Amaranth zei:
What's the difference voor jou ExceptionalInsight?
Voor mij maakt het geen verschil, maar informatie dat als waarheid verkocht wordt moet natuurlijk wel juist zijn. Wat Elfquest zei is veel te kort door de bocht, als jij een hoop ellende hebt in je dagelijks leven en je begint dan aan een trip, dan neem je die ellende mee. Dat wil nog niet zeggen dat je een 'bad trip' krijgt, dat betekent alleen dat je die negatieve gedachten meeneemt.
TrippyShit zei:
Maar de dingen die ik beschreven heb vind ik niet 'een negatieve gedachten'. Dat versta ik toch echt onder badtrips en heb zulke flinke gehad. Niet een beetje negatief maar volkomen begrijpen waarom mensen van de hoogste brug zouden springen.
Dat laatste heb ik ook wel eens gehad. "Als ik een pistool had, zou ik schieten." hoorde ik op repeat, als een soort loop in mn hoofd. Maar ik besefte me nog wel dat ik zelf niet degene was die die gedachten dacht.
TrippyShit zei:
Badtrips kunnen leerzaam zijn, al ben je daar op dat moment vaak niet echt mee bezig.
Dat laatste ben ik het wel mee eens, op het moment zelf is het alleen maar ellende in zn puurste vorm. Maar soms maakt het ook gedachten los die je normaal niet zou denken. Inzichten die je de dagen/weken/maanden erna pas kunt relativeren.
TrippyShit zei:
Dat het een unieke trip is, ook deels mee eens. Je tript totaal anders, je tript vele malen heftiger en hebt hallucinaties op al je zintuigen. Iets wat ik in een normale trip meestal niet heb.
Maar heb jij dat in al die bovengenoemde 'soorten bad trips' die je noemde? Dat elk zintuig overbelast wordt om het zo maar te noemen.
TrippyShit zei:
Maar het is wel een badtrip. Als jij het uniek vind en niet bad, ben je dus ook niet aan het badtrippen op dat moment. Dan trip je gewoon uniek en verschrikkelijk heftig..
Niet mee eens. Op het moment zelf voel je je echt ontzettend klein, ellendig, stervende.. Maar als je daar uit komt, dat gevoel van whaaaatt the fuuuucckkk, dat is heerlijk. Uniek is het sowieso, want zo vaak gebeurt dat niet.
TrippyShit zei:
Een tripper met wat ervaring moet zich uit een negatief momentje omhoog kunnen halen en zichzelf er niet in hoeven verliezen..
En dat is dus het punt dat ik de hele tijd probeer te maken. Bij de dingen die jij noemt kun je jezelf er inderdaad wel weer onderuit lullen. Bij een 'echte' heb jij het echt niet voor het zeggen, sterker nog, de mogelijkheid om te praten en voor jezelf te denken wordt je compleet ontnomen.
TrippyShit zei:
Op welk punt denk jij dat ik het over 'een negatieve gedachte' heb dan EI? Want dan zet ik dat ff wat duidelijker neer
Bij allemaal, behalve bij paranoia misschien, daar heb jij het meestal ook niet voor het zeggen, het is een overweldigend gevoel dat je niet kunt negeren.
Elfquest zei:
Ja ok
Als je je gaat verzetten wordt het nog erger he?
Dus go with the flow ook al is het eng?
Overwin je op die manier een bad trip?
Het wordt niet per se erger als je je er tegen verzet, als je er eentje hebt kán het namelijk niet erger :þ Maar je maakt het wel moeilijker voor jezelf. Overwinnen kan niet, zitten/liggen en wachten tot het weg is. Wachten is misschien niet het goede woord, omdat je er dan bewust mee bezig bent, maar een bepaalde knop, 'het leven' zeg maar, uit zetten en alleen de ervaring beleven.. totdat het weg is.