#1
ik droom helemaal niet
ben jaloers op jullie ![:grin:]()
W.F.L. zei:Marla Singer zei:Ik droom heel vaak over drugs, vooral over speed. Ik word altijd met een heel naar gevoel wakker als ik zo'n droom heb gehad. Zeker omdat ik nu gestopt ben met de pep. Het rare is dat ik in het normale dagelijkse leven die troep dus echt niet meer moet, ik ben er niet eens echt mee bezig meer. Alleen telkens die stomme dromen.... Het zal wel een onderdeel zijn van het stopproces en het loslaten er van. Ik ga er van uit dat die dromen over een tijdje vanzelf wel verdwijnen.
Schijnbaar is het een bekend fenomeen bij mensen die gestopt zijn met drugs. Ik las dat in a Million Little Pieces van James Frey maar ja, de betrouwbaarheid van dat boek is een ander punt. Maar ik geloof dat het wel waar is, net even gezocht, en gezien hij verslaafd was aan crack:
Christine Franey, Ph.D., and George Christo of the Centre for Research on Drugs and Health Behaviour in London, found that 85 percent of their subjects--who had all been abstinent for at least six weeks--reported having drug-related dreams (a median of 2.4 dreams a month). At a six-month follow-up, those who'd earlier had a high number of drug-related dreams were more likely to have resumed their drug use. This was especially true of cocaine addicts, the researchers say, perhaps because of "the particularly powerful reinforcing effects of crack."
Dit stond er ook nog:
Er staat ook nog wat bullshit dat het een kans op hervallen betreft, maar dat lijkt mij bullshit te zijn. http://www.psychologytoday.com/articles ... rug-dreamsTheir study of more than a hundred addicts shows that drug-related dreams are common among people trying to stay clean
heb ook een periode gehad dat ik niet droomde,nu is het zo erg dat ik vaak wakker wordt,en gelijk weer in slaap val,dus droom meerdere keren per nacht,wel vet man,afraidtech zei:ik droom helemaal nietben jaloers op jullie
![]()
Amaranth zei:En dat is?
afraidtech zei:ik droom helemaal nietben jaloers op jullie
![]()
Sorry, ik had mezelf duidelijker moeten uitdrukken :P Ik weet wel wat HPPD is, maar ik was benieuwd naar wat hij met de keerzijde van die medaille bedoelde.misanthrophy zei:Amaranth zei:En dat is?
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=8795
Het is mij ook nog steeds vrij onduidelijk hoor, maar hier staan wat links die erover vertellen![]()
Voor mij valt het reuze mee, maar sommige mensen kunnen erdoor angstoornissen krijgen.maar ik was benieuwd naar wat hij met de keerzijde van die medaille bedoelde.
Petrovic zei:Voor mij valt het reuze mee, maar sommige mensen kunnen erdoor angstoornissen krijgen.maar ik was benieuwd naar wat hij met de keerzijde van die medaille bedoelde.
Zelf zie ik continue een ruis en deze is vele malenerger bij drugs gebruik. Die ruis leid mij af waaroor ik me minder kan focussen en concentreren, en dit is wel kut omdat ik ook al ADD heb (heb het zelf gedaan). Daarnaast is in slaap komen voor mij een stuk moeilijker, ik heb nooit een pikzwart beeld, ik zie continue die ruis op een bepaalde afstand in een kleur waardoor ik steeds mijn pupillen daarop ga aanpassen waardoor in slaap vallen nu een stuk langer duurt.
Mijn visuele cortex is behoorlijk geactiveerd.
Petrovic zei:Voor mij valt het reuze mee, maar sommige mensen kunnen erdoor angstoornissen krijgen.maar ik was benieuwd naar wat hij met de keerzijde van die medaille bedoelde.
Zelf zie ik continue een ruis en deze is vele malenerger bij drugs gebruik. Die ruis leid mij af waaroor ik me minder kan focussen en concentreren, en dit is wel kut omdat ik ook al ADD heb (heb het zelf gedaan). Daarnaast is in slaap komen voor mij een stuk moeilijker, ik heb nooit een pikzwart beeld, ik zie continue die ruis op een bepaalde afstand in een kleur waardoor ik steeds mijn pupillen daarop ga aanpassen waardoor in slaap vallen nu een stuk langer duurt.
Mijn visuele cortex is behoorlijk geactiveerd.
Marla Singer zei:Ik droom heel vaak over drugs, vooral over speed. Ik word altijd met een heel naar gevoel wakker als ik zo'n droom heb gehad. Zeker omdat ik nu gestopt ben met de pep. Het rare is dat ik in het normale dagelijkse leven die troep dus echt niet meer moet, ik ben er niet eens echt mee bezig meer. Alleen telkens die stomme dromen.... Het zal wel een onderdeel zijn van het stopproces en het loslaten er van. Ik ga er van uit dat die dromen over een tijdje vanzelf wel verdwijnen.
Christine Franey, Ph.D., and George Christo of the Centre for Research on Drugs and Health Behaviour in London, found that 85 percent of their subjects--who had all been abstinent for at least six weeks--reported having drug-related dreams (a median of 2.4 dreams a month). At a six-month follow-up, those who'd earlier had a high number of drug-related dreams were more likely to have resumed their drug use. This was especially true of cocaine addicts, the researchers say, perhaps because of "the particularly powerful reinforcing effects of crack."
Er staat ook nog wat bullshit dat het een kans op hervallen betreft, maar dat lijkt mij bullshit te zijn. http://www.psychologytoday.com/articles ... rug-dreamsTheir study of more than a hundred addicts shows that drug-related dreams are common among people trying to stay clean
Ik moet ook eens 'n lucide droom hebben! ><Petrovic zei:Toen werd ik wakker en ging weer verder slapen en toen kreeg ik echt een lucide droom. Ik wist dat ik droomde en de wereld zag er full hd uit, ik verbaasde me echt hoe werkelijk het wel was. Toen besloot ik een stukje te vliegen, maar ik werd achterna gezeten door mr.smith.![]()
Vond het heel grappig aangezien hij ook echt de stem van hem had en precies dat pak met dat oortje. Ik zag dat ik dood liep en besloot toen om door een betonnen muur heen te vliegen, het was tenslotte toch maar een droom. Ik kwam er niet door en de tweede keer vol geloof er wel door heen gevlogen. Daarna heb ik nog in matrix style met hem gevochten en om een gegeven moment begon die HD droom te vervagen en werd ik langzaam wakker.
Had echt een bigsmile aangezien dit toch wel een van mijn langere lucide dromen was, en ook zo helder alles te kunnen onderscheiden.
Wat kunnen dromen je humeur toch positief beïnloeden.
Ollemann zei:Overigens heb ik vrij vaak dromen over drugs. Ik heb meermaals gedroomd dat ik xtc nam, en in m'n droom voelde ik het ook daadwerkelijk, maar heel zwakjes, alsof ik maar 'n kwart pilletje op had.
Ik had een halve LSD zegel genomen, tenminste tot die conclusie kwam ik in mijn droom toen ik die typische neon roze en groene kleuren tegen kwam. Alleen blij was ik er niet mee.Ja! Vannacht was het weer raak! Pas nu ik dit topic zie kan ik me weer herinneren waar ik over heb gedroomd...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."