Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPetitie voor het legaliseren van drugs

Petitie voor het legaliseren van drugs

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heey allemaal,

Ik heb een officiële petitie voor het legaliseren van drugs gevonden en die wil ik graag met jullie delen: http://legaliserendrugs.petities.nl/

Dit telt toch niet als "8 Reclame voor eigen product of site waarbij dit niet uitsluitend een toegevoegd informatief doel dient. "??? Als dat wel zo is mijn excuses...
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat wou je gaan verbouwen? Pepstruiken? :grin:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben tegen :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Chris Pontius zei:
Ik ben tegen :)
Klik om te vergroten...
P
PsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoezo ben je tegen :confused: ???
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
[egoïsme+hebzucht]Omdat ik toch wel aan de dope kan komen die ik wil en ik gun dat niet iedereen[/egoïsme+hebzucht]
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zullen we bij de kosten beginnen? Ik heb nu goede kwaliteit voor een relatief lage prijs. Als de staat het gaat regelen, wordt het kankerduur. Ik ben geen dealer, dus ik loop geen risico op hoge boetes, celstraf, whatever. Persoonlijk schiet ik er dus niks mee op.

Waarom ben jij voor?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Verspilde energie.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Exceptional Insight zei:
Zullen we bij de kosten beginnen? Ik heb nu goede kwaliteit voor een relatief lage prijs. Als de staat het gaat regelen, wordt het kankerduur.
Klik om te vergroten...

Het is nu kankerduur. Tenzij de staat enorm hoge taxen zou invoeren zou het bij legalisatie alleen maar goedkoper worden en de kwaliteit gaat er zowiezo op vooruit, want daar heeft de staat de middelen wel voor. Maar die taxen vallen volgens mij in het niet bij de winstmarges die dealers aanhouden, juist vanwege het risico op hoge boetes en celstraf. Het lijkt me sterk dat jij dat niet weet. Zowiezo kan de staat het niet gaan regelen als ze denken er meer voor te kunnen vragen dan de dealers, want die zullen dan gewoon blijven. Dealers hebben er ook niks aan want dan gaat het geld naar de staat, niet naar hen.

Wat die relatief lage prijs betreft, dan zal het wel zijn omdat het product in je eigen achtertuin geproduceerd wordt. Dan heb je altijd een lage prijs. Maar door de illegaliteit ervan kost het in landen die niet produceren natuurlijk weer bakken geld, zoals de cocaïne hier, of de XTC elders, om maar wat voorbeelden te noemen.

Petities zijn trouwens gewoon nutteloos. Het zou mooi zijn als het legaal is omdat er dan ook acceptatie is. Maar zoals het nu geregeld is, vind ik het ook best. Ik heb in elk geval niks te klagen wat betreft dope. Maar hoe legaler hoe beter vind ik uiteindelijk. Dat zal alleen nog wel even duren, haha.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als het echt helemaal legaal zou worden dan kun je het ook zelf gaan verbouwen waardoor het enorm veel goedkoper zal gaan worden. Maar dit gaat toch nooit werken, het zal echt in hele kleine stapjes moeten en de laatste tijd gaat het vaker achteruit dan vooruit.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
W.F.L. zei:
Het is nu kankerduur.
Klik om te vergroten...
Ik had het niet over coke.

W.F.L. zei:
Tenzij de staat enorm hoge taxen zou invoeren zou het bij legalisatie alleen maar goedkoper worden
Klik om te vergroten...
En jij denkt dat dat niet gaat gebeuren? Op alles dat slecht voor je is, zit accijns.

W.F.L. zei:
en de kwaliteit gaat er zowiezo op vooruit, want daar heeft de staat de middelen wel voor.
Klik om te vergroten...
Nogmaals, ik had het niet over coke. Kwalitatief kan de dope die ik koop niet beter, dus ik heb niks te klagen.

W.F.L. zei:
Maar die taxen vallen volgens mij in het niet bij de winstmarges die dealers aanhouden, juist vanwege het risico op hoge boetes en celstraf.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je? Dat dealers hun dope duur maken vanwege de consequenties?

W.F.L. zei:
Het lijkt me sterk dat jij dat niet weet.
Klik om te vergroten...
Stop, ik moet ervan blozen.

W.F.L. zei:
Zowiezo kan de staat het niet gaan regelen als ze denken er meer voor te kunnen vragen dan de dealers, want die zullen dan gewoon blijven.
Klik om te vergroten...
Dus wat denk je dat ze dan gaan doen? Petities houden? Vragen aan gebruikers hoe duur alles is? Hoe zie je dit voor je?

W.F.L. zei:
Dealers hebben er ook niks aan want dan gaat het geld naar de staat, niet naar hen.
Klik om te vergroten...
Joh?

W.F.L. zei:
Wat die relatief lage prijs betreft, dan zal het wel zijn omdat het product in je eigen achtertuin geproduceerd wordt. Dan heb je altijd een lage prijs. Maar door de illegaliteit ervan kost het in landen die niet produceren natuurlijk weer bakken geld, zoals de cocaïne hier, of de XTC elders, om maar wat voorbeelden te noemen.
Klik om te vergroten...
Of ik zou groot moeten inkopen. Maar dat zou ik natuurlijk nooit doen.

W.F.L. zei:
Petities zijn trouwens gewoon nutteloos. Het zou mooi zijn als het legaal is omdat er dan ook acceptatie is.
Klik om te vergroten...
En hoe verandert dat iets voor jou persoonlijk?

W.F.L. zei:
Maar zoals het nu geregeld is, vind ik het ook best. Ik heb in elk geval niks te klagen wat betreft dope.
Klik om te vergroten...
Nou dan! Waarom moet het dan legaal?

W.F.L. zei:
Maar hoe legaler hoe beter vind ik uiteindelijk. Dat zal alleen nog wel even duren, haha.
Klik om te vergroten...
Is er een maatstaf voor legaliteit? En dan heb ik het natuurlijk niet over dat achterlijke gedoogbeleid dat ze hier voeren.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Exceptional Insight zei:
W.F.L. zei:
Het is nu kankerduur.
Klik om te vergroten...
Ik had het niet over coke.
Klik om te vergroten...

Ach, wiet is ook niet echt goedkoop vind ik. Je had het over speed, LSD, GHB? Ja, dat kost natuurlijk niks. Maar daar wordt dan ook veel minder geld mee verdiend dan iets zoals wiet of cocaïne.

Exceptional Insight zei:
W.F.L. zei:
Tenzij de staat enorm hoge taxen zou invoeren zou het bij legalisatie alleen maar goedkoper worden
Klik om te vergroten...
En jij denkt dat dat niet gaat gebeuren? Op alles dat slecht voor je is, zit accijns.
Klik om te vergroten...

Tuurlijk. Maar waarom denk je per se dat het duurder zal worden dan dat het nu is? Als het legaal is kost het allemaal niks meer qua productiekosten. Het zou echt niet zo zijn dat een gram coke 50 euro kost, of een gram speed 10 euro en dan nog accijns erbovenop. Zou allemaal nihil zijn qua productiekosten, zoals keta. Dat kost ook niks om te maken en het wordt hier verkocht voor 20E p/g. Maar duurder, echt niet! En als dat zou gebeuren blijft de huidige distributie, om het zo te noemen, bestaan. De prijzen die er nu zijn, zijn vooral zo vanwege de risico's.

Exceptional Insight zei:
W.F.L. zei:
en de kwaliteit gaat er zowiezo op vooruit, want daar heeft de staat de middelen wel voor.
Klik om te vergroten...
Nogmaals, ik had het niet over coke. Kwalitatief kan de dope die ik koop niet beter, dus ik heb niks te klagen.
Klik om te vergroten...

73% amfetamine bedoel je? Nou ja, het kan natuurlijk altijd beter. Al die oplosmiddelen en restproducten die je erbij krijgt, bijvoorbeeld. Dat moet eigenlijk helemaal niet. Maar niet iedereen kan aan zuivere amfetamine komen, en de bedoeling van legalisatie is niet jouw persoonlijke comfort als drugsgebruiker maar het verminderen van de risico's voor de gehele gebruikersgroep. Dat lijkt me duidelijk. Ik geloof zelf niet dat het zo ver zal komen, dus concrete ideeën ervoor vind ik belachelijk. Daar ga ik dus ook niet over praten. Daarbij ben jij niet de enigste drugsgebruiker, dus de discussie over het legaliseren ervan gaat verder dan alleen de consequenties voor jou alleen. Voor de mensen die geen zuivere dope (lees het merendeel van de drugsgebruikende bevolking) kunnen regelen biedt dat wel voordelen, een vermindering van risico's. Daarom ook de testservice. Als risicovermindering. Vind je dat een slecht initiatief? Waarschijnlijk had je zonder die service niet eens je zuivere dope. Het is eigenlijk al vreemd dat dat kan, aangezien het om iets illegaals gaat. Maar wacht, gebruikers worden gedoogd (niet vervolgd). Er staat nergens dat een halve gram speed op zak hebben legaal is, je wordt alleen niet vervolgd als je ermee betrapt wordt. En dat noem jij dan achterlijk, terwijl je er zelf baat bij hebt? Wees blij dat het überhaupt kan. Dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend.

Exceptional Insight zei:
W.F.L. zei:
Maar die taxen vallen volgens mij in het niet bij de winstmarges die dealers aanhouden, juist vanwege het risico op hoge boetes en celstraf.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je? Dat dealers hun dope duur maken vanwege de consequenties?
Klik om te vergroten...

Ja.

Exceptional Insight zei:
W.F.L. zei:
Zowiezo kan de staat het niet gaan regelen als ze denken er meer voor te kunnen vragen dan de dealers, want die zullen dan gewoon blijven.
Klik om te vergroten...
Dus wat denk je dat ze dan gaan doen? Petities houden? Vragen aan gebruikers hoe duur alles is? Hoe zie je dit voor je?
Klik om te vergroten...

Haha, dit vind ik wel een goede. Ik zie het helemaal niet voor me want ik geloof niet dat het zo zal worden. Maar ik geloof ook niet dat het erg moeilijk is. De overheid weet goed genoeg wat de straatprijzen van drugs zijn. Misschien kunnen ze ermee naar de beurs, hahaha. Voor hun zou het makkelijk zijn om zuivere drugs te leveren aan de straatprijs en dan hebben ze die accijnzen echt niet meer nodig. Maar het idee op zich vind ik gewoon eng. Als de overheid die handel ook nog gaat regelen. Ik hou meer van het idee als de coffeeshop. Het is wel compleet belachelijk, maar het zijn eigenlijk gewoon dealers met een winkel. Een apotheker is dat eigenlijk gewoon ook. Met harddrugs zou dat helemaal te gek zijn haha. Over dat soort dingen denk ik ook niet na, hoe de overheid de distributie ervan (als zij dat doen!) precies zou aanpakken, want ik geloof gewoon niet dat het kan. Maar de straatprijzen achterhalen of zelfs bepalen als ze zouden beslissen van het te legaliseren zal echt niet zo moeilijk zijn. Maar goed, ik geloof er gewoonweg niet in. Het idee is wel mooi natuurlijk, maar verder dan acceptatie en minder zware straffen zal het wel niet komen denk ik. Het blijft gewoon een idee. Maar waarom tegen?

Exceptional Insight zei:
W.F.L. zei:
Dealers hebben er ook niks aan want dan gaat het geld naar de staat, niet naar hen.
Klik om te vergroten...
Joh?
Klik om te vergroten...

Wat? Een dealer verdient vooral geld omdat het om een illegaal product gaat, en omdat er risico's verbonden zijn aan het produceren en verhandelen ervan. Dat bepaalt de prijs. Wat vind jij daar niet logisch aan? :confused: En als je niet gelooft dat het zo is, prove me wrong haha.

Exceptional Insight zei:
W.F.L. zei:
Wat die relatief lage prijs betreft, dan zal het wel zijn omdat het product in je eigen achtertuin geproduceerd wordt. Dan heb je altijd een lage prijs. Maar door de illegaliteit ervan kost het in landen die niet produceren natuurlijk weer bakken geld, zoals de cocaïne hier, of de XTC elders, om maar wat voorbeelden te noemen.
Klik om te vergroten...
Of ik zou groot moeten inkopen. Maar dat zou ik natuurlijk nooit doen.
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Dat is natuurlijk niet meer gedoogd.

Exceptional Insight zei:
W.F.L. zei:
Petities zijn trouwens gewoon nutteloos. Het zou mooi zijn als het legaal is omdat er dan ook acceptatie is.
Klik om te vergroten...
En hoe verandert dat iets voor jou persoonlijk?
Klik om te vergroten...

Is dat een grap of wat? Vind je niet dat er een stigma hangt rond drugsgebruik, gedeeltelijk omdat drugs illegaal zijn? Dat is toch kut. Plus als gebruiker zelf veranderen er dan een boel dingen. Neem nu wiet (als belg). Ik koop weleens 10 gram wiet en dat neem ik mee vanuit Nederland en dan loop ik natuurlijk risico, want 10 gram mag helemaal niet. En wiet verkopen in een winkel ook niet (hier toch niet). Dus ik loop risico op een boete omdat ik stoned wil zijn. Dat is toch jammer! Je noemde het gedoogbeleid achterlijk. Waarom is dat? Het feit dat je als gebruiker niet vervolgt wordt voor bezit van bijvoorbeeld een halve gram speed is daar toch ook een onderdeel van? Is dat iets slechts? Dusja, voor mij zou het wel een aantal dingen veranderen. Vergemakkelijken vooral. Maar het is niet echt een zaak waar ik echt veel aan heb, maar veel andere mensen wel, niet in het minst een vermindering van de risico's? Vooral in andere landen bedoel ik dan, en dan initiatieven zoals een testservice voor dope.

Exceptional Insight zei:
W.F.L. zei:
Maar zoals het nu geregeld is, vind ik het ook best. Ik heb in elk geval niks te klagen wat betreft dope.
Klik om te vergroten...
Nou dan! Waarom moet het dan legaal?
Klik om te vergroten...

Nou, als het kan! Zou toch vet zijn. Waarom moet het per se illegaal? Omdat dat geen flikker uitmaakt voor jou, maar enkel voor jou? Vind je dat een goede beweegreden? :P

Exceptional Insight zei:
W.F.L. zei:
Maar hoe legaler hoe beter vind ik uiteindelijk. Dat zal alleen nog wel even duren, haha.
Klik om te vergroten...
Is er een maatstaf voor legaliteit? En dan heb ik het natuurlijk niet over dat achterlijke gedoogbeleid dat ze hier voeren.
Klik om te vergroten...

Nouja, achterlijk.. Ik ben er anders best blij mee :P Een gedoogbeleid is nog altijd beter dan een verbod (jawel!). Maar volledig legaal zou ook fijn zijn. Alleen het kan gewoon niet volgens mij. En tja, hoe moet ik het anders noemen, "versoepeling van de regels" ofzo? :P Hoe meer kan en mag op het gebied van drugs, hoe beter vind ik. Is dat zo vreemd?
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#13
Petrovic zei:
Verspilde energie.
Klik om te vergroten...
l
luchtigtoetjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
NorthernLightBE zei:
Petrovic zei:
Verspilde energie.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Petrovic zei:
luchtigtoetje zei:
NorthernLightBE zei:
Verspilde energie.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#16
Stom en zinloos idee. Hoe kan je nou alle drugs over een kam scheren en zeggen dat ze allemaal legaal moeten worden :confused: Sowieso zijn drugs en medicijnen zo'n beetje hetzelfde. Het verschil zit in de dosering.
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#17
Bwah, indien bv heroïne gelegaliseerd zou worden zouden de gebruikers niet langer hun dag moeten vullen met geld te regelen- dope regelen-shotten. Dan kunnen ze gewoon een goede kwali shot zetten en proberen hun leven op orde brengen. En sowieso een veeeeel betere voorlichting geven ipv de 'drugs is slecht en blijf ervan af' wat nu is. Ik zie er wel voordelen in, maar België is nog niet klaar voor de legalisering van softdrugs, laat staan harddrugs.
P
PsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#18
W.F.L. zei:
Wat wou je gaan verbouwen? Pepstruiken? :grin:
Klik om te vergroten...

Bijvoorbeeld hahaha :grin: :P !
Exceptional Insight zei:
Zullen we bij de kosten beginnen? Ik heb nu goede kwaliteit voor een relatief lage prijs. Als de staat het gaat regelen, wordt het kankerduur. Ik ben geen dealer, dus ik loop geen risico op hoge boetes, celstraf, whatever. Persoonlijk schiet ik er dus niks mee op.

Waarom ben jij voor?
Klik om te vergroten...

Omdat ik vind dat het niet aan de staat is om te bepalen welke stofjes mensen tot zich mogen nemen. Ik vind dat als iemand besluit een drug te willen gebruiken (en dus moet bezitten), dat dat dan gewoon legaal moet kunnen. Ik denk dat als drugs legaal worden, en er betere gebruikersinformatie beschikbaar wordt, dat zorgt voor minder ongelukken, en verstandiger gebruik.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#19
Weer een petitie om de 'war on drugs' te stoppen
http://www.avaaz.org/en/end_the_war_on_drugs/

Dit keer in voorbereiding op een VN commissie van wereldleiders die gaat oproepen tot decriminalisatie en regulatie van drugs. Experts erkennen dat dit de verstandigste optie is, maar politici denken dat het publiek hier niet klaar voor is. Bewijs het tegendeel door de petitie te ondertekenen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."