Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLamlendig na drugs gebruik, andere ideeën?

Lamlendig na drugs gebruik, andere ideeën?

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
Melanie93Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen!

Al een jaar of 4 gebruik ik wel is xtc op een feest. In het begin was het nog normaal om bijv 2 a 3 pillen te gebruiken op een feest op zaterdag(nacht) en dan maandag om 7:00u weer fris en fruitig op werk verschijnen. Vorig jaar begon ik last te krijgen van slapeloze nachten na een feest. Of dit nu dag of nacht feest was maakt niet uit, daarna kon ik niet in slaap komen. Ik ben toen gaan minderen met het gebruik. Maar sinds een paar maanden heb ik zelf na een half pilletje op heel een feest dat ik bijna een week lang gewoon ziek ben. Ik voel me dan erg lamlendig, geen koorts gevoel of depressieve klachten maar gewoon echt lichamelijk heel brak, ziek, zwak en misselijk en moet me dan ook ziek melden op werk.
Elke keer probeer ik het weer maar steeds weer hetzelfde..
Hier heb ik dus echt geen zin meer in, maar ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben en hoe dit kan komen.
Wordt ik gewoon oud (ik ben nog maar 21..), worden die pillen steeds van slechtere kwaliteit of...?

Ook ben ik benieuwd wat andere mensen gebruiken waar ze bijna geen kater bij krijgen en zich gewoon fit voelen de volgende dag.
4FMP heb ik al is geprobeerd maar hier voel ik niks van.
Suggesties :grin: :grin: !! Ik mis het gevoel van euforie wel heel erg op een feest als ik nuchter ga.

Alvast bedankt!!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Klinkt een beetje alsof je te vaak gebruikt/gebruikt hebt en daar nu de nadelen van aan het ondervinden bent. De pillen worden zelfs alleen maar schoner ten opzichte van een paar jaar geleden, wel zit er gemiddeld een stuk meer MDMA in.

Hoevaak gebruik(te) je XTC ongeveer per jaar? :)
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat Fool zegt is denk ik het belangrijkste.
Mocht je al even meedraaien op het forum zul je wel bekend zijn met de 2-3 maanden regel.

Daarnaast (bij matig gebruik) is het misschien mogelijk dat je automatisch kwaaltjes gaat linken aan je gebruik.
Hier heb ik zelf wel eens last van, dat ik de meest onzinnige dingen toe ga schrijven aan het gebruik van een week geleden.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ja dit klinkt opzich wel herkenbaar, ik merk echt dat wanneer ik 2 maanden rust neem ik dan eigenlijk geen noemenswaardige kater/dip heb, maar wanneer ik minder rust pakte waren de dipjes ook gewoon echt een paar dagen.

Wat haardroger zegt is ook wel waar, als ik me dan een beetje vermoeid voel of er is iets, dan schrijf ik dat oook wel meteen toe aan het gebruik, terwijl dat misschien niet per se zo hoeft te zijn.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
check ook of je pillen wel bevatten wat je denkt. je hoort de raarste verhalen over die dingen en wat er inzit.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
MeejheM zei:
check ook of je pillen wel bevatten wat je denkt. je hoort de raarste verhalen over die dingen en wat er inzit.
Klik om te vergroten...
Klopt maar de cijfers spreken het tegen. De pillen zijn vrij schoon en de kans dat je dus steeds een slechte pil hebt is nihil. Deze klachten klinken meer als overmatig gebruik.

Poosje nuchter gaan is geen slecht idee dus..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er even vanuit gaand dat je gewoon mdma in je pillen hebt zitten, zou ik als ik jou was er gewoon helemaal mee kappen. Je lichaam geeft duidelijk aan dat het dat spul niet in zich wil, hoeveel duidelijker wil je 't nog hebben? Ondanks dat we ons er even heel goed door voelen, is iets als xtc/mdma slecht voor je en (waarschijnlijk mede door je hoge verbruik in het verleden) laat je lichaam dat je nu goed weten. Zie het als een alarmsignaal dat bij jou beter werkt dan bij de meeste mensen.

Het is denk ik vergelijkbaar met (erg) ongezond eten. Je lichaam doet daar een tijdje aan mee, maar op een moment is het gewoon genoeg. Dan kan het (misschien overdreven) hevig gaan protesteren als je het dan toch doet. Het doel moet dan niet zijn om toch dat plezier van die snacks te krijgen, maar om naar je lichaam te gaan luisteren.

Wat is je meer waard? Je gezondheid, of die paar uurtjes euforie? Besides, er zijn middelen en manieren die je veel meer euforie kunnen geven, die geen tot weinig schade doen aan je lichaam. Misschien dan geen partydrugs zoals mdma, maar toch.

Allemaal mijn mening uiteraard. :wink: Persoonlijk vind ik de paar uurtjes euforie van xtc/mdma niet echt opwegen tegen de ellende die jij omschrijft. Als iemand het heel sporadisch gebruikt én minimale nadelen ondervindt, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Even een wat langere periode stoppen, maandje of 4 op z'n minst, voordat je het weer doet. Kan wonderen doen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."