Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWanneer krijg je last van je blaas als je keta gebruikt?

Wanneer krijg je last van je blaas als je keta gebruikt?

117 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
Meh, kijk dat is weer een dingetje van jou wat ik uberhaupt niet heb. Bij mij zie je gelijk dat ik was heb. Maar 4fma ga je zeker zien, kan ik je garanderen. Als het al niet de doppen zijn is het wel de manier van adem. Die zo langzaam en diep is omdat je zo lekker uit je dak bent weetjewel.
Klik om te vergroten...
Ja dan probeer ik dat wel bij vrienden thuis.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
MDMAZIING zei:
Ja dan probeer ik dat wel bij vrienden thuis.
Klik om te vergroten...
Maar ik dacht dat jij gewoon op jezelf woonde en shit? Jij was toch die kerel met dat trump plaatje? (ben even de naam kwijt)
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Maar ik dacht dat jij gewoon op jezelf woonde en shit? Jij was toch die kerel met dat trump plaatje? (ben even de naam kwijt)
Klik om te vergroten...
Ja anti kraak, maar dat is ook tijdelijk. Nu weer woning zoekende maar in nl is drama
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
MDMAZIING zei:
Ja anti kraak, maar dat is ook tijdelijk
Klik om te vergroten...
Ah oke
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mag een OT vraagje ?
Wat houden die blaasproblemen bij keta in ?
Ik las over aantasting van de wand van de blaas. Hoe manifesteert zich dat ? (anders dan door pijn in de onderbuik)
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#6
En om het breder te trekken aangezien hierboven ook even 4-fma genoemd wordt. Als ik dat gebruik daalt mijn urineproductie fors.
Even frequent hevige aandrang (als gebruikelijk) maar geen rendement. Bijvoorbeeld ochtendplas, tweede (!) ochtend na avond van gebruik, 40 ml ipv. 400 ml.
Ja mensen, ik heb er een maatbekertje bij gebruikt.

Zijn dat verschijnselen die in dezelfde richting wijzen ?
Is het keta-specifiek of speelt het bij meer substanties ?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
BelowTheFlow zei:
Mag een OT vraagje ?
Wat houden die blaasproblemen bij keta in ?
Ik las over aantasting van de wand van de blaas. Hoe manifesteert zich dat ? (anders dan door pijn in de onderbuik)
Klik om te vergroten...
Wat ik vermoed is dat ketamine moeilijk door de nieren wordt afgescheiden en een soort ophoping veroorzaakt in de urineleiders naar de blaas, een soort kristalisatie van urine dat niet helemaal goed verwerkt word. nierstenen if you will.

Gewoon een gok, ik heb geen idee.
S
Spier071Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Blauweaap zei:
Je ziet er verrekes oud uit voor iemand van 19
Klik om te vergroten...
Blauwe apen zie je ook niet zoveel meer 😁
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
BelowTheFlow zei:
En om het breder te trekken aangezien hierboven ook even 4-fma genoemd wordt. Als ik dat gebruik daalt mijn urineproductie fors.
Even frequent hevige aandrang (als gebruikelijk) maar geen rendement. Bijvoorbeeld ochtendplas, tweede (!) ochtend na avond van gebruik, 40 ml ipv. 400 ml.
Ja mensen, ik heb er een maatbekertje bij gebruikt.

Zijn dat verschijnselen die in dezelfde richting wijzen ?
Is het keta-specifiek of speelt het bij meer substanties ?
Klik om te vergroten...
Ja, ik piste zelf niet eens 15 ml meer. Met het gevoel van een volle blaas. Na behandelingen kan ik nu weer spreken van een normale blaas, gelukkig. En dat is ongeveer zo’n 350 ml. Heb het ook veel moeten meten destijds.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spier071 zei:
Blauwe apen zie je ook niet zoveel meer 😁
Klik om te vergroten...
@MaddMonkey Nou hebben we een echt spierke hiero
S
Spier071Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
@MaddMonkey Nou hebben we een echt spierke hiero
Klik om te vergroten...
Dan mag ik wel 100 jaar in sportschool staan ...
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spier071 zei:
Blauwe apen zie je ook niet zoveel meer 😁
Klik om te vergroten...
Maar zwarte apen wel.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#13
Is bij iedereen anders. Ik heb jaren ket gesnoven, en nu alleen soms een beetje moeite met plassen. Geen gloed ontlasting gelukkkg. Ben er wel mee gestopt, is wel een kut verslaving hoor dus kijk uit..
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#14
BelowTheFlow zei:
Mag een OT vraagje ?
Wat houden die blaasproblemen bij keta in ?
Ik las over aantasting van de wand van de blaas. Hoe manifesteert zich dat ? (anders dan door pijn in de onderbuik)
Klik om te vergroten...
Ketamine en metaboliten komen in de blaas en beschadigen de blaaswand en als dat te vaak gebeurt dan komt die wand los en pis je hem er uit met alle gevolgen van dien.
Er is een studie gedaan met ratten waar groene thee bescherming tegen de schade van ketamine en metaboliten van ketamine aan de blaas maar dus niet zeker of dat ook bij mensen zo is en hoe ver die schade beperkt is.
De officiële naam is ketamine cystitis er is wel wat informatie over te vinden maar het is ook pas vrij recent ontdekt (2007)

Het is niet alleen ketamine maar waarschijnlijk de hele riedel aan Arylcyclohexylamines die blaas schade kan veroorzaken.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bedankt voor het nuttige antwoord, @snorlax ! Het gaf weer aanknopingspunten om door te zoeken.

Het volgende artikeltje over urologische schade is relatief makkelijk leesbaar: https://www.ntvg.nl/system/files/publications/a4176.pdf
j
jonkotemmerLid
01-01-2024, 00:00
#16
jonkotemmer zei:
update: ik heb weer ketamine na 1 maand gebruikt en ik begon bloedklonters te plassen in de ochtend de rest van de dag was normaal en er zit nogsteeds 3 a 4 uur tussen het plassen en snachts slaap ik gewoon goed door ook heb pijn achter in mijn rug bij mijn nieren. Ik ga morgen naar de doktor ill keep everyone updated!
Klik om te vergroten...
ik moet ik hier nog bij zeggen dat ik niet iedere week gebruik en dat ik het 1 keer per 1 a 2 maanden gebruik maar mijn doseringen zijn wel hoger maar ik ;aat de uitslag morgen weten grote kans dat het een nierbekken onsteking is!
B
Bunni020Lid
01-01-2024, 00:00
#17
jonkotemmer zei:
beste leden ik heb een vraag over het gebruik van keta en wat de effecten op de blaas kunnen zijn. zelf gebruik ik keta 1 keer in de 1 a 2 maanden en als ik het gebruik doe ik het over een span van een paar dagen en op dit soort momenten gebruik ik 3 a 4 gram met vrienden en zelf neem ik dosis van 0.3 gram nasaal. deze zomer ging het er wel heftiger aan toe omdat ik alleen maar werkten en gebruikte ik 2 gram per 2 weken over een span van 6 weken nadat deze tijd was verstreken kreeg ik een beetje last van mijn blaas en stopte ik voor 2.5 maanden daarna deed ik het weer maar kreeg ik een beetje last heeft iemand hier enig informatie over?
Klik om te vergroten...
Ik weet het niet, maar ik raad het je aan niet te vaak te doen en pauzes er tussen te nemen. Een vriendin van mij kreeg er namelijk bloed van in haar plas. Zij gebruikte volgens mij minstens 1 of 2 weken (bijna?) iedere dag.
j
jonkotemmerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bunni020 zei:
Ik weet het niet, maar ik raad het je aan niet te vaak te doen en pauzes er tussen te nemen. Een vriendin van mij kreeg er namelijk bloed van in haar plas. Zij gebruikte volgens mij minstens 1 of 2 weken (bijna?) iedere dag.
Klik om te vergroten...
dat klinkt niet best maar ik hou het op maandelijks gebruik
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nooit.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Spyro zei:
Toch heb ik ook mensen gesproken die na een aantal keer al klachten kregen en daar nog steeds mee lopen…
Klik om te vergroten...
Kan je wat meer vertellen over deze gevallen? Ik was er nu wel van overtuigd dat de blaasproblemen die ik heb ervaren niet het gevolg zijn van mijn (beperkt) ketaminegebruik, en ik zit al een tijdje te denken om mezelf nog eens een therapeutische behandeling toe te dienen, dit keer 2fdck.
Maar wanneer ik dit lees krijg ik mijn twijfels weer. Ik dacht dat klachten pas kwamen na jarenlang zwaar gebruik..

Bij mij was het geval dat ik ketamine tijdens een blaasontsteking heb gebruikt; ik weet dus niet zeker of er iets meer dan blaasontsteking aan de hand was; heb wel een echografie gehad van blaas en nieren en alles leek oke.
Het was wel de ergste pijn (met momenten) die ik ooit heb ervaren en dat zou ik natuurlijk niet nog eens willen meemaken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."