#1
Hallo allemaal,
Ik ben er sinds een jaar ongeveer achter dat ik Asperger heb, een vorm van autisme. Hier heb ik al mijn hele leven last van. Vooral vanaf het begin van de puberteit. Ik heb vooral erg veel last van sociale onzekerheid, bang wat anderen van me zullen denken. Ook ben ik altijd erg moe, ik denk dat dit ook hiermee te maken heeft.
Toen ik begon met antidepressiva werd ik een stuk losser en merkte ik dat ik minder grenzen had. Nu is het zo dat ik deze antidep elke dag moet slikken en ik wil er graag vanaf. Maar toch wil ik ook niet de effecten ervan kwijtraken.
Nu heb ik hierover gesproken met een goede vriend van mij. Hij wil me zeker niet aansporen om drugs te gaan gebruiken, maar hij zegt wel dat dit een effect kan hebben op mij die positief kan zijn. Daarom wil ik graag ervaringen en advies van jullie horen (die in een soortgelijke situatie zitten, gezeten hebben of meegemaakt hebben).
Ik ben niet iemand die verslavingsgevoelig is. Volgens die vriend kan 1x het gebruik van drugs al een blijvende verandering teweeg brengen. Als het goed is gaat je hart sneller kloppen (minder vermoeidheid?) en heb ik dan sociaal minder grenzen. Misschien ook vermindering van angst (ik ben erg bang in sociale situaties voor conflicten).
Ook ben ik benieuwd welke soorten drugs welk effect op mij zullen hebben in combinatie met Asperger. Ik hoop dat ik voldoende informatie heb geplaatst, anders hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor jullie tijd en reacties.
Groetjes Aspergirl
Ik ben er sinds een jaar ongeveer achter dat ik Asperger heb, een vorm van autisme. Hier heb ik al mijn hele leven last van. Vooral vanaf het begin van de puberteit. Ik heb vooral erg veel last van sociale onzekerheid, bang wat anderen van me zullen denken. Ook ben ik altijd erg moe, ik denk dat dit ook hiermee te maken heeft.
Toen ik begon met antidepressiva werd ik een stuk losser en merkte ik dat ik minder grenzen had. Nu is het zo dat ik deze antidep elke dag moet slikken en ik wil er graag vanaf. Maar toch wil ik ook niet de effecten ervan kwijtraken.
Nu heb ik hierover gesproken met een goede vriend van mij. Hij wil me zeker niet aansporen om drugs te gaan gebruiken, maar hij zegt wel dat dit een effect kan hebben op mij die positief kan zijn. Daarom wil ik graag ervaringen en advies van jullie horen (die in een soortgelijke situatie zitten, gezeten hebben of meegemaakt hebben).
Ik ben niet iemand die verslavingsgevoelig is. Volgens die vriend kan 1x het gebruik van drugs al een blijvende verandering teweeg brengen. Als het goed is gaat je hart sneller kloppen (minder vermoeidheid?) en heb ik dan sociaal minder grenzen. Misschien ook vermindering van angst (ik ben erg bang in sociale situaties voor conflicten).
Ook ben ik benieuwd welke soorten drugs welk effect op mij zullen hebben in combinatie met Asperger. Ik hoop dat ik voldoende informatie heb geplaatst, anders hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor jullie tijd en reacties.
Groetjes Aspergirl