Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAngst om dood te gaan tijdens drugsgebruik.

Angst om dood te gaan tijdens drugsgebruik.

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Normaal doe ik dit niet zomaar, een topic starten, is niet 1 van mijn sterkste kanten maar aangezien de angst om dood te gaan tijdens mijn drugsgebruik vaker terug keert, voor mij de reden om even aan jullie te vragen of dit bij jullie wel eens is voorgevallen?

Ik zal het even beschrijven.

De vorige keer was het gek genoeg toen ik candyflip had gedaan, echt het idee hebben dat je lichaamsfuncties gaan uitvallen.
Dit keer het weekend van koninginnedag.
Voornamelijk krijg ik dit gevoel wanneer ik aan de speed zit, vaak gecombineerd met andere drugs, zoals alcohol , mdma, marihuana , xtc , cocaine, wat dan ook eigenlijk.
Van speed slaap ik zowiezo 24 uur niet, met koninginnedag was dit 72 uur en naar mijn gevoel werd dit mij bijna fataal, ook omdat ik in die tijd niet meer dan een paar muslirepen en een tosti had gegeten en het enige alcoholvrije wat ik had gedronken was 1 flesje cola.
3,5 g speed , 3,5 pil , 2 gram coke en een paar liter alcohol verder werd het vrijwel elke keer als ik opstond zwart voor mijn ogen, wat overigens bijna altijd gebeurd bij mij maar goed .
Natuurlijk zullen er velen denken 3,5 g speed en 3,5 pil , 2 gram coke :tearsofjoy: das toch niks.
Voor mij dus blijkbaar wel, had het gevoel op het laatst dat mn hart zou ontploffen, terwijl dit voor mij een aantal jaar terug wekelijkse routine was.
Hoe ouder ik word hoe minder ik trek, en dan ben ik pas 21 :rolleyes:
Het kan ook komen omdat ik al een tijdje thuis zit zonder werk en ik weinig lichamelijke beweging krijg en ik zeer onregelmatig leef.
In ieder geval, lag ik die maandagochtend op de bank met lichtflitsen, bewegende muren en gordijnen, hartslag op volle toeren en zelfs als ik overeind ging zitten hoorde ik niks meer en zag ik niks meer.
Dacht dat af en toe mn hart oversloeg en toen ben ik mn hartslagen gaan tellen, dit hield ik niet bij .
Durfde niet meer te gaan slapen, had nog bijna een halve gram speed op mn glasplaatje liggen, dit genomen omdat ik niet in slaap wilde vallen.
Ik werd helemaal gek bij het idee dat ik niet wakker zou worden, zo heb ik de hele dag op de bank gezeten.
Na met tegenzin een pizza naar binnen te hebben gewerkt viel ik in slaap, en werd 2 uur later weer wakker.
En alles begon weer van voor af aan, nu had ik mezelf voorgenomen om niks meer te gebruiken voorlopig.. gister weer gezondigd aan de coke.. maarja

Iemand dezelfde ervaring gehad?
Heeft iemand daar info over?
Barst los..
M
MDMCLid
01-01-2024, 00:00
#2
3,5 gram pep? :confused: Serious gast! Dat is echt veel.. Logisch dat je hart het niet aan kan.. Ik wil niet als vader fungeren hier! MAar kijk drmee uit.. Of je zit een cafeïne berg weg te snuiven (dat het niet aanslaat).
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jezus Skippy..., vind je het gek dat je raar gaat doen? Ik niet uitgaande van dit soort gebruik.

Get your act together!
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#4
MDMC zei:
3,5 gram pep? :confused: Serious gast! Dat is echt veel.. Logisch dat je hart het niet aan kan.. Ik wil niet als vader fungeren hier! MAar kijk drmee uit.. Of je zit een cafeïne berg weg te snuiven (dat het niet aanslaat).
Klik om te vergroten...



Verdeeld over 3 dagen he...
Maar nou heb ik nog geen antwoord :P + i'm a girl
Iemand wel eens zoveel drugs gebruikt dat je echt bang was dood te gaan??
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#5
Van speed slaap ik zowiezo 24 uur niet, met koninginnedag was dit 72 uur en naar mijn gevoel werd dit mij bijna fataal, ook omdat ik in die tijd niet meer dan een paar muslirepen en een tosti had gegeten en het enige alcoholvrije wat ik had gedronken was 1 flesje cola.
3,5 g speed , 3,5 pil , 2 gram coke en een paar liter alcohol verder werd het vrijwel elke keer als ik opstond zwart voor mijn ogen, wat overigens bijna altijd gebeurd bij mij maar goed .
Klik om te vergroten...

De hoeveelheid die je hebt gebruikt over drie dagen valt wel mee, maar dat zeg ik alleen met het oog op je gevoel dat je er dood aan kan gaan, want het enige waarbij je hier dood aan kan gaan is niet eten!!! De hoeveelheden die jij hier beschrijft heb ik vele malen makkelijk binnen één dag weggewerkt, en nog veel meer zelfs. Dit zeg ik niet om stoer te doen (want het is natuurlijk gigantisch stoer :rolleyes: ), maar ik geef er alleen maar mee aan dat ik er nooit problemen mee heb gehad omdat ik altijd om de twee uur eet. En vaak nog veel ook. Je kan heel lang doorgaan met drugs, maar daar heeft je lichaam wel voedingsstoffen voor nodig. Ik blijf ook hoogstens 2-3 dagen wakker (vroeger dan), want dan heeft mijn lichaam slaap nodig en dan geef ik dat. Je lichaam geeft vanzelf aan wat het wil en hoeveel drugs je ook gebruikt, uiteindelijk haalt het je wel in, zoals in dit geval bij jou. Daarbij als je mentaal ook niet helemaal lekker in je vel zit, komt het des te harder aan.

Dacht dat af en toe mn hart oversloeg en toen ben ik mn hartslagen gaan tellen, dit hield ik niet bij . Durfde niet meer te gaan slapen, had nog bijna een halve gram speed op mn glasplaatje liggen, dit genomen omdat ik niet in slaap wilde vallen.
Ik werd helemaal gek bij het idee dat ik niet wakker zou worden, zo heb ik de hele dag op de bank gezeten. Na met tegenzin een pizza naar binnen te hebben gewerkt viel ik in slaap, en werd 2 uur later weer wakker.
Klik om te vergroten...

Het is natuurlijk ook een spelletje wat zich in je hoofd afspeelt, gebeurt het echt of hou ik mezelf voor de gek? Gaat mijn hart sneller kloppen als ik er aan denk of doet mijn hart dat vanzelf? Zo maak je jezelf gek en dan gaat je hart ook sneller kloppen. Die halve gram speed is natuurlijk te stom voor woorden, slaap herstelt je lichaam en je geest en dat is op dat moment de enige oplossing. Op die manier kan het juist verkeerd aflopen.

Het kan ook komen omdat ik al een tijdje thuis zit zonder werk en ik weinig lichamelijke beweging krijg en ik zeer onregelmatig leef.
Klik om te vergroten...

Daar heeft het natuurlijk ook mee te maken. Sport is een hele goede remedie tegen drugs om je lichaam weer in orde te krijgen, en om alle giftige stoffen uit je lichaam te spoelen, ik raad het je echt aan! Zeker nu.

Dit zijn natuurlijk geen tips om het de volgende keer wel makkelijk uit te houden met zo veel drugs, ik heb het zelf ook vaak zat gedaan, maar het blijft natuurlijk roofbouw op je lichaam. Beter ga je nadenken wat je nou eigenlijk wil i.p.v. dit soort suïcidale escapades.

Succes ermee meid!
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tufnut zei:
Jezus Skippy..., vind je het gek dat je raar gaat doen? Ik niet uitgaande van dit soort gebruik.

Get your act together!
Klik om te vergroten...


Zoals ik zei ik heb mezelf voorgenomen niet meer of iig niet zo buitensporig veel meer te gebruiken.
Het alternatief is nu eten geworden :P de 5 kilo die ik dat weekend kwijt was zit er alweer aan :beer:
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Svali zei:
De hoeveelheid die je hebt gebruikt over drie dagen valt wel mee, maar dat zeg ik alleen met het oog op je gevoel dat je er dood aan kan gaan, want het enige waarbij je hier dood aan kan gaan is niet eten!!!
Klik om te vergroten...
Gast, sorry hoor, maar zulke hoeveelheden zijn ook gewoon ziek, ook als je wel goed eet en drinkt, ik schrok me kapot toen ik dit las. Niet eten en drinken is inderdaad nog veel gevaarlijker, maar kom op zeg, je hart bijvoorbeeld is hier op zijn zachtst gezegd (heel zacht) ook niet blij mee.
Voor de rest ben ik het wel met je eens, geloof ik, maar nee, dit soort hoeveelheden zijn allang niet gezond meer.

Skippy zei:
Natuurlijk zullen er velen denken 3,5 g speed en 3,5 pil , 2 gram coke :tearsofjoy: das toch niks.
Klik om te vergroten...
Ben je gek geworden?
M
MDMCLid
01-01-2024, 00:00
#8
Skippy zei:
MDMC zei:
3,5 gram pep? :confused: Serious gast! Dat is echt veel.. Logisch dat je hart het niet aan kan.. Ik wil niet als vader fungeren hier! MAar kijk drmee uit.. Of je zit een cafeïne berg weg te snuiven (dat het niet aanslaat).
Klik om te vergroten...



Verdeeld over 3 dagen he...
Maar nou heb ik nog geen antwoord :P + i'm a girl
Iemand wel eens zoveel drugs gebruikt dat je echt bang was dood te gaan??
Klik om te vergroten...
Dan nog.. Je bent geen machine hoop ik! En dat zal je vroeg of laat merken :wave:
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gast, sorry hoor, maar zulke hoeveelheden zijn ook gewoon ziek, ook als je wel goed eet en drinkt, ik schrok me kapot toen ik dit las. Niet eten en drinken is inderdaad nog veel gevaarlijker, maar kom op zeg, je hart bijvoorbeeld is hier op zijn zachtst gezegd (heel zacht) ook niet blij mee.
Voor de rest ben ik het wel met je eens, geloof ik, maar nee, dit soort hoeveelheden zijn allang niet gezond meer.
Klik om te vergroten...

Dat weet ik ook wel en zoals ik al zei is het ook niet mijn bedoeling om dit goed te praten. Het is en blijft gekkenwerk, ja.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dankjewel Svali , voor je uitgebreide uitleg.
Vroeger zorgde ik altijd voor een gevulde maag voor ik aan de drugs ging, nu ben ik waarschijnlijk wat laks geworden en besefte ik me niet wat de gevolgen ervan kunnen zijn om niet te eten.
Ik dacht mijn lichaam te kennen en de hoeveelheid die ik heb gebruikt is ook niks vergeleken met dit nieuwjaar bijvoorbeeld.
Door niet te eten straf je je lichaam onwijs ben ik achter, door de speed werd mn honger om te eten onderdrukt en het lijkt erop dat speed op langere termijn mn hersenen zodanig aantast dat ik niet logisch meer nadenk.
Het is niet de eerste keer dat dit me overkomt maar hoe het nu ging is echt verkeerd, met recht drugsmisbruik.
Vol schaamte heb ik al eens het ziekenhuis moeten verlaten toen ik dacht dat ik een bloeding oid. in mn buik had maar het bleek de speed te zijn.
Dat was al een voorteken, wil ook niet dat dit uit de hand loopt..

Dus bye bye speed en hello reality .
Thnx voor de reacties :)
M
MDMCLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tis geen Amvitamine he! :grin:
En als je met oud op nieuw nog lozer ging dan dit, holy shit! :mrgreen: , pull the emergency brake :openmouth:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk dat het tijd wordt om eens goed bij jezelf te rade te gaan waarom je zelfdestructief handeld. Drugsgebruik lijkt een symptoom te zijn zijn van een onderliggend probleem.
D
DrMedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Meid... het is volkomen terecht dat je bang was om dood te gaan, want waar jij mee bezig was is echt levensgevaarlijk! :(
Ik ken je natuurlijk verder niet, maar mijn eerste indruk is dat je echt eens serieus moet nadenken over inschakelen van professione hulp.
Een psycholoog/psychiater zou een goed begin zijn imo.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#14
@ Tufnut , dat zou een optie kunnen zijn aangezien ik drugs ben gaan gebruiken na een opstapeling van tegenslagen en vernedering.
Het is niet zo dat ik het nodig heb.

@ DrMed , ik ben onder behandeling van een psycholoog , de 5de onderhand.

Ik zie mijn drugsgebruik niet als een probleem, wel als een gevaar.
Verslaafd wil ik mezelf niet noemen want het is niet zo dat ik er continu aan denk of dat ik er alles aan doe om maar drugs te gebruiken.
Eerder ging ik geen festivalterrein op zonder drugs, nu geniet ik zonder drugs van het feest, ook niet altijd.
Eerder zei ik nooit nee tegen een lijntje coke, nu doe ik dat wel en heb ik er geen moeite mee.
De reden dat ik het topic opende is omdat ik mij afvraag of er meerdere mensen zijn die dit zo ervaren hebben.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bij mij komt dit ook voornamelijk voor als ik ga liggen.
Ook ik gebruikte jaren geleden veel grotere hoeveelheden dan dat ik nu gebruik, daarom dacht ik mn lichaam te kennen en te weten wat ik kan hebben.
Nu weet ik wel beter, ik ben onverantwoordelijk geweest en ik let nu zeker op mijn drugsgebruik.
Professionele hulp had ik al voordat ik met drugs begonnen ben en deze heb ik nooit iets verteld over mijn drugsgebruik, omdat ik het nooit als een probleem heb ervaren en ik ze niet de gelegenheid wilde geven om daarmee aan de slag te gaan en meer daarop gaan doelen.
Nogmaals ik zie dit niet als een probleem, ben wel bang dat het eens de fout in gaat wat je veel vaker hoort, daarom hield ik het altijd bescheiden tot koninginnedag.
De drang om drugs te gebruiken heb ik niet alleen het is zo makkelijk als het altijd in je buurt is.
Bedankt voor je reactie Twannie , voel me nu wel begrepen.
T
TwannieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jouw verhaal komt me heel bekend voor.. na jarenlang gecombineerd alcohol & coke gebruik kreeg ik steeds vaker last van aanvallen, hartkloppingen, overslagen, slaapproblemen, trillingen voornamelijk in ligpositie, ongecontroleerde spiersamentrekkingen, gevoel alsof ademhaling/hartslag stil valt, verkramping van hele lichaam, angst, hyperventilatie. Deze klachten nemen binnen enkele weken af zolang ik geen coke gebruik of alcohol drink, echter zodra ik 1 pilsje drink ben ik terug bij af. Ik kon jarenlang zeer grote hoeveelheden van beide verdragen, nu is het minste genoeg om voor problemen te zorgen..

Gelukkig is op dit moment de angst voor al deze klachten sterker dan mijn drang naar alcohol of coke. Ik twijfel zelf nog of ik verdere profisionele hulp moet inschakelen..
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#17
Professionele hulp had ik al voordat ik met drugs begonnen ben en deze heb ik nooit iets verteld over mijn drugsgebruik, omdat ik het nooit als een probleem heb ervaren en ik ze niet de gelegenheid wilde geven om daarmee aan de slag te gaan en meer daarop gaan doelen.
Klik om te vergroten...

Nee, maar het geeft wel een beter beeld over jouw problemen. Wees er gewoon eerlijk over en dan kunnen ze je veel beter helpen, je bent echt niet de enige die drugs gebruikt, dat horen ze zo vaak. En ook al ervaar je het niet als een probleem, het is wel een onderdeel van je problemen.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Svali zei:
Professionele hulp had ik al voordat ik met drugs begonnen ben en deze heb ik nooit iets verteld over mijn drugsgebruik, omdat ik het nooit als een probleem heb ervaren en ik ze niet de gelegenheid wilde geven om daarmee aan de slag te gaan en meer daarop gaan doelen.
Klik om te vergroten...

Nee, maar het geeft wel een beter beeld over jouw problemen. Wees er gewoon eerlijk over en dan kunnen ze je veel beter helpen, je bent echt niet de enige die drugs gebruikt, dat horen ze zo vaak. En ook al ervaar je het niet als een probleem, het is wel een onderdeel van je problemen.
Klik om te vergroten...


Als ik vertel over mijn drugsgebruik zullen ze er alles aan doen om mij te overtuigen om ermee te stoppen en veel dingen afschuiven op de drugs.
Terwijl dat niet de reden is dat ik er zit.
Daar gaat het mij om, ik wil een periode van mijn leven afsluiten en ermee leren leven, dat lukt niet als drugs er steeds bij word betrokken.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dan begrijp ik jou verkeerd :P

Het is mijn leven , ik doe wat ik wil , leuk motto . :wave: :grin:
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#20
Drugs worden ook zonder problemen gebruikt.
Klik om te vergroten...

Zeker waar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."