Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFunctioneel gebruikt?

Functioneel gebruikt?

81 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Is dit niet gewoon het "grote gebruik goedpraat topic" ?
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wiet, gewoon om beter te slapen en vette dromen te hebben , en ze achteraf eens te onthouden.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fluoxetine, aspirine en veel andere pijnstillers, codeine, dxm, alcohol...allemaal wel functioneel gebruikt.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mag ik eens vragen wat jullie bedoelen onder 'pammetjes' ?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Veel benzo's eindigen op pam in de naam. Oxazepam, Diazepam, Clonazepam etc.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#6
Petrovic zei:
Veel benzo's eindigen op pam in de naam. Oxazepam, Diazepam, Clonazepam etc.
Klik om te vergroten...

Ok , goed dat ik het weet.
Bedankt.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Deranged zei:
Oom Klaas zei:
Is dit niet gewoon het "grote gebruik goedpraat topic" ?
Klik om te vergroten...
Dit soort reacties zijn eigenlijk de reden dat ik hier zelf liever niet al te diep op in ga. Het is namelijk zo dat amfetamine voor mij zo functioneel is gebleken dat er zelfs een kans bestaat dathet ooit zal schoppen tot professioneel tweaker.

Maar zou ik dit ooit willen gebruiken om mijn speed fanatismeen consumptie ''goed te praten''?

Neen.

Absoluut niet.

Als ik al een dergelijke behoefte zou voelen dan zou mijn 'excuus' veel simplistischer van aard zijn, namelijk:

Ik vind het leuk.

Hiermee zijn keer op keer alle eventuele schuldgevoelens in één klap als synthetische sneeuw voor het reukorgaan verdwenen. De rest is in feite bijzaak, een leuke bijkomstigheid.

Wat overigens niet wegneemt dat ik me er wel degelijk van bewust ben dat velen zich daadwerkelijk genoodzaakt zien om op dit soort manieren hun gebruik te 'excuseren'. Dit soort mensen zijn echter gewoon zwak van geest en zullen het waarschijnlijk nooit helemaal kunnen begrijpen.

Voor deze lieden is het beter om toch maar helemaal niet buiten deze gecompliceerde oevers van dubieuze acceptatie te treden, en het gewoon te houden op wekelijks de hersenen met grof geweld buiten westen rammen, al dan niet onder het genot van buitensporige hoeveelheden tabak.

Het excuus daarvoor is namelijk nog veel makkelijker:

Jezus deed het ook.
Klik om te vergroten...

Dit is gewoon duidelijk, en je weet het ook van jezelf.
Alleen zijn er jammer genoeg velen die het nodig vinden om iets direct goed te praten zonder dat er enige aanval is geweest.
'k Heb heel vaak als ik aan iemand vraag nadat hij me verteld heeft hoeveel hij gebruikt "vind je dat niet veel? " dat ze meteen in de verdediging schieten dat ze niet verslaafd zijn, het niet zo'n probleem is en of ik dan ook niet zoveel/zo weinig gebruik.

Heerlijk, jezelf gek maken is makkelijker dan de meeste denken.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als Moeder Natuur een persoon was, zou ze de meest sadistische en zwart gallige persoon op aarde zijn. Niets mis mee.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Realistisch denken is blijkbaar voor de meesten gewoon absoluut niet haalbaar. Even de feiten naast elkaar zetten en aan de hand hiervan de juiste prioriteiten stellen, het wil ze maar niet lukken. Wat ik op mijn beurt niet begrijp is dat deze mensen wel weten hoe ze moeten schijten of ademhalen.

Dat laatste is trouwens dan wel weer iets waar het bij velen definitief op stukloopt, op die momenten waar het ineens niet meer wil lukken. Dit omdat ze deze gruwelijke komediantgeheel over het hoofd zagen toen ze ineens de noodzaak voelden om drastisch te stoppen met dat sporadische drugsgebruik wat in wezen niks voorstelde. Maar wat waren ze 'trots' op zichzelf.

Misschien hebben ze er zelfs nog een topic over geopend op dit forum terwijl ze hun duurbetaalde rookdampen uitbliezen tegen hun beeldscherm. En waarschijnlijk hebben ze het hooguit 2 maanden volgehouden voor ze toch maar weer een keer aan de MDMA gingen op Primate Noise 2007. Wat ook helemaal niet erg is, en toch voelden ze zich zo ontzettend schuldig achteraf.

Het waren echter die dagelijkse gifdampen in hun longen waar ze eens objectief naar hadden moeten kijken. Maar dit was blijkbaar te moeilijk voor ze. Wat het toch niet geheel onterecht maakt dat velen in deze zieke grap hun definitieve eindstreep aantreffen. Vanuit het niets is het ineens de komediant die tot hen spreekt: 'Tot hier en niet verder.'

Rare humor heeft de wereld, die moet je snappen. En dan zijn er ook nog mensen die gewoon in het geheel niet eens over humor beschikken, maar daar kom ik een andere keer nog wel op terug. Speciaal voor mensen met humor.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Of een briljante kunstenaar die als geen ander begrijpt dat er geen schoonheid zou bestaan als alles mooi was?
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Drugs kunnen inderdaad zeker wel functioneel gebruikt worden.
Zoals ik nu doe.
Ik zie geen nadelen want ik gebruik nauwelijks.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Natuurlijk gebruik ik drugs functioneel. Ik gebruik het om de zaterdagnacht over te kunnen slaan. Lijkt me een geweldige functie voor drugs.

Wat jullie hier echter onder functioneel verstaan is voor mij absoluut een grens die ik niet over ga. Drugs moeten voor de lol blijven, als je ze functioneel gaat gebruiken zul je ze steeds harder nodig hebben en is het einde zoek.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik gebruik het trouwens ook altijd om geen erectie te kunnen krijgen, daardoor voel ik me altijd een stuk zekerder.
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#14
zolang het maar homeopathisch is toch?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Deranged zei:
Of een briljante kunstenaar die als geen ander begrijpt dat er geen schoonheid zou bestaan als alles mooi was?
Klik om te vergroten...

Dat ook
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tsja, functioneel..

Een leuk tijdsverdrijf, dat zijn drugs..

Misschien een moeilijk standpunt voor wat het leven is:

Het leven is in principe wachten tot je dood gaat, en in de tussentijd nog iets leuks/goeds proberen te doen..
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Morgenochtend tentamen en afgelopen nacht heel slecht geslapen. Ja, dan is dex even mijn beste vriend! :grin:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Coke tegen keelpijn :')
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#19
verstopte neus en verkoudheid helpt coke ook goed bij.
ik ken geen beter middel eigenlijk.
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik laat me functioneel gebruiken door de drugs. Voor het avontuur en dat extra gevoel 'dat je leeft'. Superleuk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."