Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLachgas uit fles

Lachgas uit fles

13 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Die zijn gewoon verkrijgbaar voor de industrie, en met een beetje gegoogle lukt je dat zelf vast ook wel. :wink:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maja dan heb je zon enorme fles haha moet je weer borg betalen enzo :P


ZERO- zei:
Bij (illegale) feestjes heb ik wel gezien dat ze een hele grote fles hadden? Waar ze achter elkaar ballonnetjes van konden tappen. Maar weet niet waar mensen dat vandaan halen.
Klik om te vergroten...
T
TimmertifyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt jongens duidelijk! Worden dus gewoon patronen haha :wave:
B
Benny GLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lachgas is niet zonder risico..
Het beste is nog steeds om het via een slagroomspuit in een ballon te doen.
Ongeveer 2 - 3 patronen is al meer als voldoende in 1 ballon.
Nooit uit de patroon zelf, je kunt je luchtwegen bevriezen.
Ik persoonlijk zou het bij patronen houden en raad je aan dat ook te doen.

- Benny
R
Roel120Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Risico's zijn er uiteraard altijd, zo ook bij het roken van een joint of het drinken van alcohol.

Echter in diverse onderzoeken zijn geen gezondheidsrisico's ontdekt bij een max van 10 ballonnen per gelegenheid (google maar eens). De risico's die bekend zijn houden verband met verkeerd gebruik van lachgas, waaronder het rechtstreeks inhaleren vanuit een patroon of een fles waardoor bevriezing kan optreden. Daarom dien je lachgas ook altijd vanuit een ballon te inhaleren.

De kwaliteit van een patroon of een fles is hetzelfde, het blijft immers N2O. De scheikundige formule verandert niet. Het is net wat je als persoon fijner en gebruiksvriendelijker vindt en dat zijn in de meeste gevallen toch echt de flessen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roel120 zei:
De kwaliteit van een patroon of een fles is hetzelfde, het blijft immers N2O. De scheikundige formule verandert niet. Het is net wat je als persoon fijner en gebruiksvriendelijker vindt en dat zijn in de meeste gevallen toch echt de flessen.
Klik om te vergroten...
De lachgas is gewoon hetzelfde inderdaad, maar aan patronen zitten wel wat meer risico's op vervuiling. Lees dit artikel maar eens: https://www.erowid.org/chemicals/nitrous/nitrous_article2.shtml
T
TimmertifyLid
01-01-2024, 00:00
#7
hoi ik heb kort geleden een feestje gehad en hadden we wat lachgas patronen gekocht, was natuurlijk geweldig en nu willen we dit vaker doen maar het is vrij prijzig.

Nu zat ik wat te googlen en zie ik dat je ook een literfles kunt vullen met lachgas voor een kilo lachgas. Maar deze lachgas word meer verkocht voor motoren ofzo..

Nu is dus mijn vraag of deze lachgas ook gebruikt kan worden om lekker in te ademen of is dat erg gevaarlijk? Natuurlijk wel via een ballon

Ik hoor graag wat van jullie mvg
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat lachgas voor auto's een stuk minder zuiver is dan lachgas voor voedsel. Ik zou het risico niet nemen persoonlijk.

En lachgas is toch helemaal niet zo heel duur, voor rond de €15 heb je al een doos van 50 patronen.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Je moet N2O (distikstofmonoxide) hebben. Volgens mij wordt dat ook als nitro gebruikt in de auto/motor wereld, dat is hetzelfde. Je kan op internet ook patronen kopen. Als je deze in grote hoeveelheden koopt is het een stuk minder duur. 30 of 40 cent per stuk dacht ik. Verder altijd uit een balon ademen en niet rechtstreeks uit de fles.

veel plezier :sunglasses:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
kokosmakroon900 zei:
Je moet N2O (distikstofmonoxide) hebben. Volgens mij wordt dat ook als nitro gebruikt in de auto/motor wereld, dat is hetzelfde. Je kan op internet ook patronen kopen. Als je deze in grote hoeveelheden koopt is het een stuk minder duur. 30 of 40 cent per stuk dacht ik. Verder altijd uit een balon ademen en niet rechtstreeks uit de fles.

veel plezier :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Ja alleen vraag ik me af of die nitro voor auto wel net zo zuiver is als die voor de voedings industrie.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
kokosmakroon900 zei:
Je moet N2O (distikstofmonoxide) hebben. Volgens mij wordt dat ook als nitro gebruikt in de auto/motor wereld, dat is hetzelfde. Je kan op internet ook patronen kopen. Als je deze in grote hoeveelheden koopt is het een stuk minder duur. 30 of 40 cent per stuk dacht ik. Verder altijd uit een balon ademen en niet rechtstreeks uit de fles.

veel plezier :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Ja alleen vraag ik me af of die nitro voor auto wel net zo zuiver is als die voor de voedings industrie.
Klik om te vergroten...

Ik heb het even uitgezocht, en volgens mij is nitro geen pure N2O, maar zit er ook nog een koolstof en 3 waterstof atomen in. Ik ben geen scheikundige maar het lijkt mij geen goed plan om dit over je longen te halen.

Een pure lachgas fles kan je niet kopen tenzij je het voor medische doeleinden gebruikt. Het komt erop neer dat je dus gewoon slagroompatronen zal moeten kopen.

Goed dat je mij er op heb geattendeerd. Ik wil natuurlijk geen foute informatie verstrekken :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nitrobrandstof is geen lachgas, maar nitromethaan, deze stof moet je echt niet zomaar innemen!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Bij (illegale) feestjes heb ik wel gezien dat ze een hele grote fles hadden? Waar ze achter elkaar ballonnetjes van konden tappen. Maar weet niet waar mensen dat vandaan halen.
R
Roel120Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Bij een grote fles lachgas vragen ze inderdaad borg. Wij bestellen ze tegenwoordig online bij Lachgas XL. Hier bieden ze verschillende formaten flessen aan, zie: https://www.lachgasxl.nl/lachgas-flessen/

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."