Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschillende type badtrips(?)

Verschillende type badtrips(?)

29 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#1
underworld zei:
loadrunner zei:
Timetravel (niet echt bad, maar meer een wtf trip) Je tripje begint, je ziet net wat kleurtjes, dan ineens wordt je in een tunnel gezogen, en wordt 12 uur later wakker op bed, alsof er niets gebeurd is. gewoon 12 uur kwijt. en daardoor een beste mindfuck na de trip.
Klik om te vergroten...
haha jezus loadrunner, hoeveel had je hier op dan :confused:
vet bizar
Klik om te vergroten...


half bakje hawaiaanse gedroogd (ongeveer 1 portie) een joint , een glas four roses, bakje vol gemberkoekjes met galanga.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beelden zeggen meer dan duizend woorden. 3D art die me doet denken aan het wezens zien als je aan het trippen bent.



E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
TrippyShit zei:
Je hebt mij ook niet zien zeggen dat een badtrip niet leerzaam kan zijn.
Klik om te vergroten...
Dat is het punt ook helemaal niet, jij noemt het hebben van wat negatieve gedachten al een 'bad trip'. Zo geef je mensen een vertekend beeld van de werkelijkheid.

TrippyShit zei:
Maar om het nou te gaan ontkennen vind ik weer typische 'ik ben een hippie, trippen heeft geen risico's' praatjes.
Klik om te vergroten...
Het ontkennen van het bestaan van 'bad trips' en dat soort trips niet ervaren als iets slechts zijn twee verschillende dingen, gozer. Of er daadwerkelijk risico's aan verbonden zijn zie je mij ook nergens bevestigen of ontkennen. Ik heb nog geen nadelen ervaren en me te weinig verdiept in geschiedenis wat psychedelica betreft, dus ik ga daar uberhaupt geen uitspraken over doen.

TrippyShit zei:
Om welke reden het ook is, de vormen die ik beschreven heb, noem ik een badtrip.
Klik om te vergroten...
En dat is nou precies het probleem, mensen die hun mening als waarheid verkopen. Je begrijpt toch wel dat wanneer een leek jouw post leest en denkt; "Oh, dat zijn dus bad trips." Deze persoon gaat voor de eerste keer trippen, denkt een negatieve gedachte, herinnert zich jouw post en praat zichzelf in een neerwaartse spiraal gevuld met negatieve gedachten. "KUT! Dit is een bad trip! Kuuuut, als het maar niet erger wordt! KUT! HET WORDT ERGER! .. Paniek alom en deze persoon heeft uiteidenlijk een kut trip. Kut trip, niet 'bad trip'.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#4
What's the difference voor jou ExceptionalInsight? Ik heb zelf nog nooit getript dus ik weet niet hoe het is en kan er verder geen uitspraken over doen, maar wat Elfquest zegt klinkt vrij logisch:

Elfquest zei:
Enne bad heet het gewoon omdat je je dan bad voelt toch? Zou niet weten waarom het niet zo zou mogen heten. Dat het achteraf leerzaam kan zijn, doet niets af aan hoe je je dan voelt, of het nou je eigen schuld is/je er verkeerd mee omgaat of niet.
Klik om te vergroten...
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#5
EI.. ik ben het volkomen met je eens dat een negatieve gedachte geen badtrip is natuurlijk.. Lijkt me logisch. Heb het op zo'n manier neergezet dat ik er niet echt rekening heb gehouden met mensen die geen idee hebben wat een badtrip inhoud..

Maar de dingen die ik beschreven heb vind ik niet 'een negatieve gedachten'. Dat versta ik toch echt onder badtrips en heb zulke flinke gehad. Niet een beetje negatief maar volkomen begrijpen waarom mensen van de hoogste brug zouden springen.

Badtrips kunnen leerzaam zijn, al ben je daar op dat moment vaak niet echt mee bezig.
Dat het een unieke trip is, ook deels mee eens. Je tript totaal anders, je tript vele malen heftiger en hebt hallucinaties op al je zintuigen. Iets wat ik in een normale trip meestal niet heb.
Maar het is wel een badtrip. Als jij het uniek vind en niet bad, ben je dus ook niet aan het badtrippen op dat moment. Dan trip je gewoon uniek en verschrikkelijk heftig..

Maar ik heb het dus echt over badtrips, niet over een negatief momentje of iets dergelijks. Een tripper met wat ervaring moet zich uit een negatief momentje omhoog kunnen halen en zichzelf er niet in hoeven verliezen.. Op welk punt denk jij dat ik het over 'een negatieve gedachte' heb dan EI? Want dan zet ik dat ff wat duidelijker neer :wink:
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind het eigenlijk wel goed dat hier zoveel info te vinden is over bad trips. Ook dat je jezelf er weer uit kan 'praten'.

Toen ik voor het eerst tripte op paddo's wist ik niet eens dat je ook een bad trip kon hebben. Ik dacht dat het altijd leuk en lachen was. Ik schrok me echt helemaal rot. Nu ik dit weet hou ik veel meer rekening met set en setting en zie ik het ook als een uitdaging om het bad gaan te 'overwinnen'
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#7
Elfquest zei:
en zie ik het ook als een uitdaging om het bad gaan te 'overwinnen'
Klik om te vergroten...
Zo moet je vantevoren niet denken natuurlijk. Als je voelt dat je een beetje in een 'bad' spiraat komt en je kan jezelf daaruit trekken, dan voelt het wel als een overwinning. Maar das niet de gedachte waarmee je in trip in moet gaan natuurlijk.. En als je een 'vanaf seconde 1' badtrip hebt door wat dan ook, trek je jezelf er toch niet meer uit. Dan ga je dieper en dieper en moet je het meemaken. Dit zijn dan vaak wel de badtrips die niet zonder reden vanaf seconde 1 verkeerd gaan, er zit wat achter en daar leer je dus achteraf gezien wel veel van..

Nooit trippen als je met dingen zit, als je leven even een puinhoopje is en nooit onderschatten :wink:
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja ok
Als je je gaat verzetten wordt het nog erger he?
Dus go with the flow ook al is het eng?
Overwin je op die manier een bad trip?

Mijn ervaring met een bad trip overwinnen is dit:
Ik was vroeger dus heel erg bang van de dingen die ik zag. Had het gevoel controle kwijt te zijn. Zeker die wezentjes maakten me bang, dus het werd nog erger, maar 1 keer heb ik aan 1 van die wezentjes gevraagd hey wat doe je hier? Waarom maak je me bang? Het voelde wel raar om tegen een hallucinatie te praten, maar ik voelde gewoon dat ik het moest doen. Op het moment dat ik de vraag gesteld had en hem aankeek, in plaats van bang weg te kijken, voelde ik ineens heel veel liefde en was het wezentje weg. Wat er precies gebeurt is weet ik niet, maar ik denk dat ik toen wel iets heb overwonnen voor mezelf en dat zou wel de belangrijkste reden zijn voor mij om te gaan trippen. Zelflering...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Amaranth zei:
What's the difference voor jou ExceptionalInsight?
Klik om te vergroten...
Voor mij maakt het geen verschil, maar informatie dat als waarheid verkocht wordt moet natuurlijk wel juist zijn. Wat Elfquest zei is veel te kort door de bocht, als jij een hoop ellende hebt in je dagelijks leven en je begint dan aan een trip, dan neem je die ellende mee. Dat wil nog niet zeggen dat je een 'bad trip' krijgt, dat betekent alleen dat je die negatieve gedachten meeneemt.

TrippyShit zei:
Maar de dingen die ik beschreven heb vind ik niet 'een negatieve gedachten'. Dat versta ik toch echt onder badtrips en heb zulke flinke gehad. Niet een beetje negatief maar volkomen begrijpen waarom mensen van de hoogste brug zouden springen.
Klik om te vergroten...
Dat laatste heb ik ook wel eens gehad. "Als ik een pistool had, zou ik schieten." hoorde ik op repeat, als een soort loop in mn hoofd. Maar ik besefte me nog wel dat ik zelf niet degene was die die gedachten dacht.

TrippyShit zei:
Badtrips kunnen leerzaam zijn, al ben je daar op dat moment vaak niet echt mee bezig.
Klik om te vergroten...
Dat laatste ben ik het wel mee eens, op het moment zelf is het alleen maar ellende in zn puurste vorm. Maar soms maakt het ook gedachten los die je normaal niet zou denken. Inzichten die je de dagen/weken/maanden erna pas kunt relativeren.


TrippyShit zei:
Dat het een unieke trip is, ook deels mee eens. Je tript totaal anders, je tript vele malen heftiger en hebt hallucinaties op al je zintuigen. Iets wat ik in een normale trip meestal niet heb.
Klik om te vergroten...
Maar heb jij dat in al die bovengenoemde 'soorten bad trips' die je noemde? Dat elk zintuig overbelast wordt om het zo maar te noemen.

TrippyShit zei:
Maar het is wel een badtrip. Als jij het uniek vind en niet bad, ben je dus ook niet aan het badtrippen op dat moment. Dan trip je gewoon uniek en verschrikkelijk heftig..
Klik om te vergroten...
Niet mee eens. Op het moment zelf voel je je echt ontzettend klein, ellendig, stervende.. Maar als je daar uit komt, dat gevoel van whaaaatt the fuuuucckkk, dat is heerlijk. Uniek is het sowieso, want zo vaak gebeurt dat niet.

TrippyShit zei:
Een tripper met wat ervaring moet zich uit een negatief momentje omhoog kunnen halen en zichzelf er niet in hoeven verliezen..
Klik om te vergroten...
En dat is dus het punt dat ik de hele tijd probeer te maken. Bij de dingen die jij noemt kun je jezelf er inderdaad wel weer onderuit lullen. Bij een 'echte' heb jij het echt niet voor het zeggen, sterker nog, de mogelijkheid om te praten en voor jezelf te denken wordt je compleet ontnomen.

TrippyShit zei:
Op welk punt denk jij dat ik het over 'een negatieve gedachte' heb dan EI? Want dan zet ik dat ff wat duidelijker neer :wink:
Klik om te vergroten...
Bij allemaal, behalve bij paranoia misschien, daar heb jij het meestal ook niet voor het zeggen, het is een overweldigend gevoel dat je niet kunt negeren.

Elfquest zei:
Ja ok
Als je je gaat verzetten wordt het nog erger he?
Dus go with the flow ook al is het eng?
Overwin je op die manier een bad trip?
Klik om te vergroten...
Het wordt niet per se erger als je je er tegen verzet, als je er eentje hebt kán het namelijk niet erger :þ Maar je maakt het wel moeilijker voor jezelf. Overwinnen kan niet, zitten/liggen en wachten tot het weg is. Wachten is misschien niet het goede woord, omdat je er dan bewust mee bezig bent, maar een bepaalde knop, 'het leven' zeg maar, uit zetten en alleen de ervaring beleven.. totdat het weg is.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
ExceptionalInsight zei:
TrippyShit zei:
Dat het een unieke trip is, ook deels mee eens. Je tript totaal anders, je tript vele malen heftiger en hebt hallucinaties op al je zintuigen. Iets wat ik in een normale trip meestal niet heb.
Klik om te vergroten...
Maar heb jij dat in al die bovengenoemde 'soorten bad trips' die je noemde? Dat elk zintuig overbelast wordt om het zo maar te noemen.
Klik om te vergroten...
1x echt op al mn zintuigen maar ik merk wel dat het altijd verder gaat dan alleen het visuele van een 'goede'trip.

ExceptionalInsight zei:
TrippyShit zei:
Maar het is wel een badtrip. Als jij het uniek vind en niet bad, ben je dus ook niet aan het badtrippen op dat moment. Dan trip je gewoon uniek en verschrikkelijk heftig..
Klik om te vergroten...
Niet mee eens. Op het moment zelf voel je je echt ontzettend klein, ellendig, stervende.. Maar als je daar uit komt, dat gevoel van whaaaatt the fuuuucckkk, dat is heerlijk. Uniek is het sowieso, want zo vaak gebeurt dat niet.
Klik om te vergroten...
Als je daar uit komt idd.. Als jij bad gaat maar je denkt, ik vind dit uniek, geen badtrip.. Dan vind ik dus dat je geen badtrip hebt op dat moment. Als je eruit komt is het niet meer dat moment waar ik het over had..

ExceptionalInsight zei:
TrippyShit zei:
Een tripper met wat ervaring moet zich uit een negatief momentje omhoog kunnen halen en zichzelf er niet in hoeven verliezen..
Klik om te vergroten...
En dat is dus het punt dat ik de hele tijd probeer te maken. Bij de dingen die jij noemt kun je jezelf er inderdaad wel weer onderuit lullen. Bij een 'echte' heb jij het echt niet voor het zeggen, sterker nog, de mogelijkheid om te praten en voor jezelf te denken wordt je compleet ontnomen.
Klik om te vergroten...
Hmm, met genoeg ervaring kan je jezelf er idd wel uitlullen vaak. Of het moet zo'n trip zijn die vanaf seconde 1 al bad is, daar ga je gewoon dieper en dieper in idd. Dat was mn 1e badtrip. 7e keer. Verkeerde set/setting, negatieve dingen kwamen erbij vanuit mezelf en had de paddo's onderschat. Daar kom je idd gewoon niet meer uit. Maar alle dingen die ik noemde kunnen toch daadwerkelijk in badtrips resulteren als je jezelf er NIET kan uitlullen. En zelfs met veel ervaring zou dat nog een keer kunnen gebeuren denk ik. iig met weinig ervaring. Het zijn niet dingen die gelijk een badtrip zijn maar wel grote aanleidingen die je verder en verder de afgrond in kunnen gooien, snapje?

ExceptionalInsight zei:
TrippyShit zei:
Op welk punt denk jij dat ik het over 'een negatieve gedachte' heb dan EI? Want dan zet ik dat ff wat duidelijker neer :wink:
Klik om te vergroten...
Bij allemaal, behalve bij paranoia misschien, daar heb jij het meestal ook niet voor het zeggen, het is een overweldigend gevoel dat je niet kunt negeren.
Klik om te vergroten...
Nah, deze heb ik hierboven ook al beetje beantwoord denk ik zo. Ik vond het paranoia juist makkelijker om mezelf uit te trekken. Misschien ook omdat ik toen al stuk meer ervaring had, maar toch.. Kon net op tijd beseffen dat het de stof was die me zo liet denken en dat ze niet echt over mij aant roddelen waren. Daarna lachte ik erom, ging ook nergens over eigenlijk. Helemaal agressief worden omdat ik dacht dat ze over mij aant fluisteren waren :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."