Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"En dan ben je zelfs zo voorzichtig met de plantjes, komt je 2 jarige zoontje en die struikelt over de mooiste plant heen Met als resultaat 1 vd grootste zijtakken afgebroken Damned."
"Na vele jaren geen eigen plantjes gehad te hebben heb ik deze zomer vanwege de wietpas besloten weer eens wat te gaan kweken. Vroeger kweekten we enorme planten, maar omdat ik inmiddels samenwoon en vader ben geworden, heb ik gekozen voor autoflowers te gaan kweken. Autoflowers hebben het voordeel dat ze in een zeer korte tijd oogstklaar zijn, en dat ze zeer klein blijven. Eind mei was het dan zover. De zaadjes waren binnen. Ik heb de zaadjes in water laten ontkiemen en na 2 dagen lieten de eerste paar al een worteltje zien. Na enkele dagen waren ze alle 5 zover dat ze de grond in konden. Eerst in kleine potjes met grow-mix gezet. Toen ze allemaal groot genoeg waren (minimaal 15cm) heb ik ze in grote potten gezet. In deze potten heb ik bat-mix gedaan. Bat-mix zou een week of 8 bloeivoeding moeten afgeven, wat voor de korte periode van een autoflower voldoende zou moeten zijn om niet extra bij te hoeven voeden. We zijn nu een week of 6 na de dag dat ik de zaadjes in het water heb gedaan, en de dames staan mooi in de bloei Foto's volgen nog."
"Moet erbij zeggen dat ik de dames in een serre-achtige aanbouw heb staan, en enkel met mooi weer staan ze buiten. De eerste dag dat ze buiten stonden zaten er al bladluizen op.. Snel met een pincet eraf gepakt maar helaas zaten er al overal eitjes. Die ook zoveel mogelijk met de pincet verwijderd. Werkt op zich prima, alleen tijdrovend en zenuwslopend.. Maargoed, iedere keer dat ze naar buiten gaan komen er weer luizen op dus na een tip hier op het forum heb ik een doosje lieveheersbeest-larfjes besteld. 30 stuks.. De larfjes op de planten gezet en ze gingen vrijwel direct opzoek naar de luizen. Dus dat werkt prima. Echter als alle luisjes op zijn gaan de larfjes op zoek naar ander eten en zijn ze er dus vandoor. Daarom weer een doosje larfjes besteld. Deze keer ergens anders omdat van de eerste lading larfjes maar de helft in leven was. Tevens had ik nu 50 larfjes + 30 gratis voor minder geld dan de eerste bestelling. Deze larfjes in goede orde ontvangen. Heb geen idee hoeveel het er zijn /waren, maar denk toch minimaal 80. Ik zet iedere dag een paar larfjes op de planten, en ze blijven mooi luisvrij. Af en toe heeft nog wel eens een luis het lef om op een plant te gaan zitten, maar die pak ik er dan weer vanaf.. Nah, weer een boel klets.. Laten we maar eens wat foto's posten.."
""
"Ja ja, rustig maar :P"
"Op 1 foto zie je duidelijk een lieveheersbeest-larfje Laatste 2 foto's zijn van vandaag. Mooi in de bloei. Zelfs al bruine klierhaartjes. Denk dat ik nog maar een weekje of 5 geduld moet hebben. Grootste plant is nu een cm of 55, kleinste is ongeveer 30 cm."
"Ja hoop dat het nog wat word met de zomer. Komende week blijft Ãig nog bagger.. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om ze met regen binnen te zetten zodat ze niet helemaal verzuipen. Maar wat zon zou wel fijn zijn. Ben al bezig met een kweekhok, dus na dit kweekje komt er weer eentje. Maar dan lekker binnen zonder bladluis en met lekker veel (kustmatige) zon"
"Nou IK heb geen last van luis, ik douche me iedere dag De achtertuin hier is geheel bestraat en ommuurd. Enkel een klimopje tegen 1 muur en verder nauwelijks groen. Op de klimop krioelt het wel vd luizen.. Heb het gelezen over de luizen via de link die je gaf. Klinkt inderdaad aannemelijk. M'n planten zijn dan niet in slechte conditie, sterk ruiken doen ze wel. Dus makkelijk te vinden voor luizen. Leuk filmpje. Jeugdsentiment met school-tv Maar grappig om te zien dat de vrouwtjes dan wel / dan niet vleugels hebben, afhankelijk vh seizoen."
"Okay, thanks !"
"De pot-parka Wat een uitvinding ! Geen gek idee.. Regen op zich is ook niet echt een probleem, maar als ze eerst in de regen staan, vervolgens de zon erop, weer regen, weer zon,.. dan verbranden de blaadjes.. Ik heb ze liever wat droger staan. Maar zal ze zoveel mogelijk buiten zetten.. met een parka"