Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsautoflowers kruisen

autoflowers kruisen

90 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn lowryder2 is zo'n 25 cm groot en de AK rond de 40 cm. Ik heb de indruk dat de AK wel elke dag een goeie 3 cm groeit, ik zie het verschil elke dag in ieder geval.
En we zijn eigenlijk sinds vandaag nog maar 29 dagen ver. Ik heb ze de 23ste mei zien bovenkomen.

Adalia heb ik gewoon besteld bij de Aveve. Ze gaan die gewoon bij mij thuis hier leveren.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mja, 't is ook maar de 1ste en tevens laatste kweek he. Wil het gewoon perfect doen .. misschien iets te perfect.
Ik dacht dat ik gewoon met beginnende meeldauw had te maken ofzo. Ik heb het nergens over witte stipjes, wel over witte dingetjes die knoflook moesten wezen. :wink:

Dan moet ik me dus geen zorgen maken over dat rare kleur op die kleine nieuwe blaadjes.
Waar ik wel veel last van heb, zijn van die kleine minivliegjes die altijd onder mijn plantbladeren liggen te chillen, maar daar zal ik me ook geen zorgen over maken dan.

Slakken korrels liggen er al een tijdje. De knoflook zal ik dan weer wegdoen ...

Plantjes zijn al stevig gegroeid, Lowryder begint al over de potrand te piepen.

:wave:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Snap ik, te perfect bestaat niet. Maar je hoeft niet overbezorgd te geraken.

Foutje over de witte stipjes dan.. Je bedoelt dus wel die paarse kleur?

Knoflook hoef je niet percé weg te halen, schijnt ook wel te helpen tegen ander gespuis. Kan in ieder geval geen kwaad.

Nog een tip over die slakkenkorrels: Na een paar stevige regenbuien verliezen ze hun werkzaamheid. (zie je goed, gaan ze uit elkaar vallen) Op tijd vervangen dus.
Kijk ook of je de mogelijkheid hebt om ze rond je potten te gooien.
Slakkenkorrels hebben een enorme aantrekkingskracht op slakken, dus korrels in de pot = slakken in de pot.
Ander punt is de chemicaliën in de korrels die na het vergaan ervan de grond in trekken.
Nou weet ik niet of cannabisplanten deze stoffen uit de grond onttrekken en of deze eventueel schadelijk zijn, maar beter vermijden vind ik dan.
In sommige situaties kun je niet anders, dan ist jammer..
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hier een update! Ik vind ze er bijzonder goed bijstaan, met hier een bruin vlek op een blad of 2,3 .., lijkt mij gewoon verbrand eerder. En ook 2 gaatjes in 2 bladeren, heb dan ook maar ondertussen zo'n natuurlijk middel gepakt om deze op de plant te sproeien voor tegen beestjes. Af en toe zie ik wel van die kleine luisjes, maar die haal ik er zo af met de tandenstoker. Om de dag of 2 kijk ik eens na. En ondertussen nog altijd geen water gegeven, de regen doet het werk. Ik denk dat we deze week of volgende week de bloei-periode mogen verwachten, ik zie wel geen ballen wat een goed teken is normaal gezien denk ik toch..

Hier de foto's!
AK hieronder


Lowryder 2 hieronder


Zij aanzicht AK


Zij aanzicht Lowryder 2


Alle 2 de planten, zie ze toch genieten van het zonnetje nu .. anders regende het daarjuist wel keihard


En wat vinden we ervan?? :grin: De 2 vliegjes op de pot (laatste foto) die naar mijn Lowryder staan te kijken zijn alvast onder de indruk denk ik!

Wanneer zou de bloei eigenlijk moeten starten? Sinds 13 juni is het al zo'n 3 weken. Hopelijk binnenkort! Die dingen bij de oksels, ik neem aan dat dat niet de haartjes zijn he (maar ook geen ballekes).
Ik denk ook dat ik een van dezer dagen, volgende week wrss eens wat bloeivoeding ga halen, wat krachtvoer enal!
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Na nog eens goed kijken, zie ik bovenaan aan de plant zijn oksels (alle 2) toch witte haren verschijnen! Weeeh! :stoned:
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat ziet er netjes uit !
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zal een van dezer dagen nog wel is foto's maken als ik de eitjes heb ontvangen! Veel verschil met de vorige foto's zijn er niet echt, enkel iets wat groter.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
De auto ak ziet er kwa bouw wel uit als een man..
Die dingen in de oksels hebben inderdaad niets met het geslacht te maken.

Bij de lowryder is de eerste topvorming volgens mij al te zien op de foto's?
Het is net niet dichtbij genoeg om het goed te zien..

Verder zien ze er super netjes uit hoor!
Pas wel op met (biologische) middeltjes spuiten, ze staan vanaf nu dus ongeveer in de bloei.
Het meeste spoelt er wel af, maar sommige stofjes blijven langer in of op de plant hangen.
Minimaal 2 weken voor de (geplande) oogst stoppen met bijvoeden, spuiten enz.
Hoewel ik spuiten in de bloei zoveel mogelijk vermijd.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Met die biologische spuitmiddelen voor insecente ga ik nu wel mee stoppen, goed dat je het zegt.

Over de Auto AK, omdat deze kwa bouw bijna als een man uitziet wilt dat toch niet zeggen dat het een man wordt hoop ik? Ik zie in ieder geval al heel duidelijk de witte haartjes als ik goed kijk, meer dan bij de Lowryder 2 die ook wel haartjes heeft, maar iets minder duidelijk. In ieder geval zie ik heel zeker geen balletjes. Ook hebben alle 2 de planten hun takken allemaal zo van die piep-kleine haartjes.
Maar idd, de AK is duidelijk langer dan de Lowryder 2, zal gewoon afwachten zijn wat er van wordt.

Als ik kon had ik wel duidelijkere dichtere foto's gemaakt, maar ik heb jammer genoeg maar een lens die niet macro kan fotograferen spijtig genoeg.

topvorming boven aan de Lowryder2 is het zeker niet, wat jij ziet zijn gewoon kleine dunne blaadjes. Ze zitten nog maar 3 dagen in hun 4de week. Zaadjes zijn de 23ste mei boven gekomen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Deze experimentele kruising heeft er toe geleid dat de zaailing de groeifase overslaat en direct begint te bloeien. Hier komt de naam autoflower dan ook vandaan. Het bloeien begint dus 2 tot 3 weken na het zaaien van het zaad.
Klik om te vergroten...

Kan dus wel al lichte topvorming bij 3,5 weken.. Maar hoeft niet het geval te zijn natuurlijk, lijkt wel zo.

Je hoeft niet percé met een macro functie te schieten, gewoon iets dichterbij in de oksel van de plant zo hoog mogelijk. Daar start de bloei het eerst.
Affijn als je duidelijk haartjes ziet is het goed! Kan ook onderling verschil in soort zijn, maar naast lengte vind ik die AK ook wat gestrekter hoewel ze in dezelfde grond staan en zelfde licht krijgen.

Eenmaal vrouw blijft het vrouw, hoewel ze onder hevige stress wel herma trekjes kunnen vertonen.
Is bij jou zeker niet het geval hoor.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb de laatste tijd meer last van fruitvliegjes denk ik, ze kunnen niet veel kwaad las ik. Maar die zwarte kleine stipjes die dicht bij de chillende fruitvliegjes hangen (kleiner dan de bladluis zelf) is toch iets waar ik me zorgen om maakt.
Ze zijn echt kleiner dan 1mm, zwart en bevinden zich vaak bovenaan aan de stam, oksels, vooral bij de nieuwere bladeren en soms dichtbij de witte haartjes. Ik heb ze nu wel voorzichtig verwijderd met een tandenstokertje, heeft iemand enig idee wat die zwarte kleine dingetjes kunnen zijn? Eitjes? Larven?
Ik vind er geen informatie over op google want wrss zoek ik fout. Een foto zal ik nog is nemen als ik ze nog tegenkom, als dat al lukt .. als ik ze verwijder, zijn ze na 2 dagen terug met minder dan 10 stippen op de vertakkingen, en vaak op 2 a 3 verschillende vertakkingen. Vooral de Auto AK heeft er meer last van.

Ook 1 lichtgroene luis gezien ... als ik ze google, lijken ze daar wel op, op bladluis. Ze zijn echt moeilijk te zien. Dan toch maar die Adalia (lievelingsheersbeestje larv) gaan halen.
http://static.skynetblogs.be/media/1014 ... 35064e.jpg (bladluis)

Dat zijn de voornaamste beesten op mijn plant momenteel.

En voorts groeien mijn planten echt keihard! Ik zou zeggen 2 a 3 cm per dag momenteel .. :openmouth:
Hopelijk groeit die Auto AK wel niet uit tot een echte boom haha. :grin:
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Anyway, de Adalia eitjes zijn besteld, deze worden dan larven en later dus lieveheersbeestjes. Ze eten heel graag bladluizen!
Heb er wel helaas minimaal 100 moeten bestellen .. wou er minder ma soit, weer wat geld kwijt .. :rolleyes: Je moet wat over hebben voor je plantjes en liever dat dan luizen in mijn plant ze! Met 10 gram rookwaar is dat allemaal terugverdiend :tongueout: Wetende dat ik in de shop vroeger vaak +50 euro betaalde voor 5 gram .. (Maastricht he, toeristenstad)

Nog een paar dagen wrss en ze komen hier langs met de eitjes, kijk er al naar uit om ze die rotbeesten te elimineren!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kleine zwarte stipjes klinkt als gewone zwarte luis.
Zijn (behalve lieveheersbeestjes) genoeg biologische bestrijdingsmiddelen voor, maar wat je nu hebt gekozen kan ook prima.
Foto's zouden leuk zijn! Ze staan inmiddels al wel eindje in de bloei zeker?
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zo hey dat is al aardig groot !
Dat gaat snel..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lengte zegt erg weinig over het resultaat!
Hoewel hier bij Osi geen sprake van is (zien er prima uit heur!) kunnen ze wel 50-80cm lang zijn maar enkel gestrekt.

Wat er eigenlijk toe doet (en ook dit zegt niet alles) is hoeveel internode's de plant heeft.
Dit bepaald het aantal vertakkingen en zo dus ook de hoeveelheid oksels en toppen waar de bloemen op kunnen groeien.

Lengte zegt vooral iets over de stam, waar dus geen wiet aan komt :wink:
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Weer iets geleerd..

Iets anders over lengte; Osi heeft 2 verschillende soorten die beide duidelijk een andere lengte hebben. Je zou denken dat de (in dit geval) AK altijd groter is dan de Lowrider.
Maar is dat ook zo ?
Ik heb 5 Dutch Blue zaadjes geplant (feminized AF).
Alle 5 in dezelfde grond, zelfde water, zelfde temp. etc
Nu zijn er 3 duidelijk groter dan de andere 2.
Zelfs bijna 3x zo groot..
Enig idee wat daar de oorzaak van is ?
Ik had nl verwacht dat ze alle 5 ongeveer evengroot zouden worden.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bij reguliere zaden zou ik zeggen: Die lange zijn mannen.
Vrouwelijke planten groeien vaak wat lager, breder en compacter.
Mannen schieten vanaf kiemen de lucht in en strekken zelfs bij fatsoenlijke hoeveelheden lumen(licht).

In jouw geval (feminised seeds) denk ik dat het gewoon om een instabiele soort gaat.
Dit betekend dat wegens commercieel succes de soort niet meer (voldoende) is ingekruisd.
Door een soort in te kruisen (laten voortplanten met ouders of voorouders) stabiliseert de soort.
De uitkomsten van het zaad (plant kenmerken zoals lengte, bloeitijd, hoeveelheid en kwaliteit van de wiet enz. enz.) worden hierdoor verminderd. Zo hou je dus veel planten over met hetzelfde resultaat en altijd een paar pheno's (planten met afwijkende kenmerken).
Wanneer ze een nieuw iets hebben bij een breeder (in jouw geval een automatische blueberry) dan moet dat zo snel mogelijk de markt op. Vandaar dat je zoveel verschil ziet.
Stukje op hun website gelezen (je hebt ze bij de 4:20 shop of niet?) en zoals ik het zie klopt wel redelijk wat hun zeggen.
Bij de bloeitijd 1 á 3 weken optellen, afhankelijk van het weer.
Er staat dat de plant schimmelbestendig is en haast nog last heeft van andere dingen, reken hier als je buiten kweekt maar niet op. Die blauwe verkleuring waar ze het over hebben heeft weinig te maken met koude nachten of niet. Een échte blauwe/paarse soort heeft geen stress nodig om te verkleuren maar doet dit vanzelf in de bloei.
Het zou kunnen dat dit eerder gebeurd onder stress (koude nachten, weinig voeding enz.) maar als het goed is hoeft dit niet.

Succes met je kweek! Misschien idee voor eigen topic??
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Okee dan.
Wat bedoel je met 4:20 shop ? Zegt me niks..
Ik heb ze hier vandaan :
http://www.spliffseeds.nl/nl/autoflower ... zaden.html

Had een eigen topicje al overwogen.. Zal er binnenkort wel eens eentje maken.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik google'de op dutch blue autoflower en kwam toen voornamelijk de 4:20 shop tegen :P
Zij hebben precies dezelfde omschrijving als spliff seeds maar dan bij blue automatic ofzo, hun dutch blue is die van jou gekruist met een blue berry.

Annyhow, ik zie je topic tegemoet! :)
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben wel eens benieuwd naar jouw plantjes Groenteboer, start zeker een thread op!
Ik ga als de oogst gelukt is (of zelfs een beetje niet gelukt .. toprot, je weet nooit) zal ik zeker eens een eindverslagje maken met sommige foto's van ervoor, van piepjong plantje naar gebloeid plantje tot oogst. Niet alle foto's uiteraard. Er zijn nog vele vele weken te gaan!

Ik heb mijn eitjes nog altijd niet ontvangen, ik hoop in de week die dit komt, maar geen zorgen .. er is een tof beestje op mijn plantje geland. Deze vandaag tegengekomen en vond het een mooie gelegenheid om nog eens foto's te maken.

Op de Lowryder 2 zoekend naar luisjes :hearteyes:


Samen, genietend van de laatste minuutjes zon die rechtstreeks erop schijnt


Auto AK



Lowryder 2



Nog eens alle 2, een beter zicht


Dit was het dan weer, grtz! :smoke:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."