Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeet ik niet momentje

Weet ik niet momentje

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk dat dit gewoon je eigen onzekerheid is tussen inname en werking van drugs. Je bent dan toch onbewust wat aan het stressen of dat het wel goed gaat vallen en zo.

Ik had dit vooral de eerste jaren van gebruik, tegenwoordig nooit meer last van.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hay allemaal,

Ik heb 9/10 keer dat ik drugs gebruik een momentje van ongeveer 15 a 30 minuten. Waarbij ik letterlijk gek van mezelf wordt. Ik weet helemaal niks meer, niks voelt goed. Zitten, staan of liggen. Het maakt niet uit niks is goed voor men gevoel.

Hebben meerdere mensen dit?

En wat gebeurd er in me lichaam dat ik zo wordt? Heb het zelf altijd tijdens het inkicken van de drug. Is hier ooit onderzoek naar gedaan? Ben erg nieuwsgierig hoe dit ontstaat. :tongueout:

-HardstyleGabber
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oh apart! Heb je dat met alle drugs?
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
SanneBanne zei:
Oh apart! Heb je dat met alle drugs?
Klik om te vergroten...

Heb het inderdaad bij alle drugs, behalve bij ketamine. Vond het zelf ook raar dat ik het wel heb en me vrienden niet.
k
krannatomLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voel je je goed bij je gebruik? Misschien is het een uiting van negatieve gevoelens die je te verwerken krijgt?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, ik herken dit wel een beetje denk ik. Heb dit vaak juist tijdens de come down. Dat je zo net tussen trippen/spacen en nuchter in zit, niet het ene en ook niet het andere, dat kan dan soms een beetje oncomfortabel voelen en dan kan ik vaak ook gewoon echt even geen goede houding vinden. Dan weet ik vaak ook even niet of ik het nu leuk of niet leuk vind.

Wel bijzonder dat je het zo consistent hebt! Ik heb geen idee waar het door wordt veroorzaakt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klinkt vooral alsof je moeite hebt om je over te geven aan de drugs. Ik heb er zelden last van, maar herken dit bij een vriend van mij die best een control freak is.

Zoals Hunter S Thompson zo mooi zei in fear and loathing in Las Vegas: "Buy the ticket, take the ride".
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
krannatom zei:
Voel je je goed bij je gebruik? Misschien is het een uiting van negatieve gevoelens die je te verwerken krijgt?
Klik om te vergroten...
Bij me drugs gebruik voel ik me Goed, ik sta er ook 100% achter en heb er alle plezier in. Lea gevoelens zou het kunnen kloppen, ik ben iemand die niet over diepe gevoelens praat.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
Klinkt vooral alsof je moeite hebt om je over te geven aan de drugs. Ik heb er zelden last van, maar herken dit bij een vriend van mij die best een control freak is.

Zoals Hunter S Thompson zo mooi zei in fear and loathing in Las Vegas: "Buy the ticket, take the ride".
Klik om te vergroten...

Ik behoud graag de controle in het begin, heb soms ook wat moeite met me er aan over te geven. Vooral bij een nieuwe drug. Maar als ik me helemaal heb overgegeven is het ook gelijk over ook. Ik vind ook altijd het opkomen van alle hard drug vervelend, kan het ook daarmee te maken hebben?

Maar gek genoeg heb ik wel altijd de grootste lol in zo moment en lach ik zelf het hardst erom.
B
BramBoterhamLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hmm ik herken dit wel. Heb dit zelf ook een tijd gehad en bij mdma gebruik is dit ook wel een terugkomend iets. Merk wel dat het bij mij erg samenhangt met mijn persoonlijke leven. Als er minder dingen spelen heb ik er geen last van, maar als er meerdere dingen zijn heb ik er dus meer last van.

Mijn kijk hier op is dan ook dat je hoofd als het ware een soort afweging maakt of je niet beter wat anders kan doen met je tijd. Dit heeft bij jou natuurlijk weinig raakvlak als ik het zo lees maargoed. Laatst had ik ook bij een jointje hetzelfde gevoel en je raad het al: was ook eigenlijk geen tijd voor.

Ben best benieuwd of er meerdere mensen zijn met soortgelijke ervaringen.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik herken dit wel, maar ervaar dit zeker niet als vervelend. Het is een beetje alsof je kennis maakt met een valse hond, maar elkaar toch wel wil leren kennen. Kwestie van aftasten, maar langzaam maar zeker ontstaat er een wederzijds gevoel van acceptatie. :grimacing:
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Elpee zei:
Ik herken dit wel, maar ervaar dit zeker niet als vervelend. Het is een beetje alsof je kennis maakt met een valse hond, maar elkaar toch wel wil leren kennen. Kwestie van aftasten, maar langzaam maar zeker ontstaat er een wederzijds gevoel van acceptatie. :grimacing:
Klik om te vergroten...

Dat heb ik ook, ervaar het niet als vervelend en lach er ook echt om. Is opzich ook Wel een grappige ervaring :tongueout:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
HardstyleGabber zei:
Ik behoud graag de controle in het begin, heb soms ook wat moeite met me er aan over te geven. Vooral bij een nieuwe drug. Maar als ik me helemaal heb overgegeven is het ook gelijk over ook. Ik vind ook altijd het opkomen van alle hard drug vervelend, kan het ook daarmee te maken hebben?
Klik om te vergroten...
Je beantwoord hier toch eigenlijk je eigen vraag en bevestigd wat ik al zei. Je hebt dus blijkbaar moeite om de controle over te geven zodra het inwerkt, dan is het niet gek dat je je altijd ongemakkelijk voelt bij het inwerken. Als het ongemakkelijke gevoel weg is zodra je je eenmaal hebt overgeven eraan is het toch overduidelijk dat het daarmee te maken heeft dan.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ondanks dat ik tijdens trippen (LSD) de controle lastig lijk te kunnen loslaten, heb ik dat tijdens de inwerking eigenlijk bij geen enkele drug het gevoel wat jullie beschrijven. Ik word er eigenlijk vooral heel blij van. (Yess, daar komtie! :hearteyes:)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb het met speed vaak, maar dat is meer omdat ik dan zelf rustig ben maar de speed heel veel energie door m'n lichaam laat razen. Onrust is het meer misschien. Dan is niks meer echt chill en alles irritant omdat ik niet meer weet wat ik met die energie aanmoet.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
SkittlesAndMe zei:
Ik heb het met speed vaak, maar dat is meer omdat ik dan zelf rustig ben maar de speed heel veel energie door m'n lichaam laat razen. Onrust is het meer misschien. Dan is niks meer echt chill en alles irritant omdat ik niet meer weet wat ik met die energie aanmoet.
Klik om te vergroten...

Zo ervaar ik het precies het zelfde op zo moment, weet echt niet wat ik met mezelf aanmoet. Doe jij er wat tegen? Ik lach er altijd maar om en zoek afleiding.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
HardstyleGabber zei:
Zo ervaar ik het precies het zelfde op zo moment, weet echt niet wat ik met mezelf aanmoet. Doe jij er wat tegen? Ik lach er altijd maar om en zoek afleiding.
Klik om te vergroten...

ja blowen :P
P
PepschepLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gabbertje zei:
Hay allemaal,

Ik heb 9/10 keer dat ik drugs gebruik een momentje van ongeveer 15 a 30 minuten. Waarbij ik letterlijk gek van mezelf wordt. Ik weet helemaal niks meer, niks voelt goed. Zitten, staan of liggen. Het maakt niet uit niks is goed voor men gevoel.

Hebben meerdere mensen dit?

En wat gebeurd er in me lichaam dat ik zo wordt? Heb het zelf altijd tijdens het inkicken van de drug. Is hier ooit onderzoek naar gedaan? Ben erg nieuwsgierig hoe dit ontstaat. :tongueout:

-HardstyleGabber
Klik om te vergroten...
Dit heb ik ook altijd maar meestal wel wat later op de avond (after) dat je soms evht ff niet weet dinge aan het zoeke maar jr weet eigelijk niet wat staan zitte besluite een joint te draaie en 1 sec later een rondje te lope dinge geven aan mense waar ze nieens om vrage (aansteker ofzo) duurd meest half uurtje in mijn geval
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#19
Herkenbaar bij inslag. Eerst beetje uitrekken en dan is het net of het onderhuids “jeukt”, jubelbenen noem ik ze. Ik kan niet stil zitten, de rush komt en mijn lichaam wil al verder dan mijn koppie. Mind over matter zeg maar, soort van lichaam niet compleet in overgave met mindsetting.

Vaak rook ik een sigaretje, doe een latte machiatto drinken, duurt vaak een kwartiertje en weet dat het zo voorbij is en dan....

Superchill!!!
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pollewop zei:
doe een latte machiatto drinken
Klik om te vergroten...
Daar ga ik mee aan de slag

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."