Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat hebben mensen met Ritalin?

Wat hebben mensen met Ritalin?

43 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ook jij hebt denk ik ADD of ADHD. Ga met dit verhaal naar een huisarts, wellicht moet jij ook medicatie krijgen hier tegen
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flameon zei:
Ook jij hebt denk ik ADD of ADHD. Ga met dit verhaal naar een huisarts, wellicht moet jij ook medicatie krijgen hier tegen
Klik om te vergroten...
Zegt iemand die in de verslavingszorg werkt. Klasse jongen!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
Ook jij hebt denk ik ADD of ADHD. Ga met dit verhaal naar een huisarts, wellicht moet jij ook medicatie krijgen hier tegen
Klik om te vergroten...
Zegt iemand die in de verslavingszorg werkt. Klasse jongen!
Klik om te vergroten...

Ritalin is inderdaad verslavend, maarja als je het nodig hebt omdat je "ziek" bent is het een goed en noodzakelijk medicijn.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Exceptional Insight zei:
Als hij zich beter kan concentreren met Ritalin op is hij niet gelijk ziek!
Klik om te vergroten...

Je hebt gelijk :wink:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flameon zei:
Ritalin is inderdaad verslavend, maarja als je het nodig hebt omdat je "ziek" bent is het een goed en noodzakelijk medicijn.
Klik om te vergroten...
Jezus man! Als hij zich beter kan concentreren met Ritalin op is hij niet gelijk ziek! En noodzakelijk is het al helemaal niet, om over het woord medicijn nog maar te zwijgen.
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
Ritalin is inderdaad verslavend, maarja als je het nodig hebt omdat je "ziek" bent is het een goed en noodzakelijk medicijn.
Klik om te vergroten...
Jezus man! Als hij zich beter kan concentreren met Ritalin op is hij niet gelijk ziek! En noodzakelijk is het al helemaal niet, om over het woord medicijn nog maar te zwijgen.
Klik om te vergroten...

Nee, maar soms weet je van jezelf niet dat er iets niet helemaal goed gaat in je hoofd. Ritalin kan je de kans geven om dit wel goed te laten gaan. Zo leer je ervan en weet je hoe het wel moet, en hoe het niet moet.
En als iemand zonder adhd denk dat ritalin medicatie is, wordt het helemaal fraai. Adhd zit in je hoofd, en het is in sommige gevallen voor buitenstaanders niet eens te zien. Adhd bestaat dus, ook al zie je het niet bij iedereen. Helaas denken sommige mensen, zonder adhd nota bene, daar toch anders over!

Happen maar :wink:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Een liefdesrelatie :hearteyes:
M
Mr.WLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb ritalin laatst een aantal keren geprobeert in combinatie met drank, en dat is supervet!
Ik krijg dan het lekkere nonchalante effect van de alcohol, maar tegelijkertijd ben ik heel helder en kan ik prima functioneren. Ik stond laatst in de Albert Hein, en daar tripte ik hem gewoon op deze combinatie. Het was heel druk in de AH maar al het geluid om me heen leek te vervagen, heel lijp. Daar heb ik echt van genoten.
Dus naar mijn ervaring kun je op ritalin wel trippen als je het combineert met alcohol.

Grz...
x
xtCrackLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ritalin heb k vaak op.
meestal prak ik ut met 2 pasjes en dan meerdere van die pilletjes
en dan gwn door je neus hopsakeee!! :rock:
en ik heb geen ADHD dus ik space er em wel van:P
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik gebruik weleens concerta en gewone rilatin om beter te studeren in de blokperiode. Ik heb nog nooit pep gebruikt en wordt daarvan al veel te opgefokt naar mijn goesting.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Van ritalin neem je zover ik weet minder studiestof tot je, lijkt wel dat je serieuzer aan het leren ben maar volgens mij neem je dan weinig op
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb geen ADHD/ADD en slik héél soms Rilatin. Graag slik ik het niet maar het is meestal als ik nachtje moet leren en cafeïne begint weinig te helpen.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flameon zei:
Van ritalin neem je zover ik weet minder studiestof tot je, lijkt wel dat je serieuzer aan het leren ben maar volgens mij neem je dan weinig op
Klik om te vergroten...

Nee niet waar, rilatin verbetert bij de meeste gebruikers, adhd of niet, het geheugen. Ik weet niet precies hoe het werkt maar er is snellere informatieoverdracht doordat er iets met de dopamine in je hoofd gebeurt. Hoe dan ook, je gaat er wel degelijk beter van studeren en onthouden :)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als je er 5 tegelijk neemt, maar waarom wil je trippen?
j
joey1234Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik snap het niet. Ik heb het op vast voorschrift van de doktor. Je krijgt er geen trip van of iets hoor, en hoeveel is de straatwaarde ongeveer? voor capsules van 20mg? En waarom denken mensen dat dit drugs is? Of komt het doordat ik adhd heb dat ik geen trip ervan krijg?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat hebben mensen met Ritalin?
Klik om te vergroten...
ADHD.

Zo moeilijk was 'ie niet.
j
joey1234Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Exceptional Insight zei:
Wat hebben mensen met Ritalin?
Klik om te vergroten...
ADHD.

Zo moeilijk was 'ie niet.
Klik om te vergroten...
weet ik maar sommige mensen proberen hem als drugs of iets te gebruiken...
Ik formuleerde de vraag verkeerd, ik bedoel meer van, waarom zouden mensen het willen hebben.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#18
Werkt iet anders bij jou. Het is vergelijkbaar met speed. Ja het is zeker een drugs.

Waarom de straatwaarde weten. Vind je het niet fijn werken. Beter verkoop je het niet.

De mensen nemen het om zich fijner, energieker, geiler te voelen. Het geef een boost. Zeker als je meer neemt.
j
joey1234Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Petrovic zei:
Werkt iet anders bij jou. Het is vergelijkbaar met speed. Ja het is zeker een drugs.

Waarom de straatwaarde weten. Vind je het niet fijn werken. Beter verkoop je het niet.

De mensen nemen het om zich fijner, energieker, geiler te voelen. Het geef een boost. Zeker als je meer neemt.
Klik om te vergroten...
Ik werk wel, maar ik ga nu ff geen dingen hier zeggen waardoor ik strafbaar of whatever kan zijn, dus ik zal er nooit een trip of iets van krijgen?
j
joey1234Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Petrovic zei:
Als je er 5 tegelijk neemt, maar waarom wil je trippen?
Klik om te vergroten...
Fijn gevoel. Maar ik heb nooit geweten dat Ritalin drugs is dus bij deze wel :).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."