#1
Hmm, ik weet niet of die metafoor op die manier gezien moet worden...Ben het met je eens hoor maar we hebben allemaal wel fietsen geleerd door eerst zijwieltjes te gebruiken. Dus begrijp ook dat voor sommige mensen of voor sommige omstandigheden deze zijwieltjes (benzo) nodig zijn.
Als je vanaf het begin al benzo's gebruikt om door een trip te komen, dan train je jezelf niet of nauwelijks om door moeilijke fasen heen te werken. Doe je dan de zijwieltjes eraf, dan ben je dus niet goed voorbereid.
Een tripmiddel als bijvoorbeeld psilo zal je in de regel ook langzaam laten wennen aan hoe diep de oceaan is. Door dat proces leer je steeds meer hoe je met grotere uitdagingen omgaat en zul je ook grotere uitdagingen (en grotere rewards) krijgen als je vaker gaat trippen. Maar iemand die tript mbv een benzo heeft helemaal geen idee van zelfstandig omgaan met uitdagingen. Dus zo iemand zou eigenlijk altijd benzo's moeten blijven gebruiken.
Ik ben er niet van overtuigd dat sommigen het maar moeten gebruiken als ze zelf niet stabiel genoeg zijn. Trip dan beter helemaal niet, imo.