Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen weegschaal

Een weegschaal

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb zelf onlangs deze gekocht en hij bevalt prima! (Vogel noemde hem al).

De Diamant weegschaal (10 gram/0,001 gram nauwkeurig) met kalibreergewicht van 10g

te bestellen bij:
http://www.pinearts.nl/

Let op: even bellen met het nummer dat op de site staat, dan "krijg" je hem voor de nieuwe prijs van € 59,49 i.p.v. de prijs die op de website staat (€ 79,99). Levertijd +/- 2 dagen!
:wave:
p
poederboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
nu 2009 maar dat maak niets uit .
een goede weegschaal kost geld maar kijk eens op. :smoke:

deze kost 880 € maar dan heb je ook wat wegen per 0.1mg

http://www.weegwereld.nl/index.php?...facturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26



Specificaties:
Weegvermogen 120 g / 600 ct
Uitlezing d=0,1mg / ijkwaardig e=1mg

Weegplateau rond 80 mm

Totaal afmetingen 225x315x330 mm

Weegruimte 190x155x225 mm


Robuste metalen behuizing

Voorzien van in hoogte verstelbare voeten

Statisch weegsysteem zonder bewegende delen

Gewichtsaanduiding:

Duidelijk display


Tekenhoogte 14 mm LCD met achtergrond verlichting

Capaciteitsaanduiding toont het nog beschikbare weegvermogen

Identificatienummer (4-cijfers) programmeerbaar middels 2 knoppen

Omschakelbaar mg/carat

Voeding 220/230 VAC via adapter

Overige:

Interne kalibratie

Afdruk GLP/ISO protecol (alleen met optionele printer)

Kan ook voor tellen worden gebruikt

Doorkijk windkap met schuifdeurtjes


Inclusief RS232 interface voor printer of PC aansluiting


IJkbaar/ geschikt voor handelsdoeleinden
3 jaar garantie

Deze weegschaal bestellen of meer informatie vragen...bel met 040 - 29 26 833
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat ga je er toch niet aan uitgeven mafkees.

http://www.weegschaalboer.nl/ltjs020-20g0001g-p-362.html
d
de GTLid
01-01-2024, 00:00
#4
zorg ook dat je meteen een kalibratiegewicht koopt, en kalibreer je weegschaal een x in de zoveel tijd.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb een antieke brievenweegschaal tot op de milligram noukeurig, tot 25 gram
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou voor eentje gaan die tot 1 mg gaat.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maar jij bent ook wel een binkie natuurlijk :sunglasses: Probz!
F
Finesse*Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, ik zag het, verkeek me. 0,01g weegt niet op milligrammen nauwkeurig af. :(
Heeft een van jullie ervaring met een die betaalbaar en betrouwbaar is, of waar halen jullie je weegschaal, en voor hoeveel?
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Finesse* zei:
Ja, ik weet van de zoekfunctie, en nee ik ben niet achterlijk, maar ik was van plan een weegschaal aan te schaffen, en had gehoord dat weegschaalboer een goeie site daarvoor was.
Nou zat ik te struinen, en kwam deze tegen:
http://www.weegschaalboer.nl/proscale-1 ... p-334.html
Is dit goed? Seems right to me, hebben jullie anders nog suggesties, opmerkingen?
Klik om te vergroten...

Dat lijkt me een goede weegschaal.
Waarom zou je niet genoeg hebben aan 0,01g nauwkeurig? :confused:
Of is het niet om wiet te wegen? :grin:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zelfs 0,001 is soms niet goed genoeg (als je bijv. LSD wil afwegen, en je het geluk hebt om het puur te vinden), alhoewel ik niet denk dat dat soort extreme gevallen bij jou zullen voorkomen. 0,001 is zo ongeveer goed genoeg voor alles wat je normaal zou willen wegen.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wel beter om er eentje te hebben die nog een decimaal verder gaat. Dan kan je bv ook goed 2cb afwegen.

Zelf heb ik er eentje die op 10mg weegt. Met mdma, ketamine, pep, dmt wel prima op zich. Maar als we ooit 2cb zouden halen kunnen we een nieuwe weegschaal aan gaan schaffen -.-
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zelfs 0,001 is soms niet goed genoeg (als je bijv. LSD wil afwegen
Klik om te vergroten...

En dan hebben we het over een microgramweegschaal, dat is een dure grap. Met LSD lijkt het me een stuk simpeler om te verdunnen in water, en dan een rekensommetje te maken (1 druppel = zoveel mics). 0,001 is prima, maar dan kom je ook wel weer op minstens 60 euro denk ik zo.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik denk dat je LSD wel een beetje zou kunnen afwegen met een 1-mg weegschaal, denk dat 1 mg ongeveer zo groot is als een paar korreltjes meel, in vier gelijke delen verdelen, heb je tripjes van 200-300 (sinds je zulke kleine hoeveelheden niet echt meer gelijk kunt verdelen met het blote oog).

Mja, goed oplossen lijkt me idd wel wat zekerder ja. :)
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jaja, we gaan LSD wegen jongens...... Hou op zeg.

miligrammen is wel nodig als je 2cb en dmt wil afwegen, en misschien nog wat andere research chems.
0.01 is goed zat voor mdma en speed enzo. Keta kan ook nog net.

Dus als je geen dmt en research chems doet, en je wil het lekker goedkoop houden, lijkt me deze prima. Ik heb ook voor soortgelijke prijs iets online gekocht, goed zat dus voor dit soort doeleinden. Voor de enkele keer dat ik 2cb of dmt wil wegen doe ik dat bij een vriend die een betere heeft.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wacky zei:
Jaja, we gaan LSD wegen jongens...... Hou op zeg.

miligrammen is wel nodig als je 2cb en dmt wil afwegen, en misschien nog wat andere research chems.
0.01 is goed zat voor mdma en speed enzo. Keta kan ook nog net.

Dus als je geen dmt en research chems doet, en je wil het lekker goedkoop houden, lijkt me deze prima. Ik heb ook voor soortgelijke prijs iets online gekocht, goed zat dus voor dit soort doeleinden. Voor de enkele keer dat ik 2cb of dmt wil wegen doe ik dat bij een vriend die een betere heeft.
Klik om te vergroten...

DMT is ook prima te wegen op 0,01 hoor, dosissen zijn 20-60 mg.. als je bijv 40 wil, gewoon kleine hoeveelheden bij blijven doen tot je "0.04" krijgt. Hoogste dat je dan kan overdosen is misch 42 i.p.v 40, en dat is niet zo'n ramp..
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zoals gezegd: als je voor de RC's gaat, moet je zeker een tot 0.001g hebben, met minieme foutenmarge.
Maar voor huis-tuin-en-keuken-gebruik moet een weegschaal rond de 50e wel voldoen hoor.

En als je echt geld wilt besparen zoek je rond op de site van de weegschaalboer en bestel je het gewenste toestal via eBay uit China voor een derde van de prijs. :wink:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#17
2c-b zou ik toch nooit onder de 30 mg doen, dus met 0,01 is het vind ik best te doen =).
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb de 0,001 van weegschaalboer voor 60 euro. Prima ding
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Spor zei:
Ik heb de 0,001 van weegschaalboer voor 60 euro. Prima ding
Klik om te vergroten...

Heb je daar een linkje naar? Ik zie 'm niet staan :confused:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben geen binkie, ik merk alleen geen fuck van minder dan ~20 mg 2c-e of ~30 mg 2c-b. Het ligt er niet aan dat ik dan super hard ga of zo, ben er waarschijnlijk tolerant voor of zo. Ik vind een halve portie paddo's bijvoorbeeld ongeveer even hard als 20 mg 2c-e.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."