Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVroegguuhh toen er nog geen internet was !!

Vroegguuhh toen er nog geen internet was !!

31 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
i
iraqioLid
01-01-2024, 00:00
#1
toen verbrandde ik shit en ging ik negers slaan... ik kan nu 'snachts teminste wel veilig over straat :grin:
toen internet kwam, porno gevonden, wereld geopend.
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vroeger, toen je nog mooie phreak wars had!

Mijn mooiste herinnering aan het inbelmodem was na 7 uur 's avonds (dan was het goedkoper) Red Alert online spelen :grin: Heel wat ruzie gehad met paps en mams over hoe lang ik mocht spelen.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#3
timmaniac zei:
ik ben me als kind menig maal rot geschrokken als dat enge monster bij ski (dat windows 3.1 spel) je komt opvreten op het einde :hearteyes:
Klik om te vergroten...


JAAAAAAAAAAAA! Dat was het eerste spelletje dat ik ooit speelde op de computer! Nostalgie!
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Toen ik net begonnen was met mijn studie botste ik in een Disco tegen een heerlijke Brunette aan. Begon haar onmiddelijk in de nek te zoenen en onzedelijk te betasten. Twee dagen later vroeg ze of ik bij haar in wilde trekken. Behalve onvergetelijk lekkere lippen, boobs, billen etc. bleek ze een computer te hebben. Had nog nooit zo'n ding in het echt gezien. Dat kwam mooi uit, want vanaf toen hoefde ik mijn papers niet meer op een typemachine uit te tikken. Geen geknoei meer om de 2 minuten met typex...

Dus ik mijn volgende paper op dat prehistorische IBM-geval maken. Ging smooth. 2 weken later nieuwe opdracht en weer voor die zwarte beeldbuis met die fluoriserend groene letters. Het zal jullie niet verbazen dat Yeti hele lange papers vervaardigde, en dat met 1 vinger. Zat daar dus uren aan dat bureautje in de slaap/ketskamer. Opeens roept dat moppie 'de wasmachine doet het niet meer!'
Ik hop naar beneden, gereedschapskist erbij en aan het repareren geslagen. Zet na wat soldeerwerkzaamheden die wasmaschine weer aan...PANG...kortsluiting, hele huis zonder stroom. Machine doorgemeten en opnieuw hersteld, nieuwe stoppen in meterkast en haar slipjes en BH-houders draaiden weer vrolijk in het sop rond.

Ik de trap weer oprennen om die job voor de universiteit te voltooien... staat die computer uit..
start hem weer op en wil mijn verhaal vervolgen, blijkt die tekst weg. :angry: Autosavefunctie zat er toen nog niet op. Moest je handmatig doen met die floppy van 30 bij 30 cm :angry:
DAMN, kon ik het hele verhaal weer opnieuw uit mijn geheugen gaan opdissen en weer tergend langzaam met die ene verkrampte vinger gaan uittikken :smilingimp:
Anyway, kreeg er wel een 9 voor en de fles wodka die ik samen met mijn toenmalige kanjer na afloop leeggedronken heb smaakte ook goed.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Was zeker dat systeem van IBM met die ponskaarten, dat je via bolletjes moest aanduiden welke letter hij moest opslaan, mijn pa spreekt er altijd van. Als er dan een vouwtje inzat in je kaart of je had verkeerd gekleurd mocht je die kaart opnieuw invullen

als hij daarover begint dan denk ik altijd van: #care
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#6
leppeh zei:
Vroeger, toen je nog mooie phreak wars had!

Mijn mooiste herinnering aan het inbelmodem was na 7 uur 's avonds (dan was het goedkoper) Red Alert online spelen :grin: Heel wat ruzie gehad met paps en mams over hoe lang ik mocht spelen.
Klik om te vergroten...

Haha, Red Alert online met vrienden was echt de shit! Ik moest m'n ouders altijd een paar gulden betalen omdat dat bellen zo duur was.. :beer:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#7
spear of destiny online...

in een mega groot level, de soundblaster vol open, na een half uur zoeken en sluipen. ineens TAKKETAKKETAKKE RATTATTATTAT. Je schrikt je levenloos, sow. maar het gaf steeds wel een kick.
r
riflexzLid
01-01-2024, 00:00
#8
lysergine25 zei:
er was toen geen internet ....

yes dude i am fucking serious !

als Max Daniels alle shops heeft gesloten en je woont in een dorp met niets dan begin je wss met bananen nerfjes te roken, dan thee, dan de lijm en zo klim ja langzaam door naar je eerste delerium, want weed was er niet. Hasj ook niet er was helemaal niets in die tijd, alleen Top Pop.

Ren je rot en Swiebertjhu ..

:tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

net t zelfste
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dan deed ik dit in me handpalmen en snoof mezelf naar de hel.



Nu nog spijt van, wat deden jullie toen er nog geen internet was en waar je nu spijt van hebt ?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Toen was ik nog vloeibaar.
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dude, are you serious?

Anyway, ben nog maar 19 en toen ik nog geen internet had speelde ik buiten op straat
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#12
er was toen geen internet ....

yes dude i am fucking serious !

als Max Daniels alle shops heeft gesloten en je woont in een dorp met niets dan begin je wss met bananen nerfjes te roken, dan thee, dan de lijm en zo klim ja langzaam door naar je eerste delerium, want weed was er niet. Hasj ook niet er was helemaal niets in die tijd, alleen Top Pop.

Ren je rot en Swiebertjhu ..

:tearsofjoy:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Toen was ik nog maar een geile blik in m'n moeders ogen.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#14
veel vloeibare reaguurders ..... in mijn tijd bestond het woord reaguurder nog niet.

o ja na het delirium eindigde ik eindelijk in een positie dat ik op me 17de mijn aller aller eerste XTC pil kon kopen voor 40 gulden. Zal 80 mg geweest zijn ... mijn god.

Ik smolt samen met me vriendin onze handjes waren samen gelijmt door de werkzame stof MDMA.

Er was toen nog steeds geen internet, wel in het leger onder DOS op de CMD prompt, 1 mb werk geheugen in je Schneider.

:hearteyes:

Wat een tijden ... gouden tijden. Vergane gloriedagen ....
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zat al in 1985 op interanet. toen hadden we een soort van kastje, waar je je telefoonhoorn oplegde.

Toen was het compleet anders, geen zoekmachines, geen browser, geen pop ups alles in de cmd.
De enige virussen waar je last van had deden niets meer dan bestanden verwijderen, of het scherm spiegelen.

Toen was ik vaak een soort van stratego aan het spelen, met iemand in rusland. mocht niet meer dan 20 minuten per week, was nogal kostbaar, kwa telefoontikken.

Wel een aparte manier van internet, je kon horen aan de piepjes welke zet er was gedaan. een soort van morse code, dan reageerde de computer erop.

De harde schijf was groter dan een langspeelplaat, en had een geheugen van 156kb, hier had je er dan 10 van, om te wisselen. de computer was zo groot als twee breedbeeltelevisies. op elkaar. De processor was 1,02MHz in de turbo stand, die je maar een half uur kon gebruiken vanwege oververhitting.


Internet van tegenwoordig is niets meer dan een porno-encyclopedie, eenvoudig zoeken en je vind dingen. en als je geluk hebt is het ook nog eens nuttig.


voor die tijd speelde ik met speelgoedautootjes en transformers

edit: ik heb nog een IBM op zolder staan, met 3 (jawel) floppy drives. 1tje kon blijven zitten , dat was de OS schijf. het werd pas Dos toen een amerikaans bedrijf het heeft ingepikt en patent op heeft gekregen, ik heb nog de orginele russische versie, op een grote harde schijf staan, stamt af uit 1983. Toen was Bill Gates nog met transformers aan het spelen.

Het leuke is, dat zelfs de modernste computer die bestaat opstart met de orginele 5kb code.
(CMOS) Hier kan gebruik van gemaakt worden. dus voordat er ook maar een enkele beveiliging wordt opgestart, kan je een computer al ownen.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
idd 1 mb werk geheugen was al een droom ik bedoelde die grote grammafoonplaat.

Mijn eerste internet was een 56kb modem via die oplichters van ...XS4ALL, telefoontikken.
Windows 95 met 16 mb ram, 2x SPEED cdrom
Wat een drama, daarvoor bouwde ik altijd hutten en stal ik de bloemkolen van buurmans zijn land om me omzet op peil te houden toen was ik 12 ...

:mrgreen:

Dus jij was niet meer vloeibaar mooi mooi mooi.

:tearsofjoy:
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#17
lysergine25 zei:
wat deden jullie toen er nog geen internet was en waar je nu spijt van hebt ?
Klik om te vergroten...

Haha ouwe, toentertijd vondt ik het de ultieme kick om nuchter sex op het strand te hebben. Of te krikken in het bos terwijl de braamstruiken je billen en rug lekker openkrasten.

Als er geen smatje voorhanden was stiekum met mijn vaders seksboekjes in de kelder halve liters Amstel swaffelen alvorens ze naar binnen te klokken :beer:

Op het schoolplein deden we ook een spelletje waar je kort maar hevig high van werd: 40 kniebuigingen maken en dan heel hard staand op je handen blazen.

Door deze activiteiten ben ik ernstig getraumatiseerd geraakt :grin:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#18
toen wij internet kregen liep dat nog over de telefoonlijn, en moest je per minuut betalen, en was je in gesprek als je op het net was...
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#19
yeti zei:
Als er geen smatje voorhanden was stiekum met mijn vaders seksboekjes in de kelder halve liters Amstel swaffelen alvorens ze naar binnen te klokken :beer:
Klik om te vergroten...

Ja die goede ouede sex boekkies daar was ik behoorlijk verslaafd aan, ik jatte de speelghoed winkel ook leeg van de Jaculas ..... chicks rosies etcetc ....

yeti zei:
Op het schoolplein deden we ook een spelletje waar je kort maar hevig high van werd: 40 kniebuigingen maken en dan heel hard staand op je handen blazen.
Klik om te vergroten...

Dat heb ik nog niet geprobeerd, kan dat nog als je bejaard bent ?

:tearsofjoy:

Of moet ik ergens rekening meehouden ? Heb je een How To Do ?
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#20
lysergine25 zei:
idd 1 mb werk geheugen was al een droom ik bedoelde die grote grammafoonplaat.

Mijn eerste internet was een 56kb modem via die oplichters van ...XS4ALL, telefoontikken.
Windows 95 met 16 mb ram, 2x SPEED cdrom
Wat een drama, daarvoor bouwde ik altijd hutten en stal ik de bloemkolen van buurmans zijn land om me omzet op peil te houden toen was ik 12 ...

:mrgreen:

Dus jij was niet meer vloeibaar mooi mooi mooi.

:tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

http://www.lazylaces.com/56Kmodem/

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."