Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Ik ben er sinds een jaar ongeveer achter dat ik Asperger heb, een vorm van autisme. Hier heb ik al mijn hele leven last van. Vooral vanaf het begin van de puberteit. Ik heb vooral erg veel last van sociale onzekerheid, bang wat anderen van me zullen denken. Ook ben ik altijd erg moe, ik denk dat dit ook hiermee te maken heeft. Toen ik begon met antidepressiva werd ik een stuk losser en merkte ik dat ik minder grenzen had. Nu is het zo dat ik deze antidep elke dag moet slikken en ik wil er graag vanaf. Maar toch wil ik ook niet de effecten ervan kwijtraken. Nu heb ik hierover gesproken met een goede vriend van mij. Hij wil me zeker niet aansporen om drugs te gaan gebruiken, maar hij zegt wel dat dit een effect kan hebben op mij die positief kan zijn. Daarom wil ik graag ervaringen en advies van jullie horen (die in een soortgelijke situatie zitten, gezeten hebben of meegemaakt hebben). Ik ben niet iemand die verslavingsgevoelig is. Volgens die vriend kan 1x het gebruik van drugs al een blijvende verandering teweeg brengen. Als het goed is gaat je hart sneller kloppen (minder vermoeidheid?) en heb ik dan sociaal minder grenzen. Misschien ook vermindering van angst (ik ben erg bang in sociale situaties voor conflicten). Ook ben ik benieuwd welke soorten drugs welk effect op mij zullen hebben in combinatie met Asperger. Ik hoop dat ik voldoende informatie heb geplaatst, anders hoor ik het graag. Alvast bedankt voor jullie tijd en reacties. Groetjes Aspergirl"
"Bedankt voor jullie reacties! Echt erg fijn dat jullie zo serieus en open reageren. Ik had er zelf eigenlijk nog niet eens bij stil gestaan dat ik ook nog antidepressiva slik. De combi zal inderdaad niet erg verstandig zijn. Ik merk wel dat ik met alcohol een stuk losser word, al is alcohol niet echt mijn ding. Ik heb nooit veel hoeven drinken om aangeschoten te worden. Ik was sowieso niet van plan om van drugsgebruik een gewoonte te maken. Ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat ik van 1x gebruiken (of zelden) wat minder drempelvrees zou krijgen op het sociale vlak en dat ik ook meer energie zou krijgen (omdat je hart blijkbaar sneller gaat kloppen)."
"Haha ik snap het wel van beide kanten hoor. Natuurlijk is sporten 'beter' dan drugsgebruik. Maar ik ken mezelf ook. Ik heb echt een enorme hekel aan sporten, behalve dansen. En ik kan dat zoveel doen als ik wil, maar energie krijg ik er niet van helaas. Ik eet verder ook heel gezond. Ik was eerst heel erg tegen drugs, maar ik sta er de laatste tijd wel voor open. Al heb ik nog nooit iets gebruikt (zelfs nog nooit geblowd!)."
"Even een concrete vraag. Stel ik probeer een keer xtc (of zoiets). Zijn er dingen die ik er (na de high en de low) er nog aan over kan houden? Of word ik weer helemaal zoals ik was? Misschien een beetje een rare vraag, maar ik hoor er verschillende dingen over."
"Dankjewel voor je reactie. Erg herkenbaar allemaal! Ik wil mijn puberteit ook niemand aandoen, inderdaad ook veel gepest en ook serieus nagedacht over zelfmoord. Ik merk dat ik het erg moeilijk vind om vrienden te maken en houden en heb ook erg weinig vrienden. Hier baal ik enorm van. Zodra er een moeilijk punt komt in de vriendschap ben ik geneigd me terug te trekken en dan verwatert het meestal. Je verhaal klinkt heel positief. Ik ben zelf een beetje bang dat het gebruiken iets kan veranderen waar ik later spijt van heb. Beetje vergelijkbaar met het zetten van een tattoo. Dat wil ik ook heel graag, alleen bang voor spijt..."
"Ik weet niet precies waar ik bang voor ben. Het onbekende, denk ik. Ik ben nu lichamelijk erg rustig, kan makkelijk ontspannen, makkelijk in slaap komen. En dat wil ik graag houden. Maar psychisch ben ik juist druk. Inderdaad ook zoals hierboven gezegd werd met nadenken hoe anderen over mij denken (natuurlijk bedenk ik dat meestal niet op een positieve manier) en ik gedraag me daardoor ook heel anders. En empathie heb ik misschien te weinig. Ook het 'lezen' van anderen kan ik niet goed. Dus aan iemand zien dat die een bepaalde emotie heeft op dat moment. Verder ben ik heel erg gecontroleerd. Ik let heel erg op hoe ik overkom, echt tot in de kleine puntjes. Van de manier waarop ik zit tot de manier waarop ik eet of wat ik zeg. Dat is ook vermoeiend en daar wil ik vanaf, maar natuurlijk niet in zoverre dat ik straks eerst doe voordat ik denk."
"Ik heb belachelijk veel slaap nodig inderdaad. Of ik denk dat te hebben. Al sinds ik mij kan herinneren. Vooral al mijn leven niet echt lekker loopt, dan kan ik om 22:00u in slaap vallen en de volgende dag pas om 13:00u ofzo wakker worden. Ik slaap ook zo door de wekker heen. En als ik een keer op tijd op sta, dan wil ik het liefst 's middags al even slapen maar ik probeer het meestal wel vol te houden tot 22:00u 's avonds. Heel erg vervelend vind ik dat. Heeft dat ermee te maken? En heeft xtc er effect op?"
"Ik heb het er even met mijn psych over gehad omdat zij open staat voor dit soort dingen en niet zomaar iets van tafel veegt. Of je nu regelmatig of eenmalig harddrugs gebruikt, er treed hersenbeschadiging op. En tevens is de verslavingskans groot. Ook zal het alleen effect hebben als ik onder invloed ben en daarna niet meer. Dus kan het zijn dat ik er helemaal niks mee bereik en het juist negatief gaat. Wat ik volgens haar beter kan doen is informatie opzoeken en gaan blowen. Dat ontspant mij in die mate (heb ik gemerkt door het mee-blowen) dat ik ook opener word en meer durf te zeggen. Ook dat ik mij dan minder aantrek van anderen. Dus ik kan beter dat eerst proberen."