Bedankt voor de tips, ze zijn al gedroogd bij deze en in de weckpotten gedaan om beter te worden.
Ik ga proberen Zaterdag foto's te plaatsen van de oogst & hoe ik gedroogd hebt.
Ik heb geen kartonnen doos meer gebruikt, heb gewoon gebruik gemaakt van mijn lade en deze op een kier gezet, ventilator op ladekast gericht-een beetje op de kier- op de laagste stand.
Na iets meer dan 10 dagen kan ik de takken knakken! Dus ze zijn redelijk goed klaar!
Ik had na een weekje, na het knippen, al stiekem is geprobeerd. Rookte gemakkelijk, goed en de smaak na die lange maanden niet gerookt te hebben viel deze in als een bom haha! Ik heb een uur mogen liggen op de zetel en m'n hart ging als een razende, dus hield ik me maar lekker kalm & mak. Wat was ik toch enooorm tevreden dat het wietje zijn effect niet gemist heeft, ook bij iets vroeger geplande oogst. En de smaak zit al goed, deze kan enkel nog maar beter & beter worden!
Persoonlijk vind ik de Lowryder een beter effect geven dan de Auto AK. Maar beiden zijn redelijk niet ver van elkaar in de buurt kwa effect. Het komt wel langzaam op en eens na 10 minuten gaat het even hard en dan begint het stillekes aan af te zwakken. Kwa smaak is het nog een beetje "groenig", ik moet bekennen dat ik denk ik nog nooit buitenkweek hebt gerookt, ik heb voornamelijk altijd al coffeeshopwiet zitten roken. Maar het smaakt puur! en het ruikt naar wiet en het smaakt er ook naar! Na een paar weken zou dat nog beter moeten smaken.
Conclusie: Ik ben er echt echt echt tevreden over, over mijn buitenkweek dat deze redelijk goed gelukt is, het kon nog iets langer in het zonnetje liggen aandikken .. maar toch, den deze hier is tevreden!
Ik ga proberen Zaterdag de foto's posten, want het heeft enige tijd geduurd dat ik hier nog is kwam piepen. En nu stiekem is eentje gaan roken! Mjam mjam!
@Groenteboer, is de zolder ook niet een van de minder goeie plekken? Het kan er enorm heet worden, toch zeker hier bij ons thuis. Ik heb deze gewoon in de lade gezet in mijn kamer, daar was de vochtigheid tenminste tussen 40 a 55 % wat ideaal is eigenlijk. En de temperatuur heb ik geprobeerd zo laag mogelijk te houden tot 20 C° De eerste 3 dagen bij het droogproces was het wel 30 C° ongeveer en toen ging het stillekes aan naar 23 C°. Ik weet niet of de temperatuur de wiet slechter kan maken, ik had gelezen dat je toch ongeveer 20 C° en de vochtigheid 40 tot 60 % moet aanhouden om het niet te verpesten en daarmee dacht ik ook dat de zolder geen mogelijkheid was (en ook de schuur)