Ik zou je plantjes absoluut niet benevelen..
Dit is inderdaad nodig bij stekken, wanneer ze nog moeten wortelen.
Dus wanneer je stekken neemt en ze op steenwol oid zet, dan heb je een hoge luchtvochtigheid nodig.
Jij hebt juist het liefste een droge luchtvochtigheid. Geen last van ziektes, schimmels en rot.
Als je bij een buitenkweek gaat benevelen, en je doet dit overdag met een zonnetje, dan zijn je planten binnen 1 dag helemaal verbrand en afgeschreven.
Op dit moment kun je nog geen wortels beschadigen, zo'n klein plantje heeft alleen nog maar een pen wortel, die recht naar beneden steekt.
Mij lijkt het geen kwaad te kunnen om die meter er 24/7 in te hebben.
Dat het water wat blijft liggen is inderdaad normaal bij droge grond.
Dat het onder die droge laag nog vochtig genoeg is, dat wilde ik dus duidelijk maken met het hele grondvingeren verhaal..!
Kijk niet teveel op die meter wanneer en hoeveel je water moet geven, maar kijk vooral naar de plant. s'avonds hangen ze altijd wat slappig, doen ze dat overdag dan hebben ze of meer of minder water nodig.
Osi` zei:
nog altijd tevreden hier maar met een beetje teveel schrik dat ik misschien iets verkeerd doet. Waarschijnlijk wel zeer herkenbaar voor beginners.
Klopt!
Hoewel er ook genoeg beginners zijn die juist denken: Wat kan er nou fout gaan!?
Verschil is alleen dat beginners met jouw denkwijze vaak een betere en grotere eerste oogst hebben dan mensen die het allemaal wel aanzien.