Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErvaringen met verschillende soorten Drugs

Ervaringen met verschillende soorten Drugs

7 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MennoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vraag me altijd al af wat andere mensen voelen van drugs en of het lijkt op mijn ervaring.
Zelf ben ik begonnen met wiet en dat vond ik vanaf de eerste keer al helemaal geweldig, ongeveer een jaar daarna had ik voor het eerst speed gesnoven, ik voelde daar de eerste paar keer niet echt iets van en nu nog steeds vind ik het echt geen bijzondere ervaring. Ik voel me van speed opzich wel relaxed maar ook gespannen met meer energie en zin om dingen te doen, nooit echt had ik het gevoel dat ik er echt hard van ging behalve een keer maar toen had ik heel veel gesnoven en ik vind het niet normaal om elke keer zoveel te gebruiken voor ik er echt iets van merk.
Daarna had ik coke geprobeerd maar dat vind ik echt waardeloos ik vind het gevoel dat je ervan in je tanden krijgt wel grappig maar veel meer als dat merk ik er niet van behalve een soort heldere "roes".
Mijn vilgende drugs was XTC wat ik toendertijds op mijn werk had gebruikt (gekregen van een collega) ik vind het de eerste keer echt geweldig ik voelde mijn hele lichaam bonzen en ik zag de wereld vanuit een soort bubbel, mijn 2e keer XTC was een van mijn beste ervaringen: ik voelde me geestelijk en lichamelijk in harmonie, ik voelde me helemaal gelukkig en vol met energie ik rende harder als ooit en voelde geen pijn(op heel veel manieren uitgetest) en de werking was toen ook het langst van 1 pilletje.
Daarna had ik ketamine geprobeerd van een klasgenoot gekregen en dat hadden we samen op Rotterdam Centraal in de fotohokjes opgesnoven, toen ik daarna in de trein zat krijg de wereld een soort visoog effect en lopen voelde grappig. Ik weet nog dat ik de hele tijd op en neer naar de wc liep gewoon om dat grappige gevoel te voelen en mijn handen leken heel groot als ik mijn arm aanraakte en mijn lichaam voelde als een soort winegum wat ik echt heel vaag vond, toen ik tussen de hoofdleuningen van de treinstoelen helemaal naar het einde keek vond ik dat er ook zo raar uitzien dat ik zo echt 10 minuten heb lopen kijken.
Mijn volgende drugs was 2CB die ik toen inwetend had ingenomen, een vriend van me gaf me n pilletje en 2 uur later kwam ik er achter dat het geen XTC maar 2CB was.
Ik voelde me bijna helemaal het zelfde als XTC want ik had maar 1 pilletje, toch merkte ik een klein verschil in lichte bewegingen in mijn ooghoeken en toen ik later die avond in het donker door het park fietste zag ik alle schaduwen bewegen wat ik echt grappig vond.
De 2e keer dat ik 2CB gebruikte was vorig weekend en dat was ook zeer spontaan op een donderdag avond/nacht waar ik samen met een vriend van me de hele nacht heb lopen trippen, ik vond het echt geweldig ik hoorde geluid anders en zag het licht de heletijd van sterkte veranderen terwijl het eigenlijk het zelfde bleef. We dachten de hele tijd dat de deur openging en dat er auto's aan kwamen rijden, toen we ons hoofd uit het raam hielden en naar beneden keken zaten we ineens in een andere wereld, voor mijn geviel had licht het meeste invloed op mijn trip. Elke keer als ik bijvoorbeeld de deur opendeed naar de lichte gang veranderde mijn trip en wereld volledig, wat ik ook heel bijzonder vond is als ik mijn vingers voor mijn gezicht op elkaar tikte dat mijn wereld op een stroboscoop lamp begon te lijken.
Tot nu toe vind ik 2CB de leukste drugs die er is en eentje die ik zeker vaker ga gebruiken.
Drugs die ik heel graag nog een keer wil doen zijn: LSD en paddo's en nog een paar waar ik nu niet op kan komen.

Ik wou dit graag met mensen delen en ik hoop ook verhalen en ervaringen van anderen te horen,
Ik hoop dat mijn verhaal niet te lang en saai was en dat jullie er een beetje van hebben kunnen genieten!
Groetjes,
Menno,
Drugsliefhebber.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Xtc: geweldige ervaringen mee gehad eerste keren. Daarna was de magie gauw verdwenen.

Speed: eerste keren vond ik het wat te opgejaagd, later op festivals vond ik het prettig. Later begon ik er wat paniekerig en nerveus van te worden omdat ik het te vaak gebruikte.

Wiet: was echt de shit.

Tripmiddelen: mwa

GHB: geweldig, maar teveel ellende.

Ketamine: bah, te vaag.
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Xtc/mdma: altijd mijn favoriete drug geweest op feestjes. Maar na 2 jaar had ik het wel gehad. Mede doordat het echte euforische gevoel stukken minder is geworden. En ik wordt er tegenwoordig best sloom van. Ik sta alleen maar stil en bijt werkelijk mijn wangen kapot. Ben er eigenlijk gewoon klaar mee voor nu.

Speed: in het begin had ik zoiets van 'is dit alles'. Maar hoe meer ik het ben gaan gebruiken op feestjes hoe meer ik het ben gaan waarderen. Ik vind het perfect spul om lekker uren achter elkaar los te gaan zonder dat je moe wordt, of last van je benen krijgt. Ik pak dus alleen speed op feesten waar ik echt iets om geef. Dit zijn voor mij hardcore feesten. Anders zou ik het niet zo leuk vinden, ofja het nut er niet van zien.


Wiet: Is niet voor mij bestemd. Aantal keren gedaan maar vindt er niets aan. Drugs gebruik ik om energie of vaag te worden, niet om moe te worde :tearsofjoy:

Ketamine: Dit is mijn favoriete drug. Dit gebruik ik altijd op feestjes, maakt niet uit of ik speed of xtc pak. Wel moet je er echt van houden, het is niet voor iedereen weggelegd. Ook moet je weten hoe je het moet doseren, vooral in combinatie met andere middelen. Uiteraard wordt dit sterk afgeraden! Maar als je van een beetje vaag worden niet vies bent. Dan is dit het perfecte middel in mijn ogen.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Speed: duiveltje en engeltje tegelijk! :redheart:
Wiet: mehh
XTC: mehh
GHB: mehh
Speed: :redheart:
Trip middelen: mehh
Zie iemand pep? :redheart:
H
HetGevoelVanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wiet: geweldig kan altijd
Xtc: een van de beste ervaringen ooit maar het speciale is er een beetje van af, dom geweest.
2cb: heeft een bijzonder plekje, naar mijn mening erg leuke binnenkomer in psychedelica
Speed: altijd fijn wat extra pep op een festival
Keta: niet echt mijn ding maar k heb nog wat liggen dus experimenteer toch nog wat door...
Salvia: korte intense trip ga dan liever voor lsd of 2cb
Lsd: enorm euforisch met geweldige visuals
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wiet en hasj: vreselijk. Totaal niet mijn ding. Word en lichamelijk rustig van, maar mijn hoofd slaat op hol en word soms para.

Speed: love itt. Vooral in combi met drank of GHB. Alleen de kater van speed vind ik soms irritant.

Coke: love ittt. Als ik uit ga en gewoon wil slapen erna. Ik vind coke alleen leuk in combinatie met drank. Zonder drank vind ik er geen moer aan:flushed:

MDMA/xtc : wel leuk op zich. Maar ook niet zo mijn ding. Word er in tegenstelling tot andere heel rustig en stil van.

Ketamine: vind ik alleen leuk als ik brak ben van andere drugs.

GHB : lekkerste en verraderlijkste drugs voor mij.
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wiet : Rust samen met vrienden zeer fijn

Hasj : Gewoon een downgrade van wiet

Sos : Zeer fijn op een festival, wil er wel een drankje bij en niet teveel

Pep : Gets me crazy but in a nice way. love it on some good houseparty's

Ketamine : nice in een thuissetting lekker met groovy muziek op je lichaam los laten gaan in je stoel bed of waar dan ook, maakt je geest beetje los vind ik.

Xtc : liefdevol, praten, fijn om in de muziek op tegaan

2cb : Zeer fijn maakt van je omgeving de fantasy werkelijkheid maar houdt je wel lichtelijk helder met een roes van energie

4-fa : liefdes gevoel minder dan bij xtc, fantastisch party middel. wel lastig te doseren naar mijn mening ( pak er een goede after party voor want je gaat lang door )

benzo : a bit to mutch, vind het een beetje combinatie gevoel van sos en x heb liever 1 van de 2 effecten apart. maar alsnog wel leuk soms op zijn tijd ( geen aanrader voor thuis setting )
Mdai: afleidend van de xtc, vind het liefdes gevoel wel iets groter wat ik wel heeel fijn vond.

mdat: liever de xtc, viel iets te licht, kan je beter xtc nemen ( vond dit xtc geven maar dan licht )
lsd : een wereld die voor je open komt staan, fantasy op zijn best, heb voor me gevoel dat het negatieve zelfs ook positief is ( voor wat ik heb meegemaakt ).

Lean: sommige omschrijven het als combinatie van dronken en stoned, ik vond het meer richting stoned neigen.


Favoriet: 2cb-Wiet <3
J
Junk4lifeLid
01-01-2024, 00:00
#8
  1. Alchohol
  2. Wiet
  3. Hasj
  4. Hasj-olie 5%, 15%, 25%
  5. XTC - geweldig
  6. Amfetamine - begin heel geweldig tot ik er knettergek van werd
  7. Dextro-amfetamine - zelfde als speed
  8. heroine - lekkerste wat ik ooit op heb
  9. Ritalin
  10. Ketamine - heel lekker
  11. Cocaine-hci - voelde nooit wat, veelste zacht voor mij
  12. Psilocybine - heerlijk om te hallucineren
  13. Poppers - alleen als ik niks anders in huis had en me verveelde, saai
  14. Salvia divinorum puur, 15 extract, 25 extract- HEEL GEVAARLIJK, maar super leuk SPUL, zeker de extracten
  15. N2O - ook heel leuk
  16. Ether
  17. Deodrant - in de kliniek, je moet toch wat
  18. Diazepam
  19. Lorazepam
  20. Themazepam
  21. Oxazepam
  22. Chloordiazepoxide
  23. Akineton
  24. librium
  25. Lijm
  26. Smartdrugs - vele soorten, weet niet meer wat allemaal
  27. Eco-drugs
  28. Industriele vluchtige stoffen
  29. crack - supper lekker in combinatie met hero, maar alleen ook super lekker
  30. topiramaat
  31. olanzipine
  32. risperidone
  33. seroquel
  34. concerta
zitten veel soorten medicatie bij, maar dat is ook de reden dat ik geen ene soort medicatie meer in huis mag hebben, ik moet elke ochtend en middag ophalen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."