Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc is voor mij geen partydrug, 6APB/Benzofury wel?

Xtc is voor mij geen partydrug, 6APB/Benzofury wel?

24 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik begin te vermoeden dat ik GEEN 6-apb had als ik dit zo lees. 48 uur effecten is normaal dacht ik.
D
DiscodeineLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallootjes,

Zaterdag staat er weer een leuk festivalleke op de partyplanning en ik ben nog een beetje in dubio over wat ik ga gebruiken. Een deel van de groep gaat aan de pillen, maar ik doe dat niet op festivals, aangezien xtc voor mij werkt als downer. Ik wil dan alleen maar zitten en praten en knuffelen etc etc - iig niet dansen, zonde dus voor op een festival!

Mijn vraag: hoe denken jullie dat ik reageer op 6APB? Zijn hier nog meer mensen die xtc niet kunnen gebruiken als partydrug en ervaring hebben met benzofury? Ik vind het leuk om dat voor het eerst te gebruiken, maar het lijkt me jammer als het zaterdag dan één slome luie liefdevolle bedoening wordt :confounded::grin: xxx Discodeine
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Discodeine zei:
Hallootjes,

Zaterdag staat er weer een leuk festivalleke op de partyplanning en ik ben nog een beetje in dubio over wat ik ga gebruiken. Een deel van de groep gaat aan de pillen, maar ik doe dat niet op festivals, aangezien xtc voor mij werkt als downer. Ik wil dan alleen maar zitten en praten en knuffelen etc etc - iig niet dansen, zonde dus voor op een festival!

Mijn vraag: hoe denken jullie dat ik reageer op 6APB? Zijn hier nog meer mensen die xtc niet kunnen gebruiken als partydrug en ervaring hebben met benzofury? Ik vind het leuk om dat voor het eerst te gebruiken, maar het lijkt me jammer als het zaterdag dan één slome luie liefdevolle bedoening wordt :confounded::grin: xxx Discodeine
Klik om te vergroten...
Zou het niet aan je mindset kunnen liggen dat je loom wordt van xtc? Ik ga op een festival als de brandweer op xtc en thuis/vrienden ben ik rustig, kletserig, relax op xtc.
D
DiscodeineLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dunnetjess33 zei:
Zou het niet aan je mindset kunnen liggen dat je loom wordt van xtc? Ik ga op een festival als de brandweer op xtc en thuis/vrienden ben ik rustig, kletserig, relax op xtc.
Klik om te vergroten...

Mwah, heb het de afgelopen 5 jaar zo'n 10 keer gedaan op feestjes. En elke keer had ik toch weer een beetje spijt omdat ik geen zin meer had om te feesten :yum:
D
DiscodeineLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze olifant zei:
Anders probeer je het gewoon eens met 6APB? Als je van XTC sowieso niet actief wordt, heb je niets te verliezen.
Klik om te vergroten...

Bedoel je hiermee dat 6APB hoe dan ook meer energie geeft dan XTC?

Jmths zei:
Hangt voor mij met beide middelen sterk af aan of ik me fit voel en of de setting prikkelend is of niet.
Klik om te vergroten...

Wat vind jij het voornaamste verschil tussen beiden?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geen ervaring met benzofury, maar ik krijg ook niet echt energie van XTC. Het maakt mij vooral 'ontspannen'. Vind iedereen lief en leuk en alles prima, en word praterig, maar wil niet perse uren achter elkaar dansen. Ikzelf heb het idee dat het vooral een stukje persoonlijkheid is. De ene persoon is gewoon wat actiever dan de andere, zonder of met XTC.

Anders probeer je het gewoon eens met 6APB? Als je van XTC sowieso niet actief wordt, heb je niets te verliezen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hangt voor mij met beide middelen sterk af aan of ik me fit voel en of de setting prikkelend is of niet.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn antwoord weet je al, maar ik krijg echt wel veel meer energie van 6apb dan van xtc. Herinner me een zekere Soenda 2015 toen ik echt het hele festivalterrein drie keer ben rond gerend. Ik vind 6apb ook veel leuker op een festival om te doen dan xtc, omdat je er wat minder wazig van wordt.
H
Human centipedeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Soms maakt xtc me ook rustig, maar soms dan ook hevig denk wel dat het afhangt van de setting. Heb eens xtc in een bos genomen en toen had deze me ook heel rustig gemaakt ik heb meer op de grond tussen de takken, beestjes en modder gezeten en hevig zitten bewegen, op een feestje voel ik de nood om te bewegen en dansen wél heftig.

Btw. De foto die afgebeeld is op mijn profiel is wanneer ik in bos heb staan stuiken, heb tegen een boomstam gezeten die mijn hele rug heeft opegekrabt, onder invloed voelde dat zo fijn, tot ik nuchter werd en een rode rug had best wel grappig haha
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Met XTC op kan ik ook altijd wel prima dansen, maar moet er dan wel een beetje moeite voor doen. Zitten vind ik met XTC eigenlijk ook altijd wel erg chill. Met 6-APB daarentegen kan ik juist amper stil zitten.

Hoe het voor jou gaat uitpakken kunnen wij niet zeggen, aangezien iedereen er toch weer wat anders op reageert. Maar probeer het eens zou ik zeggen, wie weet wordt je er ook energiek van en sta je ook het hele feest te dansen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
de dip van 6-apb is weer een stuk vervelender en langer t.o.v. die van mdma bij mij.
Klik om te vergroten...
Ik heb juist van MDMA een veel heftigere dip altijd.
d
dant beijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dunnetjess33 zei:
Zou het niet aan je mindset kunnen liggen dat je loom wordt van xtc? Ik ga op een festival als de brandweer op xtc en thuis/vrienden ben ik rustig, kletserig, relax op xtc.
Klik om te vergroten...
Inderdaad ik drink altijd energy voordat ik het gebruik niet tijdens ik herhaal niet tijdens dat verpest je trip alleen maar als ik energy van te voren heb gedronken ga ik altijd kneiterhard hahaha
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Discodeine zei:
Wat vind jij het voornaamste verschil tussen beiden?
Klik om te vergroten...
6-APB en MDMA lijken zeer sterk op elkaar qua effecten, het grootste verschil in mijn ervaring is dat 6-APB trager opkomt, minder hard piekt en langer duurt / langer plateau heeft. De 6-APB dip achteraf voelt naar mijn ervaring dan ook meer uitgesmeerd.

6-APB voelt relatief wel ietsje meer trippy dan MDMA, ik beschouw beide middelen niet als trippy maar het is denk ik de beste omschrijving om het verschil duidelijk te maken. Vooral wanneer je 6-APB en MDMA combineert met een psychedelica merk je dit verschil sterker.

Om deze reden denk ik dan ook dat 6-APB net ietsje sterker uitvergroot wat er al is. De meeste mensen zal het verschil echter niet opvallen. Doordat MDMA harder piekt is deze tijdens de piek alsnog wel wat waziger, wat ik zeg met nadruk op het woord relatief dus.

Met zowel 6-APB als MDMA heb ik wel meegemaakt dat ik er belachelijk actief van kon worden als dat ik er loom van kon worden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Discodeine zei:
Bedoel je hiermee dat 6APB hoe dan ook meer energie geeft dan XTC?
Klik om te vergroten...

Nee, ik kan daar niets over zeggen omdat ik 6APB nooit heb gebruikt. Maar ik zou het gewoon eens uitproberen. :) Iedereen reageert toch net weer anders op bepaalde drugs.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het zal inderdaad vooral je mindset zijn die bepaald hoe je er op reageert. Of je zin hebt om te dansen of niet.

Verder eens met Jmths. 6-apb is als een soort (in tijd) uitgesmeerde mdma. Alles duurt langer bij 6-apb, maar het effect zelf is minder intens. Verder is de high van 6-apb veel stabieler bij mij en voelt het alsof tijd langzamer gaat, in tegenstelling tot het juist sneller gaan van tijd bij mdma. Ik vind een avondje 6-apb veel meer genieten dan een avondje mdma, maar helaas is er nog een verschil: de dip van 6-apb is weer een stuk vervelender en langer t.o.v. die van mdma bij mij.
D
DiscodeineLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jmths zei:
6-APB en MDMA lijken zeer sterk op elkaar qua effecten, het grootste verschil in mijn ervaring is dat 6-APB trager opkomt, minder hard piekt en langer duurt / langer plateau heeft. De 6-APB dip achteraf voelt naar mijn ervaring dan ook meer uitgesmeerd.

6-APB voelt relatief wel ietsje meer trippy dan MDMA, ik beschouw beide middelen niet als trippy maar het is denk ik de beste omschrijving om het verschil duidelijk te maken. Vooral wanneer je 6-APB en MDMA combineert met een psychedelica merk je dit verschil sterker.

Om deze reden denk ik dan ook dat 6-APB net ietsje sterker uitvergroot wat er al is. De meeste mensen zal het verschil echter niet opvallen. Doordat MDMA harder piekt is deze tijdens de piek alsnog wel wat waziger, wat ik zeg met nadruk op het woord relatief dus.

Met zowel 6-APB als MDMA heb ik wel meegemaakt dat ik er belachelijk actief van kon worden als dat ik er loom van kon worden.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je antwoord Jmths!

Mindless zei:
Het zal inderdaad vooral je mindset zijn die bepaald hoe je er op reageert. Of je zin hebt om te dansen of niet.

Verder eens met Jmths. 6-apb is als een soort (in tijd) uitgesmeerde mdma. Alles duurt langer bij 6-apb, maar het effect zelf is minder intens. Verder is de high van 6-apb veel stabieler bij mij en voelt het alsof tijd langzamer gaat, in tegenstelling tot het juist sneller gaan van tijd bij mdma. Ik vind een avondje 6-apb veel meer genieten dan een avondje mdma, maar helaas is er nog een verschil: de dip van 6-apb is weer een stuk vervelender en langer t.o.v. die van mdma bij mij.
Klik om te vergroten...

Oeffff, minder leuk om te lezen over die dip natuurlijk. Ik denk dat ik de knoop door ga hakken en 6APB ga doen op het festival. Een vriend gaat een 120mg unit voor me kokkerellen, hopelijk een fijne dosis. Hoop dat het meevalt! Ik laat nog wel weten hoe het me is bevallen :grin:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychedelibee zei:
Ik heb juist van mdma een veel heftigere dip altijd.
Klik om te vergroten...
Ik vergelijk even mijn ervaringen met mdma van rond de 100 mg met mijn ervaringen met 6-apb van rond de 100 mg. Bij die rolls waren de 6-apb dips echt vervelend en had ik met mdma niet meer dan wat last van kaakspanning en lichte moeheid de volgende dag. Maar wie weet hoe dat nu is, ik denk dat ik nu ook wel zwaardere dips ga krijgen van mdma als ik een normale dosering zou nemen ipv de halve doseringen (~50 mg) die ik de laatste keren deed.
M
MDMAapLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik herken de loomheid van XTC wel, al is dat meestal in het begin en kom daarna aardig op gang. Heb ook wel het idee dat dit te maken heeft met mindset: persoonlijk houd ik erg van muziek en dansen, en kan ik een goede lichtshow altijd extra waarderen met MDMA in m'n mikkie.

Niks doen met XTC is óók heerlijk. De vage gesprekken, de rillingen door je lijf en aan een fris sapje slurpen is gewoon top. Zo heb ik met een paar maten ooit de conclusie getrokken dat we de definitie van 'keihard chillen' hadden ontdekt.

6-APB nog nooit gedaan maar klinkt op die vlakken ook tof.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Ik vergelijk even mijn ervaringen met mdma van rond de 100 mg met mijn ervaringen met 6-apb van rond de 100 mg. Bij die rolls waren de 6-apb dips echt vervelend en had ik met mdma niet meer dan wat last van kaakspanning en lichte moeheid de volgende dag. Maar wie weet hoe dat nu is, ik denk dat ik nu ook wel zwaardere dips ga krijgen van mdma als ik een normale dosering zou nemen ipv de halve doseringen (~50 mg) die ik de laatste keren deed.
Klik om te vergroten...
Als ik het mij goed herinner had je bij die eerdere keren nog niet zo vaak MDMA gebruikt, klopt dat? Want wat redelijk gebruikelijk is, is dat de katers van MDMA de eerste paar keren nog wel meevallen en dan bij latere keren aanzienlijk erger worden.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind de katers tussen mdma en 6apb echt inwisselbaar. Het ligt bij mij echt aan de week, wat er speelt en wat er gebeurt in hoeverre ik last heb van een dip. Heb erge en minder erge katers gehad bij zowel mdma als 6apb.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."