Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGEZOCHT voor reportage: Leerling die drugs gebruikt

GEZOCHT voor reportage: Leerling die drugs gebruikt

21 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
Myrthe RedacteurLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben redacteur voor de omroep NTR. Momenteel ben ik bezig met het maken van een informatieve videoreportage over het gebruik van drugs en de invloeden die het heeft op het onderwijs. Hoe moeten scholen omgaan met drugsgebruikers? Is er een drugsbeleid op school? Maar vooral wil ik de leerling die drugs gebruikt zelf aan het woord laten. Op welke manier beïnvloedt drugs je schoolwerk? Vind je dat de school zich moet bemoeien met je drugsgebruik? Wat vind je van de voorlichting die wordt gegeven?

Ik zou graag in contact komen met iemand die nog naar school gaat, maar daarnaast ook regelmatig drugs gebruikt en die op camera hierover wil vertellen. Wil je meer weten of lijkt het je wat om hier aan mee te werken dan kun je me mailen op [email protected].
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zit er zelf niet op te wachten om mee te doen, maar ik heb nog wel wat vraagjes:

- Wat voor school gaat het? (Middelbare, mbo, hbo of universiteit)
- Komt de persoon herkenbaar in beeld?
- Gaat het om 1 persoon, of meer?
- Hoe vaak is "regelmatig?"
- Wordt er rekening gehouden met verschillende soorten dope?
M
Myrthe RedacteurLid
01-01-2024, 00:00
#3
Chris Pontius zei:
Ik zit er zelf niet op te wachten om mee te doen, maar ik heb nog wel wat vraagjes:

- Wat voor school gaat het? (Middelbare, mbo, hbo of universiteit)
- Komt de persoon herkenbaar in beeld?
- Gaat het om 1 persoon, of meer?
- Hoe vaak is "regelmatig?"
- Wordt er rekening gehouden met verschillende soorten dope?
Klik om te vergroten...


- Het gaat om een leerling die op het voortgezet onderwijs of mbo zit.
- De persoon komt herkenbaar in beeld
- Wat mij betreft mag het ook meer dan 1 persoon zijn, niet meer dan 3
- Met regelmatig bedoel ik dat het je het zo vaak doet dat het van invloed is op je dagelijks leven.
- Uiteraard houden we rekening met het soort drugsgebruik dit zal vooral naar voren komen in het informatieve gedeelte van de reportage. Voor het persoonlijk verhaal van de leerling, kunnen we bijvoorbeeld dieper ingaan op één soort drugs.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb je gemailed.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat herkenbare zal ongeveer iedere scholier niet erg aanspreken :grin:

Maar succes, ik kom in ieder geval niet met m'n hoofd op tv.\\

edit:
Hehe, van jou had ik het wel verwacht at :P
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Denk d'r maar goed over na zou ik zeggen, AT. Als je er eenmaal mee in stemt dan blijft het ook bestaan..

Ik wil niet gemeen doen tegen Myrthe maar drugs zijn zo taboe dat zoiets een hele grote impact kan hebben op je leven. En dan niet op de goede manier :P.
c
clockcableLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wanneer een waar wordt deze documentaire uitgezonden? Als de kans klein is dat mijn omgeving het ziet dan wil ik best meewerken.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb echt nul belangstelling voor maatschappelijke normen, en als een taboe gebaseerd is op onlogische, onwetenschappelijke onderbuiksgevoelens doe ik er niet aan.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#9
Angramar Temenos zei:
Ik heb echt nul belangstelling voor maatschappelijke normen, en als een taboe gebaseerd is op onlogische, onwetenschappelijke onderbuiksgevoelens doe ik er niet aan.
Klik om te vergroten...
Als je meedoet ben ik eigenlijk wel serieus geïnterresseerd in het eindresultaat.
B
BjornovichLid
01-01-2024, 00:00
#10
Angramar Temenos zei:
Ik heb echt nul belangstelling voor maatschappelijke normen, en als een taboe gebaseerd is op onlogische, onwetenschappelijke onderbuiksgevoelens doe ik er niet aan.
Klik om te vergroten...

Eerst kleed je je als een robot, en nu ga je ook nog nadenken als een robot. Ok.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bjornovich zei:
Angramar Temenos zei:
Ik heb echt nul belangstelling voor maatschappelijke normen, en als een taboe gebaseerd is op onlogische, onwetenschappelijke onderbuiksgevoelens doe ik er niet aan.
Klik om te vergroten...

Eerst kleed je je als een robot, en nu ga je ook nog nadenken als een robot. Ok.
Klik om te vergroten...
En wie ben jij als n00b om zo snel te oordelen over ons forummeubilair?
T
TheupsetterLid
01-01-2024, 00:00
#12
clockcable zei:
Wanneer een waar wordt deze documentaire uitgezonden? Als de kans klein is dat mijn omgeving het ziet dan wil ik best meewerken.
Klik om te vergroten...
Dan ga ik zeker kijken. :mrgreen:
D
DruppeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mike zei:
Een reportage over drugs maken en dan Myrthe Pillen heten.... :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...


whaha jaaa...
soms is toeval 'ver' gezocht :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Waarom zet je de vragen die je wilt stellen niet openbaar, en maak je dan een keuze uit de antwoorden?
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Een reportage over drugs maken en dan Myrthe Pillen heten.... :tearsofjoy:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Waarom worden universiteit en hbo uitgesloten als ik vragen mag?
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#17
Petrovic zei:
Waarom worden universiteit en hbo uitgesloten als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...
My thoughts exactly.

Er wordt op het hoger onderwijs zeker niet minder drugs gebruikt, en door het hbo/uni buiten te sluiten creeer je in je onderzoek een vertekend beeld, als je het mij vraagt.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#18
Arthur King zei:
Petrovic zei:
Waarom worden universiteit en hbo uitgesloten als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...
My thoughts exactly.

Er wordt op het hoger onderwijs zeker niet minder drugs gebruikt, en door het hbo/uni buiten te sluiten creeer je in je onderzoek een vertekend beeld, als je het mij vraagt.
Klik om te vergroten...
Ach, je moet onderzoek wel afbakenen. Als ze dan alleen maar een uitspraak over die doelgroep doen.
S
ScharrelboomLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zelf ga ik zeker hier niet aan mee doen, lijkt me niet zo verstandig voor mezelf en omgeving :P

Maar ga het wel in de gaten houden, vind het wel interessant.\\

Maar waarom er geen HBO en UNI aan mee doen???? 't Is niet dat daar meer of minder wordt gebruikt denk ik zo.
*
**NYX**Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja vindt het ook jammer dat de uni niet mee doet, tentamens maken en essays schrijven gaan echt goed samen met een lijntje pep in staat van opperste concentratie...

Maar ook zou ook niet herkenbaar in beeld willen, zker als je wat jnger bent kan het je misschien niet zoveel schelen, maar wie weet op wat voor manier het later van invloed is op je leven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."