#1
Ik vind het erg gevaarlijk persoonlijk om benzo's met drugs te combineren. In Amerika is dit nu doodsoorzaak nummer 1 bij gebruikers..... maarja ik ben sowieso geen voorstander van combineren.
Maar is dit zo bij de combinatie met psychedelica? Ik zou juist denken dat downers, alcohol, barbituraten, heroine dat soort verdovende middelen écht gevaarlijk zijn met benzo's.
Velen beweren dat je zelfs op een betrekkelijk hoge dosering van een benzo nog gewoon tript. Je staat er echter wat onverschilliger in, alsof het je allemaal niet meer zo boeit wat er gebeurt en je laat je er dan gemakkelijker in meevoeren. Je weerstand valt weg.
Benzo's onder andere anxiolytische (angstverminderend) spierverslappende en sederende effecten dus zullen ze ongetwijfeld iets van je gemoedstoestand verzachten, en je onverschillig maken tegen dingen waar je je normaal tegen verzet maar de trip zal niet veel veranderen. Daarbij, waarom zou je je trip van te voren willen verzachten? Als je het eng vindt begin je gewoon met een lage dosis.
Ik vind het een behoorlijk stom idee.