#1
mrflame zei:Hallo,
Heel erg verstandig om dat soort zaken hier te vragen!
Om er gelijk op te reageren: het ligt per persoon natuurlijk anders. Een vriend van mij heeft ook een vorm van autisme (weet niet precies welke vorm) en hij was altijd erg bang om met mensen in contact te komen. Hij sloeg altijd gelijk dicht op het moment als iemand, die hij niet kende, opeens wat tegen hem zei.
Toen hij voor het eerst xtc had genomen (we begonnen met z'n tweetjes, hij vond het namelijk erg spannend allemaal), werd hij wel opeens heel erg open en communicatief tegenover andere.
Ook tot de dag van vandaag is hij een stuk meer open-minded en ik merk aan hem dat hij iets makkelijker contact legt. Ik denk voornamelijk omdat hij heeft ervaren dat er ook geen of geen grote drempel kan zijn, hierdoor zal hij sneller over die drempel kunnen stappen later.
Echter vormde zich er wel een probleem (in zijn geval), hij vind dit effect zo leuk, dat hij het liefst vaker gebruikt. Gelukkig kan hij zelf niet aan drugs komen en moet het van mij komen, waardoor ik het voor hem kan doseren ( wat ook super chill is voor mezelf, dan reduceer ik mijn gebruik ook enorm.)
Ik denk dus dat MDMA, ofwel XTC het meest in de buurt komt van wat jij wilt ervaren. Remmingen gaan weg, je vind iedereen lief, je stapt sneller op mensen af, je bent opener enz.
Wel moet je oppassen. Het kan namelijk zo leuk zijn, dat je het steeds vaker wilt doen. Ik dacht zelf ook geheel niet verslavingsgevoelig te zijn, ( ik rookte soms, maar kon ook masnden stoppen. Ik kon makkelijk uitgaan zonder drank, terwijl iedereen helemaal van de kaart was) maar toen ik drugs gebruikte was het een stuk moeilijker om daar vanaf te blijven in het begin.
Je hebt wel wat regeltjes tijdens het gebruik:
- je hebt pillen kunnen bemachtigen. Mooi, laat ze dat in eerste instantie testen. Dit kan bij verschillende testcentra in het land. Moet je effe googelen voor één bij jou in de buurt.
- als je gebruikt bouw dan rustig op. Als je weet hoeveel mg MDMA in je pul zit dan kan je simpel uitrekenen wat een goede dosis voor je is. Er is een regel: voor elke 1 kg aan eigen gewicht kan je 1,5 mg MDMA nemen (voor een verstandige dosis).
- drink niet teveel, maar ook niet te weinig. Twee goede glazen water per uur is aan te raden.
- neem het met iemand die het vaker heeft gedaan.
- niet combineren met andere drugs of alcohol!!!
- eet genoeg fruit, drink genoeg isotone sportdranken of neem genoeg vitaminpillen de dag(en) na gebruik. MDMA heeft effect op je serotonine (het stofje in je hersenen wat je vrolijk maakt), het verbruikt het, waardoor je de dagen na gebruik nogal neerslachtig bent. Goede voeding en slaap zorgen er voor dat alles beter hersteld.
Hopelijk heb je er wat aan![]()
Ook een goed advies had het niet gelezen hoe gaat het met die vriend van je als hij geblowd heeft? Verergert dat het of niet?