Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAngst voor de dood?

Angst voor de dood?

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
M4dM4nLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vraag me af, als groentje, of er mensen zijn die dankzij een intense trip de angst voor de dood hebben overwonnen?

Ik doel ermee dat ik zo nu en dan lees dat mensen het idee hebben dat ze niet bestaan of dat ze niet weten of ze nog leven.

niet dat ik iets vrees of iets wil overwinnen. ik ben er gewoon nieuwsgierig naar.
het lijkt mij dat als je het mee maakt, dat je er toch anders naar gaat kijken.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#2
De dood is het enige in je leven waar je niet bang voor hoeft te zijn.
M
M4dM4nLid
01-01-2024, 00:00
#3
volgens mij heb ik een domme vraag gesteld... of heeft niemand er ervaring mee...

Ik vrees de dood zeker niet, alleen de manier hoe :P
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dude, ga eens dmt kristallen roken of zo..
S
SkullcrusherLid
01-01-2024, 00:00
#5
jcutter123 zei:
Dude, ga eens dmt kristallen roken of zo..
Klik om te vergroten...
Dude ga eens een nuttig antwoord geven ofzo...

Ontopic:

Ik denk inderdaad dat je een andere gedachte kunt krijgen over de dood als je zo'n ervaring zou krijgen. Je weet pas wat het is als je het ongeveer hebt meegemaakt. Nou is dat met de dood natuurlijk erg moeilijk maar toch.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Persoonlijk heb ik meer angst voor de overgang van leven naar de dood toe. Mocht ik ernstig ziek wezen, dan wil ik mezelf wonderland in schieten onder een sterke hallucinogeen roes. Dan wil ik wel eens zien how diep the rabbit hole goes :sunglasses:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Voor Ketamine, het heeft de transfer van leven naar dood die ik uiteindelijk zal moeten ondergaan enorm verlicht. De dood zelf is net als voordat ik geboren was. Daar is niets 'iets' aan.

Maar je laatste gedachten terwijl je je bewustzijn nog hebt terwijl je denkt dat dat daarna voor eeuwig 'shut down' is, heb ik mogen praktiseren met Ketamine. Dus wanneer me dat overkomt weet ik dat alles wat ik hoef te doen, is te ontspannen en mezelf volledig uit handen geven aan de dood zelf.

At Cutter, snap precies wat bedoeld. Maar uiteindelijk gaat het om complete ego death, of dat nu met DMT-n,N, LSD, psilo, mescaline verkregen is. Zolang ik door me trancendale ervaringen kan zeggen 'goddamn, het leven is opperst, en ik tracht er ooit afscheid van te nemen zonder weerstand' hebben entheogene de rol vervult waarvan ik denk dat ze ieder mens tot dat platform kunnen tillen.
k
kunlanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn grootste obstakel bij het behalen van een K-hole is inderdaad, het loslaten van het leven.
'Sterven' als het ware, ik kan het gewoon niet ^.-
K
KaoutarLid
01-01-2024, 00:00
#9
M4dM4n zei:
volgens mij heb ik een domme vraag gesteld... of heeft niemand er ervaring mee...

Ik vrees de dood zeker niet, alleen de manier hoe :P
Klik om te vergroten...

Indeed..
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
loadrunner zei:
De dood is het enige in je leven waar je niet bang voor hoeft te zijn.
Klik om te vergroten...

.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ben nooit bang voor de dood geweest, dus die angst hoef ik niet te overwinnen... Zie er zelfs wel een beetje naar uit, zo geweldig is het leven niet. Het lijkt me alleen dat je dood "voor altijd" bent, dus geniet ik maar zo lang van het leven als het kan. Bovendien wil ik het mn kids niet aandoen.

Verder; die "angst" voor de dood heb ik wel een enkel moment gevoelt tijdens mijn k-hole ervaring (zie sig) maar wetend dat het niet zomaar kon was ik zo weer over die "angst" heen.
e
exactLid
01-01-2024, 00:00
#12
loadrunner zei:
De dood is het enige in je leven waar je niet bang voor hoeft te zijn.
Klik om te vergroten...

zo kijk ik er ook tegenaan, er zijn dingen IN je leven waar je bang voor moet zijn, dingen zoals slechte weed en coke wat poedersuiker blijkt te zijn :rolleyes:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#13
exact zei:
dingen zoals slechte weed en coke wat poedersuiker blijkt te zijn :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Dat zijn nou inderdaad DE dingen om bang voor te zijn :wink:

lol
M
MajicLid
01-01-2024, 00:00
#14
jcutter123 zei:
Persoonlijk heb ik meer angst voor de overgang van leven naar de dood toe. Mocht ik ernstig ziek wezen, dan wil ik mezelf wonderland in schieten onder een sterke hallucinogeen roes. Dan wil ik wel eens zien how diep the rabbit hole goes :sunglasses:
Klik om te vergroten...
haha precies als je toch dood gaat geniet er dan nog ff van :grin:
M
M4dM4nLid
01-01-2024, 00:00
#15
zo een idee had ik ook... als je toch naar den donder gaat, doe het dan met style! :tongueout:

thanks voor alle reacties!n :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."