Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsautoflowers kruisen

autoflowers kruisen

90 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Oké, dan ga ik ze nu maar buitenzetten zodat ze kunnen genieten van de eerst volgende ochtendlicht.

Onder de parasol hebben ze eigenlijk altijd wel zon, ik zorg ervoor dat ze dat ze in de ochtend altijd zonlicht hebben maar wel een afdakje boven hun hebben, ik heb ze zo speciaal gezet zodat er helemaal geen schaduw op valt maar dat de zon er rechtstreeks op schijnt en tegen dat ik dan wakker ben zet ik ze op hun huidige plek waar constant zon is van de ochtend tot 5uur in de avond, ergens anders heeft geen zin omdat er een groot huis tegenover staat die de zon van 6u tot avond wegneemt.
Vooral als ik zag dat het nogal slecht weer werd plaatste ik ze gedeeltelijk onder de parasol om het overtollige regen te verwmijden. Tuinhuis is dan blijkbaar een slechte optie qua daglicht.. ik wil het plantje totaal niet laten stressen.

Maar als het dan echt geen kwaad kan .. ik dacht juist van wel, omdat de regen die op de bladeren zou vallen misschien de plant iets minder thc laat produceren in later stadium? Soms lees je nogal wat dingen op het internet dan. Ik moet niet alles geloven dus :grin:

Die steun is maar een klein voorzorgje, de plant kan nog mooi heen en weer wapperen.

Thx voor het rappe antwoord :wink: Is nog maar pas van deze avond dat ik ze voor de 1ste keer erin heb gezet. Nu maar hup buiten zetten dan en gewoon op hun definitieve stek en laat de regen dan maar komen! Dat weten we nou ook dan weer :grin: Ik leer bij!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
PepTalk zei:
Grote planten, met veel vertakkingen, kunnen wel last hebben van de wind en moeten soms ondersteund worden.
Klik om te vergroten...

Als ze veel bewegen door de wind worden ze sterker toch?
Dat heb ik ondervonden...., krijgen ze een dikkere sterkere stam...en kunnen ze veel meer hebben dan plantjes die altijd 'gesteund' worden.

grts
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#3
@ Osi, waar heb je die Adalia eitjes besteld ?
Heb hier (nog) geen last van bladluis of ander ongedierte, maar kan nooit kwaad om preventief wat van die eitjes rond te strooien.

Hoeveel cm zijn je plantjes nu en hoeveel dagen vanaf dat de zaadjes uitgekomen zijn ?

Grtz
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Osi` zei:
Maar als het dan echt geen kwaad kan .. ik dacht juist van wel, omdat de regen die op de bladeren zou vallen misschien de plant iets minder thc laat produceren in later stadium?
Klik om te vergroten...

Heeft er niets mee te maken nee.
Zonlicht zorgt enkel voor een hogere productie van werkzame stoffen, maar het werkt niet andersom. Dus als het regent, dan word er inderdaad minder THC aangemaakt dan met zonneschijn. Maar zolang jij geen reserve zon in dat tuinhuis hebt staan maakt het dus niets uit.

Teveel regen kan op een gegeven moment een probleem worden, maar daar is nu echt geen sprake van. Wat je wel kunt doen is de planten s'nachts binnen zetten.
Een minder hoge temperatuurswisseling zorgt voor minder stress.
Maarja, van 3 keer per dag met die potten zeulen krijgen ze (en jij) ook geen rust..
Je huidige methode van s'ochtends in de zon, en later verplaatsen voor meer licht lijkt me voldoende.
mandragora zei:
Als ze veel bewegen door de wind worden ze sterker toch?
Dat heb ik ondervonden...., krijgen ze een dikkere sterkere stam...en kunnen ze veel meer hebben dan plantjes die altijd 'gesteund' worden.

grts
Klik om te vergroten...

Klopt, veel wind tijdens de groeifase betekend dikkere stammen.
Dit kan juist ook een probleem worden, het heen en weer wapperen van wietplanten (erg flexible vezels) is juist een van hun voordelen in de strijd met de wind.
Een te dikke stam beweegt niet meer mee en kan tijdens een stevige wind dus knakken of scheuren. En beter 1 tak die afbreekt, dan je stam die scheurt.

Steunen dus alleen doen (op het einde) in de bloeifase, wanneer het weer echt stormachtig gaat worden en je oogst op het spel staat. Voor de rest zijn cannabisplanten evolutionair vrij geniaal, dus een geschikt soortje uitzoeken en zelf tijdens de groei laten inspelen op het klimaat is in mijn ogen het beste.
Heb nog nooit ondersteuning gegeven (behalve bij 1 á 2 uitzonderingen) of er een ventilator opgezet voor betere windbescherming...
Heb om heel eerlijk te zijn ook nog nooit plantjes gehad die dit nodig hadden (lees: bomen van 3m3)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zien er tot nu toe erg goed uit.
Mooi diep en egaal groen en niet gestrekt.

Je ziet wel dat vooral de LR iets wat scheef groeit.
Dit kan er net mee te maken hebben dat de zon aan die kan is ondergegaan, maar probeer er op te letten bij het verzetten dat je gehele plantje niet scheef gaat trekken.
Bij autoflowers ook weer niet zo erg, aangezien er niet heel veel gewicht aan gaat hangen ofzo.
Daarom zijn die steunstokjes ook totaal niet nodig, jouw plantjes worden niet hoger dan zo'n 50cm met weinig vertakkingen, dat kan niet omwaaien:P
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mooi fris groen jong blaadje :wink:
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Howdy, hier ben ik weer! De blaadjes zijn mooi groot geworden, het plantje ziet er nog altijd mooi frisgroen uit. Al heb ik wel de indruk dat ze iets slapper staan nadat de zon verdwenen is achter het grote huis, dus bijna avond en krijgen ze geen direct zonlicht meer. Maar ik neem aan dat dat ook te maken heeft dat de blaadjes groot aan't worden zijn. Echt flauw slap hangen ze ook weer niet .. heb wel een beetje grond weggegraven omdat de Lowryder die laag blijft, zijn blaadjes bijna de grond aanraakte.

Alsook zie ik iets raar op de Lowryder, is dit iets waar ik me zorgen om moet maken? Heb alvast 2 foto's, een verkleinde voor dit messageboard en 1 link waar de foto niet verkleind is, kan je het alvast iets beter zien.


Hier het linkje naar de grote foto
http://img28.imageshack.us/img28/3770/dsc0048rl.jpg
Lowryder 2 hieronder:

De witte dingen die je ziet, zijn knoflookjes om de spint wat weg te doen, heb alvast 1 rood spinnetje zien kruipen aan de zijkant van de bloempot, deze was 1 a 2 mm groot. Ik heb het spintje (of spinnetje) helaas platgeduwd, liever dat dan aan mijn plantje knabbelen!

Met de Auto AK gaat alles goed, ik zie alvast geen rare dingen op de blaadjes.

Opmerking: Foto is genomen met een flits, anders was het me iets te wazig, dus kleuren kloppen ook niet echt, is in feite nog altijd mooi frisgroen, enkel die vlekjes op de nieuwe kleine blaadjes baren me ietwat zorgen.

De grond is ook heel donker, dat komt omdat deze nog heel vochtig is van de voorbije 2 dagen, waar het bijna heel de dag geregend heeft. Ik heb ze vandaag ook geen water gegeven, de grond is vochtig genoeg en morgen gaat het helaas weer regenen, hopelijk komt het mooi weer er snel aan en is het uitgeregend voor een lange tijd.

Greetz! :wave:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Slap hangen doen ze altijd s'avonds..
Waarom energie steken in je kop fier overeind houden als er geen energie meer te vangen is?

Ik snap niet echt waar je je nou zorgen over maakt?
Witte stippen op de nieuwste blaadjes? Ik zie helemaal niets hoor.
Of bedoel je dat paars achtige? Dat is enkel omdat het de laatste dagen wat vochtig en vooral koud is.
Kan totaal geen kwaad, paars plant topje of steel is in principe teken van stress, maar jij hoeft je geen zorgen te maken.
Uitgraven lijkt me ook niet echt nodig? Als de blaadjes de grond raken dan is dat zo, gebeurd s nachts wel vaker hoor. Gewoon lekker laten groeien.

Je kweekt buiten toch? Dan hoef je je over spint totaal geen zorgen te maken... Daar heeft eigenlijk alleen de binnenkweek last van.
Als je beestje ziet (zoals dat rode spinnetje) kun je die beter laten zitten. Pakken andere (onzichtbare) beestjes weer aan.

alle soorten luizen, wantsen en slakken kun je meteen elimineren.
In plaats van die knoflook zou ik dan ook eerder wat slakken en luizen werende middeltjes neerleggen. Luizen komen pas als de plant wat groter is en het wat warmer is (meestal dan). Slakken moet je vanaf het moment van kiemen op letten...
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn lowryder2 is zo'n 25 cm groot en de AK rond de 40 cm. Ik heb de indruk dat de AK wel elke dag een goeie 3 cm groeit, ik zie het verschil elke dag in ieder geval.
En we zijn eigenlijk sinds vandaag nog maar 29 dagen ver. Ik heb ze de 23ste mei zien bovenkomen.

Adalia heb ik gewoon besteld bij de Aveve. Ze gaan die gewoon bij mij thuis hier leveren.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mja, 't is ook maar de 1ste en tevens laatste kweek he. Wil het gewoon perfect doen .. misschien iets te perfect.
Ik dacht dat ik gewoon met beginnende meeldauw had te maken ofzo. Ik heb het nergens over witte stipjes, wel over witte dingetjes die knoflook moesten wezen. :wink:

Dan moet ik me dus geen zorgen maken over dat rare kleur op die kleine nieuwe blaadjes.
Waar ik wel veel last van heb, zijn van die kleine minivliegjes die altijd onder mijn plantbladeren liggen te chillen, maar daar zal ik me ook geen zorgen over maken dan.

Slakken korrels liggen er al een tijdje. De knoflook zal ik dan weer wegdoen ...

Plantjes zijn al stevig gegroeid, Lowryder begint al over de potrand te piepen.

:wave:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Snap ik, te perfect bestaat niet. Maar je hoeft niet overbezorgd te geraken.

Foutje over de witte stipjes dan.. Je bedoelt dus wel die paarse kleur?

Knoflook hoef je niet percé weg te halen, schijnt ook wel te helpen tegen ander gespuis. Kan in ieder geval geen kwaad.

Nog een tip over die slakkenkorrels: Na een paar stevige regenbuien verliezen ze hun werkzaamheid. (zie je goed, gaan ze uit elkaar vallen) Op tijd vervangen dus.
Kijk ook of je de mogelijkheid hebt om ze rond je potten te gooien.
Slakkenkorrels hebben een enorme aantrekkingskracht op slakken, dus korrels in de pot = slakken in de pot.
Ander punt is de chemicaliën in de korrels die na het vergaan ervan de grond in trekken.
Nou weet ik niet of cannabisplanten deze stoffen uit de grond onttrekken en of deze eventueel schadelijk zijn, maar beter vermijden vind ik dan.
In sommige situaties kun je niet anders, dan ist jammer..
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hier een update! Ik vind ze er bijzonder goed bijstaan, met hier een bruin vlek op een blad of 2,3 .., lijkt mij gewoon verbrand eerder. En ook 2 gaatjes in 2 bladeren, heb dan ook maar ondertussen zo'n natuurlijk middel gepakt om deze op de plant te sproeien voor tegen beestjes. Af en toe zie ik wel van die kleine luisjes, maar die haal ik er zo af met de tandenstoker. Om de dag of 2 kijk ik eens na. En ondertussen nog altijd geen water gegeven, de regen doet het werk. Ik denk dat we deze week of volgende week de bloei-periode mogen verwachten, ik zie wel geen ballen wat een goed teken is normaal gezien denk ik toch..

Hier de foto's!
AK hieronder


Lowryder 2 hieronder


Zij aanzicht AK


Zij aanzicht Lowryder 2


Alle 2 de planten, zie ze toch genieten van het zonnetje nu .. anders regende het daarjuist wel keihard


En wat vinden we ervan?? :grin: De 2 vliegjes op de pot (laatste foto) die naar mijn Lowryder staan te kijken zijn alvast onder de indruk denk ik!

Wanneer zou de bloei eigenlijk moeten starten? Sinds 13 juni is het al zo'n 3 weken. Hopelijk binnenkort! Die dingen bij de oksels, ik neem aan dat dat niet de haartjes zijn he (maar ook geen ballekes).
Ik denk ook dat ik een van dezer dagen, volgende week wrss eens wat bloeivoeding ga halen, wat krachtvoer enal!
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Na nog eens goed kijken, zie ik bovenaan aan de plant zijn oksels (alle 2) toch witte haren verschijnen! Weeeh! :stoned:
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat ziet er netjes uit !
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zal een van dezer dagen nog wel is foto's maken als ik de eitjes heb ontvangen! Veel verschil met de vorige foto's zijn er niet echt, enkel iets wat groter.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
De auto ak ziet er kwa bouw wel uit als een man..
Die dingen in de oksels hebben inderdaad niets met het geslacht te maken.

Bij de lowryder is de eerste topvorming volgens mij al te zien op de foto's?
Het is net niet dichtbij genoeg om het goed te zien..

Verder zien ze er super netjes uit hoor!
Pas wel op met (biologische) middeltjes spuiten, ze staan vanaf nu dus ongeveer in de bloei.
Het meeste spoelt er wel af, maar sommige stofjes blijven langer in of op de plant hangen.
Minimaal 2 weken voor de (geplande) oogst stoppen met bijvoeden, spuiten enz.
Hoewel ik spuiten in de bloei zoveel mogelijk vermijd.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Met die biologische spuitmiddelen voor insecente ga ik nu wel mee stoppen, goed dat je het zegt.

Over de Auto AK, omdat deze kwa bouw bijna als een man uitziet wilt dat toch niet zeggen dat het een man wordt hoop ik? Ik zie in ieder geval al heel duidelijk de witte haartjes als ik goed kijk, meer dan bij de Lowryder 2 die ook wel haartjes heeft, maar iets minder duidelijk. In ieder geval zie ik heel zeker geen balletjes. Ook hebben alle 2 de planten hun takken allemaal zo van die piep-kleine haartjes.
Maar idd, de AK is duidelijk langer dan de Lowryder 2, zal gewoon afwachten zijn wat er van wordt.

Als ik kon had ik wel duidelijkere dichtere foto's gemaakt, maar ik heb jammer genoeg maar een lens die niet macro kan fotograferen spijtig genoeg.

topvorming boven aan de Lowryder2 is het zeker niet, wat jij ziet zijn gewoon kleine dunne blaadjes. Ze zitten nog maar 3 dagen in hun 4de week. Zaadjes zijn de 23ste mei boven gekomen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Deze experimentele kruising heeft er toe geleid dat de zaailing de groeifase overslaat en direct begint te bloeien. Hier komt de naam autoflower dan ook vandaan. Het bloeien begint dus 2 tot 3 weken na het zaaien van het zaad.
Klik om te vergroten...

Kan dus wel al lichte topvorming bij 3,5 weken.. Maar hoeft niet het geval te zijn natuurlijk, lijkt wel zo.

Je hoeft niet percé met een macro functie te schieten, gewoon iets dichterbij in de oksel van de plant zo hoog mogelijk. Daar start de bloei het eerst.
Affijn als je duidelijk haartjes ziet is het goed! Kan ook onderling verschil in soort zijn, maar naast lengte vind ik die AK ook wat gestrekter hoewel ze in dezelfde grond staan en zelfde licht krijgen.

Eenmaal vrouw blijft het vrouw, hoewel ze onder hevige stress wel herma trekjes kunnen vertonen.
Is bij jou zeker niet het geval hoor.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb de laatste tijd meer last van fruitvliegjes denk ik, ze kunnen niet veel kwaad las ik. Maar die zwarte kleine stipjes die dicht bij de chillende fruitvliegjes hangen (kleiner dan de bladluis zelf) is toch iets waar ik me zorgen om maakt.
Ze zijn echt kleiner dan 1mm, zwart en bevinden zich vaak bovenaan aan de stam, oksels, vooral bij de nieuwere bladeren en soms dichtbij de witte haartjes. Ik heb ze nu wel voorzichtig verwijderd met een tandenstokertje, heeft iemand enig idee wat die zwarte kleine dingetjes kunnen zijn? Eitjes? Larven?
Ik vind er geen informatie over op google want wrss zoek ik fout. Een foto zal ik nog is nemen als ik ze nog tegenkom, als dat al lukt .. als ik ze verwijder, zijn ze na 2 dagen terug met minder dan 10 stippen op de vertakkingen, en vaak op 2 a 3 verschillende vertakkingen. Vooral de Auto AK heeft er meer last van.

Ook 1 lichtgroene luis gezien ... als ik ze google, lijken ze daar wel op, op bladluis. Ze zijn echt moeilijk te zien. Dan toch maar die Adalia (lievelingsheersbeestje larv) gaan halen.
http://static.skynetblogs.be/media/1014 ... 35064e.jpg (bladluis)

Dat zijn de voornaamste beesten op mijn plant momenteel.

En voorts groeien mijn planten echt keihard! Ik zou zeggen 2 a 3 cm per dag momenteel .. :openmouth:
Hopelijk groeit die Auto AK wel niet uit tot een echte boom haha. :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gehe, het went en je word er steeds beter en sneller in.
Professionele kwekers huren of een groep polen in of gebruiken een cannacutter.

Ben benieuwd naar je droogdoos!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."