#1
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat je nog lang niet genoeg hebt gelezen.
Een uurtje puur alleen de genetica zou je kennis een hoop goeds doen.
Om je een kleine opstap te geven zal ik zo kort en bondig mogelijk je vragen proberen te beantwoorden.
1. Ga niet lopen kruisen met feminised seeds, daar ga je later (misschien pas in de F3 of F4) zeker problemen mee krijgen. Feminised seeds (zeker de commeriele) zijn ERG gevoelig voor hermafrodie. Mannelijke en vrouwelijke bloemen aan 1 plant. Dit willen we niet.
2. Wanneer je planten kruist werkt het hetzelfde als een papa en een mama elkaar heel erg lief vinden. Elk zaadje is dus een combinatie van chromosomen van beide ouders.
Je zult bij een succesvolle bestuiving dus zo'n 100 zaadjes(erg wilde gok, gekeken naar eigen ervaring bij bevruchten autoflowers) hebben waarbij de eigenschappen van beide ouders zijn gecombineerd.
3. Jij wilt dus auto ak of lowryder zaadjes overhouden, de enige manier om dit te doen is om een LRxLR kruisen of een AKxAK.
Er is geen mogelijkheid om zelf te zorgen dat wanneer je een LR kruist met een AK dat de nakomelingen dan voornamelijk lowryder trekjes vertonen.
Wel kun je de ouders selecteren op eigenschappen (snelle bloei, mooie topvorming, veel harsvorming etc) en zo enige sturing geven aan het nageslacht.
Conclusie: Het is dus zeker mogelijk om je eigen zaad te produceren, maar dit vergt wel de nodige kennis. Ik zou je dus zeker aanraden even een uurtje naar de algemene plantengenetica te kijken. Is gewoon simpele biologie van havo 2 of 3.
Edit: nog even een opmerking: Ik zou de lowryder 1 totaal uit het plaatje laten. Erg zwakke strain niet nog lang niet stabiel is. Zit erg veel ruderalis in, en is maar enkele keren teruggekruist.
Een uurtje puur alleen de genetica zou je kennis een hoop goeds doen.
Om je een kleine opstap te geven zal ik zo kort en bondig mogelijk je vragen proberen te beantwoorden.
1. Ga niet lopen kruisen met feminised seeds, daar ga je later (misschien pas in de F3 of F4) zeker problemen mee krijgen. Feminised seeds (zeker de commeriele) zijn ERG gevoelig voor hermafrodie. Mannelijke en vrouwelijke bloemen aan 1 plant. Dit willen we niet.
2. Wanneer je planten kruist werkt het hetzelfde als een papa en een mama elkaar heel erg lief vinden. Elk zaadje is dus een combinatie van chromosomen van beide ouders.
Je zult bij een succesvolle bestuiving dus zo'n 100 zaadjes(erg wilde gok, gekeken naar eigen ervaring bij bevruchten autoflowers) hebben waarbij de eigenschappen van beide ouders zijn gecombineerd.
3. Jij wilt dus auto ak of lowryder zaadjes overhouden, de enige manier om dit te doen is om een LRxLR kruisen of een AKxAK.
Er is geen mogelijkheid om zelf te zorgen dat wanneer je een LR kruist met een AK dat de nakomelingen dan voornamelijk lowryder trekjes vertonen.
Wel kun je de ouders selecteren op eigenschappen (snelle bloei, mooie topvorming, veel harsvorming etc) en zo enige sturing geven aan het nageslacht.
Conclusie: Het is dus zeker mogelijk om je eigen zaad te produceren, maar dit vergt wel de nodige kennis. Ik zou je dus zeker aanraden even een uurtje naar de algemene plantengenetica te kijken. Is gewoon simpele biologie van havo 2 of 3.
Edit: nog even een opmerking: Ik zou de lowryder 1 totaal uit het plaatje laten. Erg zwakke strain niet nog lang niet stabiel is. Zit erg veel ruderalis in, en is maar enkele keren teruggekruist.

