Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan ik mijn paddo's oogsten??????

Kan ik mijn paddo's oogsten??????

27 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
m
marishaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hier wat fototjes
m
marishaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vandaag kijk ik en veel zijn al bijna volgroeid. Het witte velletje is bij 2 al gescheurd en bij een paar andere gaat dat straks denk ik gebeuren.... :hearteyes:
Moet ik de hele bak tegelijk oogsten of kan ik het beste alleen de grote plukken???
Ik had namelijk in de instructies van de smartshop gelezen:

Oogst de eerste vlucht van je kweek als de grootste paddo’s op het punt staan hun hoed te openen. Oogst ook de kleinere, het is belangrijk de growkit zomin mogelijk open te maken om infectie te voorkomen. Wacht met oogsten tot er weer een hele vlucht opgegroeid. Laat degene kleiner dan 1.5 cm staan.

Maar veel hier op dit forum halen gewoon eerst de grote eruit en laten de kleine staan??
Of heeft dat consequeties voor de tweede flush???

Hoe kan ik ze het beste plukken, want ze staan allemaal dicht op elkaar??

En ik wil ze voor een langere tijd bewaren (die ik over heb dan) Op wat voor een manier kan ik ze het beste en makkelijkste drogen???

Groetjesss
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#3
nog een paar uurtjes geduld :rock: dan komt het helemaal goed


hoelang heb jij ze in totaal laten staan ? (groeien)
m
marishaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Frisian User zei:
nog een paar uurtjes geduld :rock: dan komt het helemaal goed


hoelang heb jij ze in totaal laten staan ? (groeien)
Klik om te vergroten...


2 weken in totaal, ze zijn nu een week aan het groeien...

Hoe kan ik ze het beste eruit halen????Moet ik ze er allemaal tegelijk uit halen of kan ik de kleinste laten staan??
En ik wil ze graag drogen, want in de koelkast blijft het niet langs goed...Wat is de beste manier om ze te drogen...Gewoon op een donkere plek op keukenrol???
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je hebt iets meer oogst als je eerst de grote oogst en de kleine nog even laat staan. Zo doe ik het zelf altijd, maar ik weet eigenlijk niet zo goed of het risico van besmetting dan groter is. Hoe plukken: voorzichtig pakken en een beetje draaien/bewegen, dan schieten ze vanzelf los.

Daarna dus een nachtje onder water zetten, zorg dan wel dat je alles geoogst hebt (ook de kleine stoeltjes die gestopt zijn met groeien), en wachten op de volgende flush :) . Drogen kan het best op een beetje warme (niet hete) plek. Gewoon ergens neerleggen op keukenpapier werkt ook maar dan worden ze waarschijnlijk niet perfect droog. Perfect droog zijn ze als je ze kunt breken.
m
marishaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor de reactie
Heb net besloten een paar te gaan eten :grin:
Heb ze ook al te droog neergelegd...Moet dat niet op een donkere plek???
Heb ze maar tussen keukenrol in de kast gelegd.
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#7
marisha zei:
Bedankt voor de reactie
Heb net besloten een paar te gaan eten :grin:
Heb ze ook al te droog neergelegd...Moet dat niet op een donkere plek???
Heb ze maar tussen keukenrol in de kast gelegd.
Klik om te vergroten...


heb je toevallig een groot beeldscherm (geen flat/LCD/plasma scherm)

gewoon zo'n beeldscherm met een bak erachter, daar heb ik m'n paddo's op liggen en geloof me 2/3 dagen KNAKDROOG, ik denk in totaal 72 uur (3 dagen) dat dan echt alle vocht eruit is
d
dingoLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik heb hetzelfste probleem, bij de helft vn de paddos in mn groeikit is het velletje al los en bij de andere helft niet (alhoewel deze wel al goed groot zijn en hun hoedje al gevormd is). Moet ik ze nu allemaal al oogsten of enkele diegenen waarvan het velletje al losgekomen is?
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#9
dingo zei:
ik heb hetzelfste probleem, bij de helft vn de paddos in mn groeikit is het velletje al los en bij de andere helft niet (alhoewel deze wel al goed groot zijn en hun hoedje al gevormd is). Moet ik ze nu allemaal al oogsten of enkele diegenen waarvan het velletje al losgekomen is?
Klik om te vergroten...

ik doe altijd gewoon degenen die het grootste zijn en klaar om te plukken

nu heb ik 2 dagen geleden 3 paddo's geplukt (groeiden maar 3)
en nu schieten allemaal kleine paddo's naar boven :|...
O
OriginLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vraagje, ik heb zelf juist paddo's gekweekt maar ik heb ze iets te laat geoogst, toen ik ze liet drogen is het keukenpapier zwart geworden van de sporen. Zijn deze paddo's nog te eten of zullen ze geen effect meer hebben?
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Awel, die enen equador dak toonde, met sporen op zijne nek....
Die was evenlekker als anders hoor :)
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#12
^ Is nog gewoon te eten, de sporen zullen alleen niet zo lekker smaken.
O
OriginLid
01-01-2024, 00:00
#13
en hebben ze dan nog evenveel effect? of moet ik er meer van eten?
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Blijft hetzelfde.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind paddo's zowiezo vies, alleen gedroogden willen nog wel :tongueout:
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik krijg ze juist droog niet binnen :grin: Vers gaat dat nog!
Het is droog dat ik ze in thee moet gooien en moet slikken zonder knauwen, of ik degouteer ervan.

Hier zit ik dichtbij de oogst, nog net die hawaiianen afwerken en gedaan met die paddo's enzo
I quite the dope pretty soon, maar ik wil wel mijn projectjes afwerken eerst.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Droog zijn ze niet te vreten! Die smaak zit echt geconcentreerd ofzo, laatst heb ik mijn eigen oogst eens getest. Een half uur dubbelgeplooid gelegen van de maagpijn, niet te harden maarja was daarna wel rap weg als ik echt goed begon te trippen.
m
marishaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn paddestoeltjes zijn nu echt mooi droog, maar weet niet hoeveel ik ervan moet eten???Heb ook geen weegschaaltje ofzo. Vorige week ook al geprobeerd, maar kreeg ze bijna niet weg was echt goor. Iemand nog een ideetje hoe ik ze naar binne kan krijgen :grin:
En hoeveel ik dan moet eten? :confused:
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#19
marisha zei:
Mijn paddestoeltjes zijn nu echt mooi droog, maar weet niet hoeveel ik ervan moet eten???Heb ook geen weegschaaltje ofzo. Vorige week ook al geprobeerd, maar kreeg ze bijna niet weg was echt goor. Iemand nog een ideetje hoe ik ze naar binne kan krijgen :grin:
En hoeveel ik dan moet eten? :confused:
Klik om te vergroten...

makkelijkste is gewoon die dingen laten drogen, dan is het veel makkelijker om naar binnen te werken :sunglasses:

in totaal moet je 3 gram hebben, (voor goed sterke trip)
heb net ff gekeken bij m'n eigen en 1 paddo is ongeveer 0,7 gram
dus reken maar 4 paddo's (0,7x4=2,:sunglasses:

maar ik ben erachter gekomen dat ik met 2 gedroogde paddo's ook al een beste trip heb :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
Frisian User zei:
marisha zei:
Mijn paddestoeltjes zijn nu echt mooi droog, maar weet niet hoeveel ik ervan moet eten???Heb ook geen weegschaaltje ofzo. Vorige week ook al geprobeerd, maar kreeg ze bijna niet weg was echt goor. Iemand nog een ideetje hoe ik ze naar binne kan krijgen :grin:
En hoeveel ik dan moet eten? :confused:
Klik om te vergroten...

makkelijkste is gewoon die dingen laten drogen, dan is het veel makkelijker om naar binnen te werken :sunglasses:

in totaal moet je 3 gram hebben, (voor goed sterke trip)
heb net ff gekeken bij m'n eigen en 1 paddo is ongeveer 0,7 gram
dus reken maar 4 paddo's (0,7x4=2,:sunglasses:

maar ik ben erachter gekomen dat ik met 2 gedroogde paddo's ook al een beste trip heb :)
Klik om te vergroten...

Ja inderdaad, 3-4 paddestoelen tussen de 5-10 cm daar zal je wel een goede trip van hebben.
Succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."