Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKeta bij chronische pijn

Keta bij chronische pijn

40 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Keta lijkt me helaas niet echt geschikt voor jouw doel. Keta is zeker pijnstillend aangezien het je van je lichaam dissocieert, echter werkt dit alleen op het moment van inname. Je zou het dan chronisch meerdere malen per dag moeten gebruiken, wat enerzijds weinig zin heeft omdat je heel snel tolerantie opbouwt. En anderzijds is het zeer slecht voor je blaas om het vaak te gebruiken en krijg je daar vervolgens zeer pijnlijke buikkrampen voor terug. Bovendien is het vermoeden dat keta bij regelmatig gebruik tot hersenschade kan leiden wat ook niet echt gewenst is natuurlijk.

Kortom ik ben bang dat het voor jouw doel meer schade en pijn aanricht dan je ermee hoopt te bestrijden.
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wel eens gedacht aan medicinale cannabis?
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Keta lijkt me helaas niet echt geschikt voor jouw doel. Keta is zeker pijnstillend aangezien het je van je lichaam dissocieert, echter werkt dit alleen op het moment van inname. Je zou het dan chronisch meerdere malen per dag moeten gebruiken, wat enerzijds weinig zin heeft omdat je heel snel tolerantie opbouwt. En anderzijds is het zeer slecht voor je blaas om het vaak te gebruiken en krijg je daar vervolgens zeer pijnlijke buikkrampen voor terug. Bovendien is het vermoeden dat keta bij regelmatig gebruik tot hersenschade kan leiden wat ook niet echt gewenst is natuurlijk.

Kortom ik ben bang dat het voor jouw doel meer schade en pijn aanricht dan je ermee hoopt te bestrijden.
Klik om te vergroten...

Hoor anders veel positieve verhalen over ketamine iv slow release. Dat het tot een week of langer helpt na een dagopname in het ziekenhuis bij de pijn poli. Heb geen artikels bij de hand kan die later nog toevoegen. Of tiletamine wat krachtiger is. Misschien is een zenuwblokkade iets met pulserende elektrische schokjes voor jou pijn? Doet nauwelijks tot geen pijn. Of waarspijnlijk allang gehad..

Beterschap!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oké het was te proberen... Al is het ook wel logisch dat je het allemaal wel geprobeerd hebt.

Wat een klote situatie. :( En het is dus echt constant de hele dag door?

Hopelijk dat ketamine je verlichting gaat geven...
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#5
Yaizer zei:
Heb wel is s-ketamine / esketamine IV toegediend gekregen. 24 uur lang met aan het begin een verhoogde dosis. (ziekenhuis)

Dit was een soort laatste redmiddel voor de pijn. Heb echt enorm lopen trippen en de pijn was erg goed verdoofd. Ik wist dat het er was maar ik was zo fucked up dat ik er niet meer aan dacht.

Ik ben wel is best diep gegaan op keta maar die keer sloeg alles :)

Ik denk dat je het best kan proberen. Verdoven doet het zeker.
Klik om te vergroten...

Zo zijn er meer.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Twirley Bird zei:
Hoor anders veel positieve verhalen over ketamine iv slow release. Dat het tot een week of langer helpt na een dagopname in het ziekenhuis bij de pijn poli.
Klik om te vergroten...

Toevallig heeft een kennis van mij dit recent gehad voor haar pijnklachten, nu nog afwachten of en hoe lang het helpt. Het probleem is dat dat dus inderdaad echt in het ziekenhuis zou moeten en niet echt gaat lukken met zelfmediciatie, wat TS nu van plan is. @Painful88 is er geen optie voor een second opinion bij een andere arts of ander ziekenhuis, waarvan je al van te voren kunt uitvinden dat ze deze behandeling met ketamine vaker toepassen, dus er misschien meer kans op is? Sterkte in elk geval.
P
Painful88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor alle reacties!

Medicinale cannabis las ik net, dat ontspant iets, maar het neemt niets weg van de pijn.
Zo werkt ook morfine (Oxycodon) voor geen meter en zelfs mijn zenuwblokkers (pregabaline, beter bekend als Lyrica) halen niks uit... Zelfs niet op maximale dosering.

4 weken geleden heb ik injecties gehad... Als ik me niet vergis heette deze injecties "Facet blokkades" de pijn word met de dag erger en de pijnpoli is verre van welwillend.
Het zou erger kunnen worden alvorens het afneemt, maar wat ik voel word dit niet meer minder zegmaar... Ook niet na 8 weken...

Ik heb inmiddels iemand gevonden die kan leveren. Zal even een stukje kopiëren van de tekst die ik kreeg. Van 'soorten' Keta heb ik echt 0 verstand.
Voor dosering en dergelijke zou ik Jellinek kunnen benaderen gaf deze persoon ook aan.

Het stukje tekst uit de mail:

Wij kunnen u dus zowieso Ketamine verkopen, wij verkopen de gemengde
variant, de zogenoemde R/S variant. Het is 98% puur. Het is ongeveer een
jaar houdbaar op een koele droge plek.

Wellicht dat de mensen hier welke bekend zijn met Keta weten hoe of wat met deze R/S variant...

Excuses trouwens dat ik reageer zonder citaten, de pijn is op dit moment erg heftig en m'n focus is -0 zo ongeveer. Wel heb ik alles meegekregen en probeer ik globaal te antwoorden.

Nogmaals bedankt mensen!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Painful88 zei:
Medicinale cannabis las ik net, dat ontspant iets, maar het neemt niets weg van de pijn.
Klik om te vergroten...
Maar kan het dan niet nog steeds goed helpen?

Toen ik weleens pijn had (komt waarschijnlijk niet de buurt van jouw pijn, maar goed) dan nam ik weleens wiet en dat haalde de pijn ook niet zozeer weg, maar het liet me de pijn wel heel anders ervaren en beter handelen. Het liet me de pijn meer ervaren vanaf een birds eye view, met meer afstand tussen mij en de pijn.

En dan zijn er ook nog immens veel wietsoorten met elk weer een andere werking. Misschien loont het om hier nog wat meer mee te experimenteren? Je hoort het wel vaker dat mensen opeens een strain ontdekken die heel goed helpt bij hun specifieke pijn.
P
Painful88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Maar kan het dan niet nog steeds goed helpen?

Toen ik weleens pijn had (komt waarschijnlijk niet de buurt van jouw pijn, maar goed) dan nam ik weleens wiet en dat haalde de pijn ook niet zozeer weg, maar het liet me de pijn wel heel anders ervaren en beter handelen. Het liet me de pijn meer ervaren vanaf een birds eye view, met meer afstand tussen mij en de pijn.

En dan zijn er ook nog immens veel soorten met elk weer een andere werking. Misschien loont het om hier nog wat meer mee te experimenteren? Je hoort het wel vaker dat mensen opeens een strain ontdekken die heel goed helpt bij hun specifieke pijn.
Klik om te vergroten...

Ik ben een stoner zogezegd. Ik blow denk ik al sinds m'n 13e ofzo. Heb alle soorten die er zijn wel gerookt geloof ik
Ik wou dat ik kon uitleggen welke soort pijn ik ervaar, maar dat is lastig te verwoorden helaas. Je zou het moeten voelen, al gun ik het werkelijk m'n ergste vijand niet!

Dus wiet is voor mij wel afgeschreven. Zo ook thc olie en dergelijke...Word er knetterstoned van, maar daar houd het bij op.

Ik loop al 12 jaar met deze klachten... Zodoende dat ik best wel desperate ben om iets te vinden dat werkt. En drugs is wellicht niet altijd de oplossing hoor... Maar jaren geleden toen ik in een ernstige depressie zat met suïcidale gedachten en uitvoeringen, heeft mdma mij heel erg geholpen om weer een beetje op aarde te komen. De tip Keta kreeg ik enkele jaren geleden al, maar nu het echt niet meer te houden is ga ik eigenlijk pas echt overstag...
P
Painful88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Oké het was te proberen... Al is het ook wel logisch dat je het allemaal wel geprobeerd hebt.

Wat een klote situatie. :( En het is dus echt constant de hele dag door?

Hopelijk dat ketamine je verlichting gaat geven...
Klik om te vergroten...

Ja het is 24/7 met kleine pauzes... Maar dan spreek ik over minuten.
Een enkele keer heb ik het idee dat de pijnstillers wel even werken, maar voor ik het uitgesproken heb is het alweer terug zegmaar... Zal eens typen wat ik slik op een dag... Het is niet niks zegmaar...

4x daags 10mg Oxycodon
4x daags 1000mg paracetamol
3x daags 50mg tramadol
2x daags 300mg pregabaline(Lyrica)
En 2x daags 40mg esomeprazol

Dusja... Als al deze meuk al niet aanslaat, dan lijkt het mij niet het ergste wat er is om dit eens naast me neer te leggen en eens te kijken wat Keta doet...
Naar mijn mening is Oxycodon een stuk heftiger dan Keta... De heroïne der medicatie...

Bedankt in ieder geval en hoop ook dat het iets gaat uithalen voor me!
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#11
Keta? Bijzonder..ik snap heel goed dat je alles uitprobeerd. Hoop dat het met een kleine hoeveelheid een grote uitwerking heeft want chronische pijn (weet er helaas alles van) is zo energieslopend!! Sterkte
P
Painful88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Pollewop zei:
Keta? Bijzonder..ik snap heel goed dat je alles uitprobeerd. Hoop dat het met een kleine hoeveelheid een grote uitwerking heeft want chronische pijn (weet er helaas alles van) is zo energieslopend!! Sterkte
Klik om te vergroten...

Ja idd ik ben gewoon echt op!
Dit is geen leven zo... En dat zeg ik echt niet zomaar. Heb m'n artsen dit ook aangeven dat ik op deze manier geen 80 hoef te worden hoor... Maar dan krijg je als feedback slechts "nou dat moet je niet zeggen hoor het leven is zo mooi..." Heb dan moeite m'n lach in te houden...

Hartstikke bedankt en ik hoop uiteraard ook dat ik er positief resultaat aan overhoud. Jij ook sterkte met je chronische pijn!
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat heftig, kan me voorstellen dat dat moedeloos maakt. Jammer dat cannabis niet helpt, zelf gebruik ik het ook regelmatig pijnstillend (weke delen "reuma") dus vandaar mijn opmerking. Ketamine in lage doseringen zou ik dan inderdaad maar serieuzer overwegen. Het wordt immers ingezet als verdoving, maar schijnt ook goed te kunnen doen voor de gemoedstoestand. Al het beste toegewenst in ieder geval!!
P
Painful88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Bee zei:
Wat heftig, kan me voorstellen dat dat moedeloos maakt. Jammer dat cannabis niet helpt, zelf gebruik ik het ook regelmatig pijnstillend (weke delen "reuma") dus vandaar mijn opmerking. Ketamine in lage doseringen zou ik dan inderdaad maar serieuzer overwegen. Het wordt immers ingezet als verdoving, maar schijnt ook goed te kunnen doen voor de gemoedstoestand. Al het beste toegewenst in ieder geval!!
Klik om te vergroten...

Ja ik weet het gewoon niet meer en das echt een ruk gevoel! Alsof ik weer helemaal terug glij m'n depressie in en er totaal geen grip op heb. Cannabis had idd beter geweest als dat aan zou slaan! Maarja m'n vrienden zeggen ook "jij heb zoveel geblowd dat er thc door je aderen loopt ipv bloed"... Zou zomaar kunnen dat ik resistent ben. Maar ook na half jaar niet blowen ineens een blowtje roken merk ik niets.

Rot johh reuma in de weke delen! Ik heb RA. Veel last van handen en voeten. Maar ook kaakgewrichten en schouders ervaar ik pijnen. Maar met m'n reuma ken ik prima leven zegmaar... Het is die whiplash die het echt onhoudbaar maakt.

Ik ga snel bestellen (zit even met budget) want ondanks alles wat ik mankeer is m'n WIA afgewezen en zit ik nu in de bijstand... Welkom in Nederland, Nederlander.

Jij ook veel sterkte en hoop dat je niet teveel ellende ervaart met je pijntjes...
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat een klote zooi allemaal @Painful88. Ik wou dat ik je hiermee kon helpen. Veel sterkte in ieder geval en hoop dat (kleine beetjes) keta je een beetje zal helpen.
P
Painful88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mezelf zei:
Wat een klote zooi allemaal @Painful88. Ik wou dat ik je hiermee kon helpen. Veel sterkte in ieder geval en hoop dat (kleine beetjes) keta je een beetje zal helpen.
Klik om te vergroten...

Tof van je! En bedankt! Ik hoop ook dat ik er baat bij ga hebben. Uiteraard laat ik het hier weten zodra ik het geprobeerd heb. Wanneer dat word moet ik nog even bekijken...
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Painful88 zei:
Ja ik weet het gewoon niet meer en das echt een ruk gevoel! Alsof ik weer helemaal terug glij m'n depressie in en er totaal geen grip op heb. Cannabis had idd beter geweest als dat aan zou slaan! Maarja m'n vrienden zeggen ook "jij heb zoveel geblowd dat er thc door je aderen loopt ipv bloed"... Zou zomaar kunnen dat ik resistent ben. Maar ook na half jaar niet blowen ineens een blowtje roken merk ik niets.

Rot johh reuma in de weke delen! Ik heb RA. Veel last van handen en voeten. Maar ook kaakgewrichten en schouders ervaar ik pijnen. Maar met m'n reuma ken ik prima leven zegmaar... Het is die whiplash die het echt onhoudbaar maakt.

Ik ga snel bestellen (zit even met budget) want ondanks alles wat ik mankeer is m'n WIA afgewezen en zit ik nu in de bijstand... Welkom in Nederland, Nederlander.

Jij ook veel sterkte en hoop dat je niet teveel ellende ervaart met je pijntjes...
Klik om te vergroten...

Ach, ja het is rot maar ik denk zomaar dat het niet veel is in vergelijking met wat jij nu voor je kiezen krijgt. Kan me voorstellen dat de combinatie RA en whiplash ook gewoon niet makkelijk is.
Heb je al eens gedacht om de pijnpoli te bezoeken (als je dat nog niet hebt gedaan)? En sowieso hulp te krijgen bij het leven met pijn (het mentale gedeelte)? Omdat je ook aangeeft dat je je voelt alsof je terug in een depressie glijdt. Er zijn namelijk ook hulpverleners specifiek voor zulke situaties.
P
Painful88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Bee zei:
Ach, ja het is rot maar ik denk zomaar dat het niet veel is in vergelijking met wat jij nu voor je kiezen krijgt. Kan me voorstellen dat de combinatie RA en whiplash ook gewoon niet makkelijk is.
Heb je al eens gedacht om de pijnpoli te bezoeken (als je dat nog niet hebt gedaan)? En sowieso hulp te krijgen bij het leven met pijn (het mentale gedeelte)? Omdat je ook aangeeft dat je je voelt alsof je terug in een depressie glijdt. Er zijn namelijk ook hulpverleners specifiek voor zulke situaties.
Klik om te vergroten...

Wat jij hebt is rot voor jou en wat ik heb is rot voor mij... :wink:

Ik loop bij de pijnpoli maar dat levert weinig op. Facet blokkades (injecties in de nek) hebben me meer pijn bezorgd terwijl het juist zou moeten verminderen...
Verder is ze niet welwillend tegenover andere middelen dan de pregabaline die niet werkt.
Dus dan ben ik er ook wel een keertje klaar mee en neem ik het heft in eigen handen....

Het geestelijke is zeker waar... Heb 6 jaar bij psychologen en psychiaters gelopen destijds. De reden dat ik daar nu voor pas is omdat dit me blijft achtervolgen. En dan niet in positieve zin. Heb ook aangegeven bij m'n psycholoog toen: ik ben heel dankbaar dat ik m'n leven destijds heb terug gekregen, maar ik zou nooit meer een psych om hulp vragen!
Je krijgt gewoon een levenslange stempel.

Wel weet ik dat m'n huidige depressie samenhangt met m'n lichamelijke toestand... Dus ik vermoed wel dat als de pijn verminderd, ik me ook weer lekkerder in m'n vel zal gaan voelen...
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#19
Painful88 zei:
Het geestelijke is zeker waar... Heb 6 jaar bij psychologen en psychiaters gelopen destijds. De reden dat ik daar nu voor pas is omdat dit me blijft achtervolgen. En dan niet in positieve zin. Heb ook aangegeven bij m'n psycholoog toen: ik ben heel dankbaar dat ik m'n leven destijds heb terug gekregen, maar ik zou nooit meer een psych om hulp vragen!
Je krijgt gewoon een levenslange stempel.
Klik om te vergroten...

Daar zou ik me echt geen zorgen over maken. Psychologen, psychiaters en verdere geestelijke hulpverleners draaien over uren de laatste tijd. Daarbij maakt zo'n stempel toch niet uit in vergelijking hoe je je voelt of je kan gaan voelen?
P
Painful88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallo allemaal,

Ik zal even kort mijn situatie uitleggen.
Ik ben 31 jaar en heb Reumatoïde Artritis en een ernstige whiplash.

Die whiplash bezorgt me zo ontiegelijk veel pijn. Ik loop bij de pijnpoli, slik morfine/pregabaline/tramadol/paracetamol 1000mg en maagbeschermers.
Al deze pijnstillers verminderen niets van de pijn.

Nou weet ik dat er bepaalde Keta behandelingen bestaan, maar hier wil mijn arts niet aan. Dit terwijl diverse injecties in m'n nek (ouch!!) ook totaal niets heeft uitgehaald...

Gezien ik het wel zat ben zoals het nu gaat wil ik dus eens Keta gaan proberen.
Heb veel gelezen over de pijnstillende effecten van Keta en dat bevalt me wel!
Ik slaap gemiddeld anderhalf uur per nacht dus ik ben gewoon echt helemaal op!

Nou vraag ik me af wat ik het beste kan halen, gezien ik begreep dat er meerdere soorten zijn... En wat een beetje een geschikte dosering is?

Ik heb een maatje meer, ik weet niet in hoeverre dat van belang is zoals dat met bv mdma/xtc het geval is?
Ben echt compleet nieuw in de Keta wereld zegmaar dus alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal/vragen en ik wacht het af.

Groeten,

Painful88

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."