Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs wil je nog doen?

Welke drugs wil je nog doen?

872 antwoorden
129 weergaven
18-5-2026
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Angramar Temenos zei:
Fishhead0707 zei:
Een aardig lijstje:

2C's : 2C-B, 2C-P, 2C-T-7, 2C-I, 2C-C, 2C-D, 2C-T2, 2C-E
S-Ketamine
MDAI
MDA
Methylone
Mephedrone
Ethcathinone
Butylone
4-Aco-DMT
4-FMP
Morfine
Benzo's: Diazepam, Lorazepam, Oxazepam
Salvia
Paddo’s
Mescaline
Heroine
Klik om te vergroten...

Waarom zo'n twijfel bij Mescaline? Het is een veilige stof met een vriendelijke, warme trip... Iig veel milder dan paddo's en de meeste tripmiddelen die je daar neerzet. Niet milder in de zin van de ervaring, maar hoe chaotisch en mindfucky het is (dus kans dat je het niet trekt). De paar keer dat ik mescaline deed (dosissen tussen 200 en 500 mg) waren prachtig en wonderbaarlijk mooi en toch kon ik redelijk nuchter praten met m'n omgeving.

Ik weet nog op solstice 2009; Ik voelde me alsof ik in een sprookjesachtig olieschilderij was terwijl ik nog zo helder praatte dat mensen me vroegen of ik al wat had genomen en sommigen me zelfs niet geloofden dat ik aan het trippen was. Niet dat mescaline nou "slap" is ofzo, maar het is gewoon heel vriendelijk en stuurbaar heb ik het idee.

Ik bedoel, als je enigsinds verslavingsgevoelig bent zou ik echt geen morfine of mephedrone gaan doen.. Terwijl mesc dan ook weinig kwaad kan. De meeste mensen kunnen echt voor geen kut omgaan met opiaten om een of andere reden.
Klik om te vergroten...

Post aangepast. Ik wil zeker een keer mescaline gaan proberen en opiaten gaan testen.

Maar er staan genoeg dingen op me lijstje die misschien interessanter zijn.

Dankjewel voor je post.

:)
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sublimo zei:
spacelord zei:
Niet de reden maar een reden. Ik ben meer fan van natuurlijke stofjes dan van chemicaliën. Dat zie je ook wel aan wat ik gebruik.
Klik om te vergroten...

Ketamine is ook zo plantaardig. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Zeg ook niet dat ik geen chemische dingen gebruik heb, lsd is ook semi chemisch. Ben gewoon meer fan van de natuurlijke.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is geen aanval, je komt gewoon met argumenten die er niet toe doen of met argumenten die je niet kunt onderbouwen. :)
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Prima als je geen mdma wil gebruiken, maar doe dat dan niet vanwege het argument "het is chemisch" als je ook ketamine en LSD enzo in je lijstje hebt staan. Overigens vind ik mdma één van de meest bizarre psychedelische middelen die er zijn, bizarre effecten (hallucinaties, complete derealisatie, je op een station wanen terwijl je op een feest staat) zijn niet te vergelijken met welke drug dan ook.

Niet dat ik je aan mdma probeer te helpen, maar ik moet je magere argumenten toch echt even onderuit schoppen.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou dan wel jullie argumenten willen horen om het wel te doen. Als je kan afbreken moet je ook kunnen opbouwen.

'het is leuk' beschouw ik niet als een argument.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
spacelord zei:
Ik zou dan wel jullie argumenten willen horen om het wel te doen. Als je kan afbreken moet je ook kunnen opbouwen.

'het is leuk' beschouw ik niet als een argument.
Klik om te vergroten...

Ik zou zeggen, kom langs. :grin:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sublimo zei:
spacelord zei:
Ik zou dan wel jullie argumenten willen horen om het wel te doen. Als je kan afbreken moet je ook kunnen opbouwen.

'het is leuk' beschouw ik niet als een argument.
Klik om te vergroten...

Ik zou zeggen, kom langs. :grin:
Klik om te vergroten...

Post ze gewoon, dan weet gelijk iedereen waarom hij of zij het wel of niet moet doen en kunnen vervelende discussies voorkomen worden :wink:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is echt een ongelofelijke ervaring. Woorden komen niet eens in de buurt en ik ga er ook geen moeite voor doen als je denkt dat het jezelf gewoon een relaxt gevoel geven is zoals wiet of hero. Als jij naïef wil blijven mag dat. Maar de MDMA is heilig :grin: En níet verslavend. Hell no.

Muziek wordt zoveel malen mooier, daarvoor doe ik het alleen al :hearteyes: Het dringt helemaal binnen :grin: Je beseft waarom het leven en je vrienden zo mooi zijn, alle barrieres gaan weg, iedereen wordt lief :P

Ik vind de hele MDMA-ervaring trouwens ook een trip, daarom neem ik liever XTC. Dat heeft een minder hoog zweefteven-gehalte :grin:

Het is echt niet vergelijkbaar met coke of speed ofzo, dat kan ik je wel vertellen. Daar begon ik veel eerder mee en daar eindig ik kennelijk ook veel later mee :grin: MDMA is gewoon een mooie stof.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het zoveel voor elkaar over hebben :hearteyes: !
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben een stuk zelfverzekerder geworden en kan veel beter met sociale situaties omgaan sinds mijn eerste keer MDMA. Het heeft een sociale barrière doorbroken. MDMA heeft voor mij meer therapeutische waarde gehad, dan een lekker gevoel gegeven. Maar goed, dat werkt voor iedereen anders. Het zal me eerlijk gezegd ook geen worst schelen of je het nou gebruikt of niet. Ik vond je argumenten gewoon waardeloos. :)
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik voelde me achteraf ook alsof ik wat groots had meegemaakt (vergelijkbaar met het gevoel na een DMT-trip trouwens.) :grin: Kon er nog steeds niet van over, haha.

Je kan ook over je gedachten spreken met vrienden zonder barrieres, het is niet alsof je er een complete randdebiel van wordt ofzo, maar het geeft een sfeer van een vriendschap en liefde. Niets vuils aan :hearteyes:

Verslaafd word je wel aan andere drugs. Sjezus er zijn ook ketajunks maar van een MDMA-junk heb ik zelf nog nooit gehoord :grin:
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#12
W.F.L. zei:
Het is echt een ongelofelijke ervaring. Woorden komen niet eens in de buurt en ik ga er ook geen moeite voor doen als je denkt dat het jezelf gewoon een relaxt gevoel geven is zoals wiet of hero. Als jij naïef wil blijven mag dat. Maar de MDMA is heilig :grin: En níet verslavend. Hell no.

Muziek wordt zoveel malen mooier, daarvoor doe ik het alleen al :hearteyes: Het dringt helemaal binnen :grin: Je beseft waarom het leven en je vrienden zo mooi zijn, alle barrieres gaan weg, iedereen wordt lief :P

Ik vind de hele MDMA-ervaring trouwens ook een trip, daarom neem ik liever XTC. Dat heeft een minder hoog zweefteven-gehalte :grin:

Het is echt niet vergelijkbaar met coke of speed ofzo, dat kan ik je wel vertellen. Daar begon ik veel eerder mee en daar eindig ik kennelijk ook veel later mee :grin: MDMA is gewoon een mooie stof.
Klik om te vergroten...

Kijk jij omschrijft dat zoals ik DMT omschrijf of gewoon paddestoelen. Ik ben helemaal niet naïef, heb het ook niet over verslaving. Je kan makkelijk wekelijks lsd gebruiken zonder verslaafd te zijn. Tuurlijk is MDMA fijn als je serotinevoorraad gekelderd wordt. Ik wil mdma ook helemaal niet afbreken, het is gewoon niets voor mij en ik wil het niet gebruiken. Mijn argumenten zijn niet loos, het zijn feiten. Maar sommigen hebben er geen booschap aan en andere wel. Het is niet natuurlijk, velen zoude me uitlachen maar op mij heeft dat al invloed. Schadelijkheid zowiso ook, anders zou ik ook wel speed, coke en al die shit gebruiken. Het is niet onschadelijk, tabak en wiet ook niet en ik weet dat maar het is gewoon weer iets dat op het lijstje bijkomt. Voor mij zijn er gewoon meer argumenten om het niet te doen dan wel, dat is voor iedereen anders.

Ik gebruik de drugs die ik gebruik ook zo min mogelijk recreatief, ik zet me aan een trip met de bedoeling iets te leren (meestal toch, lukt ook niet altijd). Wiet rook ik gewoon om stoned te zijn dus puur voor het genot, alcohol en ketamine idem( hoeweel ik ketamine alleen nog ga gebruiken als ik trip om de intensiteit wat omhoog te gooien). MDMA zou ik ook alleen maar recreatief gebruiken, mijn bedoeling was dan ook te candyflippen. Maar ik zie wel wat ik doe, voorlopig heb ik er echt geen boodschap aan. Zolang ik lsd, paddestoelen, dmt etc fijn vind, zie ik niet in waarom ik al op andere drugs zou overstappen.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#13
Chris Pontius zei:
Ik ben een stuk zelfverzekerder geworden en kan veel beter met sociale situaties omgaan sinds mijn eerste keer MDMA. Het heeft een sociale barrière doorbroken. MDMA heeft voor mij meer therapeutische waarde gehad, dan een lekker gevoel gegeven. Maar goed, dat werkt voor iedereen anders. Het zal me eerlijk gezegd ook geen worst schelen of je het nou gebruikt of niet. Ik vond je argumenten gewoon waardeloos. :)
Klik om te vergroten...

Probeer dan eerst te snappen dat ik niet 'de tien redenen waarom je mdma niet moet nemen' wil opstellen maar enkel mijn persoonlijke motieven gaf die voor mij belangrijker zijn dan eender welke prof die wetenschappelijk uitsluitsel geeft erover. Drugs horen iets toe te voegen aan je leven en je gelukkig maken. Ik ben liever onwetend gelukkig met mijn slechte argumenten dan het alternatief. Ik voel mij beter bij natuurlijke tripmiddelen dan een stofje dat in een lab gemaakt is. Waarom? Omdat ik dat vind, het geeft me er een beter gevoel bij.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
spacelord zei:
Ik ben liever onwetend gelukkig met mijn slechte argumenten dan het alternatief. Ik voel mij beter bij natuurlijke tripmiddelen dan een stofje dat in een lab gemaakt is. Waarom? Omdat ik dat vind, het geeft me er een beter gevoel bij.
Klik om te vergroten...

Daar kom je nog op terug.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sublimo zei:
spacelord zei:
Ik ben liever onwetend gelukkig met mijn slechte argumenten dan het alternatief. Ik voel mij beter bij natuurlijke tripmiddelen dan een stofje dat in een lab gemaakt is. Waarom? Omdat ik dat vind, het geeft me er een beter gevoel bij.
Klik om te vergroten...

Daar kom je nog op terug.
Klik om te vergroten...

Bedoel je dat ik volgens jou de natuur de rug ga toekeren en me ga toeleggen op chemische alternatieven :tearsofjoy:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
spacelord zei:
Sublimo zei:
spacelord zei:
Ik ben liever onwetend gelukkig met mijn slechte argumenten dan het alternatief. Ik voel mij beter bij natuurlijke tripmiddelen dan een stofje dat in een lab gemaakt is. Waarom? Omdat ik dat vind, het geeft me er een beter gevoel bij.
Klik om te vergroten...

Daar kom je nog op terug.
Klik om te vergroten...

Bedoel je dat ik volgens jou de natuur de rug ga toekeren en me ga toeleggen op chemische alternatieven :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Wat je daar schrijft is zeer kortzichtig, ik herken het goed. En aangezien jij een tripper bent ga je daar ergens nog wel achterkomen.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ben maar wat blij met die chemische prut :). Vele medicijnen zijn ook chemisch weiger je die ook te gebruiken?
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik stop met deze discussie want iedereen denkt het beter te weten en denkt dat ik een radicale tripfashist ben. De enige argumenten tot nu zijn net zo persoonlijk als de mijn, dus niemand kan hier zijn gelijk claimen.

De chemische alternatieven gaan ech tniet beter zijn, ik gebruik nog liever niets dan bv kunstmatige mescaline te gebruiken.

En nee als ik me ziek voel neem ik een pil. Die pillen zijn gecontroleerd, veilig en dude, je kan echt geen aspirientje met bv een xtc tablet vergelijken..
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#19
:tearsofjoy: Ben het met je eens hoor :wink:. Als er ergens een natuurlijke variant van is gebruik ik dat ook liever.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#20
Xeloc zei:
:tearsofjoy: Ben het met je eens hoor :wink:. Als er ergens een natuurlijke variant van is gebruik ik dat ook liever.
Klik om te vergroten...

Voila, en is dat een belachelijk argument? Nee, voor mij is dat een heel belangrijk argument. Zeg maar is tegen een moslim dat Mohammed een schapeneuker is. Is geloof belachelijk? Natuurlijk is het dat, maar veel mensen hechten daar waarde aan zodat het plots een serieuze bedoening wordt, het verenigt mensen, maakt ze gelukkig en zorgt dat ze ergens voor te leven hebben.
Zo kan ik de vergelijking voor mij van chemisch vs natuurlijk ook opstellen. Voor mij heeft het product een ziel, een chemische variant niet. Dit is puur persoonlijk dus 'belachelijke argumenten', weze gewaarschuwd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2324252627...44
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."