Dat is toch mentaal...Chris Pontius zei:http://en.wikipedia.org/wiki/Hallucinogen_persisting_perception_disorder
KoxBox zei:Ik was misschien iets te voorbarig, iets dat je rookt is nooit gezond natuurlijk.
Maar paddo's,LSD en andere tripmiddelen (die je niet rookt) zijn niet schadelijk voor het lichaam.
Zoals je zelf al aangaf omdat bv. de dosis LSD dat je neemt zo belachelijk klein is dat het geen schade veroorzaakt. Toch alleszins geen blijvende schade.
spacelord zei:KoxBox zei:Ik was misschien iets te voorbarig, iets dat je rookt is nooit gezond natuurlijk.
Maar paddo's,LSD en andere tripmiddelen (die je niet rookt) zijn niet schadelijk voor het lichaam.
Zoals je zelf al aangaf omdat bv. de dosis LSD dat je neemt zo belachelijk klein is dat het geen schade veroorzaakt. Toch alleszins geen blijvende schade.
Je weet toevallig niet hoe dat met DMT zit? Want ik vind het echt een lekker stofje maar het lijkt me zo ongelofelijk slecht om het te roken wat ik erg jammer zou vinden.
weyoun22 zei:spacelord zei:KoxBox zei:Ik was misschien iets te voorbarig, iets dat je rookt is nooit gezond natuurlijk.
Maar paddo's,LSD en andere tripmiddelen (die je niet rookt) zijn niet schadelijk voor het lichaam.
Zoals je zelf al aangaf omdat bv. de dosis LSD dat je neemt zo belachelijk klein is dat het geen schade veroorzaakt. Toch alleszins geen blijvende schade.
Je weet toevallig niet hoe dat met DMT zit? Want ik vind het echt een lekker stofje maar het lijkt me zo ongelofelijk slecht om het te roken wat ik erg jammer zou vinden.
Als je 1x in de paar maanden DMT zou roken en verder niets rookt, dan zullen de schadelijke effecten van het roken niet groot zijn. Het is juist het iedere dag opnieuw roken wat roken erg ongezond maakt.
KoxBox zei:Het feit dat de stoffen de volgende dag al helemaal uit je lichaam zijn zegt toch al genoeg...
Je lichaam heeft het blijkbaar niet erg moeilijk met het verwerken van die stoffen dus ben ik vrijwel zeker dat de fysieke "schade" echt te verwaarlozen is bij oraal gebruik dan wel.
Dat is een feit.spacelord zei:KoxBox zei:Het feit dat de stoffen de volgende dag al helemaal uit je lichaam zijn zegt toch al genoeg...
Je lichaam heeft het blijkbaar niet erg moeilijk met het verwerken van die stoffen dus ben ik vrijwel zeker dat de fysieke "schade" echt te verwaarlozen is bij oraal gebruik dan wel.
Jup idd, psychedelics are awesomenet als kabouter Wesley
![]()


weyoun22 zei:Ik vind dit zowiezo een schemergebied. Wanneer kun je spreken van enkel geestelijke schade en geen fysieke schade?
Niet dat ik bepleit dat tripmiddelen fysieke schade aanrichten hoor, maar stel dat een een syndroom als HPPD veroorzaakt zou worden door veranderingen/beschadigingen aan bepaalde neuronen/receptoren in de hersenen. Men spreekt dan over geestelijke schade terwijl het eigenlijk een fysieke verandering is die tot de schade leidt.
Misschien is het de ICT-er in mij, maar als een RAM chip beschadigt is dan kun je allerlei softwarecrashes krijgen terwijl de oorzaak gewoon in de hardware zit :P
weyoun22 zei:Ik vind dit zowiezo een schemergebied. Wanneer kun je spreken van enkel geestelijke schade en geen fysieke schade?
Niet dat ik bepleit dat tripmiddelen fysieke schade aanrichten hoor, maar stel dat een een syndroom als HPPD veroorzaakt zou worden door veranderingen/beschadigingen aan bepaalde neuronen/receptoren in de hersenen. Men spreekt dan over geestelijke schade terwijl het eigenlijk een fysieke verandering is die tot de schade leidt.
Misschien is het de ICT-er in mij, maar als een RAM chip beschadigt is dan kun je allerlei softwarecrashes krijgen terwijl de oorzaak gewoon in de hardware zit :P
azgaza zei:Ik weet het grofweg per stof, dus bij deze krijg je de informatie per stof.
LSD
Lichamelijk nÃet schadelijk. De halfwaardetijd van LSD in het bloed is slechts 5 uur dus rond de tijd dat je uitgetript bent is ook vrijwel alle LSD al afgebroken, op het lichaam is het heel mild en het laat geen lichamelijke schade achter. Een overdosis is moeilijk te bereiken; het verschil tussen werkzame dosis en overdosis is bij LSD groter dan bij vrijwel alle andere drugs, het gaat van grofweg 12-60 mg in de aderen gespoten als potentiele LD50 (lethal dose 50% van de proefdieren) en schattingen lopen zelfs zo hoog als 1-5 gram oraal bij mensen (komt allemaal van erowid.org dit). Er zijn mensen die perongeluk 150 mg (milligram, geen microgram!) LSD gesnoven hadden in de veronderstelling dat het coke zou zijn, die hadden wel overdosis verschijnselen maar ze hebben het allemaal overleefd. Een orale overdosis zou dus nog hoger moeten zijn. LSD is dus erg, erg veilig op het lichaam. Over de mentale veiligheid ga ik niks zeggen want dat verschilt zo enorm van persoon, setting en allerlei andere factoren, maar je lichaam zal er niks naars van ondervinden, en al zeker niet op lange termijn.
DMT
Over overdosis hoeveelheden weet ik niks maar ik weet wel dat het lichaam DMT heel snel en volledig afbreekt en het op enkele fases van het leven een lichaamseigen stof is (onder andere geboorte en dood), dus het lijkt me dat voor deze stof hetzelfde geldt als voor de meeste psychedelische tryptamines; dat ze lichamelijk veilig zijn.
Salvia
Zeer a-typisch stofje; het werkt op geheel andere receptoren dan klassieke psychedelica en ik weet NIET of dit veilig is, ik heb eigenlijk geen idee. Te zien hoe veel mensen er probleemloos mee weg komen valt het misschien mee maar dat is niet te zeggen.
Paddo's
Ik geloof dat de potentiele dodelijke dosis van paddo's ook zo richting de vele kilo's ging, in ieder geval een stuk meer dan men in staat zou zijn op te eten, net als bij LSD is er een enorme veilige range en zijn de stoffen niet giftig. In gewone paddo's zitten geen andere stoffen die gevaarlijk zouden zijn bij overdosis, en bij een normale dosis zijn paddo's ook gewoon heel veilig op het lichaam.
Nogmaals, ik zeg alleen dat ze veilig zijn voor het lichaam, mentaal spreek ik me gewoon het gemak niet over uit omdat het hier toch niet gevraagd wordt![]()

Dus ik denk maar dat ik al vijf jaar die ruis 24 uur per dag zie? Vet! Voortaan iets anders denken en het is weg!KoxBox zei:Dat is toch mentaal...Chris Pontius zei:http://en.wikipedia.org/wiki/Hallucinogen_persisting_perception_disorder
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."