Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe geef ik mezelf over aan drugs?

Hoe geef ik mezelf over aan drugs?

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
M3LANIELid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo!

Op het gebied van drugs ben ik nog niet echt PRO.. ik rook dagelijks een jointje en daar naast zo op z'n tijd: Coke, Speed, mdma, xtc, ghb en lachgas.
Vaak heb ik nog al moeite met zelf over geven aan de drugs. Ik kan niet zo goed relaxen en zit eigenlijk vaak te wachten tot het in kikt. Dan zie ik dat het bij andere in kikt en bij mij nog niet. Dit is vaak het gevolg dat ik er dus niet lekker in kom en dus in een hoekje van de bank wil zitten en niks wil doen.

Heeft iemand tips om mezelf cool te houden zodat m'n hoofd niet alleen maar bij het idee is van: JE HEBT DRUGS GENOMEN! WANNEER GEBEURD HET! WAT GEBEURD ER? Enzovoorts..

Vind het zelf echt ontzettend irritant want ik wil gewoon lekker genieten van de high die ik krijg!

Thanks alvast! :wave:
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik snap de paniek of angst bij psychedelica maar ik kan hier echt geen reactie opgeven sorry.

Middelen zoals ""Coke, Speed, mdma, xtc, ghb en lachgas" als ik het goed citeer zijn eigenlijk drugs wat echt bijna altijd goed gaat mits je oké kwaliteit hebt en niet overdoseerd. Ghb is dan wel is waar moeilijk te doseren en veel mensen nemen nog weer een dopje te snel etc. maar wat jij omschrijft vind ik heel lastig te beantwoorden.

Vooral coke, speed, mdma en xtc (mits een oké dosis en kwaliteit) gaat echt nauwelijks fout.

De werkingstijd van coke, speed, lachgas is ook redelijk snel. Echt snel.

Misschien is drugs niet helemaal je ding. Als je deze gedachtes al krijgt bij deze drugs zal ik (als advies) niet beginnen met psychedelica. Echt niet.

Ben benieuwd wat de andere hier op antwoorden.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedoel je dat je je er niet aan over kan geven zodra het werkt? Of bedoel je dat je niet zo houdt van het wachten tot het werkt? Bij de een werkt het nou eenmaal sneller dan bij de ander... Vind je dat lastig dan kun je wat afleiding zoeken door iets te gaan doen in de tussentijd.

Overgave is wel echt een stukje mindset wat je zelf moet zien te bereiken. Daarvoor moet je kijken wat er aan de grondslag ligt van het gebrek daaraan. Bijvoorbeeld, ben je angstig dat je je niet prettig zult voelen door een verkeerde dosis, of zit je eigenlijk niet zo lekker in je vel, ben je wel in de juiste setting en met de juiste mensen waarbij je je op je gemak voelt, etc.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alleen overgave aan drugs zoals "Coke, Speed, mdma, xtc, ghb en lachgas" is toch niet heel moeilijk zou ik denken?

Kan zijn dat ik het totaal fout heb maar voor mij is het echt onmogelijk om op één van die drugs fout te gaan.


Zou je misschien wat meer toelichting geven wat je precies bedoelt met "overgave"? Ga je dan totaal niet lekker en is de high ook gewoon echt niet leuk of zit je gewoon met de gedachtes "wat ga ik voelen, wanneer kickt die in".

Als de high elke keer met een bepaalde drug niet chill is is het misschien gewoon niet jou drugs. Ik was eerst totaal niet van wiet. Opgejaagd en angstig gevoel. Toch na hard door rammen en elke keer weer te blowen heb ik het leren waarderen. Stom achteraf want eigenlijk vind de "echte" ik het helemaal niet zo chill maar ik heb het geleerd door het gewoon elke dag te doen. (Trouwens ik merk dat dit echt vreselijk advies is :tearsofjoy: )

Dus kan je meer toelichting geven?
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een vriendin van mij heeft al meerdere keren xtc gedaan maar is elke keer toch onwijs zenuwachtig als ze het gaat doen en maakt er een groot ding van. Ik denk dat zoiets ook bij je hoort op een gegeven moment en je er mee moet dealen. Anders afleiding zoeken nadat je het hebt genomen en het loslaten. De drugs die je noemt gaan 9 van de 10 keer goed dus no worries!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Yaizer zei:
Alleen overgave aan drugs zoals "Coke, Speed, mdma, xtc, ghb en lachgas" is toch niet heel moeilijk zou ik denken?

Kan zijn dat ik het totaal fout heb maar voor mij is het echt onmogelijk om op één van die drugs fout te gaan.
Klik om te vergroten...
Ik ken genoeg mensen die geen drugs nemen omdat ze zich er niet aan durven overgeven. Als ik terugkijk bij mezelf denk ik dat ik soms ook wel eens moeite heb gehad om 'erin te komen' met bijv. speed of mdma. Toch ergens een klein beetje angst om de controle te laten gaan denk ik, terwijl je 100% zeker weet dat je het wil en het fijn gaat vinden.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#7
ZERO- zei:
Ik ken genoeg mensen die geen drugs nemen omdat ze zich er niet aan durven overgeven. Als ik terugkijk bij mezelf denk ik dat ik soms ook wel eens moeite heb gehad om 'erin te komen' met bijv. speed of mdma. Toch ergens een klein beetje angst om de controle te laten gaan denk ik, terwijl je 100% zeker weet dat je het wil en het fijn gaat vinden.
Klik om te vergroten...

Oh leuk om het te horen. Ik heb totaal geen moeite mee om waar dan ook ergens in te komen na psychedelica.

Psychedelica is altijd in het begin even spannend, kom er nooit echt relaxed in en moet heel erg wennen aan de verandering.

Dmt (wat ik maar 3 keer heb gerookt waarvan 2 totaal niet gelukt) vind ik al helemaal raar. De eerste 2 minuten waren gewoon niet accepteerbaar. 360 graden kunnen kijken met ogen dicht etc. Gelukkig werd ik gerust gesteld door hun.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Yaizer zei:
Dmt (wat ik maar 3 keer heb gerookt waarvan 2 totaal niet gelukt) vind ik al helemaal raar. De eerste 2 minuten waren gewoon niet accepteerbaar. 360 graden kunnen kijken met ogen dicht etc. Gelukkig werd ik gerust gesteld door hun.
Klik om te vergroten...
Dan noem je er ook wel eentje natuurlijk. Ik denk dat er niemand is die die extreme lancering en rare bodyload van DMT perse fijn vind. Vaak geldt wel dat er daarna zoveel gebeurd dat je snel afgeleid wordt hiervan en helemaal op gaat in de ervaring.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maar het was nog niet dat ik zeg het was écht heftig. Als je de verhalen hoort naar "allemaal dimensies" etc.

Het enigste wat ik had was 360 graden zicht met geometrische lijnen. Een enorme enorme bodyload met het gevoel dat het spul zo veel potentie had. Het liet mij 1% voelen van wat het echt zou moeten zijn. Ik voelde het gewoon.

Werd van de bodyload erg van slag en toen kwamen er twee japanse geschminkte vrouwen (gezichtloos) die mij een knuffel gaven en zei dat ik mij kon ontspannen en de volgende keer een betere ervaring wordt (was dus totaal niet uitgerust)

Daarna kwam een heel goed warm gevoel over mij heen.

Bijzonder bijzonder spul, de eerst volgende keer komt er zeker aan.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Yaizer zei:
Oh leuk om het te horen. Ik heb totaal geen moeite mee om waar dan ook ergens in te komen na psychedelica.
Klik om te vergroten...
Het ding is ook wel dat je xtc bijvoorbeeld echt inneemt door het door te slikken, plus het kan ineens inslaan. Het bouwt niet geleidelijk op zoals een paar drankjes. Dat is soms best even schakelen.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Inslaan moment is dan wel echt het meest genieten. Ik ben wel gespannen / zenuwachtig maar meer hoeveel zin ik er in heb.
Kan nooit wachten tot die inslaat.

Het enigste vervelende is dat je altijd 2 tot 3 maanden minstens moet wachten om weer te gebruiken. Of moeten...het is een keuze maar die regel heb ik voor mij zelf gemaakt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is apart hoe ik elke keer nadat ik mdma heb gedaan weer tegen mezelf zeg dat ik ermee ga stoppen omdat de high voor mij niet opweegt tegen hoe schadelijk het lichamelijk voelt, maar dat ik dan na een paar maandjes toch weer zin krijg en het dan meestal toch weer doe...
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Het is apart hoe ik elke keer nadat ik mdma heb gedaan weer tegen mezelf zeg dat ik ermee ga stoppen omdat de high voor mij niet opweegt tegen hoe schadelijk het lichamelijk voelt, maar dat ik dan na een paar maandjes toch weer zin krijg en het dan meestal toch weer doe...
Klik om te vergroten...


Die schuld gevoel heb ik alleen in de eerste week erna.
Het alle ergst vind ik is dat ik nog heel weinig xtc / of mdma heb gebruikt. Dus zoals de meeste mensen zeggen is hoe vaker je het doet hoe minder magie er is.

Elke keer wil ik perfect hebben, heb het één keer op echt een klote setting gedaan met mensen die ik niet ken en voelde me zoooo schuldig daarna dat ik dat keertje heb verneukt (was gelukkig niet mn eerste keer).
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben altijd zenuwachtig bij mdma / xtc. Ik vind dat het een best wel zware "high" geeft.

Toch als de mdma of xtc is ingekickt ga ik intens lekker, hoe zenuwachtiger ik ben hoe beter de high.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."