Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchadelijkheid ketamine

Schadelijkheid ketamine

27 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
P
PetricovLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk dat keta het zelfde gaatje maakt als Alcohol, dus of je nu een lijntje keta neemt of je zuipte je elke dag naar de klote :P Same shit :)
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ten eerste sorry als dit al eens besproken is, maar ik kon geen echt verhelderend topic erover vinden...

weet iemand wat voor schade ketamine nou eigenlijk aanricht, bij kleinere hoeveelheden als de 100mg p/kg van de olney's lesions ?

Zowel bij kleine hoeveelheden, als bij k-holes, aan de hersenen, neus, of andere ingewanden zoals lever, weet ik t... Gewoon ALLE schade die bekend is zeg maar.

Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen nog de olney's lesions gevonden, en denk niet dat ik nog eens 6 gram in een keer ga snuiven, dus denk niet dat dat erg veel betrekking op mij heeft. Ik heb er wel naar gezocht, niet alleen hier maar ook op google, maar vind geen écht verhelderende, uitsluitende informatie.

Ik ben natuurlijk vooral benieuwd naar de schade aan de hersenen, en erna ingewanden. Dat het in geval van snuiven niet goed voor je neus is, snap ik (en heb ik ervaren :P)

Ik vind het zo veraderlijk, omdat ik bij de meeste andere drugs (behalve ghb en benzo's eigenlijk) totaal geen downsides van ervaar... Na mdma, pep, coke, u name it, ben ik de volgende dag altijd vet brak, en van roken in alle vormen heb ik eens per jaar een erg lelijke rochel voor een maandje lang... Oftewel, bij andere drugs merk ik wel dat het echt schadelijk is, ook bij ghb door de coma's, en van benzo's weet ik het gewoon. Maar keta is echt bewustzijnsveranderend, en kan het 4 keer op een dag doen, met in de tussentijd weer nuchter te worden. Dat heb ik nog nooit gekund met bewustzijnsverandere drugs...

Nou, ik hoop dat iemand mij verheldering kan geven :)
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#3
Die gaatjes zijn de zogenaamde "olney's lesions"... Maar als ik me goed herinner waren die toch pas vanaf 100mg per kg lichaamsgewicht ? Aan die hoeveelheden komt niemand lijkt me... Weet iemand hier zo wat die gaatjes dan doen ? Heb dat hele stuk een keer gelezen, toen ik nog geen keta gebruikte, staat er wel in geloof ik, maar weet het niet meer precies. Wel dus dat het volgens hun pas vanaf 100mg per kg lichaamsgewicht komt. Iets wat in de ambulance misschien wel gebeurd ?
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je neus vind het iig minder prettig.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Aangezien iedere ambulance ketamine bij zich heeft (in grotere dosissen) voor als ze snel ledematen af moeten zetten ed :) zou ik me niet al te druk maken over de schadelijkheid van kleine dosissen.

Het kan wel redelijk verslavend zijn en de ongelukken gebeuren met mensen die stikken in hun tong/braaksel of zichzelf verwonden en dit gewoonweg niet in de gaten hebben.
P
PetricovLid
01-01-2024, 00:00
#6
Et is officeel een geneesmiddel :sunglasses: :smoke: .
Denk dat een coma en stikken idd het gevaarlijkste is.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
exact zei:
jcp zei:
Aangezien iedere ambulance ketamine bij zich heeft (in grotere dosissen) voor als ze snel ledematen af moeten zetten ed :)
Klik om te vergroten...

lijkt me niet fijn om geamputeerd te worden tijdens een keta-trip :confused:
Klik om te vergroten...

Buiten dat je niet tript op de vloeibare s-ketamine die in de anasthesie gebruikt worden omdat hier benzo's doorheen gegooit zijn (behalve als je DreamWeaver heet en sowieso al teveel keta gebruikt), ga je er niets van merken omdat vanaf een mL of 15 je binnen een paar seconden bewusteloos gaat.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#8
Skippy zei:
Je neus vind het iig minder prettig.
Klik om te vergroten...

Hier hebben we neusspray voor :wink:


Oke, das al een opluchting.., Maar voor zover kan ik behalve neus schade nergens iets vinden over schadelijkheid, tenzei je olney's lesions hoeveelheden pakt, wat we niet van plan zijn... Het kan toch bijna niet dat het totaal niet slecht is in kleine hoeveelheden ? ik ben bang dat ik strax hersenscahde heb ofzo, want ik word er wel extreem vaag van, veel vager als de meeste drugs.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hierboven word aangegeven dat ambulances ketamine hebben en dat het een geneesmiddel is. Dat klopt, maar dat maakt het nog niet goed voor je! Ketamine zorgt voor kleine 'gaatjes' in je hersenen (net zoals lachgas), en die helen niet meer (itt tot lachgas). Permanente schade dus.
e
exactLid
01-01-2024, 00:00
#10
jcp zei:
Aangezien iedere ambulance ketamine bij zich heeft (in grotere dosissen) voor als ze snel ledematen af moeten zetten ed :)
Klik om te vergroten...

lijkt me niet fijn om geamputeerd te worden tijdens een keta-trip :confused:



edit:
haha, oke, ik vond het een beetje raar. :P
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
DreamWeaver zei:
Hierboven word aangegeven dat ambulances ketamine hebben en dat het een geneesmiddel is. Dat klopt, maar dat maakt het nog niet goed voor je! Ketamine zorgt voor kleine 'gaatjes' in je hersenen (net zoals lachgas), en die helen niet meer (itt tot lachgas). Permanente schade dus.
Klik om te vergroten...

Welke effecten hebben die 'gaatjes' dan?
P
PetricovLid
01-01-2024, 00:00
#12
DreamWeaver zei:
Ketamine zorgt voor kleine 'gaatjes' in je hersenen (net zoals lachgas), en die helen niet meer (itt tot lachgas). Permanente schade dus.
Klik om te vergroten...

Doet alcohol toch ook, als je hersencellen worden afgebroken groeien deze niet meer aan, dus ook niet van Lachgas... Toach?
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja, maar zuipen doe ik niet JUIST omdat het zoon kankerzooi is. Net heroine, maar dan schadelijk (met een :wink: om hevige dicussies te voorkomen)

Voor mij bijna alle drugs, alleen geen meth, heroine, gbl, pcp.... of alcohol !

Zou het wel bijzonder zonde vinden om keta daar ook bij te zetten :( das namelijk wel me favo denk ik... (na wiet natuurlijk)
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#14
In 'Uit Je Bol' (9e herziene druk) wordt ketamine gebruik afgeraden, omdat het slecht zou zijn voor het immuunsysteem. En ook zou bijbalontsteking kunnen ontstaan.

Dit zou vooral betrekking hebben op het snuiven van ketamine, maar het is me niet helemaal duidelijk of het roken van keta net zo slecht is.
Het eten van keta raden ze ook af. Slechts het inbrengen van keta dmv een injectie kan hun goedkeuring wegdragen; uiteraard moet dit door, en in het bijzijn van, een ervaren persoon gebeuren.

Ik denk dat een enkele keer geen kwaad kan, maar langdurig gebruik is dus een big no no.
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#15
kapitein-x zei:
In 'Uit Je Bol' (9e herziene druk) wordt ketamine gebruik afgeraden, omdat het slecht zou zijn voor het immuunsysteem. En ook zou bijbalontsteking kunnen ontstaan.

Dit zou vooral betrekking hebben op het snuiven van ketamine, maar het is me niet helemaal duidelijk of het roken van keta net zo slecht is.
Het eten van keta raden ze ook af. Slechts het inbrengen van keta dmv een injectie kan hun goedkeuring wegdragen; uiteraard moet dit door, en in het bijzijn van, een ervaren persoon gebeuren.

Ik denk dat een enkele keer geen kwaad kan, maar langdurig gebruik is dus een big no no.
Klik om te vergroten...

Ghehe ik wou er net na refereren. Roken van keta? waar heb je dat vandaan ghehe nog nooit ergens gelezen of van gehoord.. wist helemaal niet dat dat kon.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ketaboy zei:
kapitein-x zei:
In 'Uit Je Bol' (9e herziene druk) wordt ketamine gebruik afgeraden, omdat het slecht zou zijn voor het immuunsysteem. En ook zou bijbalontsteking kunnen ontstaan.

Dit zou vooral betrekking hebben op het snuiven van ketamine, maar het is me niet helemaal duidelijk of het roken van keta net zo slecht is.
Het eten van keta raden ze ook af. Slechts het inbrengen van keta dmv een injectie kan hun goedkeuring wegdragen; uiteraard moet dit door, en in het bijzijn van, een ervaren persoon gebeuren.

Ik denk dat een enkele keer geen kwaad kan, maar langdurig gebruik is dus een big no no.
Klik om te vergroten...

Ghehe ik wou er net na refereren. Roken van keta? waar heb je dat vandaan ghehe nog nooit ergens gelezen of van gehoord.. wist helemaal niet dat dat kon.
Klik om te vergroten...

Ik heb zelf geen verstand van keta, maar op de zelfde bladzijde in 'uit je bol' staat dat het ook gerookt kan worden, er staat: 'de vloeistof wordt dan verdampt tot poeder.'
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Petricov zei:
DreamWeaver zei:
Ketamine zorgt voor kleine 'gaatjes' in je hersenen (net zoals lachgas), en die helen niet meer (itt tot lachgas). Permanente schade dus.
Klik om te vergroten...

Doet alcohol toch ook, als je hersencellen worden afgebroken groeien deze niet meer aan, dus ook niet van Lachgas... Toach?
Klik om te vergroten...

Niet geheel waar, er wordt iedere seconde een groot aantal hersencellen afgebroken en weer aangemaakt. Het zelfde gebeurt bij alle andere cellen in je lichaam.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat drugs geen permanente schade aan je celdeling kunnen aanrichten. Maar argumenten als 'het doodt hersencellen' zijn altijd een beetje pseudo-wetenschappelijk. Sterker nog, leven doodt hersencellen :)
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#18
kapitein-x zei:
In 'Uit Je Bol' (9e herziene druk) wordt ketamine gebruik afgeraden, omdat het slecht zou zijn voor het immuunsysteem. En ook zou bijbalontsteking kunnen ontstaan.
Klik om te vergroten...

JOEPIE, alle vrouwen kunnen lekker aan de Keta!! :hearteyes:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#19
shokora zei:
leven doodt hersencellen :)
Klik om te vergroten...

Whehe, strax gaan ze dat ook nog verbieden :P

Maar als ik het zo lees valt het allemaal dus wel mee ? Ik bedoel mijn immuunsysteem kan wel wat hebben, en dat lijkt me niet permanent beschadigd ofzo, verder lijkt me een bijbalontsteking uiterst onprettig, maar zal ook geen blijvende schade opleveren denk ik ? Ik maak me echt vooral zorgen over permanente schade, en over mn hersenen... Kwaaltjes zo hier en daar heb ik in 6 jaar drugsgebruik bijzonder weinig last van gehad - met uitzondering op die maand dat ik stopte met blowen dat ik een zware griep te pakken kreeg...

Verder: ketamine roken ?? Hier heb ik dus ook nog nooit van gehoord en lijkt me ook niet echt lekker, gezond, of met enig voordeel ? Iemand hier ervaring mee ?
e
exactLid
01-01-2024, 00:00
#20
Long-term side effects
Main article: Olney's lesions
In 1989, psychiatry professor John Olney reported that ketamine caused reversible changes in two small areas of the rat brain. 40mg/kg resulted in fluid-filled bags ("vacuoles") appearing inside cells. The bags disappeared after several days, unless high doses of the far more toxic PCP or close relative MK801 were repeatedly given, in which case some cell death was seen. Roland Auer injected monkeys with MK801 and was unable to produce any vacuoles. I asked Auer in 1998 whether persons undergoing anesthesia with Ketalar were at risk of these changes. His reply was that he doubted that it was even a remote possibility because of fundamental differences in metabolism between the rat and human brain. Ketamine can block excito-toxicity (brain damage due to low oxygen, low sugar, epilepsy, trauma etc.) but it can also excite the brain at low doses by switching off the inhibitory system. Why isn't this damaging in monkeys and humans? The answer probably lies in the fact that ketamine binds to an increasingly wide range of different receptors as the dose level rises, and some of these receptors act to shut down the excitement. In humans, by the time a potentially toxic dose is reached, the "excitement window" has been passed and the drug is starting to activate other systems that switch cells off again, a result of ketamine's promiscuity that improves its safety relative to MK801. MK801 binds very specifically to N-P receptors. The other part of the explanation is that rats have rates of brain metabolism that are almost twice as high as those in humans to start with. It is because of this higher base rate of metabolism that ketamine causes over-excitement in rats at doses below those at which it activates shutdown systems.”[50][51][52]

Vutskits et al from Geneva showed that short-term exposure of cultures to ketamine at concentrations of > or =20 microg/ml leads to a significant cell loss of differentiated cells and that non-cell death-inducing concentrations of ketamine (10 microg/ml) can still initiate long-term alterations of dendritic arbor in differentiated neurons, including dendritic retraction and branching point elimination. They also demonstrated that chronic (>24 h) administration of ketamine at concentrations as low as 0.01 microg/ml can interfere with the maintenance of dendritic arbor architecture. These results raise the possibility that chronic exposure to low, subanesthetic concentrations of ketamine, while not affecting cell survival, could still impair neuronal morphology and thus might lead to dysfunctions of neural networks.[53]

Ketamine effects on horses, which where applied by the US army in Arizona during the 1980's proved ketamine provided horses with the faculty to jump notably higher than when they were not under the influence of ketamine.

There is a long list of medicines that could counteract these potential toxic effects, including clonidine, anticholinergics, benzodiazepines and barbiturates.[51][52]

On 21 June 2007 Hong Kong Medical Journal has put up a report regarding the misuse of 'street K'. The report suggests that long term use may result in damage to the liver or urinary bladder, or even acute renal failure. However, the researchers suspect that the damage "may be due to other toxins that the 'street ketamine' has been contaminated with".[54]

In a study of 9 daily ketamine users, Shahani et al found "marked thickening of the bladder wall, a small capacity, and perivesicular stranding, consistent with severe inflammation. At cystoscopy, all patients had severe ulcerative cystitis. Biopsies in 4 patients revealed epithelial denudation and inflammation with a mild eosinophilic infiltrate. Cessation of ketamine use, with the addition of pentosan polysulfate, appeared to provide some symptomatic relief."[55]
Klik om te vergroten...

een flinke lap tekst, waar ik zelf geen tijd voor heb om te lezen. voor diegene die het willen lezen! :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."