Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKorte vraag; Xtc X Alcohol

Korte vraag; Xtc X Alcohol

23 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
X
XtseeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedenavond!

Een korte vraag. Ik heb nu ongeveer 6 wijntjes op, 22:52, is het nog "verstandig" om XTC te slikken later op de avond, rond 1/2 uur? Zonder dat aan die combi consequenties zitten?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat is niet heel verstandig. Het is beter als je de xtc voor een andere keer bewaard. 6 eenheden alcohol is niet heel weinig.
X
XtseeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dunnetjess33 zei:
Dat is niet heel verstandig. Het is beter als je de xtc voor een andere keer bewaard. 6 eenheden alcohol is niet heel weinig.
Klik om te vergroten...

Oké! Dan bewaar ik het liever voor een andere keer, thnx!
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#4
Door de stimulerende werking van MDMA kun je het sederende effect van alcohol onderschatten waardoor je snel te veel kan drinken. Ook mij lijkt het beter om het pilletje te bewaren, zodat je er een andere keer optimaal van kunt genieten. Goed om te lezen dat je dat ook hebt gedaan! :thumbsup:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zes wijntjes is idd al veel. Je houd het beter voor een andere keer. Zal je ook zware kater besparen
P
PakTaxiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Iedereen zegt wel nee maar als je echt heel weinig slikt dan is het denk ik niet heel verkeerd, kwartje kan best prettig zijn. je moet natuurlijk geen hele slikken.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De newbie heeft niet gelijk.
P
PakTaxiLid
01-01-2024, 00:00
#8
6 wijntjes zijn 6 biertjes of 6 shotjes sterke drank, neem aan dat ze die rustig heeft gedronken en niet in een keer dus er zal ook wel weer wat afgebroken zijn. Daarbij zegt ze dat ze later het misschien wil doen, hoeveel zit er dan nog in haar bloed? 3/4 wijntjes max toch? Nou dan kan je best een halve poppen en daarna als het uitwerkt slapen.

Als ze nou zei:
Hee heb net paar hele grote slokken whiskey op en had al 3 wijn op en 2 lijnen speed en een beetje coke dan zou ik zeggen nee zou ik niet doen.

Dus wat vind jij ervan?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat de newbie graag tegen de raad in van ervaren leden spreekt, dat vind ik er van :-P
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
KopjeKoffie zei:
6 wijntjes zijn 6 biertjes of 6 shotjes sterke drank, neem aan dat ze die rustig heeft gedronken en niet in een keer dus er zal ook wel weer wat afgebroken zijn. Daarbij zegt ze dat ze later het misschien wil doen, hoeveel zit er dan nog in haar bloed? 3/4 wijntjes max toch? Nou dan kan je best een halve poppen en daarna als het uitwerkt slapen.

Als ze nou zei:
Hee heb net paar hele grote slokken whiskey op en had al 3 wijn op en 2 lijnen speed en een beetje coke dan zou ik zeggen nee zou ik niet doen.

Dus wat vind jij ervan?
Klik om te vergroten...

Jij mag helaas niet door voor de koelkast!
P
PakTaxiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hahaha ervaren leden staan niet gelijk aan ervaren gebruikers, maar dat terzijde.

Lysergine je bedoelt alcohol na het nuttigen van de mdma? Ik zelf kan daarna geen slok alcohol meer drinken omdat het gewoon goor wordt. Geef me maar liever een ijsje.
En ja misschien kan je wel teveel drinken misschien ook teveel water en dan ga je dood, misschien dans je wel te lang en zweet je je kapot, dus gwn niet doen en je houden aan de minimale dosis.

Uiteindelijk gaat niemand inhoudelijk op me laatste reacie dus dat zegt waarschijnlijk wel genoeg.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
KopjeKoffie zei:
Iedereen zegt wel nee maar als je echt heel weinig slikt dan is het denk ik niet heel verkeerd, kwartje kan best prettig zijn. je moet natuurlijk geen hele slikken.
Klik om te vergroten...

Ga jij je eens inlezen over xtc. Het gaat niet om kwartjes en halfjes, dat zegt geen ene ruk. En bij een "beetje" verbruik je ook al je serotonine. Gewoon ff inlezen, dan leer je misschien wat bij :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
KopjeKoffie zei:
Het gaat niet om kwartjes en halfjes?

Klopt, het gaat om mg maar jij neemt ook altijd een weegschaaltje mee.

En ja is dat zo bij een beetje, verbruik je al je serotine?

Als je het afbijt gebruik wel een zakje om de pil anders kan je je tand afbreken.
Klik om te vergroten...

Nee ik neem geen weegschaal mee maar ik laat mijn pillen testen. Dan weet ik hoeveel ik moet nemen. Als je niet test weet je niet hoeveel je moet nemen en is een kwartje of halfje geen enkele indicatie hoeveel je nu werkelijk neemt. Er zijn zelfs pillen van 300mg, dan is eenkwart voor een slank iemand al teveel. Als je niet weet hoeveel MDMA er in je pil zit is het adviseren om kwartjes of halfjes te nemen bullshit. en idd, van een kwartje gaat ook al je serotonine op. Dus na een kwartje moet je alsnog 3 maanden rust in acht nemen.
En als bij jou tanden afbreken als je een pilletje doorbijt, moet je naar de tandarts want dat hoort niet. Wel is het slecht voor je gebit qua gaatjes en glazuur.


Edit: ik zeg wel MOET maar je moet natuurlijk niks. Het zijn adviezen en wetenschappelijk onderzochte richtlijnen. Het is aan een ieder of die zich er aan houd of niet.
P
PakTaxiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Haha nee me tanden zijn gewoon goed, maar Raad je het aan om het toch te te doen.

jij kan trouwens wel heel goed breken/bijten als je precies een kwartje wilt.

En ja tuurlijk moet je weten wat er in je pil zit, maar daar wilde ik niet eens over beginnen omdat ik er van uitga dat je het gewoon test of iemand die je kent het heeft getest.

Dat de serotonine voorraad in een klap op is door een lage dosis kan ik niet vinden via google. Als het zo is zou ik het wel graag willen weten.

Ik denk dat we twee hele verschillende meningen hebben over het gebruik, ik heb vooral de ervaringen en meningen van gebruikers om me heen en die van mij meegenomen in mijn advies.
Ken er zonder grappen een aantal die eens in de twee weken een weekend doorhalen en er wel eens 5-8 slikken van 200mg, te gek voor woorden en onverantwoord.

Maar doordeweeks en dit vind ik erg gek zijn ze gewoon normaal en doen dit al wel 5 jaar lang.

Ik zelf doe het 1x in de 3 maanden soms misschien wat vaker ligt maar net aan het moment, maar nooit meer dan 1. Ik vind alcohol alleen vaak toch leuker dan mdma.


Mijn eerste paar keer slikte ik er ook 3-4, maar de klachten waren voor mij niet te doen en de wausheid was niet echt prettig.

Ik weet ongeveer mijn dosis/grens en denk dat iedereen die voor zichzelf moet bepalen.
Maar het is natuurlijk wel fijn dat je hier advies kan vragen aan mensen met verschillende meningen die in een discussie gaan haha.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wij gaan hier niet uitkomen. Jij baseert je info op wat je om je heen ziet bij oa vrienden en festival gamgers waarschijnlijk. (Niet echt betrouwbaar toch?) Die zijn niet opjectief en blijkbaar ook erg onverstandig als ze om de week 5 tot 8 pillen in een weekend gebruiken. Dat lijken mij geen mensen om iets van aan te nemen in ieder geval. Mijn info is geen mening maar een feit. Er is terdege onderzoek gedaan er naar. Ik verzin dit niet zomaar en verkondig ook niet mijn mening maar dit is na jaren onderzoek bepaald. Maar net wat ik zeg, je hoeft je er niet aan te houden.
Ik kan je alvast wel verklappen dat die "kennissen" die 5 tot 8 pillen slikken een grotere kans hebben op blijvende hersenschade dan wanneer je je aan die richtlijnen houd.
Als je je er niet aan houd vergroot je de kans op schade, houd je je er wel aan is de kans op schade een heel stuk kleiner. Die schade ga je overigens nu nog lang niet merken. Daar gaan vele (10talle) jaren overheen voor je dat merkt.
Nog maals, het is aan jou hoe je gebruikt maar geef geen verkeerde adviezen. Onervaren gebruikers lezen dat en nemen t dan misschien aan voor waar.
P
PakTaxiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nee maar tuurlijk heb ik ook heel veel op het internet gelezen en jaren hiervoor ook op dit forum en aan de hand daarvan mijn mening gebasseerd met de ervaringen die ik heb in mijn leven.

En ja natuurlijk gaat dat nog een keer goed fout xtc nemen is niet zonder risico.

De onderzoeken waar jij het over hebt heb ik hoogstwaarschijnlijk ook gelezen, ik basseer me niet alleen op mijn omgeving.


Maar vind wel grappig dat jij frequente gebruikers die 8 pillen slikken tientalle jaren geeft voordat ze het merken (en terrecht dat ze nog een keer zichzelf tegenkomen) maar hier advies geeft dat ze heeel super super rustig aan moeten doen.

Dit begon allemaal met 6 wijntjes die half uitgewekt waren en een kwartje/halve wel te doen is en je niet doodgaat.

Het maakt mij niet uit dat ze die bewaard voor de volgende keer geen problemen mee en in principe alleen maar goed.

maar ik vind dat je het gewoon kan proberen als je het nog nooit gedaan hebt, ze stelt een vraag of het kan hier op het forum en ik vind dat ze het kan doen zonder dat daar een risico aan verbonden is waar ze 112 voor hoeft te bellen.

En als het wel een beetje verkeerd gaat dan weet ze gelijk de rest van haar leven dat ze het nooit meer moet doen.

Uiteindelijk gaat het ook om gewicht en hoeveel promillage er nog in je bloed zit etc.

Maar je hebt gelijk we komen er niet over uit en hebben genoeg verteld over wat we ervan vinden. Dus ik laat het hier bij tenzij iemand anders nog iets te vragen heeft of iets dergelijks.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zei dat die 8 pillen gasten een GROTERE kans hebben. Niet dat ze t pas dan krijgen. TO komt voor advies, ik denk dat die liever advies van feiten heeft dan advies van meningen. Ik zeg het nog 1 keer:
MENINGEN EN ERVARINGEN ZIJN GEEN FEITEN. Jij haalt die door elkaar. Ik geef niet mijn eigen mening, jij wel.
Ik kap met deze discussie want het heeft wederom geen ruk zin en TO schiet er ook niks mee op.
Anders moeten 1 van de mods maar even bijvallen met FEITEN.
P
PakTaxiLid
01-01-2024, 00:00
#18
OKE!!!!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
Xtsee zei:
Oké! Dan bewaar ik het liever voor een andere keer, thnx!
Klik om te vergroten...

Gelukkig heeft TS de avond verstandig beeindigd... wat kopjekoffie wil duidelijk maken staat volgens mij kansloos tegen de vraag die gesteld, beantwoord en met succes afgerond is :) Rustig blijven @Dunnetjess33 , neem een kopje koffie.
P
PakTaxiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dunnetjes zit waarschijnlijk in een dinsdagdip van overmatig xtc gebruik dit weekend.

Grapje he

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."