig van san pedro om te trippen? Ik hoorde dat je van peyote 27g gedroogd materiaal nodig hebt.
p
pastor1986Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoelang doet een San Pedro er dan over om volwassen te worden zeg maar?
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#12
hoeveel san pedro je op moet eten weet ik eigenlijk niet.

poosje terug heb ik een van een flink stuk thee gezet maar heb er nix van gemerkt.

sinds het voorjaar is mijn san pedro ongeveer 5cm langer geworden :)
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#13
kapitein-x zei:
Volgens mij moet je voor een optimale werkzaamheid ook heel goed kauwen. En 't schijnt heel bitter te smaken. :cry:
Klik om te vergroten...

lekker is anders ja..
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hihiii 25 juni is het nieuwe maan, dus dan ga ik zaaien :)
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sweet_Shadow zei:
Hihiii 25 juni is het nieuwe maan, dus dan ga ik zaaien :)
Klik om te vergroten...

succes :)
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb vandaag al wat voorbereidingen getroffen. Ik heb cactusgrond, grind en potjes gekocht bij een tuincentrum. De potjes heb ik vast gevuld met grond. Ze staan in een plastic bak waar ik morgen een laagje water in zet en na het zaaien folie over heen span. Hopelijk gaat het goed :)

Ik ben trouwens achter de reden gekomen voor het zaaien bij nieuwe maan: tegen de tijd dat de zaadjes ontkiemd zijn, hebben ze 's nachts baat bij het maanlicht.

Cactus nummer 1 heet tegenwoordig Seymour :P en ziet er beter uit dan eerst. Het mooie weer doet hem goed denk ik, en mijn liefdevolle verzorging natuurlijk hahah.



Toch wel een verschil met eerst (1 juni):

D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#17
leuk sweet :)

mijn san pedro krijgt er ook een nieuwe scheut bij..zal er eens een foto van maken.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#18
Net zag ik dat er vier zaadjes ontkiemd zijn :) . De anderen zullen snel volgen (denk/hoop ik). Ik ben blij! Maar nu moet ik heeeel goed opletten of het wel goed met ze gaat. Niet te warm/koud, niet te veel/weinig licht, niet te veel/weinig water.

:wave:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dank je!

Er zijn er tot nu toe vijf ontkiemd.

Zo zien ze eruit:





Het grind had er nog niet op gemoeten, maar ik had het er al op gelegd dus had ik het later maar naar de zijkanten geschoven.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#20
Volgens mij moet je voor een optimale werkzaamheid ook heel goed kauwen. En 't schijnt heel bitter te smaken. :cry:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."