Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKleine dosering (<50mg) wegen met goedkope 0.01 weegschaal

Kleine dosering (<50mg) wegen met goedkope 0.01 weegschaal

47 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Je moet er bij weegschalen altijd van uit gaan dat het laatste getal niet significant is.

Stel je weegt 100 milligram drugs (0,100) af op een weegschaal (0,01). Dan geeft de weegschaal aan: 0,10. Maar je weet niet zeker of het laatste getal klopt. Dus moet je er van uit gaan dat je drugs ergens tussen de 0,05 - 0,14 in zit.

www.changingperspective.info

Zo gebruik je een weegschaal om drugs af te wegen - Changing Perspective

Een weegschaal is een essentieel stuk gereedschap voor elke psychonaut. Meten is weten. Maar dan moet je wel op de juiste manier je dosis afwegen.
www.changingperspective.info www.changingperspective.info
Klik om te vergroten...
Als dat zo is is het juist veiliger om meer af te wegen en te delen toch? Of beter volumetrisch

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
Gymschoen zei:
ah ja, ik zag geloof ik ook ergens links naar sites, met prijzen ( geplaatst door een mod?)
daar stonden vergelijkbare weegschalen in voor minder dan dat ik er voor betaald heb.
ik had hem wel de volgende dag in huis.
en hij is schijnbaar in trek.. want hij is op.
€ 39,95
www.bol.com

20 gram x 0.001 gram Professionele Digitale Weegschaal | bol

20 gram x 0.001 gram Professionele Digitale Weegschaal. 20 gram x 0.001 gram - professionele pocket model weegschal - 6 weeg eenheden g / oz / gn / ct /...
www.bol.com www.bol.com
Klik om te vergroten...
Precies dezelfde al meer dan 9 jaar in gebruik. Gewoon bij Ali en onder de 15 eu. Wel een wat langere wachttijd dan de online winkel met een blauwe logo :wink:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
benzzzy zei:
Jij zei blauw logo
Klik om te vergroten...
O dat is ontzettend logisch 🙄
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
benzzzy zei:
Www.politie.nl?

Oo geweldig 2 agenten raakte gewond door minderjarige die stenen gooien.

Karma bitch
Klik om te vergroten...
Zit je niet in een verkeerde topic?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jij zij blauw logo
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stonologie zei:
Als dat zo is is het juist veiliger om meer af te wegen en te delen toch? Of beter volumetrisch
Klik om te vergroten...

Nee dat is een andere discussie. Bij weegschalen moet je er van uit gaan dat het laatste getal op het display niet significant is.

Volumetrisch doseren maakt het niet automatisch preciezer. Je kunt juist ook meetonzekerheden op elkaar stapelen zodat je juist minder precies weet hoeveel je hebt afgemeten. Alleen als je gebruikmaakt van de meest optimale meting van beide meetmethoden, dan kun je met volumetrisch doseren nog wat betekenen. Maar in beginsel heb je liever één meting dan twee.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
benzzzy zei:
Www.politie.nl?

Oo geweldig 2 agenten raakte gewond door minderjarige die stenen gooien.

Karma bitch
Klik om te vergroten...
Jij juicht geweld toe?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ganggang zei:
Koop gewoon een betere op AliExpress. Kost geen drol meer tegenwoordig.
Klik om te vergroten...

Ik heb slechte ervaringen met AliExpress, Daarbij verwacht ik niet dat een 0,001 weegschaal onder de 60 euro goed gaat zijn. Ik denk dat ik mijn budget wat verhoog.

Aan welke foutmarge moet ik deenken bij een 0,001 weegschaal ten opzichte van een 0,01 weegschaal? Het gaat dus om verschillende doseringen van 50 mg, maar een foutmarge van 5 mg is te tolereren.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Ik heb slechte ervaringen met AliExpress, Daarbij verwacht ik niet dat een 0,001 weegschaal onder de 60 euro goed gaat zijn. Ik denk dat ik mijn budget wat verhoog.

Aan welke foutmarge moet ik deenken bij een 0,001 weegschaal ten opzichte van een 0,01 weegschaal? Het gaat dus om verschillende doseringen van 50 mg, maar een foutmarge van 5 mg is te tolereren.
Klik om te vergroten...
Heb mijne daar ook gekocht voor 15 euro, werkte perfect.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik volg deze discussie nauwlettend.. interessant!
één ding weten we iig zeker.. als we 'iets' op een weegschaal leggen van 0,001 gram..
kan het nooit - 4 mg wegen :tongueout:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik weet dat dit er niet uit ziet als een topweegschaal, maar dit is echt de beste prijs-kwaliteitverhouding die je kunt krijgen. Ik heb hem al een tijd en ik ijk hem wel eens met een andere 0.001 weegschaal en ik heb hem ook een keer met een laboratoriumbalans geijkt.

www.dx.com

Mini Portable 1.8" LCD Precision Digital Pocket Scale (30g / 0.001g)

I like this from DX. Find the cool gadgets at a incredibly low price with worldwide free shipping here.
www.dx.com

Meestal zijn de metingen spot-on, maar natuurlijk heeft 'ie er ook wel eens een paar milligram naast gezeten. Vooral metingen onder 15 milligram zijn lastig. Als je er dan het kleinst mogelijke korreltje bij doet dan verspringt het display niet. Maar als je er dan nog een beetje bijdoet dan is het ineens meer dan 5 mg extra.

Dit is trouwens met alle weegschalen zo. Onder de 15 milligram wordt het gewoon heel lastig om accuraat af te wegen omdat je er van uit moet gaan dat het laatste getal op het display niet significant is. Stonologie noemt hierboven volumetrisch doseren. Dat is dus een techniek die je kunt gebruiken om nog kleinere doses te nemen dan 15 milligram. Je combineert dan de optimale meting van een weegschaal (20 - 50 milligram bijvoorbeeld) met de optimale metingen van een grote pipet en een kleine pipet. Zo kan je binnen redelijke kaders een kleine dosis afmeten die betrouwbaarder is dan het afwegen met een weegschaal.

Je kunt er voor de veiligheid sowieso altijd beter van uit gaan dat het laatste getal van de meting niet zeker is. Je moet dus rekening houden met dat je onder de 15 milligram niet nauwkeurig kan meten en dat er bij een meting altijd zo'n 5 milligram onder of boven kan zitten.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hmm, dat verhaal van changing perspective geloof ik niet hoor. Bij een fatsoenlijke weegschaal horen alle cijfers significant te zijn of in de handleiding duidelijk wat de onzekerheid is. Anders heb je echt rommel gekocht.

Ik heb ook al vaak mijn weegschaal getest (heb een 0,01) en als die zegt 0,05 weet ik vrij zeker dat het tussen de 0,045 en 0,055 zit. Nog steeds grote marge voor diverse drugs maar voor mij wel prima
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ganggang zei:
Heb mijne daar ook gekocht voor 15 euro, werkte perfect.
Klik om te vergroten...

Ik heb weinig zin in weken wachten voor de levering eerlijk gezegd. Ik snap ook dat AliExpress goedkoop is maar als ik mijn budget wat verhoog zou ik toch ook bij een ander Nederlands bedrijf moeten kunnen bestellen?

Ik loop al een uur te zoeken en ik vind echt helemaal niks. Of het is tering duur, of het is een of andere shady verkoper buiten Europa of het is gewoon een flutweegschaal.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#14
weegschaal 0,001
< klik er op en er staan er een boel.
10e van boven heeft een bakje.. wel makkelijk.
Trendfield.
zwart lijkt me eigenlijk wel handig.
zie je je poedertjes goed.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ganggang zei:
Jij juicht geweld toe?
Klik om te vergroten...
Wat doen hun dan?
Hun zijn de ijzeren vuist van een system dat dagelijks miljoenen mensen berooft lastig valt en hun rechten afnemen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
benzzzy zei:
Wat doen hun dan?
Hun zijn de ijzeren vuist van een system dat dagelijks miljoenen mensen berooft lastig valt en hun rechten afnemen.
Klik om te vergroten...
Wat zij doen is de wet handhaven en zorgen dat burgers elkaar de rechten niet ontnemen. De rechtsstaat bestaat al een poos in Nederland. Als je graag wat anarchistischer wil leven kan ik wel wat bananenrepublieken in Afrika aanraden. Maar daar krijg je geen bescherming van de staat.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flikker op met deze onzin allebei, serieus. Ik vraag gewoon om wat weegschaal tips.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Daar zijn ze nog erger lol.
Tbf wat geeft de staat recht op mijn eerlijk verdiende geld?
Wat geeft hunn het recht om achter mij aan te komen met een deurwaarder en zonodig de politie om Mijn eigendommen af te pakken als ik hun dit niet afsta?
Heb ik ooit gevragen om de bescherming van hun?
Heb ik ooit de keus gehad?

Wat geeft hun het recht om mij op te sluiten voor iets dat niemand schade aanricht?
Wat geeft hun dat recht?

De wet?
...

Ik neem aan dat een meerderdeel van de mensen wel heel goed weet wat wel en niet acceptable is.

En iemand beroven opsluiten of wat dan ook valt daar zeker niet onder.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Flikker op met deze onzin allebei, serieus. Ik vraag gewoon om wat weegschaal tips.
Klik om te vergroten...
Gemine 20.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Game&Watch zei:
Hmm, dat verhaal van changing perspective geloof ik niet hoor. Bij een fatsoenlijke weegschaal horen alle cijfers significant te zijn of in de handleiding duidelijk wat de onzekerheid is. Anders heb je echt rommel gekocht.
Klik om te vergroten...
Het is een veiligheidsmaatregel die ook in laboratoria genomen wordt met professionele apparatuur. Het gaat om significante cijfers.

Significant cijfer - Wikipedia

nl.wikipedia.org nl.wikipedia.org
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."