Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDromen over drugs

Dromen over drugs

43 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik droom helemaal niet :( ben jaloers op jullie :grin:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
W.F.L. zei:
Marla Singer zei:
Ik droom heel vaak over drugs, vooral over speed. Ik word altijd met een heel naar gevoel wakker als ik zo'n droom heb gehad. Zeker omdat ik nu gestopt ben met de pep. Het rare is dat ik in het normale dagelijkse leven die troep dus echt niet meer moet, ik ben er niet eens echt mee bezig meer. Alleen telkens die stomme dromen.... Het zal wel een onderdeel zijn van het stopproces en het loslaten er van. Ik ga er van uit dat die dromen over een tijdje vanzelf wel verdwijnen.
Klik om te vergroten...

Schijnbaar is het een bekend fenomeen bij mensen die gestopt zijn met drugs. Ik las dat in a Million Little Pieces van James Frey maar ja, de betrouwbaarheid van dat boek is een ander punt. Maar ik geloof dat het wel waar is, net even gezocht, en gezien hij verslaafd was aan crack:

Christine Franey, Ph.D., and George Christo of the Centre for Research on Drugs and Health Behaviour in London, found that 85 percent of their subjects--who had all been abstinent for at least six weeks--reported having drug-related dreams (a median of 2.4 dreams a month). At a six-month follow-up, those who'd earlier had a high number of drug-related dreams were more likely to have resumed their drug use. This was especially true of cocaine addicts, the researchers say, perhaps because of "the particularly powerful reinforcing effects of crack."
Klik om te vergroten...

Dit stond er ook nog:

Their study of more than a hundred addicts shows that drug-related dreams are common among people trying to stay clean
Klik om te vergroten...
Er staat ook nog wat bullshit dat het een kans op hervallen betreft, maar dat lijkt mij bullshit te zijn. http://www.psychologytoday.com/articles ... rug-dreams
Klik om te vergroten...

Toch vind ik die dromen nou echt bijna niet meer leuk hoor! Eergisteren droomde ik dat ik met mijn dikke zwangere buik op een vaag feest was en dat ik ergens stiekem in een donker hoekje, een kwart pilletje nam. Ik zei nog in gedachten tegen mezelf dat ik dat eigenlijk echt niet kon maken, maar een kwart pilletje was vast niet zo heel erg... Op het moment dat ik het doorslikte stond mijn lief opeens achter me en die werd zo ontzettend kwaad op me! Ik voelde me ook meteen echt heel erg kut en schuldig en probeerde het weer uit te kotsen, maar dat lukte niet.

Echt geen leuke droom dus... Ook omdat ik dus, nu ik zwanger ben, echt NOOIT van mijn leven drugs in m'n lichaam zou stoppen. Echt NO WAY!! Ik had het er nog met mijn moeder over gisteren en zij vertelde dat die droom waarschijnlijk komt, omdat ik nu juist heel goed besef dat ik nieuwe verantwoordelijkheden heb gekregen en dat ik dat soort dingen dus niet meer zomaar kan doen.

Daar zit wel een logisch verband in, maar toch vind ik zulke dromen maar vreemd en echt niet leuk! Hoop dat ze snel ophouden...
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#3
afraidtech zei:
ik droom helemaal niet :( ben jaloers op jullie :grin:
Klik om te vergroten...
heb ook een periode gehad dat ik niet droomde,nu is het zo erg dat ik vaak wakker wordt,en gelijk weer in slaap val,dus droom meerdere keren per nacht,wel vet man,

ik weet zeker dat jij ook wel gaat dromen,je droomd trouwens altijd,alleen je kan het niet herinneren,
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Drugs kunnen invloed hebben op het dromen, maar zowieso droom je het meeste als je uit gaat slapen, aangezien je dan in je REM slaap komt, weer wakker wordt en dan weer in je REM slaap beland.

MDMA, Speed, melatonine, diazepam, en dan voornamelijk diazepam in combinatie met melatonine zorgt voor mij voor lucide dromen en ook dat ik ze zowieso onthoud.

Maar sinds ik HPPD heb droom ik echt ziekelijk veel, tenminste ik onthoud het en heb wekelijk wel lucide dromen. :) Helaas heeft de medaille ook een keerzijde.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#5
En dat is?
D
De MosselmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Amaranth zei:
En dat is?
Klik om te vergroten...

viewtopic.php?t=8795

Het is mij ook nog steeds vrij onduidelijk hoor, maar hier staan wat links die erover vertellen :grin:

Ik heb pas geleden het boek van Anthony Kiedis (zanger Red Hot Chili Peppers) gelezen, waarin hij uitvoerig verteld over zijn drugsmisbruik. Toen ik het nog niet uit had heb ik een droom gehad dat ik samen met een vriend heroine ging proberen (snuivend). Ik heb nooit interesse gehad in heroine, eerder een gezonde "afkeer" ervan dus ik vond het wel eng toen ik wakker werd, dat ik dacht "ergens heb ik dus toch de interesse"...
c
crocodileLid
01-01-2024, 00:00
#7
Droomde vannacht dat ik met mijn dealer op internet sprak, ik had hem al tijdje niet gesproken en wilde weer LSD (is ook in het echt zo). Toen kwam hij met een heel verhaal dat hij achter liep op zijn studies op de TU en presenteerde mij met een blauwdruk van een ingewikkeld apparaat en zei dat hij daar aan werkte (in het echt heb ik geen flauw idee wat die kerel doet).

Daarna ging ik ineens naar mijn middelbare school, ik dacht om de een of andere reden dat ik daar nog les had. Dus ik zoeken naar mijn oude klas, om, na alle lokalen langs te zijn geweest, te bedenken dat ik al in 2008 ben geslaagd voor mijn eindexamen. Mijn zicht was de hele tijd al flink blurry en heel lichtgevoelig, dus ik dacht al in mijn droom iets van 'godverdomme ik zit flink hard te gaan, wtf heb ik dit keer gebruikt?'. Toen ging ik naar buiten om naar huis te gaan, begon het te regenen en dacht ik: hm kan ik net zo goed binnen even wachten tot het weer droog is.

Daarna werd ik wakker, weer met een bloedneus.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#8
afraidtech zei:
ik droom helemaal niet :( ben jaloers op jullie :grin:
Klik om te vergroten...

Iedereen droomt, je herinnert je ze dan alleen niet.
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#9
misanthrophy zei:
Amaranth zei:
En dat is?
Klik om te vergroten...

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=8795

Het is mij ook nog steeds vrij onduidelijk hoor, maar hier staan wat links die erover vertellen :grin:
Klik om te vergroten...
Sorry, ik had mezelf duidelijker moeten uitdrukken :P Ik weet wel wat HPPD is, maar ik was benieuwd naar wat hij met de keerzijde van die medaille bedoelde.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#10
maar ik was benieuwd naar wat hij met de keerzijde van die medaille bedoelde.
Klik om te vergroten...
Voor mij valt het reuze mee, maar sommige mensen kunnen erdoor angstoornissen krijgen.

Zelf zie ik continue een ruis en deze is vele malenerger bij drugs gebruik. Die ruis leid mij af waaroor ik me minder kan focussen en concentreren, en dit is wel kut omdat ik ook al ADD heb (heb het zelf gedaan). Daarnaast is in slaap komen voor mij een stuk moeilijker, ik heb nooit een pikzwart beeld, ik zie continue die ruis op een bepaalde afstand in een kleur waardoor ik steeds mijn pupillen daarop ga aanpassen waardoor in slaap vallen nu een stuk langer duurt.

Mijn visuele cortex is behoorlijk geactiveerd.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Petrovic zei:
maar ik was benieuwd naar wat hij met de keerzijde van die medaille bedoelde.
Klik om te vergroten...
Voor mij valt het reuze mee, maar sommige mensen kunnen erdoor angstoornissen krijgen.

Zelf zie ik continue een ruis en deze is vele malenerger bij drugs gebruik. Die ruis leid mij af waaroor ik me minder kan focussen en concentreren, en dit is wel kut omdat ik ook al ADD heb (heb het zelf gedaan). Daarnaast is in slaap komen voor mij een stuk moeilijker, ik heb nooit een pikzwart beeld, ik zie continue die ruis op een bepaalde afstand in een kleur waardoor ik steeds mijn pupillen daarop ga aanpassen waardoor in slaap vallen nu een stuk langer duurt.

Mijn visuele cortex is behoorlijk geactiveerd.
Klik om te vergroten...

Ja, het is visueel een aardig spektakel als ik probeer te slapen en helaas niet bepaald rustgevend.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Petrovic zei:
maar ik was benieuwd naar wat hij met de keerzijde van die medaille bedoelde.
Klik om te vergroten...
Voor mij valt het reuze mee, maar sommige mensen kunnen erdoor angstoornissen krijgen.

Zelf zie ik continue een ruis en deze is vele malenerger bij drugs gebruik. Die ruis leid mij af waaroor ik me minder kan focussen en concentreren, en dit is wel kut omdat ik ook al ADD heb (heb het zelf gedaan). Daarnaast is in slaap komen voor mij een stuk moeilijker, ik heb nooit een pikzwart beeld, ik zie continue die ruis op een bepaalde afstand in een kleur waardoor ik steeds mijn pupillen daarop ga aanpassen waardoor in slaap vallen nu een stuk langer duurt.

Mijn visuele cortex is behoorlijk geactiveerd.
Klik om te vergroten...

Dat klinkt vervelend zeg. Heb het zelf wel vaak als ik een hallucinogene drug heb gebruikt, maar gelukkig houdt het altijd weer vrij snel op als ik ontnuchterd ben. Zou het bij jou ook niet kunnen verdwijnen als je bijvoorbeeld een lange periode geen drugs meer gebruikt?
W
WananaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vanacht weer eentje!

Ik was vol overtuiging aan me vader aan het uitleggen dat als je speed met zoutzuur zou mengen dat je dan DMT zou krijgen... :confused:

Hoe ik hier bij kom weet ik echt niet maar me vader geloofde het ook nog :P
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#14
laatst een keer over ketamine gedroomd en van de week nog over speed
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Marla Singer zei:
Ik droom heel vaak over drugs, vooral over speed. Ik word altijd met een heel naar gevoel wakker als ik zo'n droom heb gehad. Zeker omdat ik nu gestopt ben met de pep. Het rare is dat ik in het normale dagelijkse leven die troep dus echt niet meer moet, ik ben er niet eens echt mee bezig meer. Alleen telkens die stomme dromen.... Het zal wel een onderdeel zijn van het stopproces en het loslaten er van. Ik ga er van uit dat die dromen over een tijdje vanzelf wel verdwijnen.
Klik om te vergroten...

Schijnbaar is het een bekend fenomeen bij mensen die gestopt zijn met drugs. Ik las dat in a Million Little Pieces van James Frey maar ja, de betrouwbaarheid van dat boek is een ander punt. Maar ik geloof dat het wel waar is, net even gezocht, en gezien hij verslaafd was aan crack:

Christine Franey, Ph.D., and George Christo of the Centre for Research on Drugs and Health Behaviour in London, found that 85 percent of their subjects--who had all been abstinent for at least six weeks--reported having drug-related dreams (a median of 2.4 dreams a month). At a six-month follow-up, those who'd earlier had a high number of drug-related dreams were more likely to have resumed their drug use. This was especially true of cocaine addicts, the researchers say, perhaps because of "the particularly powerful reinforcing effects of crack."
Klik om te vergroten...

Dit stond er ook nog:

Their study of more than a hundred addicts shows that drug-related dreams are common among people trying to stay clean
Klik om te vergroten...
Er staat ook nog wat bullshit dat het een kans op hervallen betreft, maar dat lijkt mij bullshit te zijn. http://www.psychologytoday.com/articles ... rug-dreams
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Petrovic zei:
Toen werd ik wakker en ging weer verder slapen en toen kreeg ik echt een lucide droom. Ik wist dat ik droomde en de wereld zag er full hd uit, ik verbaasde me echt hoe werkelijk het wel was. Toen besloot ik een stukje te vliegen, maar ik werd achterna gezeten door mr.smith. :grin:
Vond het heel grappig aangezien hij ook echt de stem van hem had en precies dat pak met dat oortje. Ik zag dat ik dood liep en besloot toen om door een betonnen muur heen te vliegen, het was tenslotte toch maar een droom. Ik kwam er niet door en de tweede keer vol geloof er wel door heen gevlogen. Daarna heb ik nog in matrix style met hem gevochten en om een gegeven moment begon die HD droom te vervagen en werd ik langzaam wakker.

Had echt een bigsmile aangezien dit toch wel een van mijn langere lucide dromen was, en ook zo helder alles te kunnen onderscheiden.

Wat kunnen dromen je humeur toch positief beïnloeden.
Klik om te vergroten...
Ik moet ook eens 'n lucide droom hebben! ><
Dat is echt enorm bruut. :P

Overigens heb ik vrij vaak dromen over drugs. Ik heb meermaals gedroomd dat ik xtc nam, en in m'n droom voelde ik het ook daadwerkelijk, maar heel zwakjes, alsof ik maar 'n kwart pilletje op had.

Ook heb ik eens gedroomd dat ik crack zat te basen, en dat ik de rush ontzettend vond tegen vallen, en het maar belachelijk vond dat al die crack junks daaraan verslaafd konden zijn. :grin:

Olle
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hm, het lijkt me duidelijk dat de meeste mensen hier dromen over de drug die ze het vaakst gebruiken. Overigens heb ik ook een hele tijd zonder speed gezeten, toen droomde ik er 'n paar keer over. Nu niet.

Zo, dus stiekem nestelt dat verlangen naar dope zich in je onderbewuste. :grin:
S
Spees174Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ollemann zei:
Overigens heb ik vrij vaak dromen over drugs. Ik heb meermaals gedroomd dat ik xtc nam, en in m'n droom voelde ik het ook daadwerkelijk, maar heel zwakjes, alsof ik maar 'n kwart pilletje op had.
Klik om te vergroten...

ja dat heb ik ook weleens gedroomd, dat je het effect maar echt een heel klein beetje voelt. In een van die dromen heb ik toen wel de lekkerste joint ooit gerookt onder invloed van droomxtc :P
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja! Vannacht was het weer raak! Pas nu ik dit topic zie kan ik me weer herinneren waar ik over heb gedroomd...

Ik droomde dat ik stiekem ergens een flinke snuif ketamine had genomen, en dat het heerlijk was! Het was een beetje een mengeling tussen speed en iets waarvan ik uiteraard lekker vaag in m'n hoofd werd.

Heeft waarschijnlijk iets te maken met het feit dat ik sinds een tijdje wel nieuwsgierig ben naar keta en er m'n ogen voor open houd. :) Overigens wel de eerste keer dat ik over ketamine droom, meestal droom ik over xtc.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja! Vannacht was het weer raak! Pas nu ik dit topic zie kan ik me weer herinneren waar ik over heb gedroomd...
Klik om te vergroten...
Ik had een halve LSD zegel genomen, tenminste tot die conclusie kwam ik in mijn droom toen ik die typische neon roze en groene kleuren tegen kwam. Alleen blij was ik er niet mee.

Verder droomde ik dat sarkozy wereldheerschappij krijt, balkende neer gaat, er epedemiën komen waar bijna alle kinderen dood gaan. Echt heel raar, ik kreeg te zien in welk gebied er hoeveel dood gingen. In het ene gebied 9/10 de andere 10/10 en sommige gegevens zouden uitlekken waardoor het dodencijfer nog niet te berekenen was. WTF.

Mijn dromen slaan vaak nergens op. Can't control it.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."