Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUiterlijke schade drugsgebruik

Uiterlijke schade drugsgebruik

16 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
LekkersnatsenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen van et drugsforum.
Ik ben een jongen van 16 (i know heel vroeg enzo)
Ik kwam vorige zomer met een groep mensen terecht die er elk weekend wel een feestje van maakte, zo kwam ik voor de eerste keer met xtc in aanraking.
In het begin deden we het zo 2x in de maand en dan zo een 3-4 mollys op een nacht.
Toen kwam er iemand aan met speed, in et begin ook een gram per avond maar het werd meer en meer. Denk dat ik in dit jaar zo een 60-70 pillen geslikt heb en weet ik hoeveel gram speed.
Heb ondertussen ook een aardige drugskop ontwikkelt.
Maaaaaaar sinds 3 maanden ga ik niet meer met de groep om en gebruik ik geen hardere drugs meer dan wiet.
Maar mijn vraag is, hoelang het zal duren voor mn drugskop vermindert is?
Want dat ik nog nooit gepakt ben vind ik een raadsel
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hee Lekkersnatsen,

Eh 60-70 pillen in één jaar. Sorry dat ik het moet zeggen maar je hebt het echt zwaar verkloot. Jonge leeftijd en zoveel pillen. Geen ervaring of je je permanente pillen-kop zal houden maar het zou wel je verdiende loon zijn.

Sorry dat ik zo bot doe maar je bent echt stom geweest en dat moet je echt even door hebben. Je hersenen zijn gefrituurd en kan wel bijna met zekerheid zeggen dat je blijvende schade heb aangebracht. 60 tot 70 pillen in een jaar.....wauw ik ken stevige drugsgebruikers....elk weekend naar de klote van alles maar 60 tot 70 pillen :openmouth:

Een vraagje (puur nieuwschierigheid) voel je uberhaupt nog wat van de pillen? Of is dat gevoel wel een beetje verdwenen?
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn god zeg. 16 jaar?!?!?! Dat is echt bizar jong. Je hebt het inderdaad goed verpest voor jezelf. Die drugskop zal je wel houden en er zal ook wel schade zijn in je lichaam. Drugs is niks voor jou, gebruik het alsjeblieft niet meer. Ik vind het al knap dat je nog leeft!
L
LekkersnatsenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jullie moesten eens weten hoe het er hier aan toe gaat, jongens van 13/14 pillen pakken alsof et fruitella is, maar het is inderdaad heel erg overdreven en geen molly of speed voor mij, lsd en truffels vond ik wel vet, ga ik zeker binnenkort nog wel eens doen denk ik
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat word begeleid wonen in de toekomst... Succes! :wave:
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dunnetjess33 zei:
Dat word begeleid wonen in de toekomst... Succes! :wave:
Klik om te vergroten...

Of net zoals mijn achterneef alleen nog zelfstandig de wasmachine bedienen na 1 jaar oefenen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lastig te zeggen of je drugskop nog weg gaat, hoop het voor je want om vanaf je 16e je hele leven met een drugskop rond te lopen is niet echt fijn.

Ga je verder geen preek geven zoals de rest, maar laten we het er op houden dat het goed is dat je gestopt bent met drugsmisbruik. Hoop voor je dat de hersenschade gaat meevallen in de toekomst, maar met deze aantallen en jonge leeftijd vrees ik dat je er wel blijvende schade aan over hebt gehouden.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
heb je al clearasil geprobeerd?
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zoals Psychedelibee zegt de preek is nu wel geweest en hoop dat je door ziet dat het echt echt heel stom is geweest (echt bedenk me weer hoe verschrikkelijk veel het ook is op 16-jarige leeftijd).

Maar ik zou inderdaad eventjes van de xtc, mdma, pep....ik zou eigenlijk van alle drugs nu afblijven. Truffels "oke" eens in het kwartaal met wat vrienden bij iemand thuis of in een leuk bos / park kan prima (16 blijft jong) maar lsd is denk ik toch wel weer iets te tricky. Lichamelijk gezien is het een verstandige keuze, waarschijnlijk de beste keuze, maar weet niet of het slim is op deze leeftijd.

Hoop dat je pillen-hoofd nog een beetje bij trekt. Hoop / denk het van wel maar ik zit nu ook te bedenken wat een slaaptekort jou lichaam wel niet heeft gehad. Elk weekend niet slapen. Aardige klap geweest voor je lichaam...voor een jaar lang.

Echt een tip blijf even van de shit af. Als je er niet verantwoordelijk mee om kan gaan (dus geen elke week) zou ik er verre weg van afblijven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Waarom truffels wel en lsd niet Yaizer?

Op je 16e zou ik nog maar gewoon even helemaal niets doen qua drugs trouwens. Je bent lichamelijk/geestelijk nog volop in ontwikkeling en verantwoord met het spul omgaan is er vaak niet bij. Al kun je dat laatste ook vaak zeggen bij mensen die veel ouder zijn dan 16. De meeste mensen van rond de 25 die ik ken zijn geestelijk niet veel verder dan een 18 jarige. Iets van deze tijd? Of ik kom steeds zulke types tegen. :P
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#11
De enige reden waarom ik truffels boven LSD zou aanraden aan jonge gebruikers die hoe dan ook psychedelica willen gebruiken is, dat het een natuurproduct is en de kans op research chems op je tabs dus vermeden wordt. De duratie korter is en misschien makkelijker te doseren omdat veel mensen toch hun tabs niet laten kwantificeren. Buiten dat denk ik dat er niet erg veel verschil tussen LSD of truffels zit, misschien dat veel mensen met een bepaald stigma in een trip gaan en dat het stigma van LSD dit misschien beïnvloed (wie weet), ervaren/ingelezen gebruikers weten sowieso beter :)
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Waarom truffels wel en lsd niet Yaizer?

Op je 16e zou ik nog maar gewoon even helemaal niets doen qua drugs trouwens. Je bent lichamelijk/geestelijk nog volop in ontwikkeling en verantwoord met het spul omgaan is er vaak niet bij. Al kun je dat laatste ook vaak zeggen bij mensen die veel ouder zijn dan 16. De meeste mensen van rond de 25 die ik ken zijn geestelijk niet veel verder dan een 18 jarige. Iets van deze tijd? Of ik kom steeds zulke types tegen. :P
Klik om te vergroten...

Een verantwoordelijk drugs gebruiker maakt in principe niet uit of hij eerder truffels of lsd neemt. Lsd is de duratie van de trip eenmaal lang, wat sommige als negatief ervaren, bij truffels (persoonlijk soms heel veel last van in een hele positieve manier) zijn de ontiegelijk doorgaande mindfucks.

Maar zoals gebleken valt deze meneer hier jammer genoeg niet onder. Als hij naar de winkel loopt koopt hij een bakje met "15" of "10" gram truffels en eet deze op. Zal weinig fout gaan maar altijd kans.

Met lsd zal hij een zegel kopen en deze gebruiken zonder te weten hoeveel ug er op deze zegel zit. Ik bedoel hoe groot is de kans dat hij zijn zegel wel laat controleren na een jaar 60-70 pillen gebruiken op 16-jarige leeftijd?

En dan nog na dit standpunt heb ik ergens het gevoel, ook al ben ik tot nu toe nog lsd-ervaringsloos, dat truffels eerder voor meer mensen is weg gelegd als lsd. Dit is hoe ik erover denkt maar deze mening heeft nog weinig waarde ivm geen ervaring op dit goedje.

Ik ben wel benieuwd hoe jij hierover denkt?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oké goed punt wat betreft het moeilijker doseren.

Een lage tot normale dosis lsd is imo qua ervaring veel milder dan een lage tot normale dosis psilo. Geen tot weinig mindfucks. Het beeld van lsd klopt niet echt imo. Zal wel komen door veel bangmakerij praat sinds de hippie tijd. Dat gevoel is gewoon een cultureel iets wat ons is aangepraat. Geloof niets tot je het zelf ervaart. Je kan vast ook gaan flippen door lsd, maar imo lang niet zo snel als met psilo.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nog geef ik eerlijk toe dat de bangmaakerij van een paar jaar geleden, de horror-verhalen van lsd die rond gingen onder de tieners, mij nog steeds lichtelijk na spoken...

Ik blijf er een hele hele lichte vooroordeel over hebben wat ik enorm erg vind. Ik kom er gewoon niet van af!

Ik zal niet van het beeld afkomen tot dat ik het zelf heb geprobeerd. Lsd blijft de drug waar ik het meest over heb gelezen...documentaires ervan heb gezien en mij toch het meest aantrekt (alhoewel dmt dicht in de buurt zit). Ik voel echt een aantrekkingskracht naar dit goedje (op spiritueel gebied...als dit niet te zweverig klinkt voor mensen?).

Wist al op mijn 14de / 15de dat dit goedje ooit op mijn pad zal komen en denk dat de datum snel nadert. Ben er klaar voor...ik voel het.

Één nadeel...mijn beste vriend waar ik het liefst mee trip wilt nog wachten. Erg jammer want dit is toch wel een goedje waar ik het gevoel van heb dat ik het samen met hem wil doen. Altijd mee wil doen.

Ik dring het ook niet aan bij hem. Ik heb het er geen eens over met hem. Hij weet dat die dag eraan komt maar hij moet er zelf mee komen. Zijn eigen interesses moeten hem overhalen om het te doen en niet ik. Tot die tijd zal ik toch moeten wachten...of misschien zonder hem doen maar denk dat de trip vele malen minder bijzonder wordt...

Wat ik wel kan zeggen is dat ik enorm excited ben voor wat de toekomst mij te bieden heb. Laat maar komen! :grin:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#15
Met die clearasil opmerking maakte ik niet alleen een grapje, in je puber tijd is je hormoon huishouding aan het veranderen van kind naar geslachtsrijp volwassen exemplaar. dat heeft in die 15/16 jaar leeftijds-categorie vaak effect op je huid, vooral je gezicht.

Meestal trekt dit weer bij, en producten als clearasil etc schijnen niet te werken, water en zeep elke dag zou afdoende moeten zijn.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Er is al veel gezegd en het enige dat ik even wil toevoegen is.

Probeer te sporten, gezond te eten je (waarschijnlijk) verloren kilo's er een beetje bij bikken en pak wat zonnestraaltjes mee.

Probeer in te zien dat het leven zelf al een hele vette mooie trip is waar ook geen drug tegenop kan.
L
LekkersnatsenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raar genoeg laatste keer wel nog. Maar in mijn buurt valt het nog mee best erg eigenlijk, crackspot, en heb et ook verkloot maarja niks meer aan te doen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."