Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsautoflowers kruisen

autoflowers kruisen

90 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Foto's zal ik zeker ooit is nemen als het mogelijk is!

Blij te horen dat de manier hoe ik het doet best oké is, voor voeding zal ik wel eens kijken in de growshop als je dat daar kunt halen, ik neem aan van wel. Anders zie ik wel eens via internet, de mogelijkheden zijn enorm!

Greetz!
G
GroenteboerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben wel benieuwd hoe ze er nu bij staan..
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo daar! Lang geleden dat ik nog hier ben geweest .. voor allerlei tripreports neer te pennen en m'n andere weed ervaringen. Nou ja .. trippen doe ik allang niet meer en blowen sinds kort ook niet meer dankzij de wietpas daar in Nederland.

Maar daar wil ik verandering in brengen, ik ben van plan om nog eens even langs Nederland te gaan om enkele zaadjes te gaan halen, ik heb genoeg zitten lezen over soorten, hoe kweken, hoe groeien, hoe bloeien, al wat ik kon lezen. Enkel kwam ik nog niet echt uit over een bepaald ding, heb uren zitten zoeken op het internet maar niets daarover kunnen vinden.

Stel als ik lowryder 1 koop met regular seeds, en ik koop ook nog lowryder 2 & ak47 automatic feminized seeds. (omdat ik daar in maastricht precies geen regular seeds kon vinden .. anders startte ik deze thread niet op) Mijn idee was om lowryder 1 te laten groeien en deze te laten kruisen met een lowryder 2 of ak. Maar het is de bedoeling om lowryder 2 en/ok ak zaadjes te krijgen. Is dat eigenlijk mogelijk?

Voor alle duidelijkheid, lowryder 1 zou dan het mannetje worden en deze moet dan een vrouwelijke lowryder 2 of ak gaan bestuiven. En ik wil graag meer lowryder 2 of ak zaadjes hebben (waaronder ook mannelijke zodat ik nog zaadjes zou kunnen kweken, hoef ik ze niet in een shop te gaan kopen uiteraard met die verhoogde controles tegenwoordig ..)

Is het dus mogelijk om lowryder 2 of ak zaadjes te verkrijgen? Of is dat volledig random .. wat daar uitkomt? Kan je dat niet zelf bepalen? Wie geeft de doorslag of maakt de doorslag dat het bv een plantje wordt van deze soort?

Hopelijk is het duidelijk genoeg .. :tongueout:
Greeetz!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Om heel eerlijk te zijn vind ik dat je nog lang niet genoeg hebt gelezen.
Een uurtje puur alleen de genetica zou je kennis een hoop goeds doen.
Om je een kleine opstap te geven zal ik zo kort en bondig mogelijk je vragen proberen te beantwoorden.

1. Ga niet lopen kruisen met feminised seeds, daar ga je later (misschien pas in de F3 of F4) zeker problemen mee krijgen. Feminised seeds (zeker de commeriele) zijn ERG gevoelig voor hermafrodie. Mannelijke en vrouwelijke bloemen aan 1 plant. Dit willen we niet.
2. Wanneer je planten kruist werkt het hetzelfde als een papa en een mama elkaar heel erg lief vinden. Elk zaadje is dus een combinatie van chromosomen van beide ouders.
Je zult bij een succesvolle bestuiving dus zo'n 100 zaadjes(erg wilde gok, gekeken naar eigen ervaring bij bevruchten autoflowers) hebben waarbij de eigenschappen van beide ouders zijn gecombineerd.
3. Jij wilt dus auto ak of lowryder zaadjes overhouden, de enige manier om dit te doen is om een LRxLR kruisen of een AKxAK.
Er is geen mogelijkheid om zelf te zorgen dat wanneer je een LR kruist met een AK dat de nakomelingen dan voornamelijk lowryder trekjes vertonen.
Wel kun je de ouders selecteren op eigenschappen (snelle bloei, mooie topvorming, veel harsvorming etc) en zo enige sturing geven aan het nageslacht.

Conclusie: Het is dus zeker mogelijk om je eigen zaad te produceren, maar dit vergt wel de nodige kennis. Ik zou je dus zeker aanraden even een uurtje naar de algemene plantengenetica te kijken. Is gewoon simpele biologie van havo 2 of 3.

Edit: nog even een opmerking: Ik zou de lowryder 1 totaal uit het plaatje laten. Erg zwakke strain niet nog lang niet stabiel is. Zit erg veel ruderalis in, en is maar enkele keren teruggekruist.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey bedankt voor het antwoord, ik had nog informatie gevraagd in de smart/grown shop en deze wist me hetzelfde als u te vertellen ivm met kruisen.

Dat de volgende generaties dan hermafrodieten zouden worden wist ik niet .. me dunkt dat ik dat best niet kan doen met feminized zaadjes dus.
Ik ga het kruisen gewoon achterwege laten en gewoon maar de plantjes groeien. Als ik dan een nieuw plantje wil, haal ik wel gewoon nieuwe zaadjes, uiteindelijk is de kostprijs toch echt nihil van wat je er af kunt halen (als de oogst een succes is)

Ik ben de zaterdag Lowryder 2 en Auto AK gaan halen en deze zijn al succesvol ontkiemt en steken nu in 12 liter potten buiten. (ja iets te groot waarschijnlijk, maar beter dat dan te klein)
Ben ook speciale gewone grond gaan halen, heb ook op het wietforum een beetje zitten lezen welke gronden er zowat gebruikt waren en wou deze in de Aveve gaan halen.

Ik heb nu de ontkiemde zaadjes gezet in een kartonnen potje die gevuld is met zaai en stek grond (niet te voedzaam, wel goed voor de wortels hoop ik) en dat kartonnen potje zit dan in de grote bak die gevuld is met universele potgrond (5,5 - 6,5 zuur) Hopelijk kan het geen kwaad, ik had nog gelezen dat overpotten een beetje stresserend zou zijn voor autoflowers. Als het niet lukt heb ik nog altijd 4 zaadjes over van Lowryder 2 en 4 van AK. Is maar een probeerseltje.

Ben benieuwd of ik de kopjes ga zien over een weekje en of het werkt met puur natuur alleen, uiteraard af en toe zelf water geven als de grond niet meer vochtig is.

Lowryder 1 heb ik niet gehaald, omdat ik liever de Santa Maria prefereer boven de Northern Light. Had er ook niet zoveel goeds over gelezen en de smaak al helemaal niet, al vrees ik ook een beetje voor Lowryder 2 omdat bij sommige mensen de smaak ook niet echt beviel ma soit .. afwachten.

Greeetz!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Veel mensen vinden de smaak van de autoflowers wat tegenvallen.
Dat zullen de ruderalis genen wel zijn.

Gelukkig dat die man van de growshop hetzelfde vertelde als mij, op het gebied van genetica zijn dat vaak niet de beste voorlichters #stekkenboertjes..

Hoe jij je zaadjes hebt gestopt is zeer goed.
Op het begin krijgen ze zaai en stek grond (goed op het begin voor de eerste 2 weken).
Daarna kunnen ze zelf door het karton heen wortelen naar de universele grond? Ideaal!
12 liter is zeker niet te groot, minimaal 10L per plant bij autoflowers. Voor een optimale oogst is 12 wellicht nog wat aan de kleine kant zelfs!
Let er wel op dat, wanneer je universele potgrond gebruikt, je waarschijnlijk op het einde wat bij moet gaan voeden.
Je woont in Belgie, dus dat is wat zuur... Heb je de mogelijkheid tot internet bestellen?
Want 1 flesje bloeivoeding ga je wel nodig hebben denk ik...

Succes met de kweek! Enne, foto's pleasee!! :stoned:
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Lowryder 2 is juist komen bovenpiepen! Wow, had verwacht dat deze pas in't weekend of erna zouden uitkomen maar soit! Des te beter!
De grond ziet er nog donker uit van het water, dus geen water geven op't moment dan? Of vanavond maar een klein beetje? Ik weet dat je best geen water geeft in volle zon, maar liefst s'ochtends of s'avonds. Een regel die je in acht moet houden voor alle planten!

Hopelijk piept de AK ook een van dezer dagen, de grond staat al een beetje bol, dus een goed teken me dunkt. Van deze avond is een fotoke trekken kan je een beetje oordelen hoe het stekje er aan toe is!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
't zijn geen stekjes, maar zaailingen :wink:
Een stekje is kort gezegd een gewortelde tak, afgesneden van een grote moederplant.
Een zaailing is een klein, jong wietplantje. (met vele voordelen t.o.v. een stekje)

Bij growshop hebben ze uiteraard voeding aanwezig, wellicht iets duurder dan via internet maar dat is met alles.
Als de grond van boven nog vochtig is (donker) zeker geen water geven...
Hoewel een jonger plantje wat meer (in verhouding) water kan hebben, is er een makkelijk meetbare manier wanneer je water moet geven.
Wanneer je je vinger in de aarde steekt (niet direct naast het plantje of km's diep natuurlijk) en er blijft veel aarde aan je vinger ''kleven'' , dan staat het nat zat.
Pas wanneer er niets meer aan je (droge) vinger blijft zitten staat het droog.
Vergeet niet dat het aan het oppervlak erg snel uitgedroogd uitziet, maar vanbinnen(waar de wortels zitten) nog vochtig zat.
Je plantje kan wel 1 dag met een water tekort, 1 keer teveel water kan al fataal zijn.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb ze vandaag geen water gegeven, want heb een beetje schrik voor teveel water. Morgen (ale deze middag dus want het is al morgen haha) ga ik eens een meter kopen om te weten hoe vochtig de grond is. Liever zeker zijn dan niet en zoveel kost het ook weer niet.

Ik had gisteren in de ochtend water gegeven en in de avond ook nog is omdat ik vond dat de grond droog was, maar de ondergrond was zwart .. zoals de potgrond zelf ook was toen ik de zak geopend had. Ik had dan ook mijn vinger eens ingestopt om te zien hoeveel zand er dan zou plakken .. maar zelfs bij droog zand bleef het een beetje plakken, 't was ook nogal een vochtige dag, waarschijnlijk daardoor. Dus liever toch een metertje kopen en dan ben je quasi bijna altijd zeker als het goed geijkt is. Ik heb niet zoveel vertrouwen in mijn eigen vinger .. met mijn bonsai boompje was het ook niet goed afgelopen maja, ik had de laatste maanden daar ook niet veel aandacht aan gegeven omdat mijn kop naar iets anders stond. Het heeft wel een halfjaar mooi gewerkt tot ik water vergat te geven .. ach. Met het wietplantje zal dat niet gebeuren want daar kijk ik elke dag naar.

Ik zal is morgen ook een fotoke maken van de set-up! De zaailingen zijn al 2 a 3 cm hoog en mooi groen en de blaadjes krullen zeker niet! Ik ben tevreden, maar aan de foto's zullen de kenners hier wel beter kunnen oordelen.

Greeeetz :rock:
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb een soort meter gekocht dat meet hoe vochtig de grond staat, werkt best wel goed vind ik. Staan wel niet echt waarden op .. maar wel van 1 tot en met 10 en waar op staat of het droog, goed, of nat is. Ze waren bijna iets te droog! Want het zand was al bijna goed hard ma soit, heb ze dan maar een beetje water gegeven, beide plantjes 0,1 liter ongeveer tot de meter aangaf dat het goed was, tegen 5 a 6.

Hieronder de Lowryder 2


Hieronder de Auto AK


Zo staan ze de hele dag, samen met de andere plantjes en bloemekes.


Ik ben deze meter gaan halen, wel een cheape maar bon .. het werkt wel een beetje want ik heb het in droge grond gestopt en ook is dieper en ge zag echt wel de waarden veranderen. Natuurlijk zal het niet "perfect" zijn ..
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Werkt ook prima lijkt me.
Zelf nog nooit over gedacht eigenlijk om te gebruiken bij buitenkweekje.

En de kenners laten oordelen over de foto's...
Tja, het zijn zaailingen. Die zien er allemaal vrijwel hetzelfde uit (weinig onderscheid tussen soortjes).... Maar tot zover ziet het er goed uit! :grin:
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ze doen het nog altijd goed nu!
Een vraagje, is het trouwens nodig om de wietplant te gaan benevelen? Of is enkel water geven voldoende? Ik vind daar niet voldoende informatie over en meestal gaat het over stekken.

En kan het eigenlijk ook kwaad om constant de meter in je pot te steken? Ik heb het idee dat ik elke keer als ik de moisturemeter in de grond stop dat ik misschien mijn wortels beschadigd.

Is het ook normaal als ik water geef, dat het water een tijdje boven op de grond blijft hangen, een teken van droge grond. Maar als ik de meter dan insteek is de grond eronder nog goed vochtig, laat me zeggen soms helemaal in't midden van de moisturemeter in de groene (goede) zone, soms ook wel (zoals vandaag dus) bijna tegen rood, rond 3 a 4 (rood dry is 1-3, groen 4-7, blauw wet 8-10)

De blaadjes groeien hard momenteel en goed, Lowryder 2 iets kleiner en loopt precies een dagje achter met nieuwe blaadjes, ik zie ze anders wel. Ze lijken elke dag wel te groeien, nog altijd tevreden hier maar met een beetje teveel schrik dat ik misschien iets verkeerd doet. Waarschijnlijk wel zeer herkenbaar voor beginners.

Over een week of 2 hopelijk nieuwe foto's als ze al pakken groter zijn en dan weet ik waarschijnlijk ook wel hoever ik sta

Greetz!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou je plantjes absoluut niet benevelen..
Dit is inderdaad nodig bij stekken, wanneer ze nog moeten wortelen.
Dus wanneer je stekken neemt en ze op steenwol oid zet, dan heb je een hoge luchtvochtigheid nodig.
Jij hebt juist het liefste een droge luchtvochtigheid. Geen last van ziektes, schimmels en rot.
Als je bij een buitenkweek gaat benevelen, en je doet dit overdag met een zonnetje, dan zijn je planten binnen 1 dag helemaal verbrand en afgeschreven.

Op dit moment kun je nog geen wortels beschadigen, zo'n klein plantje heeft alleen nog maar een pen wortel, die recht naar beneden steekt.
Mij lijkt het geen kwaad te kunnen om die meter er 24/7 in te hebben.

Dat het water wat blijft liggen is inderdaad normaal bij droge grond.
Dat het onder die droge laag nog vochtig genoeg is, dat wilde ik dus duidelijk maken met het hele grondvingeren verhaal..!
Kijk niet teveel op die meter wanneer en hoeveel je water moet geven, maar kijk vooral naar de plant. s'avonds hangen ze altijd wat slappig, doen ze dat overdag dan hebben ze of meer of minder water nodig.
Osi` zei:
nog altijd tevreden hier maar met een beetje teveel schrik dat ik misschien iets verkeerd doet. Waarschijnlijk wel zeer herkenbaar voor beginners.
Klik om te vergroten...
Klopt!
Hoewel er ook genoeg beginners zijn die juist denken: Wat kan er nou fout gaan!?
Verschil is alleen dat beginners met jouw denkwijze vaak een betere en grotere eerste oogst hebben dan mensen die het allemaal wel aanzien.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Oké, bedankt voor het rappe antwoord.
Dan lijkt mij inderdaad wel het beste om vooral ook naar de plant te kijken en het benevelen ga ik ook laten dan, heb het nog maar 1x gedaan gisteren in de avond.

Gewoon genieten van het uitzicht van de plant en zien hoe deze reageert de volgende dag.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Bah, ik denk dat ik weet waarom mijn Lowryder 2 een beetje achterbleef, toen ik daarjuist terugkeek zat het plantje nogal los in de grond vond ik. Je kon makkelijk het steeltje naar eender welke richting duwen .. heb dan maar de grond wat harder aangeduwd en een beetje water opgedaan en zit het steeltje ook ietsjes dieper, de paarse steel zit nu bijna in de grond, nu zit het steeltje terug goed vast hopelijk.

Ik hoop echt dat het geen kwaad kan of dat het stilletjes aan zal afsterven. Anders zal ik een nieuw zaailingtje moeten maken.
Lowryder 2 duidelijk kleiner en groeit iets trager dan de auto AK, precies een dag of 2 achterstand maar nog altijd mooi groen.

C'mon baby, groei dan toch! :(
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Geen reden tot paniek .. ik zie dat de blaadjes al stillekes groter zijn geworden en dat het nog altijd goeddoet, pfew! Hoop nu wel om pas over een week of 2 terug iets te laten weten haha, ipv dat paniekerig gedoe :grin:


Greeeetz! :rock: en zo mooi weer vandaag, chill!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Haha, idd niet al teveel zorgen maken!
Steeltje staat vaker erg los, zodat het plantje lekker flexibel is bij veel wind.
Gat rondom moet natuurlijk niet te groot worden zodat er later water in kan gaan staan ivm stamrot, maar da's pas voor later :wink:

We krijgen toch wel eerder dan over 2 weken nieuwe foto'tjes??
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Bedankt voor de raad! De steun ga ik dan voorlopig verwijderen, als ze er sterker en flexibeler van worden des te beter.
Daarjuist eens een paar foto's gemaakt, morgen ben ik helaas voor 1 avond weg en de dag erna pas terug, heb al iemand achter de hand die de plantjes water geeft, met instructies uiteraard :tongueout:

Zoals gevraagd, de foto's :wink:
Wat vinden jullie ervan? 23 mei zijn ze bovengekomen, ze zijn al 9 dagen ver.
Foto's zijn genomen tegen 8 uur s'avonds

Auto AK hieronder


Lowryder 2 hieronder


Alle 2 samen op hun huidige plekje, bovenaanzicht


noté: van mijn 1ste foto's die ik in mijn 6de bericht geplaatst heb: Ik heb beide foto's van Auto AK en de Lowryder 2 per ongeluk verwisselt.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Morgen nog eens foto's maken, ik ben dan de dag erna voor 2 dagen naar Nederland. Ze zijn al wat gegroeid, nieuwe kleine blaadjes bijgekomen en het verschil tussen de 2 planten wordt al iets duidelijker aan de hand van de blaadjes, wel mooi om te zien.

Ik heb ze nu deze avond in het tuinhuis gezet omdat het nogal hard aan het regenen is en veel waait, parasolke is hier weggewaait op de grond haha. Ik heb ondertussen ook mijn plantjes wat steun gegeven, dat zal je morgen ook op de foto's zien.

Nu vroeg'k me af of als het morgen in de dag ook zo hard regent dat ik ze beter in het tuinhuis laat staan? Er kan zeker zonlicht bij komen maar ook weer niet zo heel veel .. ik heb wel een raampje op een kier gelaten zodat er verse lucht binnen kan komen. Normaal had ik ze onder een parasol (andere grote die niet weg kan waaien) zitten maar de regen kwam er echt wel onder de parasol gewaaid. In het woonhuis is niet echt een optie.

Hopelijk is het zaterdag goed weer, volgens de weersites wel als ik hun moet geloven .. maar morgen wordt het nog een slechtere dag als deze avond zo te zien, meer neerslag enzovoort. Als het zo slecht weer is, en zo slecht bewolkt is, zal het plantje denk ik ook niet zo heel veel licht krijgen dan zal het tuinhuis ook niet veel uitmaken denk ik qua lichtintensiteit. Beter droog dan nat denk ik dan.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gehe, het went en je word er steeds beter en sneller in.
Professionele kwekers huren of een groep polen in of gebruiken een cannacutter.

Ben benieuwd naar je droogdoos!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."