Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsautoflowers kruisen

autoflowers kruisen

90 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe bedoel je verrot? De bladeren zijn alvast wel verrot waar geen toppen aanzitten, maar al de rest zit er nog lekker groen uit en fris, alsook de kleinere bladeren aan de toppen.
Behalve dan bij die 2 topkes .. heb alvast die 2 rotte en een paar goeie die ook afgeknipt waren die dicht bij de rotten toppen waren in een kom met water gegooid en iets bovenop om ze in het water te houden. :) Klein probeerseltje en tis wrss toch maar een gram of 2 nat. Een watercure dus

Eens zien wat PepTalk gaat zeggen dan.
Eig zou ik ze al straks willen kappen als ik ook eerlijk mag zijn. :tongueout: Als jij het al zegt.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dan heb jij nog niet veel buitengekweekt groenteboer, zie weinig abnormaal heden behalve de bruine bladeren. Wat geen rot is.

Planten zijn opt einde van hun latijn, dat is waar. Maar de toppen zien er best lekker uit hoor!
Zoals ik al zei, soms ik warm weer dodelijker dan regen kwa toprot.

Mooie foto's, met zoom kun je inderdaad redelijk goed kijken!
Ik zie voornamelijk milky met wat heldere en heel af en toe wat amberkleurige trichomen.
Ik zou zeggen oogsten!

De toprot valt opzich nog wel mee, het bruine zachte spul er ruim uit knippen en weggooien.
De topjes waar eerst rot in zat appart drogen van de rest en waarschijnlijk is dit nog goed rookbaar, mits de rot niet verder trekt. Soms zie je aan de buitenkant bijna niets maar is heel het steeltje van de top van binnen uit rot.

Succes met de schaar!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Even over die watercure: Leuk probeersel, zeker het proberen waard.
Echter, ikzelf zou de echte rotte topjes er niet ingooien maar enkel de twijfelgevallen en de toppen waar rot tegenaan heeft gezeten. Het echte bruine zou ik er, persoonlijk, niet tussen willen hebben.
Sommige watercure methodes op internet zeggen dat het niets uitmaakt, andere zeggen dat de sporen er nooit allemaal helemaal af/uit gaan.

Vergeet niet je water te verversen! Liever 2 keer per dag dan een dag niet vergeten want wat gaat dat water stinken zeg!
Is wel afhankelijk van de hoeveelheid die er in zit wellicht.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Oké, hierbij heb ik permissie gekregen om de schaar in te zetten! :grin: Ik weet dat ze gerust nog iets langer kunnen, maar toch liever de schaar in door die twijfel, morgen wordt het weer warm hier. Better safe then sorry denk ik toch.

Straks er is aan beginnen. Zou ik ook beter gewoon de onderste zijtakken laten staan, vanwaar de toppen nog niet zo echt dik zijn? En de alvast dikkere gewoon ervan afknippen van dezelfde onderste takken.

Al de rest gaat er vanavond eraan en wordt opgeghangen.

Dat van watercure had ik al gelezen, bij die rotte toppen zijn het rottige er alvast uitgehaald. 't Is toch maar een magere opbrengst, Lukt het niet dan is het niet zo erg.
2x per dag verversen dus, komt in orde. :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mja ik zou gewoon voor de 1 keer gaan, wellicht heeft het anders niet genoeg tijd om die osmoseshit te voltooien.
Zou inderdaad toch ''gefaseerd oogsten'' zoals jij het heel mooi noemde.
Probeer je planten ook op een lekker tochtig plekje te zetten, kan de wind er beetje door waaien tegen de rot. Door de grote toppen al weg te knippen komt er sowieso wat meer lucht langs.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Faaaaak, wat een hoop werk! Ik heb medelijden met al die professionele kwekers die alles moeten knippen, vond 2 planten al een hoop knipwerk!
De droogdoos maken was ook al veel werk, veel touwwerk ertussen en dan de toppen nog vastmaken aan de touwen om deze te laten hangen.
Ik ben klaar! Toch een goeie 2,5 uur bezig geweest :grin: Het droogproces kan beginnen bij de meeste toppen.

De onderste takken met kleine toppen staan er nog altijd, zitten nu buiten, vrij van de bovenste toppen zodat ze morgen kunnen genieten van de zonlicht.

Morgen post ik wel eens foto's, van de droogdoos en de plantjes die geknipt zijn.
En jongens toch, wat een holle stam hebben die planten toch!! En enorm veel bladafval!

Nou uitrusten met een sigaretje voorlopig :smoke: Tot morgen! :wave:
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Foto's zullen nog een tijd op zich moeten laten wachten, ben straks pas na 10 a 11 uur thuis. (Ander werk)

Ik heb de gewone droogdoos (een kartonnen) opgegeven. Deze stond gisteren 1st in mijn kamer met een heleboel touwen rond zodat de wiet ondersteboven hing. Temperatuur bedroeg toen wel 30 graden ... maar de luchtvochtigheid was 45% ongeveer. Ik vond het eigenlijk iets te warm en had dan besloten om het in de kelder te proberen, ondertussen had ik ook hier en daar nog wat gelezen over kartonnen dozen en dat deze eigenlijk slecht waren, dus heb ik zoveel mogelijk openingen gemaakt, deze in een verduisterde kelder gezet (we hebben daar nog een kamer die afgesloten is van al de rest, soort logeerkamer) de temperatuur was daar wel redelijk lager dan hierboven, zo'n 24 graden of 25 graden. Maar de vochtigheid was gisteren avond naar 55% gestegen en deze morgen juist toen ik toekwam naar 66 %.

Zucht ..

Nu heb ik ze terug in mijn kamer gebracht, deze keer enkele kleren uit de lade gezet, wat touwtjes op de lade gebracht en nu ligt deze gewoon in de lade (m'n houten kleren kast) te liggen. Vochtigheid bedraagt hier momenteel 56 % maar dat gaat weliswaar nog zakken. Heb de meter nog maar pas ingestopt en moet nog de juiste vochtigheidsgraad zoeken in m'n kamer. Het is wel warm in mijn kamer ma soit .. de ventilator staat wel zo'n 30 cm van de lade af, deze lade zit op een kier en mijn kamer is gewoon verduisterd, wel niet pikke donker (maar de gordijnen wel toe)

Vanaf zaterdag zou er eindelijk verkoeling moeten komen, wordt het 20 graden buiten en dan ook koeler in mijn kamer, hopelijk houden ze het nog eventjes vol in deze hitte .. We zien wel.
Als ik nog iets kan doen, dan hoor ik het wel hier vanavond. Hoop dat dit de beste mogelijkheid is van alle mogelijkheden die ik heb geprobeerd.

Ik heb ook nog een kleine tuinhuis, maar die staat de hele dag in zonlicht en ik denk dat het daar nog vochtiger is en verduisteren ligt nog wa moeilijker.
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je een zolder hebt kun je het best op zolder drogen. Warmste en droogste plek in huis.
Ik span altijd op zolder wat touwtjes en hang daar de gehele plant onderste boven aan.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het zal nu waarschijnlijk weinig meer uitmaken, maar geef toch nog even wat droog tips:

- Houd je droog ruimte zo groot mogelijk. Een droogdoos kan werken maar moet wel goed gemaakt zijn dan.
- Gebruik je toch een doos, kast of andere beperkte ruimtes waar geen lucht door heen stroomt, gebruik dan wat vochtvreters. Gewoon onderin de doos of kast zetten.
- Zet een ventilator in de ruimte waar je droogt, maar richt deze nooit direct op de toppen.
't zal hierdoor geforceerd drogen, en ten koste gaan van smaak en geur.
Dat er wat lucht door een spleetje naar binnen waait maakt imo te weinig uit om effectief te zijn.
- Een hoge LV is in principe geen ramp. In het begin (het meest vatbaar voor schimmels) is de wiet toch nog nat genoeg en droogt wel lichtelijk.
Naar mate de wiet droger word, neemt de kans op rot/schimmel ook af.
Pas wanneer de wiet dus minder % vocht bevat als de lucht zal het wat link worden, aangezien het droogproces dan haast stilstaat.

Maar met een fannetje en wellicht wat vochtvreters is dit allemaal niet zo erg en komt het wel goed.

Hoe is het bij jou gegaan osi? Al wat droger? En nu kunnen we toch al wel wat foto'tjes verwachten??
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedankt voor de tips, ze zijn al gedroogd bij deze en in de weckpotten gedaan om beter te worden.
Ik ga proberen Zaterdag foto's te plaatsen van de oogst & hoe ik gedroogd hebt.
Ik heb geen kartonnen doos meer gebruikt, heb gewoon gebruik gemaakt van mijn lade en deze op een kier gezet, ventilator op ladekast gericht-een beetje op de kier- op de laagste stand.
Na iets meer dan 10 dagen kan ik de takken knakken! Dus ze zijn redelijk goed klaar!

Ik had na een weekje, na het knippen, al stiekem is geprobeerd. Rookte gemakkelijk, goed en de smaak na die lange maanden niet gerookt te hebben viel deze in als een bom haha! Ik heb een uur mogen liggen op de zetel en m'n hart ging als een razende, dus hield ik me maar lekker kalm & mak. Wat was ik toch enooorm tevreden dat het wietje zijn effect niet gemist heeft, ook bij iets vroeger geplande oogst. En de smaak zit al goed, deze kan enkel nog maar beter & beter worden!

Persoonlijk vind ik de Lowryder een beter effect geven dan de Auto AK. Maar beiden zijn redelijk niet ver van elkaar in de buurt kwa effect. Het komt wel langzaam op en eens na 10 minuten gaat het even hard en dan begint het stillekes aan af te zwakken. Kwa smaak is het nog een beetje "groenig", ik moet bekennen dat ik denk ik nog nooit buitenkweek hebt gerookt, ik heb voornamelijk altijd al coffeeshopwiet zitten roken. Maar het smaakt puur! en het ruikt naar wiet en het smaakt er ook naar! Na een paar weken zou dat nog beter moeten smaken.
Conclusie: Ik ben er echt echt echt tevreden over, over mijn buitenkweek dat deze redelijk goed gelukt is, het kon nog iets langer in het zonnetje liggen aandikken .. maar toch, den deze hier is tevreden!

Ik ga proberen Zaterdag de foto's posten, want het heeft enige tijd geduurd dat ik hier nog is kwam piepen. En nu stiekem is eentje gaan roken! Mjam mjam! :grin:

@Groenteboer, is de zolder ook niet een van de minder goeie plekken? Het kan er enorm heet worden, toch zeker hier bij ons thuis. Ik heb deze gewoon in de lade gezet in mijn kamer, daar was de vochtigheid tenminste tussen 40 a 55 % wat ideaal is eigenlijk. En de temperatuur heb ik geprobeerd zo laag mogelijk te houden tot 20 C° De eerste 3 dagen bij het droogproces was het wel 30 C° ongeveer en toen ging het stillekes aan naar 23 C°. Ik weet niet of de temperatuur de wiet slechter kan maken, ik had gelezen dat je toch ongeveer 20 C° en de vochtigheid 40 tot 60 % moet aanhouden om het niet te verpesten en daarmee dacht ik ook dat de zolder geen mogelijkheid was (en ook de schuur)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoge temperatuur = hoge LV in Nederland, dus indirect is warmte niet goed nee.
Voor het product zelf maakt het niet zo heel veel uit.
Wel is het zo dat een wietje gedroogd op constant 30 graden minder zal smaken dan eentje die op 20 graden gedroogd heeft. De warmte forceert het vocht uit de toppen waardoor het wel sneller zal gaan maar je zult die ''groene'' smaak die jij omschrijft meer houden.

Die groene smaak hoort wel bij een buitenwietje hoor, smaak en ruikt minder sterk dan binnenwiet. (meestal dan, uitzonderingen bevestigen de regel).
Door het te curen (weckpotten) verbeterd de smaak wel ja, vind zelf dat de echte wietlucht en dat groene smaakje redelijk verdwijnen gewoon. Blijft vooral een hele kruidige geur en smaak achter, die naar mate het langer bewaren steeds meer naar hasj gaat trekken.
Stop je wiet voor een maand of 8/9 in een weckpot dan vind ik het ongelofelijk veel naar hasj ruiken en proeven. Het effect veranderd door het curen ook iets, hoewel ik dit niet noemenswaardig vind.

Ik wacht met smart op het eind resultaat, de meeste mensen vergeten dat na een growlogje te hebben gehad :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."