Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBekende verloren door drugs?

Bekende verloren door drugs?

54 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
L
Lost oneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vandaag weer iemand op men lijst door overdosis rest in peace meet u there
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
3 maal in verband met benzodiazepine gebruik.

Waren alle 3 studenten begin jaren 20 die zichzelf tijdens de ontwenning van kant hadden gemaakt, Antwerpen staat er blijkbaar vrij berucht om. Blij dat ik daar niet meer woon in ieder geval.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jmths zei:
3 maal in verband met benzodiazepine gebruik.

Waren alle 3 studenten begin jaren 20 die zichzelf tijdens de ontwenning van kant hadden gemaakt, Antwerpen staat er blijkbaar vrij berucht om. Blij dat ik daar niet meer woon in ieder geval.
Klik om te vergroten...

Dat is natuurlijk super erg, maar de logica dat je om die reden blij bent niet meer in Antwerpen te wonen ontgaat me even.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze olifant zei:
Dat is natuurlijk super erg, maar de logica dat je om die reden blij bent niet meer in Antwerpen te wonen ontgaat me even.
Klik om te vergroten...
Laten we zeggen associaties, maar het holistisch plaatje acht ik ook van belang. Ik denk dat de zelfmoordcijfers in Antwerpen zogezegd geen toeval zijn, welke factoren daarbij ook van belang zijn. Achteraf gezien had ik veel liever in Gent gewoond.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jmths zei:
Laten we zeggen associaties, maar het holistisch plaatje acht ik ook van belang. Ik denk dat de zelfmoordcijfers in Antwerpen zogezegd geen toeval zijn, welke factoren daarbij ook van belang zijn. Achteraf gezien had ik veel liever in Gent gewoond.
Klik om te vergroten...

Wel een interessant onderwerp eigenlijk. Ik vraag me dan toch ook wel af wat daar precies achter zit. Gent is leuk! :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jmths zei:
3 maal in verband met benzodiazepine gebruik.

Waren alle 3 studenten begin jaren 20 die zichzelf tijdens de ontwenning van kant hadden gemaakt, Antwerpen staat er blijkbaar vrij berucht om. Blij dat ik daar niet meer woon in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Shit...

Zo'n benzo afkick moet dan wel hels zijn.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze olifant zei:
Wel een interessant onderwerp eigenlijk. Ik vraag me dan toch ook wel af wat daar precies achter zit. Gent is leuk! :)
Klik om te vergroten...
Kan wel wat dingen opnoemen maar het is te makkelijk iemand na te trappen die al tegen de grond ligt. Antwerpen voelde qua mentaliteit nogal verhard in ieder geval. Ik kan ook wel begrijpen dat sommige mensen meer romantische associaties aan Antwerpen overhouden, o.a. de markt is zeker een aanrader en er zijn zeker een paar verstopte plekjes die de moeite waard zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze olifant zei:
Ja, of het is een ‘bepaald type’ mensen met bepaalde eigenschappen die zo op benzo afkick reageren. Is natuurlijk altijd te eenzijdig om een drug de schuld te geven van iets dat zo ontzettend complex is als suïcide. Dat weet jij ook wel natuurlijk, maar wilde het toch even zeggen, de vraag in dit soort gevallen is altijd wat de kip is en wat het ei. Los daarvan schijnt benzo-afkick inderdaad aardig nasty shit te zijn.
Klik om te vergroten...
Nee precies er zijn meer factoren die er in meespelen.

Maar ik vraag me toch altijd af, wat gaat er door zo iemands hoofd dat je écht op dat punt komt. Ik bedoel, ik heb ook hele diepe dalen gekend en heb zelfs suïcidale gedachten gehad, maar je echt laten overtuigen daardoor en het dan echt doen is iets wat ik me nauwelijks voor kan stellen. En het gebeurd dus best vaak tijdens zo'n benzo afkick... Wat voor vreselijke hel moet dat dan wel niet zijn voor die mensen. :(
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Shit...

Zo'n benzo afkick moet dan wel hels zijn.
Klik om te vergroten...

Ja, of het is een ‘bepaald type’ mensen met bepaalde eigenschappen die zo op benzo afkick reageren. Is natuurlijk altijd te eenzijdig om een drug de schuld te geven van iets dat zo ontzettend complex is als suïcide. Dat weet jij ook wel natuurlijk, maar wilde het toch even zeggen, de vraag in dit soort gevallen is altijd wat de kip is en wat het ei. Los daarvan schijnt benzo-afkick inderdaad aardig nasty shit te zijn.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Het was ergens in '96 denk ik dat we met 1 minder thuiskwamen na het stappen...
F
FelikesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb heel wat bekenden verloren door drugsgebruik. De 'cokers' overleden bijna allemaal aan hartproblemen en hersenbloedingen. Andere grootgebruikers pleegden zelfmoord door ophanging en uit de trein springen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Nee precies er zijn meer factoren die er in meespelen.

Maar ik vraag me toch altijd af, wat gaat er door zo iemands hoofd dat je écht op dat punt komt. Ik bedoel, ik heb ook hele diepe dalen gekend en heb zelfs suïcidale gedachten gehad, maar je echt laten overtuigen daardoor en het dan echt doen is iets wat ik me nauwelijks voor kan stellen. En het gebeurd dus best vaak tijdens zo'n benzo afkick... Wat voor vreselijke hel moet dat dan wel niet zijn voor die mensen. :(
Klik om te vergroten...

Precies hetzelfde hier ja, de gedachtengangen ken ik goed. Maar het echt op het punt komen... vrij recent toevallig twee 'bekenden', een oud-klasgenoot en een oude studievriendin van me, de eerste verbaasde me ergens niet zo, zij was altijd al wat labiel, maar de tweede... ik had haar een paar jaar niet echt meer gesproken en was indertijd echt één van de grappigste en vrolijkste (althans: vrolijk ogende) personen waar ik mee omging, druk sociaal leven... blijkbaar in de tussentijd problemen gekregen en dat heeft tot zo'n verschrikkelijk besluit geleid. Wat er op dat moment in iemands hoofd om moet gaan... pfff. Overigens waren bij beide gevallen geen drugs in het spel bij mijn weten, dus nogal off-topic mijn reactie, maar het gevoel van ongeloof (?) is me dus erg bekend. Ik snap het nog altijd niet als ik de luchtige, vaak hilarische foto's van onze studietijd terug zie. Zo'n mooi mens, zo'n duister besluit. Treurig, en dat is echt een enorm understatement.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat is meer uitzondering dan regel. Eenzaamheid gebeurd regelmatig in goed gezelschap... ik denk dat liefde van een vrouw bij hem vooral het grote gemis was
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#14
Op 1 januari 2018 is er een zeer goede en naaste vriend overleden aan de gevolgen van mdma. Het was een best jong maar hij hield er een erg ongezonde leefstijl aan over en was denk ik op sommige momenten behoorlijk eenzaam ondanks dat hij best veel vrienden en kennissen om hem heen had. Hij kwam vrij met kerst en op oudjaarsdag had ik samen met mijn zoon afgesproken om bij hem langs te gaan. Het was lachen gieren en brullen geblazen en hij leek weer zoals van ouds maar diep in zijn ogen kon je wel merken dat er iets gruwelijks mis was en dat probeerde hij met de nieuwjaarsnacht weg te spacen. Na een leuke jaarwisseling met mijn familie en vrienden had ik om 3 uur nog wat met hem geappt en hij vertelde dat hij erg sterk onder invloed was. (Pardon my french) hij zei letterlijk ik ben kktje knetter en met dat gezegd hebbende had ik hem nog veel plezier gewenst en dat ik hem de volgende dag nog zou spreken. Om 9 uur sochtends word ik wakker en het eerste wat ik deed was ff kijken of die al klaar was met trippen en ik kreeg geen bericht meer. Dus ik dacht hij zal ongetwijfeld knock out zijn geweest en ik spreek hem later nog wel. Na het straatje te zijn gaan vegen van de laatste vuurwerk resten krijg ik ineens een telefoontje van zijn broertje, gek denk ik want ik had met zijn broertje niet echt contact dat hij mij zou bellen maar hij zal wel de beste wensen willen wensen of zo dus ik neem op en toen viel het kwartje gelijk! In tranen vertelde hij dat zijn broer was overleden aan de gevolgen van hartfalen. Ik ben direct in de auto gesprongen en daar tref ik een donker huis aan waar er voor het huis wat familie en vrienden staan te wachten tot hij word opgehaald. Bij aankomst van de wagen doet zijn broer de deur open en daar ligt mijn maat levenloos op de grond en het gevoel is zo onbegrijpelijk dat je iemand waar je van houd nog geen 24 uur eerder levend hebt gezien nu word meegenomen in levenloze staat. Het kwam erg hard aan en het heeft een impact gehad op mensen om hem heen. Hij zal voor altijd voort blijven leven in ons hart
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eve's drop zei:
Op 1 januari 2018 is er een zeer goede en naaste vriend overleden aan de gevolgen van mdma. Het was een best jong maar hij hield er een erg ongezonde leefstijl aan over en was denk ik op sommige momenten behoorlijk eenzaam ondanks dat hij best veel vrienden en kennissen om hem heen had. Hij kwam vrij met kerst en op oudjaarsdag had ik samen met mijn zoon afgesproken om bij hem langs te gaan. Het was lachen gieren en brullen geblazen en hij leek weer zoals van ouds maar diep in zijn ogen kon je wel merken dat er iets gruwelijks mis was en dat probeerde hij met de nieuwjaarsnacht weg te spacen. Na een leuke jaarwisseling met mijn familie en vrienden had ik om 3 uur nog wat met hem geappt en hij vertelde dat hij erg sterk onder invloed was. (Pardon my french) hij zei letterlijk ik ben kktje knetter en met dat gezegd hebbende had ik hem nog veel plezier gewenst en dat ik hem de volgende dag nog zou spreken. Om 9 uur sochtends word ik wakker en het eerste wat ik deed was ff kijken of die al klaar was met trippen en ik kreeg geen bericht meer. Dus ik dacht hij zal ongetwijfeld knock out zijn geweest en ik spreek hem later nog wel. Na het straatje te zijn gaan vegen van de laatste vuurwerk resten krijg ik ineens een telefoontje van zijn broertje, gek denk ik want ik had met zijn broertje niet echt contact dat hij mij zou bellen maar hij zal wel de beste wensen willen wensen of zo dus ik neem op en toen viel het kwartje gelijk! In tranen vertelde hij dat zijn broer was overleden aan de gevolgen van hartfalen. Ik ben direct in de auto gesprongen en daar tref ik een donker huis aan waar er voor het huis wat familie en vrienden staan te wachten tot hij word opgehaald. Bij aankomst van de wagen doet zijn broer de deur open en daar ligt mijn maat levenloos op de grond en het gevoel is zo onbegrijpelijk dat je iemand waar je van houd nog geen 24 uur eerder levend hebt gezien nu word meegenomen in levenloze staat. Het kwam erg hard aan en het heeft een impact gehad op mensen om hem heen. Hij zal voor altijd voort blijven leven in ons hart
Klik om te vergroten...

Sad...

Zonde dat er niemand was die door hem heen kon prikken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."