Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOppepper voor uitgaan

Oppepper voor uitgaan

35 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ritalin werkt wel, maar dan moet je wel een contact hebben die dat op recept krijgt.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
ZERO- zei:
Ritalin werkt wel, maar dan moet je wel een contact hebben die dat op recept krijgt.
Klik om te vergroten...

Ik ben bang dat ik daar weer een nacht op oversla, en mijn vrienden gebruiken allemaal dexamfetamine. (niet dat ik daar iets van krijg)

Waarom onthoudt je je van elk middel?
En waarom moet dat middeltje legaal zijn?
Klik om te vergroten...

Ik onthoud mij van elk middel omdat vanuit therapie is aangegeven dit noodzakelijk is. :wink:
Misschien had ik dat van legaal niet helemaal goed gezegd. Ik ben eerder op zoek naar een onschuldig middel waar je de volgende dag geen geestelijke kater van hebt. Lichamelijk maakt mij niet zoveel uit. Het middel moet daarnaast niet verslavingsgevoelig kunnen zijn. Drugs en designerdrugs is eigenlijk helemaal uit den boze.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#3
leipebaviaan zei:
Ik ben eerder op zoek naar een onschuldig middel waar je de volgende dag geen geestelijke kater van hebt. Lichamelijk maakt mij niet zoveel uit. Het middel moet daarnaast niet verslavingsgevoelig kunnen zijn. Drugs en designerdrugs is eigenlijk helemaal uit den boze.
Klik om te vergroten...

Ik zou guayusa eens proberen. Soort kruiden die je als thee kunt drinken, lijkt op koffie maar veel prettiger opwekkend effect, beetje euforisch. Wordt vaak gebruikt voor of tijdens ayahuasca, daar ken ik het zelf van. Is niet zo duur, en kun je meestal wel kopen op plekken waar je ook online ayahuasca bestelt, zijn wel goede nederlandse aanbieders van te vinden die ik hier geloof ik niet mag noemen :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Guarana is best een fijn middel en makkelijk bij de smartshop te krijgen, maar ook in winkels als de tuinen enzo. Er zit caffeine in, maar werkt op de een of andere manier net iets fijner dan caffeine in koffie. Guarana geeft minder snel een opgejaagd gevoel, maar wel dezelfde energie. Maargoed het blijft caffeine dus niet het spannendste goedje wat je ooit gehad hebt.

Je hebt trouwens ook nog kola of yerba mate, ook allebei met caffeine. Verder heeft de smartshop ook nog iets spannendere stimulerende middelen, maar dan gaat het al snel naar drugs neigen.
A
AstroyanaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kijk anders even naar pre-workouts die gebruikt worden voor het trainen :wink:
Nadeel is wel dat je daar een energie crash van kan krijgen op de avond zelf :P
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor je jullie advies, ik zal binnenkort eens de smartshop een bezoekje doen!
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
nu heb je beter aangegeven waar je ongeveer de lijn trekt, maar ik ben nog altijd van mening dat die kruiden van slaapverwekkend tot bekant synthetisch spul gaan. niet verslavend en geen kater dan ben je met koffie zo ongeveer op de grens.

kun je misschien op erowid of iets vergelijkbaars voor jezelf wat opties zoeken en dan kijken of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben?
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Uitgaan zonder alcohol was echt prima te doen. :sunglasses:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja absoluut! Dronk van tevoren 2 koppen koffie en voelde me vrij opgepept. Tegen een uur of 5 zit je echter wel doorheen. :grin:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
leipebaviaan zei:
Uitgaan zonder alcohol was echt prima te doen. :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Zei toch dat je je te druk maakte. :P Mooi man! :stoned:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik snap wel wat je bedoelt, een festival is inderdaad ook prima zonder drugs vol te houden aangezien het doorgaans maar tot 23:00 duurt. En zonder drugs heb je natuurlijk geen inkakker dus is het in principe beter uit te houden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Laten we eerlijk zijn, om vijf uur is het vaak ook mooi geweest. :P
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Leipebaviaan is verslaafd geweest aan speed en benzo's dus de middelen mogen sowieso niet deze verslavingen triggeren en eigenlijk mogen de middelen helemaal niet verslavend zijn. Ik denk dat als je toch voor een volwaardig middel wilt gaan dat dan alleen de psychedelica overblijven, want al die legale, niet-schadelijke middeltjes vallen alleen maar tegen, althans dat is mijn ervaring.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zou guayusa eens proberen. Soort kruiden die je als thee kunt drinken, lijkt op koffie maar veel prettiger opwekkend effect, beetje euforisch.
Klik om te vergroten...

Las even snel op wiki wat guayusa nou precies is en doet en daar wordt aangegeven dat er cafeïne en theanine (en bromine maar goed bijna hetzelfde als cafeïne qua structuur en werking) in zit.

Ik heb zelf een tonnetje cafeïne en theanine staan en heb de combinatie hiervan als zeer prettig ervaren. Zo heb ik bij enkel cafeïne al snel last van trillende handjes en een opgejaagd gevoel waar de negatieve effecten van cafeïne gecombineerd met theanine voor mijn gevoel volledig weg vallen.

Zo zijn er ook veel wetenschappelijke onderzoeken die erg lovend zijn over de combinatie en zijn er een hoop online winkels voor voedingssupplementen e.d. die de combinatie aanraden. Zo zou het een sterke synergetische waarde hebben (ze versterken elkaars effecten) en heffen elkaars negatieve effecten op, waar cafeïne bijvoorbeeld voor vernauwing van de bloedvaten zorgt zorgt theanine voor het verwijden daarvan. Van theanine is ook wel bewezen dat het verhogend effect heeft op dopamine en gaba (ook heeft het effect op serotonine maar ze weten niet of dit nou 'verhogend of verlagend werkt'). Ook versterkt theanine net als 'glutamaat' (waar het sterk op lijkt qua structuur en werking) veel processen die in verband staan met 'neurologische signaal overdracht'.

Lang verhaal kort, ik ben ook enthousiast over de combinatie en het is waarschijnlijk goedkoper om deze twee in poedervorm te kopen i.p.v. als 'guayusa'. Ik ben ook wel geïnteresseerd in het combineren van theanine met stimulanten om te zien of het bijvoorbeeld net als bij cafeïne de 'opgefokte' effecten kan verminderen en kan bijdragen aan een lagere bloeddruk en/of hartbelasting (en tegelijkertijd effecten versterkt). Hier heb ik me echter nog niet in verdiept.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bepaalde pre-workout middelen maar die werken eigenlijk ook als noradrenaline releasers en lichte dopamine releasers soms. Lijkt me nou ook niet helemaal handig.

Dan zou je misschien ook 2C-B kunnen nemen. Het lijkt mij niet dat dit een probleem vormt. Zeker weten doe ik het echt niet dus voordat je dit ook maar overweegt zou ik kijken wat de anderen hiervan denken. :wink:

Verder cafeïne en alle cafeïnebevattende middeltjes die hierboven worden genoemd. Je kunt het zeker proberen, maar ik kan je nu denk ik al vertellen dat dat je waarschijnlijk ook geen voldoening gaat geven, hooguit voor twee uur met de juiste mindset. Ook moet je echt niet meer dan 500-600 mg cafeïne op een avond naar binnen werken, want ook dan kun je je kut voelen de volgende dag.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
"Gelet op het feit dat ik mij onthoud van elk soort middel (inclusief alcohol) leef ik nu een een burgerlijk bestaan.
Nu was mijn vraag of er ook een volledig legaal middel/truukje is om het uitgaan toch wat leuker te maken.
Ik onthoud mij van elk middel omdat vanuit therapie is aangegeven dit noodzakelijk is."

ik mij onthoud van elk soort middel, mijn vraag of er ook een volledig legaal middel is om het uitgaan toch wat leuker te maken.
Klik om te vergroten...

Dit wordt dus lastig hé, veel plezier burgerlijk wezen. :P

Maare, Phenibut is volledig legaal maar heeft wel een aanzienlijk neurofysiologisch effect, geen kater de volgende dag maar onschuldig valt het niet te noemen. :rolleyes:

Je kunt ook 20microgram LSD doen ofso maar als dat te drugsie is kun je ook een lage hoeveelheid LSA doen, dan is het 'natuurlijk en dus geaccepteerd door homeopathische hippies' kun je ook gewoon online bestellen (bepaalde zaadsoorten als ik het mij goed herinner). :P

Je kunt een lage hoeveelheid Baicilin gebruiken, soort van milde natuurlijke benzo. Magnolio Bark doet ongeveer hetzelfde.

Een lading sint janskruid kom je ook wel ver mee, zitten wat stofjes in die inwerken op gaba, serotonine en dopamine receptoren. Sommige mensen geven echter wel aan dat ze er slecht op slapen, komt waarschijnlijk door de hypericine die er in zit wat dopamine verhogend werkt.

5HTP kan eventueel zelfs een optie zijn al lijkt dat me niet een stofje dat je al te vaak wilt misbruiken aangezien het je serotonine niveaus nogal doet schommelen maar relatief onschuldig spul.

Al deze middelen zijn legaal, misschien dat er zo nog een paar te binnen schieten.
Mag ik vragen wat voor therapie? wellicht handig om te weten wat je doel is, neem aan dat je gewoon niet teveel 'zooi' naar binnen wilt werken die je 'balans' doen schommelen iets in die richting?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."