Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchadelijkheid ketamine

Schadelijkheid ketamine

27 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
s
serge50Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor eyebeekaii als je 6 gram keta wil snuiven. Ben je dus wel op een andere planeet. Met 250mg (dus 1/4 gram) ben je in een K-hole. Geloof me met 170mg zit je er ook in hoor.
Waar jij het vandaan haalt van 100mg/kilo lichaamgewicht zou ik niet weten.
Maar als je 200mg Intra Musculair inspuit, ben je verdoofd en klaar voor een operatie. Zoals hier ergens vermeld dat een ambulance dit bij zich heeft. En dat klopt!
Maar keta is ontwikkeld om een operatie te kunnen uitvoeren zonder dat je aan een beademing support of hartbewaking moet gekoppeld worden. Zodat een dokter/chirurg in spoedgevallen een operatie kan uitvoeren in zijn eentje. Zonder dat er risico is voor hart- of ademstilstand.

Maar is nu enkel voor dierenartsen nog in gebruik en bij kinderen. En in noodgevallen op volwassen mensen. Dit vanwege dat bij volwassen mensen de neveneffecten te groot zijn. Trippen en enorm geil worden.

En Dreamweaver kom maar een keertje langs, zal je met keta een keertje inspuiten. Als je durft te beweren dat er benzo's enzo inzitten en je niet tripped. In de medische keta die hier gebruikt wordt zitten zelfs nog niet eens bewaarmiddelen in.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
serge50 zei:
En Dreamweaver kom maar een keertje langs, zal je met keta een keertje inspuiten. Als je durft te beweren dat er benzo's enzo inzitten en je niet tripped. In de medische keta die hier gebruikt wordt zitten zelfs nog niet eens bewaarmiddelen in.
Klik om te vergroten...

Ben ik altijd toe bereid :)

Op de spoed vertelde de anesthesist me iets anders, vlak voordat ik rechtstreeks de kosmos ingeblazen werd door 15 ml s-ketamine.

"Medisch gebruik
Ketamine wordt nog steeds gebruikt bij kinderen en oudere mensen omdat het in verhouding tot andere anesthetica veel minder de ademhaling onderdrukt. Omdat bij het bijkomen uit de narcose ook hallucinogene bijverschijnselen merkbaar kunnen worden, wordt het middel vaak samen met een benzodiazepine toegediend om hallucinaties te voorkomen of te onderdrukken, bij de diergeneeskunde wordt vaak ketaval gebruikt, een combinatie van de benzodiazepine Diazepam (Valium) en ketamine."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketamine"
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
DreamWeaver zei:
serge50 zei:
En Dreamweaver kom maar een keertje langs, zal je met keta een keertje inspuiten. Als je durft te beweren dat er benzo's enzo inzitten en je niet tripped. In de medische keta die hier gebruikt wordt zitten zelfs nog niet eens bewaarmiddelen in.
Klik om te vergroten...

Ben ik altijd toe bereid :)

Op de spoed vertelde de anesthesist me iets anders, vlak voordat ik rechtstreeks de kosmos ingeblazen werd door 15 ml s-ketamine.
Klik om te vergroten...


Wou legaal naar het keta universum!!!! En nog gratis ook!!! Ik rij op de dierenambulance en ze zijn aan het lobbyen om ook keta in de ambulance te hebben voor de dieren die te erg lijden, en als je dan met een stervend en gillend konijn achterin zit.... Geef dat beest 0.015 ml keta en hij is stil. Weleens een konijn horen gillen?

X
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#4
eyebeekaii zei:
weet iemand wat voor schade ketamine nou eigenlijk aanricht, bij kleinere hoeveelheden als de 100mg p/kg van de olney's lesions ?
Klik om te vergroten...

serge50 zei:
Waar jij het vandaan haalt van 100mg/kilo lichaamgewicht zou ik niet weten.
Klik om te vergroten...

Ik heb het over grote permanente schade. Heb ooit dat stuk over olney's lesions gelezen en die gaatjes waar ze het over hadden ontstonden echter pas bij 100mg/kg als ik me niet vergis. Sowiso sorry als dat niet klopt, maar dat is tenslotte de reden waarom ik het vraag. Ik merk het zelf al vanaf 1 spraytje, 40mg dus ik weet heus wel dat je spaced van veel minder dan dat, ik vraag me dus af wat de schade dan is... ?

en sorry als dat niet duidelijk was...
k
ketanestLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spor zei:
eyebeekaii zei:
weet iemand wat voor schade ketamine nou eigenlijk aanricht, bij kleinere hoeveelheden als de 100mg p/kg van de olney's lesions ?
Klik om te vergroten...

serge50 zei:
Waar jij het vandaan haalt van 100mg/kilo lichaamgewicht zou ik niet weten.
Klik om te vergroten...

Ik heb het over grote permanente schade. Heb ooit dat stuk over olney's lesions gelezen en die gaatjes waar ze het over hadden ontstonden echter pas bij 100mg/kg als ik me niet vergis. Sowiso sorry als dat niet klopt, maar dat is tenslotte de reden waarom ik het vraag. Ik merk het zelf al vanaf 1 spraytje, 40mg dus ik weet heus wel dat je spaced van veel minder dan dat, ik vraag me dus af wat de schade dan is... ?

en sorry als dat niet duidelijk was...
Klik om te vergroten...

Ik gebruik Ketanest (25mg Ketamine per ml) vanaf 2002.
Ben begonnen met oraal gebruik.
Vanaf 2003 ben ik I.M. gaan spuiten.
Omdat ik dagelijks spuit kreeg ik te maken met gewenning, z.g.n. "tolerantie" en gebruik hiervoor nu een antihystamine tablet (2 x p/d) deze wordt ook voor b.v. hooikoorts gebruikt, en een creme voor mijn gezicht (die na gebruik rood en vurig wordt, net zonnebrand)
Het laatste jaar heb ik het gebruik terug gebracht tot 2 x per week, maar wel iedere keer de K-hole ervaring.
Ik spuit 2,2 ml ketanest en trip daar ongeveer 1 uur op. (het lijkt veel langer omdat er zoveel informatie op je af komt)
Ik liep ook met gedachten rond over eventuele schade aan het lichaam, en bij alles wat je voelt denk je dat het wel met de ketamine gebruik te maken zal hebben.
Ik heb mij vorige maand helemaal laten onderzoeken d.m.v. een totale bodyscan. Dit heb ik in Duitsland laten doen via het Nederlands bedrijf "Prescan"
Daarbij zijn mijn hersenen en alle organen gescanned met MRI, en het hart en longen ook nog met CT.
De resulaten waren ook voor mij zeer verrassend, 0,0 schade, en ook uit de bloed, urine, en ontlastng onderzoeken kwamen geen negatieve resultaten.
ik kan nu dus stellen dat langdurig gebruik van Ketamine, voor mij is dit nu al 6 jaar, (waarvan 5 jaar dagelijks of soms 2 x p/d) geen blijvende lichamelijke gevolgen heeft.
Er is nu wel een middenrifbreuk gevonden waardoor ik veel last heb van maagzuur, maar dat is met een simpel pilletje te verhelpen.
Ik denk wel dat dit door de Ketamine is veroorzaakt, maar dan kan je nog niet over ernstige schade spreken.
Hoewel ik nog vaak tijdens een trip het idee heb dat ik dood aan het gaan ben, of al dood ben, heb ik daar helemaal geen angst voor, ik ben steeds weer verbaast dat ik weer wakker word. :)
e
elstinkydermeisterLid
01-01-2024, 00:00
#6
shokora zei:
Niet geheel waar, er wordt iedere seconde een groot aantal hersencellen afgebroken en weer aangemaakt. Het zelfde gebeurt bij alle andere cellen in je lichaam.
Klik om te vergroten...

eveneens niet geheel waar. jarenlang werd zelfs geloofd (bij gebrek aan bewijs van het tegendeel) dat eens een hersencel afsterft, deze niet meer opnieuw wordt aangemaakt. zodoende zijn hersenen het enig weefsel in gans het lichaam dat enkel afsterft en niet bijgroeit. pijnlijk om te horen maar waar.
recent onderzoek geeft aan dat er echter wel hersencellen terug aangemaakt worden, maar het aantal relatief klein en het gebeurt niet overal in de hersenen. dus het is alleszins nog steeds helemaal niet te vergelijken met enig ander weefsel.

volledig artikel: http://www.medinews.be/full_article/det ... ?aid=10348
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re:

kapitein-x zei:
Ketaboy zei:
kapitein-x zei:
In 'Uit Je Bol' (9e herziene druk) wordt ketamine gebruik afgeraden, omdat het slecht zou zijn voor het immuunsysteem. En ook zou bijbalontsteking kunnen ontstaan.

Dit zou vooral betrekking hebben op het snuiven van ketamine, maar het is me niet helemaal duidelijk of het roken van keta net zo slecht is.
Het eten van keta raden ze ook af. Slechts het inbrengen van keta dmv een injectie kan hun goedkeuring wegdragen; uiteraard moet dit door, en in het bijzijn van, een ervaren persoon gebeuren.

Ik denk dat een enkele keer geen kwaad kan, maar langdurig gebruik is dus een big no no.
Klik om te vergroten...

Ghehe ik wou er net na refereren. Roken van keta? waar heb je dat vandaan ghehe nog nooit ergens gelezen of van gehoord.. wist helemaal niet dat dat kon.
Klik om te vergroten...

Ik heb zelf geen verstand van keta, maar op de zelfde bladzijde in 'uit je bol' staat dat het ook gerookt kan worden, er staat: 'de vloeistof wordt dan verdampt tot poeder.'
Klik om te vergroten...

Dat is basen.. :wave:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#8
niemand, iets ? :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."