#1
Voor een allereerste kennismaking met psychedelica lijkt me 2-CB (10-15mg) een prima optie. Andere mogelijkheden zijn een lage dosis truffels (7-12 gram) of een hele milde dosering LSD 30-80 ug).
Is 2cb een goede om mee te beginnen?
GroetJess![]()
Andere mogelijkheden zijn een lage dosis truffels (7-12 gram) of een hele milde dosering LSD 30-80 ug).
Ik zou niet zelf niet kiezen voor de benaming "fake" maar ik ben het wel met je eens dat 2-CB geen "volwaardig" tripmiddel is. Je kunt er niet dezelfde diepgang mee bereiken als met Psilopcybine of LSD. Op lage dosis lijkt het een beetje MDMA achtig inderdaad. Verder ben ik het met je eens dat ervaring met 2-CB niet zomaar betekent dat je klaar bent voor serieuze doseringen LSD of psilo. Toch vind ik het voor mensen zonder enige ervaring een soort van veilige kennismaking met psychedelica.2cb is een beetje de "fake" psychedelica in mijn ogen. Op lage dosis lijkt het zelfs op mdma. Mensen kunnen zich misleid voelen als ze 2cb goed de baas zijn en dan verrast worden door de effecten van volwaardige middelen zoals truffels, LSD,...
Oei dat klinkt als een nare ervaring voor je maat...Op een keer schijten na wat als een hel voelde
Daar zijn de meningen over verdeeld. Zelf doe ik het liever solo of met mensen die ook trippen maar er zijn ook argumenten voor het hebben van een nuchtere "tripsitter".Verder vraag ik me af op LSD beter is om met jezelf te doen dan er nog iemand bij te hebben die het opheeft, omdat je toch wel in jezelf keert en jezelf gaat leren kennen wat ik vooral lees op het internet.
Of je veel in jezelf keert, en of je dat uberhaupt een probleem vindt, hangt af van je persoonlijkheid en je dosis. Ik vind het met lsd meestal wel meevallen. Ik vind zelf Psilocybine introverter.omdat je toch wel in jezelf keert
Ja inderdaad zoals jij aangeeft Dunne, er zijn wel enkele gevallen waar het anders loopt of mensen in een loop terecht komen. Voor mij lijkt dat totaal onmogelijk omdat ik van 30 a 40mg quasi een heel matig, maar wel leuk, tripje krijg die in de verste verten niet in de buurt van het echte werk komt.
De dosis met dit middel is ook heel persoonsgebonden. Jij voelt je bv. lekker met 19mg. Bij mij gaat de vlieger pas op bij 25mg. Bij anderen is 12mg dan weer genoeg om dezelfde effecten te krijgen.
Truffels zijn zeker een optie, alleen 12 gram (van sommige soorten) is echt een zeer extreme dosis.-12 gram
Nouwww.... het schijnt op exteme dosis toch echt wel heel diepgaant te kunnen zijn.Je kunt er niet dezelfde diepgang mee bereiken als met Psilopcybine of LSD
Ik heb visuals bij 7mg!!!Ja inderdaad zoals jij aangeeft Dunne, er zijn wel enkele gevallen waar het anders loopt of mensen in een loop terecht komen. Voor mij lijkt dat totaal onmogelijk omdat ik van 30 a 40mg quasi een heel matig, maar wel leuk, tripje krijg die in de verste verten niet in de buurt van het echte werk komt.
De dosis met dit middel is ook heel persoonsgebonden. Jij voelt je bv. lekker met 19mg. Bij mij gaat de vlieger pas op bij 25mg. Bij anderen is 12mg dan weer genoeg om dezelfde effecten te krijgen.
Ik heb visuals bij 7mg!!!
Truffels zijn zeker een optie, alleen 12 gram (van sommige soorten) is echt een zeer extreme dosis.
13 gram Hollandia stond voor mij gelijk aan 150ug 1P-LSD + 45mg 4-HO-MET nassaal.
Je weet gewoon nooit hoe sterk je truffels zijn. Hierdoor zou ik toch eerder 4-HO-MET, 2C-B of nog beter 2C-C/2C-D aanraden. Weet dat er hier mensen zijn die anti RC's aanraden zijn, maar los van hoe veilig het is is het aanzienlijk beter te doseren dan andere bekendere middelen.
Uiteindelijk is alles een oke "startpunt", zolang je maar veel onderzoek doet en weet welke dosis je neemt.
Leuk is 2cb zeker wel hoor. Ik vond 10-11 mg het leukste om te doen. Is geen trippen dan maar een mdma achtig gevoel met behoorlijke euforie (misschien wel meer als bij mdma bij mij) en gewoon heel blij en vrolijk. Muziek klinkt tof en de kleuren en vooral de natuur zijn prachtig! Als ik mijn ogen dicht deed zag ik wel wat visuals maar met ogen open alleen ademende objecten en wat golvende beelden.
Allemaal zeker waar.Daarin lijk jij dan wel eerder de uitzondering. Misschien reageer je heftig op psilocybine. 12 gram truffels is over het algemeen zeker geen extreme dosis (ook niet van de sterkere soorten - dat onderscheid in sterktes van verschillende soorten truffels schijnt sowieso vooral een ‘marketing ding’ te zijn). Het is gemiddeld genomen een lichte tot medium dosis. Wat ik absoluut niet zou zeggen van 150 ug 1P-LSD. Truffels zijn uiteraard wel een natuurproduct, dus ben het met je eens dat ervaringen op een gelijk aantal grammen per keer nogal uiteen kunnen lopen. Ik zou daarom een starter misschien ook eerder 2C-B of 4-HO-MET of een lage dosis 1P-LSD/ALD-52 aanraden.
Verder, over je post m.b.t. 2C-B, Eik zegt ook niet dat het onmogelijk is om hier diepgaande ervaringen mee te verkrijgen. Maar over het algemeen kun je wel zeggen dat dit middel geneigd is minder diepgaande trips te geven dan de meer klassieke psychedelica zoals psilocybine en LSD. Ikzelf vind dit verschil behoorlijk groot - 2C-B vind ik echt een pretpsychedelicum waar dit voor die andere twee niet geldt (en dit vind ik ook net de charme van 2C-B, ik gebruik het voor andere doeleinden). Als ik het zo eens op het forum lees, zijn er echter ook behoorlijk wat mensen bij wie 2C-B een heftiger/diepgaander effect heeft dan bij mij en anderen die 2C-B niet als een ‘serieus’ tripmiddel ervaren. Er is altijd sprake van een bepaalde individuele gevoeligheid. Het gaat dus ook altijd over gemiddelden.![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."