Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc is voor mij geen partydrug, 6APB/Benzofury wel?

Xtc is voor mij geen partydrug, 6APB/Benzofury wel?

24 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Allen: mooi om eea te lezen! Nog geen bekendheid met 6-APB en als ik dit zo lees zeker de moeite waard om eens te gaan proberen!

MDMA vind ik zelf echt wel het meest toffe spul ever. De reden dat ik er slechts weinig van gebruik (max 2-3x per jaar) is echt omdat ik het speciaal wil houden (tolerante!) en de vermeende brein-schade. Ik vind ook de duur te kort voor een beetje feestavond, waar ik het liefst 6-8u lang aan een stuk door wil wegzweven/dansen op de muziek. Vandaar dat ik psychedelica ook zo fijn vind en een goed alternatief zijn voor mij tussen de MDMA momenten door. Het lijkt dat 6-APB een langere 'roes' geeft dan MDMA? Weet iemand verder hoe het bij 6-APB zit met zowel schade als verminderd effect bij vaker gebruik?

Psychedelibee zei:
Want wat redelijk gebruikelijk is, is dat de katers van MDMA de eerste paar keren nog wel meevallen en dan bij latere keren aanzienlijk erger worden.
Klik om te vergroten...

Goed om te weten! Wist ik nog niet... Herken ik wel bij bekenden van mij die vaker gebruiken dan ik, vandaar ook wat ik hierboven schrijf :grin:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelibee zei:
Als ik het mij goed herinner had je bij die eerdere keren nog niet zo vaak MDMA gebruikt, klopt dat? Want wat redelijk gebruikelijk is, is dat de katers van MDMA de eerste paar keren nog wel meevallen en dan bij latere keren aanzienlijk erger worden.
Klik om te vergroten...
Ja, maar nadat ik een paar keren 6-apb had gedaan (met fikse katers erna), heb ik daarna weer een paar keer mdma gehad met doseringen van rond de 100 mg en daar had ik nog steeds bijna geen kater van in tegenstelling tot 6-apb dus.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Trinity zei:
Het lijkt dat 6-APB een langere 'roes' geeft dan MDMA? Weet iemand verder hoe het bij 6-APB zit met zowel schade als verminderd effect bij vaker gebruik?
Klik om te vergroten...
De roes is meer uitgesmeerd en daardoor ook aanzienlijk minder intens. Voor festivals vind ik het gezien de duur ideaal, aangezien MDMA dan gewoon te kort duurt. Maar persoonlijk vind ik 6-APB eigenlijk veel te mild. Maar ik vind het wel weer een stuk toffer dan 4-FA, daar vind ik echt geen reet aan.

Over schade en verminderd effect bij frequent gebruik is niks bekend aangezien het pas zo kort op de markt is en er nog geen onderzoek naar gedaan is, maar ik ga er zelf vanuit dat het op zijn minst dezelfde risico's als MDMA heeft.
D
DiscodeineLid
01-01-2024, 00:00
#4
Joehoe! Afgelopen zaterdag dus rond 16:00 uur een 6APB-capsule ingenomen van 120mg. De vriend die het voor me had gemaakt, had een capsule van 100mg, en hij merkte het al een half uur na inname. Bij mij duurde het veel langer; hij zat al te stuiteren als een konijntje en kon niet ophouden met lachen, maar bij mij gebeurde er niet zoveel. Na twee uur voelde ik nog niks en dacht ik; als ik over een uur nog niks voel, pak ik wat xtc. Nouuu dat was uiteindelijk niet nodig; ik voelde me ongeveer na twee uur en een kwartier steeds euforischer worden en had lekker veel energie. Wel bleef dat xtc-'lovegevoel' uit, waardoor ik merkte dat ik een beetje teleurgesteld was. Ik had dus de verwachting dat het ongeveer hetzelfde zou zijn als xtc, maar dan met nog meer energie, maar dat was in mijn geval dus niet. Ik had toen effe met vrienden besproken (waaronder -Zero <3) dat ik een beetje teleurstelling voelde en kon het toen naast me neerleggen en ervan genieten. Heb daarna een heerlijk fijne trip gehad van ongeveer 18:30 tot 21:30 uur met lekker veel energie, de bekende xtc-praatjes en heel af en toe wat gekke visuals zoals lampflitsen die lang bleven hangen. Ook zag ik een man met een raar masker op, maar toen ik nog een keer naar hem keek had hij een normaal gezicht. Meer visuals had ik verder niet. Heel chill trouwens dat ik van de 6APB nauwelijks bijwerkingen had, alleen een beetje kaakmalen.

Na half tien nam het effect dus weer af en voelde ik me nog steeds energiek en blij, en heb ik (op afraden van -Zero, haha) een kwartje xtc genomen (zo eigenwijs dat ik ben). Na drie kwartier kwam dat effect op en heb ik heerlijk gespaced; ik werd wel weer slomer, maar wilde (dankzij de nasleep van de 6APB I guess) blijven dansen. Op de terugweg van het festival heerlijk achterop gezeten bij een vriend die fietste, lekker doorgespaced, en eenmaal thuis nog twee kwartjes gepakt. Uiteindelijk dus erg blij dat ik niet naar -Zero heb geluisterd :wink: De bekende bijwerkingen werden met het kwartje erger, dus na die drie kwartjes verspreid over zo'n drie uur gestopt uiteindelijk. Toen nog 3x ghb gepakt hehe, dus ja, het was een supergeslaagde zaterdag en after!

Ik vind 6APB dus meer te vergelijken met een lekkere speedbom dan xtc. Ik ben benieuwd of ik nog een dip ga krijgen, voelde me gisteren en vandaag in ieder geval super. Komt misschien ook gewoon doordat ik met leuke dingen bezig ben en lekker van het weer geniet. Ik ga in ieder geval ook 6APB bestellen, leuk spul! Thanks allen voor jullie advies :wink:
D
Dagoth UrLid
01-01-2024, 00:00
#5
Luister dan, neem gewoon een beetje pep. Laat al die designer rotzooi liggen

(Beetje dubbel, maar van speed zijn de algemene effecten tenminste bekend en is het makkelijk in de hand te houden)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."