Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstrucjes voor als je bijna bad gaat

trucjes voor als je bijna bad gaat

36 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Niet tegen gaan verzetten, laat je maar even meegaan en berust er op een gegeven moment in. Hoe meer je ertegen gaat verzetten hoe harder je in paniek raakt... Laat het gebeuren en ga de volgende dag eens na waarom je in deze bad vibes terecht kwam, vak is er een achterliggende reden waarom je 'bad' gaat!

Het valt mij bijvoorbeeld op dat ik het 9 van de 10 keer krijg als ik alleen trip, de trips zijn harder en vaak interesanter maar door dit bijeffect trip ik de laatste tijd liever met meerderen.

Die bad-trip ontstaat bij mij meestal uit verveling, je weet niet meer wat je wilt doen, muziek klinkt niet meer relax, films zijn te vaag alles begint benauwend te worden, et voilla de bad trip is begonnen. Vaak als je iemand hebt om even tegen te praten verdwijnt het heel snel weer (overigens niet altijd :tearsofjoy:)

grtzz happy trippin (vanaaf weer eens aan de LSD na drie weken slappe lame paddo's en waspoeder op Jamaica :rock: )
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#2
een paar trukjes die ik gebruik:

als ik op straat aan het trippen ben, en ik ben redelijk paranoia wanneer ik mensen moet kruisen:
ipv je gedachten op hol te laten slaan "nee ze kijken niet/doe gewoon normaal/maak ik oogcontact of niet/zijn mijn pupillen niet te groot/zie ik er niet te scheef uit" kijk ik naar een voorwerp (bvb een auto die ergens geparkeert staat en denk ik "auto..." helpt echt enorm, ook als ik scheef ben en de bus moet opstappen (had ik vroeger soms wat paranoia van) denk ik gewoon "boekentas"

een ander trukje dat ik soms toepas als ik stoned met koptelefoon door een heeeeel donker steegje naar huis loop. er was een tijd dat mijn gedachten op hol begonnen te slaan "er kan nu iemand achter mij lopen ma kga echt nie kijken, echt nie kijken, nie aan toegeven" dan bekijk ik alles uit vogelpersectief. zie ik gewoon mijzelf lopen in een straatje, niets om bang voor te zijn.

maarja, gewoon nooit aan je angsten toegeven. donker steegje? ach loop er maar eens door.
k
kildeerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ben niet vaak bad gegaan, maar ik ben wel gevoelig voor de golf van paranoia wanneer ik blow op verkeerde momenten (verplichtingen/tijdsdruk, alleen en niet helemaal ontspannen, in combinatie met teveel andere drugs, etc).
Een enkele keer in gezelschap hielp het enorm toen ik me tot een vertrouwde, semi-nuchtere vriend wendde die merkte dat ik zenuwachtig werd. Hij zat er bij en had toevallig even niet meegeblowd, toen ik al snel in de stress schoot. Hij vroeg, luchtig en relativerend: "What, what is it? Are you paranoid? Yeahh you're paranoid. Don't worry, it's the pot. Everything is fine, trust me. Tell me what you're thinking." en grinnikte vriendelijk. Zo lief :hearteyes:

Als je je angstige gedachtestroom onder woorden kan brengen is de helft al verholpen. Het geheim is dat een ander je a) even subtiel kan vertellen dat het allemaal oké is, b) zegt dat het door de drugs komt, c) zorgen en angsten aanhoort en onderkent en er d) vervolgens niet op focust maar je aandacht een beetje kan redigeren.

Maar goed! Die personen zijn niet altijd in de buurt.
In mijn eentje helpt het om datgene te gaan doen waar ik me in normale toestand het aller relekst bij voel, geamuseerd en verstand op nul: sitcoms en tekenfilmseries kijken in mijn geval. Geen films met verhaallijn of gewone televisie met journaal en reclame, dat maakt het vaak alleen maar erger. Laptopje open en Family Guy opzetten. Een aflevering van Seinfeld die je uit je hoofd kent. Bottom line: zoek je comfortzone op en baad erin.

En als het echt niet gaat: benzo's. 15mg diazepam / 30 mg oxazepam doet wonderen.
Maar als het zo erg is zou ik me er liever gewoon doorheen bikkelen. Wat Patrick zegt: laat het gebeuren, accepteer en koester het als deel van een volledige ervaring (licht zonder donker is geen licht) en probeer erna lering te trekken uit de verwerking van al die negativiteit en angst.

*leest laatste regel terug* Jemig, dat klinkt wel heel erg EO :rolleyes:
T
TolpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het enige wat voor mij echt helpt is gewoon goed denken, dat alles wat ik op dat moment zie veroorzaakt is door iets dat ik heb ingenomen. Het helpt ook echt om iemand erbij te hebben die je kan verzekeren dat het allemaal komt door wat ik heb ingenomen. Voor de rest, koud water drinken, en if all else fails heb ik nog een doosje oxazepam liggen, dit killt de trip meestal wel een beetje.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik lees steeds abusievelijk: truckjes voor als je bijna IN bad gaat.

k
kildeerLid
01-01-2024, 00:00
#6
yeti zei:
Ik lees steeds abusievelijk: truckjes voor als je bijna IN bad gaat.
Klik om te vergroten...
LOL, ik wilde exact hetzelfde posten.
Bommelding.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#7
- Vooral tegen mezelf blijven zeggen dat het gewoon door de drugs komt en dat het van tijdelijke aard zal zijn
- rustige, koele plek opzoeken
- niet in paniek raken
- water drinken
- door mijn neus ademen
- water in mijn gezicht doen

Gelukkig ga ik (bijna) nooit bad en heb ik deze trucjes dus nog niet zo vaak toe hoeven passen...! :P :)
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#8
zodra ik mezelf uitleg dat het allemaal wel mee valt , kan ik er weer mee leven. en anders eventjes slapen
w
waveLid
01-01-2024, 00:00
#9
verandering:
-omgeving (andere kamer, gordijnen dicht, licht aan, naar buiten/binnen)
-muziek


en verder:
rustig zitten, wat drinken, niet in paniek raken, beseffen dat het komt door de drugs komt die je hebt gebruikt en dat het niet aan je hoofd ligt.
i
iNkzLid
01-01-2024, 00:00
#10
- deze topic 76 keer lezen :hearteyes:
- polsen onder koud water
- lauw bad nemen
- iets proberen eten/drinken (suiker)
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#11
vrolijke liedjes

C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
loadrunner zei:
vrolijke liedjes

Klik om te vergroten...

of :

J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#13
1 Kilo sinasappelen opeten :rolleyes:
D
Delfzijlster_SmokerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Normaal ga ik dan gewoon even rustig zitten met een glas water of iets anders zonder prik:tongueout: en na een tijdje is het dan wel over. en wat ook heel handig is om te denken dat het door de drugs komt en dat het zo weer over is dan is het ook zo over; tip, nooit depresief denken! :wink: :wave:
r
raZielLid
01-01-2024, 00:00
#15
De humor ervan in zien
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#16
Waarschijnlijk is dit al veel gezegt maargoed ik ga het nog eens zeggen :grin:
Als ik het gevoel krijg ''Bad'' tegaan of me niet helemaal lekker voel dan zijn er een paar dingen die ik meestal doe.

1. Doen dus ook egt denken dat het je niks uitmaakt of je bad gaat of niet[Welicht de belangrijkste die ik zelf gebruik]

2. Muziek waar je je goed bij voelt. kan vanalles zijn

3. Still afwachten [Niet voor iedereen aan te raden gezien niet iedereen in staat is een bijna bad trip alleen goed te krijgen]

4. Praten [Mocht Tip 3 niet voor jou van toepassing zijn]

5. Ga vooral je eigen niet bang zitten maken en negeer elke gedachte die dit zou kunnen veroorzaken.

Dit zijn eigelijk de dingen die ik doe op tip4 na dan, deze gebruik ik alleen als ik er egt zelf niet uit kom.

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft gehad :wave:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Delfzijlster_Smoker zei:
tip, nooit depresief denken! :wink: :wave:
Klik om te vergroten...
Goeie tip man. Alleen jammer dat je tijdens een bad trip geen controle hebt over je gedachten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."