Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer keta

Eerste keer keta

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Omring je met fijne mensen, bereid je voor op absurditeit, accepteer het, relativeer waar nodig en je hebt een topavond.
T
TheSadCatLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ga morgenavond voor de eerste keer keta doen, hebben mensen nog tips om te doen/om voor op te passen?
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb je al wat ingelezen?

Verder kom je door middel van de zoekfunctie het een en ander te weten. Staan veel topics met betrekking hierop.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Drie tips:
- begin met 50 mg en werk rustig omhoog met puntjes
- het is erg verslavend (!)
- doe het niet alleen want je kunt je bezeren of stikken in je braaksel
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
TheSsdCat zei:
Ik ga morgenavond voor de eerste keer keta doen, hebben mensen nog tips om te doen/om voor op te passen?
Klik om te vergroten...
Zorg voor een zit- of ligplek want van ketamine verlies je wel controle over je motoriek waardoor je gekke bewegingen kunt maken die eventueel gevaarlijk zijn.

Onthoud dat ketamine wat misselijkheid kan veroorzaken (zeker als je het combineert met wiet of alcohol; wat je dus beter niet kunt doen).

Andere bijwerkingen kunnen zijn: verwarring, verminderde spraakvaardigheid en beschadigingen van het neusslijmvlies. Schade aan de neus kun je verminderen door een snuifbuisje te gebruiken en daarmee niet in de neus te gaan, maar door de bolle kant op het neusgat te zetten. Snuifbuisjes mag je ook NOOIT delen, want je kan daar bloedoverdraagbare ziektes (voornamelijk soa's zoals hiv en hepatitis) van krijgen vanwege bloedingen in het neusslijmvlies die snel ontstaan.

Verder is het wel handig om je dosis af te wegen in plaats van 'sleutelpuntjes' nemen. Dan heb je wat meer controle over de ervaring. Idealiter begin je heel laag: bijvoorbeeld bij 30 milligram. Dan even een kwartiertje wachten en dan kijken of je er nog 15-20 milligram bij wil nemen. Op die manier dan langzaam omhoog klimmen in dosis totdat je een gewenst effect hebt bereikt.
Onthoud dat het bij ketamine alleen als je het snuift na 15 minuten zijn piekeffect heeft bereikt. Bij orale inname kan het veel langer duren voordat het werkt. Als je dan gaat bijpakken kun je daardoor makkelijker per ongeluk te veel nemen omdat de eerste dosis pas later inkickt. Dus langzaam de dosis verhogen is bij orale inname vaak een riskanter plan.

Zoals andere forumleden ook zeggen is ketamine verslavend doordat het mensen een soort 'cocon' geeft die hen gevoelsmatig afsluit van de buitenwereld. Dat effect wordt dus dissociatie genoemd. Gevoelens, gedachten, ervaringen, zintuigelijke waarnemingen worden steeds meer van elkaar losgekoppeld. Je kan daar dus ook hallucinaties door ervaren omdat de diepte van je omgeving steeds lijkt te veranderen, of dat het lijkt alsof voorwerpen onafhankelijk van elkaar lijken te verschuiven. Sommige mensen vinden dat een fijne droomwereld waar ze even vervelende gevoelens niet hoeven te ervaren. Dat kan een valkuil zijn omdat je je dan niet meer prettig voelt als je nuchter bent. Daarom kan je ketamine beter niet gebruiken als je even wat minder lekker in je vel zit.

Als je ketamine hebt genomen en je je even niet lekker voelt, bedenk je dan dat het maar 45 minuten duurt voordat de piekeffecten van ketamine voorbij zijn. Dus het duurt maar even en het is zo weer voorbij.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gewoon steeds kleine sleutel puntjes nemen tot je op t gewenste niveau zit
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@TheSsdCat Hoe is het geweest? Naar verwachting of totaal anders?
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wellicht nog handig te vermelden. Als je van tevoren alcohol op hebt klapt het 3x zo hard in. Met ook meer kans op misselijkheid.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
WhySoSerious?! zei:
bereid je voor op absurditeit
Klik om te vergroten...
Dit. Als je het uit moet leggen is het alsof je kleuren moet beschrijven aan een blinde.
S
SC8080Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb zelf laatst voor het eerste keer 2-FDCK gebruikt. Een zeer vergelijkbaar middel.
Ik heb in totaal 60mg oraal genomen en ik vond het echt niks.
Het voelde dysforisch en ik zou het alleen kunnen vergelijken met dissociatie die je van alcohol krijgt maar dan geamplificeerd.
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#11
SC8080 zei:
Ik heb zelf laatst voor het eerste keer 2-FDCK gebruikt. Een zeer vergelijkbaar middel.
Ik heb in totaal 60mg oraal genomen en ik vond het echt niks.
Het voelde dysforisch en ik zou het alleen kunnen vergelijken met dissociatie die je van alcohol krijgt maar dan geamplificeerd.
Klik om te vergroten...
Uit mijn hoofd is dat een nasale dosering. Niet perse erg alleen bij een orale dosis heb je meer nodig voor hetzelfde effect. Het kan natuurlijk ook gewoon niet naar je verwachting zijn geweest.

En ja in principe is dat ook het effect van het middel. Echter kun je er nog zoveel meer mee.
S
SC8080Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Biologische beschikbaarheid van 2-FDCK zou oraal even hoog moeten zijn als nasaal.
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#13
SC8080 zei:
Biologische beschikbaarheid van 2-FDCK zou oraal even hoog moeten zijn als nasaal.
Klik om te vergroten...
Dat zou niet exact weten. Ik geef bij ketamine de voorkeur aan snuiven in verband met hierbij wel een verminderde werking bij orale dosis. 2-FDCK schijnt oraal beter te werken dan reguliere keta. Verder vanuit mijn perspectief is de werking voor mij persoonlijk minder oraal dan nasaal. Met het voordeel dat inwerken niet zo lang duurt.

Geef het wellicht nog een kans met een andere dosis of inname.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."