Ik heb de laatste tijd meer last van fruitvliegjes denk ik, ze kunnen niet veel kwaad las ik. Maar die zwarte kleine stipjes die dicht bij de chillende fruitvliegjes hangen (kleiner dan de bladluis zelf) is toch iets waar ik me zorgen om maakt.
Ze zijn echt kleiner dan 1mm, zwart en bevinden zich vaak bovenaan aan de stam, oksels, vooral bij de nieuwere bladeren en soms dichtbij de witte haartjes. Ik heb ze nu wel voorzichtig verwijderd met een tandenstokertje, heeft iemand enig idee wat die zwarte kleine dingetjes kunnen zijn? Eitjes? Larven?
Ik vind er geen informatie over op google want wrss zoek ik fout. Een foto zal ik nog is nemen als ik ze nog tegenkom, als dat al lukt .. als ik ze verwijder, zijn ze na 2 dagen terug met minder dan 10 stippen op de vertakkingen, en vaak op 2 a 3 verschillende vertakkingen. Vooral de Auto AK heeft er meer last van.
Ook 1 lichtgroene luis gezien ... als ik ze google, lijken ze daar wel op, op bladluis. Ze zijn echt moeilijk te zien. Dan toch maar die Adalia (lievelingsheersbeestje larv) gaan halen.
http://static.skynetblogs.be/media/1014 ... 35064e.jpg (bladluis)
Dat zijn de voornaamste beesten op mijn plant momenteel.
En voorts groeien mijn planten echt keihard! Ik zou zeggen 2 a 3 cm per dag momenteel ..
Hopelijk groeit die Auto AK wel niet uit tot een echte boom haha.
![:grin:]()