Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsautoflowers kruisen

autoflowers kruisen

90 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Anyway, de Adalia eitjes zijn besteld, deze worden dan larven en later dus lieveheersbeestjes. Ze eten heel graag bladluizen!
Heb er wel helaas minimaal 100 moeten bestellen .. wou er minder ma soit, weer wat geld kwijt .. :rolleyes: Je moet wat over hebben voor je plantjes en liever dat dan luizen in mijn plant ze! Met 10 gram rookwaar is dat allemaal terugverdiend :tongueout: Wetende dat ik in de shop vroeger vaak +50 euro betaalde voor 5 gram .. (Maastricht he, toeristenstad)

Nog een paar dagen wrss en ze komen hier langs met de eitjes, kijk er al naar uit om ze die rotbeesten te elimineren!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kleine zwarte stipjes klinkt als gewone zwarte luis.
Zijn (behalve lieveheersbeestjes) genoeg biologische bestrijdingsmiddelen voor, maar wat je nu hebt gekozen kan ook prima.
Foto's zouden leuk zijn! Ze staan inmiddels al wel eindje in de bloei zeker?
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zo hey dat is al aardig groot !
Dat gaat snel..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lengte zegt erg weinig over het resultaat!
Hoewel hier bij Osi geen sprake van is (zien er prima uit heur!) kunnen ze wel 50-80cm lang zijn maar enkel gestrekt.

Wat er eigenlijk toe doet (en ook dit zegt niet alles) is hoeveel internode's de plant heeft.
Dit bepaald het aantal vertakkingen en zo dus ook de hoeveelheid oksels en toppen waar de bloemen op kunnen groeien.

Lengte zegt vooral iets over de stam, waar dus geen wiet aan komt :wink:
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weer iets geleerd..

Iets anders over lengte; Osi heeft 2 verschillende soorten die beide duidelijk een andere lengte hebben. Je zou denken dat de (in dit geval) AK altijd groter is dan de Lowrider.
Maar is dat ook zo ?
Ik heb 5 Dutch Blue zaadjes geplant (feminized AF).
Alle 5 in dezelfde grond, zelfde water, zelfde temp. etc
Nu zijn er 3 duidelijk groter dan de andere 2.
Zelfs bijna 3x zo groot..
Enig idee wat daar de oorzaak van is ?
Ik had nl verwacht dat ze alle 5 ongeveer evengroot zouden worden.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bij reguliere zaden zou ik zeggen: Die lange zijn mannen.
Vrouwelijke planten groeien vaak wat lager, breder en compacter.
Mannen schieten vanaf kiemen de lucht in en strekken zelfs bij fatsoenlijke hoeveelheden lumen(licht).

In jouw geval (feminised seeds) denk ik dat het gewoon om een instabiele soort gaat.
Dit betekend dat wegens commercieel succes de soort niet meer (voldoende) is ingekruisd.
Door een soort in te kruisen (laten voortplanten met ouders of voorouders) stabiliseert de soort.
De uitkomsten van het zaad (plant kenmerken zoals lengte, bloeitijd, hoeveelheid en kwaliteit van de wiet enz. enz.) worden hierdoor verminderd. Zo hou je dus veel planten over met hetzelfde resultaat en altijd een paar pheno's (planten met afwijkende kenmerken).
Wanneer ze een nieuw iets hebben bij een breeder (in jouw geval een automatische blueberry) dan moet dat zo snel mogelijk de markt op. Vandaar dat je zoveel verschil ziet.
Stukje op hun website gelezen (je hebt ze bij de 4:20 shop of niet?) en zoals ik het zie klopt wel redelijk wat hun zeggen.
Bij de bloeitijd 1 á 3 weken optellen, afhankelijk van het weer.
Er staat dat de plant schimmelbestendig is en haast nog last heeft van andere dingen, reken hier als je buiten kweekt maar niet op. Die blauwe verkleuring waar ze het over hebben heeft weinig te maken met koude nachten of niet. Een échte blauwe/paarse soort heeft geen stress nodig om te verkleuren maar doet dit vanzelf in de bloei.
Het zou kunnen dat dit eerder gebeurd onder stress (koude nachten, weinig voeding enz.) maar als het goed is hoeft dit niet.

Succes met je kweek! Misschien idee voor eigen topic??
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Okee dan.
Wat bedoel je met 4:20 shop ? Zegt me niks..
Ik heb ze hier vandaan :
http://www.spliffseeds.nl/nl/autoflower ... zaden.html

Had een eigen topicje al overwogen.. Zal er binnenkort wel eens eentje maken.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik google'de op dutch blue autoflower en kwam toen voornamelijk de 4:20 shop tegen :P
Zij hebben precies dezelfde omschrijving als spliff seeds maar dan bij blue automatic ofzo, hun dutch blue is die van jou gekruist met een blue berry.

Annyhow, ik zie je topic tegemoet! :)
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben wel eens benieuwd naar jouw plantjes Groenteboer, start zeker een thread op!
Ik ga als de oogst gelukt is (of zelfs een beetje niet gelukt .. toprot, je weet nooit) zal ik zeker eens een eindverslagje maken met sommige foto's van ervoor, van piepjong plantje naar gebloeid plantje tot oogst. Niet alle foto's uiteraard. Er zijn nog vele vele weken te gaan!

Ik heb mijn eitjes nog altijd niet ontvangen, ik hoop in de week die dit komt, maar geen zorgen .. er is een tof beestje op mijn plantje geland. Deze vandaag tegengekomen en vond het een mooie gelegenheid om nog eens foto's te maken.

Op de Lowryder 2 zoekend naar luisjes :hearteyes:


Samen, genietend van de laatste minuutjes zon die rechtstreeks erop schijnt


Auto AK



Lowryder 2



Nog eens alle 2, een beter zicht


Dit was het dan weer, grtz! :smoke:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zo zie je maar weer, de natuur regelt het zelf wel :)
Tis wel een mooie, zo bruin. Ziet er wel uit als een lieveheersbeestje.

Plantjes staan er netjes bij! :stoned: :grin:
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kl*te luizen :angry:

Kun je me niet een paar larfjes opsturen ? (uiteraard tegen vergoeding)
Heb eens gegoogled maar 100 stuks is me iets teveel..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Er is genoeg te doen tegen luizen hoor.
Een van de makkelijkste plagen voor ons als kwekerts :)

Als je planten heb die nog niet in bloei staan (geen autoflowers dus) dan kun je er heel gemakkelijk (biologisch) tegen spuiten.

Rabarber rondom de plant leggen schijnt ook te helpen. Hoewel dit meer een preventie is.

En vind je die lieveheersbeestjes toch echt de bom, ga ze dan gewoon zoeken!
10 minuten zoeken in een groen gebied en je hebt er vaak al een stuk of 10-20.. In een potje doen en bij je plantje uitzetten. Dan vinden ze de luizen vanzelf wel!

Larfjes kun je ook in kleinere hoeveelheden kopen. Maar ik vind de prijzen daarvoor echt absurd.
http://www.roodmetzwartestippen.nl/c-1510526/bladluizen/
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nice, hopelijk krijg jij ze wel aan als eitjes, want die van mij zijn vandaag al uitgekomen en dat waren er geen 100! Zaten een hoop dode kleine pas uitgekomen larfjes in (ze durven elkaar namelijk ook op te eten als er geen voedsel te voorhanden is) Anyway, heb er nu denk 15 of 20 gevonden die nog rondliepen, een paar enorm tam (uitgehonderd mss?), zitten nu 7 a 10 aan elke boom, of minder zelfs per boom .. in ieder geval zijn er een aantal wel actief bezig en een aantal gewoon te chillen (of te sterven ..)

Jammer dat het er niet meer waren, wrss door het warme weer vandaag .. ma goed, eens zien hoe ze de volgende dagen er vanaf gaan brengen, eigenlijk heb ik niet meer zo heel veel last van luizen. Enigste mindere is dat ik 30 euro kwijt ben voor die +- 20 larven ipv van 100. Ma soit.
Kzou alvast zeker geen Adalia larven bij de Aveve of Ecostyle bestellen ze :/

Hopelijk heb jij meer succes Groenteboer, moest ik er u een paar toesturen, waren ze volgens mij allang dood.

//////

Ondertussen zie ik al de 1ste haartjes aan de top verschijnen, 't zal niet lang meer duren peis ik. Ik kan al niet wachten om knoppen te zien! Ook mijn aller aller onderste bladeren (zo'n 2 per boom) zijn stillekes aan aan het verdorven, maar dat kan geen kwaad heb ik gelezen. Volgens mij hoort het ook zo. Deze avond wel is terug gaan wateren, want de grond droogt een beetje uit, alhoewel het nog een beetje vochtig is in de grond .. maar 't is nu 26 graden momenteel in Limburg.
Hoeveel liter water geef ik eigenlijk het best per plant? Ik heb al een tijdje geen water moeten geven door de regen. :tongueout:
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Toppie !
Heb er net 30 besteld (te lui om te gaan zoeken) :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Witte haren zijn toch al een poos te zien??
Topontwikkeling gaat altijd véél te langzaam, zeker als je ze elke dag lekker vertroeteld.

Dat de onderste bladeren verdorren is inderdaad normaal en totaal geen probleem.

Jammer dat je eitjes zo karig zijn uitgekomen... Ik zoek ze ook altijd gewoon zelf!
Maar het schijnt wel dat de larfjes wat vraatzuchtiger zijn dan de volwassen versie..

Hoeveelheid water is lastig in te schatten en altijd variabel..
Plantjes van een halve meter...Een halve liter per dag..?
Het gaat vooral hoe vaak je water geeft en niet hoeveel.
Het overtollige water word (als het goed is) door je potten onderin weer d'r uitgegooid.
Grond lekker droog laten worden, genoeg water geven tot het er uit loopt en weer op laten drogen.
Niet te extreem nat en droog, daar komt stress van, maar er mag een duidelijk natuurverloop in zitten.
En dan niet dat Nederlandse bagger weer met elke dag water (hoewel dat bij grote planten en 2 weken lang 30+ soms wel nodig kan zijn ).
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Balen van die larfjes ! Maar wel mooi dat je weinig last meer hebt vd luizen :)
Ik hoop dat ik met de larfjes meer geluk heb.
Vandaag kwam er ineens een lieveheersbeestje op mij zitten. Ik heb hem natuurlijk direct op een plantje gezet maar hij keek niet eens om naar de luizen..

De onderste blaadjes zijn bij mijn plantjes ook aan het verdorren.

En de 1e 2 witte haartjes ook al gespot :rock:
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hey, het is al een tijdje geleden. Had even geen goedzin om foto's te nemen maar vandaag toch ff de moeite ervoor gedaan.

Ik heb een paar bladproblemen denk ik, sommige bladeren zijn aan het vergelen. Vooral degene waar aan de vertakkingen geen witte haartjes opzitten worden geler. De vertakkingen waar bladeren zijn met wel witte haartjes erop blijven gewoon groen/donkergroen.
Wat zou het probleem eigenlijk zijn? Dit is al een paar dagen of een week aan het voortdoen.
Zou het kunnen dat m'n grond iets te nat is? Stikstof tekort? Voeding tekort? Kan het eigenlijk kwaad dat sommige aan het vergelen zijn waar geen witte haartjes op groeien?

Ik heb alvast wat foto's

Lowryder 2




Auto AK



Alle 2


Van luizen heb ik precies meer geen last van, dat lijkt me voorlopig opgelost want ik vind de larvjes nergens meer eigenlijk. Volgend probleem zijn die gele bladeren als ze al een probleem vormen voor de plant zelf. Ik hoop van niet.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is vrij normaal dat halverwege/tegen het einde van de bloei de onderste bladeren geel worden, verdorren en afsterven. Gelukkig inderdaad alleen die zonder top, anders verhinderd de plant haar eigen voortplanting. In jouw geval mogen ''witte haren'' wel vervangen worden door het woord top. Zien er al lekker groot en geurig uit!
De plant kamikaze'd deze bladeren voor voeding en afvalopslag, aangezien deze bladeren weinig nut meer hebben (weinig zonlicht opvangen omdat ze van onderen zitten)
In feite is dit geen probleem dus.
Echter, bij jou is het wel in redelijk hevige vorm en nog vrij vroeg in het bloei stadium.
Daarom denk ik dat er wel sprake is van (een) voedingstekort, wat de plant op deze manier zelf probeert op te lossen.
Stikstof zou kunnen.

Je kunt nu 2 dingen doen:

1. Niets, gewoon wachten. Je loopt dan kans op een iets mindere oogst.
2. Bijvoeden. De plant zal zich waarschijnlijk herstellen. Kans op een betere oogst.

Methode 2 heeft echter wel een nadeel.
Wanneer je nu gaat voeden, duurt het een week of 2 voordat het goed aanslaat bij de plant.
Dan nog 2/3 weken ontgiften erbij en je zit al voorbij je oogst. Kortom, wanneer je nu gaat bijvoeden ga je later die voeding (of resten daarvan) ook oproken.

Ikzelf (ook kijkend naar de ernst van het gele bladeren probleem) zou gewoon afwachten.
Bladeren die geel zijn geworden zolang mogelijk laten zitten, maar wel weghalen als ze bruin en nattig worden ivm. schimmel en rot infecties.

Zien er verder gewoon mooi uit!
Voor autoflowers vrij groot (als ik het zo kan zien op de foto's, hoeveel cm?)
Ik gok (afhankelijk van het weer natuurlijk) nog een weekje of 3/4 tot de oogst!

Hoe zit het met het verschil tussen de soortjes? En dan bedoel ik niet enkel lengte maar vooral topvorming en geur??
Op de foto's lastig te zien, maar er is al wel sprake van kristalvorming (trichomen,harskliertjes, enz) hoop ik?
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Beter afwachten dus, ik had eerder die foto's moeten maken dan kon ik eventueel mss nog voeding geven maar nu is het een beetje te gevaarlijk dus ivm ontgiften. De gele bladeren laat ik absoluut hangen tot ze ooit doodgaan. Plantje mag zeker niet gestrest worden.
De oogst moet echt niet optimaal zijn, zou het niet zo erg vinden. Is toch mijn 1ste en laatste probeerseltje aangezien ik toch volledig gekapt ben met blowen. Tenzij is sporadisch af en toe om de maand.

Ik heb zojuist even gemeten en de Auto AK lijkt me ongeveer 60 a 65 cm groot (vanaf de grond gemeten) en de Lowryder 2 is een 10 cm kleiner ongeveer.
Ik zou ook zeggen dat de Auto AK iets zoeter ruikt dan de Lowryder 2, ik ruik het niet echt zo heel goed maar er is geur aanwezig, al zou ik niet echt zeggen een enorme doordringende geur.
En er is inderdaad ook kristalvorming aanwezig aan de kleinere scheuten (nog niet overal op de kleine scheuten, maar de echte piepkleine zitten wel boordevol kristal) aan de toppen. Aan de oksels zie ik ook zo zakjes met haartjes op en veel kristalvorming. Deze zijn ook te vinden aan de toppen zelf.


En kwa topvorming lijkt de Auto AK wel iets voller van boven, meer dikker en de Lowryder 2 iets minder voller en een ietsepietsie meer verspreid, maar zoveel verschil is er niet. Voorlopig lijkt de Auto AK veel meer te geven vanboven aan.

Nog 13 dagen en we gaan week 9 in.

Hier de foto's van de toppen, even klikken ze zijn niet verkleind.
Lowryder 2: http://img805.imageshack.us/img805/5913/dsc00951rd.jpg
Auto AK: http://img577.imageshack.us/img577/650/dsc00941ob.jpg

Er zat helaas wel een bladje in de weg bij de AK zie ik nu nonde!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mooie foto's!!
Zie een aantal stampers ook al bruin worden.
Dat is geen indicatie van rijpheid, en dit komt ook mede door het weer, maar het is wel een teken van rijping.
Inderdaad al goed wat trichoompjes, die moeten nu nog lekker groot en plakkerig worden.
Ook nu ik goed naar de toppen heb kunnen kijken schat ik ze op zo'n 3 weken. Maar de zon speelt hier toch ook echt een grote rol bij en voorlopig laat die het hier (zuiden van Nederland) flink afweten. De ene dag paar uurtjes flinke zonneschijn met wat bewolking maar meeste bewolkt en regen. :(
De aanstaande weken zijn het meest cruciaal voor de potentie van je oogst, hopen op wat zon dus!
Dat je er zelf niet van rookt niet uit, je wilt andere blowers ook wel blij maken toch!?

Er gaat niets boven reacties van mensen die jou wiet hebben gerookt en hier (erg) positief over waren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."