Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzotrippen

Benzotrippen

37 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mezelf zei:
Ben het met je eens hoor maar we hebben allemaal wel fietsen geleerd door eerst zijwieltjes te gebruiken. Dus begrijp ook dat voor sommige mensen of voor sommige omstandigheden deze zijwieltjes (benzo) nodig zijn.
Klik om te vergroten...
Hmm, ik weet niet of die metafoor op die manier gezien moet worden...

Als je vanaf het begin al benzo's gebruikt om door een trip te komen, dan train je jezelf niet of nauwelijks om door moeilijke fasen heen te werken. Doe je dan de zijwieltjes eraf, dan ben je dus niet goed voorbereid.

Een tripmiddel als bijvoorbeeld psilo zal je in de regel ook langzaam laten wennen aan hoe diep de oceaan is. Door dat proces leer je steeds meer hoe je met grotere uitdagingen omgaat en zul je ook grotere uitdagingen (en grotere rewards) krijgen als je vaker gaat trippen. Maar iemand die tript mbv een benzo heeft helemaal geen idee van zelfstandig omgaan met uitdagingen. Dus zo iemand zou eigenlijk altijd benzo's moeten blijven gebruiken.

Ik ben er niet van overtuigd dat sommigen het maar moeten gebruiken als ze zelf niet stabiel genoeg zijn. Trip dan beter helemaal niet, imo.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Ik heb ook benzo's liggen voor een dergelijk noodgeval. Maar heb al bij meerdere "bad trips" ervoor gekozen ze toch niet te nemen. Je werkt namelijk nergens doorheen. Je glijdt er gewoon langs. :laughing: Er is namelijk wel 1 trip geweest dat ik een benzo nam toen dat gevoel van horror steeds terugkwam en ik niet weer zo'n golf over me heen wou. Maar imo leer je er dan niets van. Want je doet het niet zelf. Fietsen met zijwieltjes is ook niet echt fietsen. Daarna nooit meer een benzo genomen wanneer het 'verkeerd' ging. Al heb ik ze wel liggen als laatste redmiddel. Als je écht zwaar bad gaat, is het wellicht beter om het dan te nemen. Maar imo kun je jezelf uit hele diepe dalen halen door te letten op je ademhaling, te zingen, te dansen, etc. En dat is zoveel beter, want dan heb je op eigen kracht je angst overwonnen. Dan leer je jezelf dat je enorm veel aankan.
Klik om te vergroten...
Precies. Ik heb nog nooit een benzo genomen voor of tijdens het trippen (zelfs niet na het trippen... als je ervoor gaat moet je het gewoon uitzitten, ook de na-effecten, is mijn mening). Zelfs een benzo in de comedown van een trip hindert denk ik de integratie. Anyway, ik heb eigenlijk pas sinds kort een benzo in huis voor noodgevallen. Ik vraag me af of ik het echt nodig ga hebben. Ik denk dat het besef van de aanwezigheid van een benzo (de mogelijkheid om het te nemen en je trip te verzachten) al voldoende kan zijn om je door een moeilijke fase van je trip heen te helpen. Ik ga zelfs zo ver dat ik me afvraag of ik dát eigenlijk wel wil. Is door een moeilijk moment van een trip heen kunnen gaan omdat je weet dat je het af kunt breken nog wel helemaal zuiver, in tegenstelling tot wanneer je bijvoorbeeld midden in de nacht in je eentje in de middle of nowhere bent en er écht zonder ontsnappen voor staat?
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geen idee van benzo's. Maar vanuit het verleden heb ik wel positieve ervaringen gehad met phenibut + hogere dosering truffels (20-25 gram vers, dus ook geen extreem hoge dosis). Minder visuele effecten, maar nog steeds psychedelisch en bruikbaar om je vooral op je gevoel en persoonlijk onderzoek te richten zonder dat je wordt afgeleid door hallucinaties.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psilocyloner zei:
Zelfs een benzo in de comedown van een trip hindert denk ik de integratie.
Klik om te vergroten...
Denk ik ook. Want juist in de comedown ben je al erg bezig met integratie. Ik ben vaak urenlang bezig te overpeinzen en verwerken wat ik allemaal tijdens de piek heb meegemaakt. Met een benzo zou ik daar allemaal geen oog voor hebben en alleen maar relaxt willen zitten/liggen.

Psilocyloner zei:
Ik ga zelfs zo ver dat ik me afvraag of ik dát eigenlijk wel wil. Is door een moeilijk moment van een trip heen kunnen gaan omdat je weet dat je het af kunt breken nog wel helemaal zuiver, in tegenstelling tot wanneer je bijvoorbeeld midden in de nacht in je eentje in de middle of nowhere bent en er écht zonder ontsnappen voor staat?
Klik om te vergroten...
Daar zit op zich wel wat in. Al vergeet ik tijdens de piek van een trip eigenlijk altijd helemaal dat ik benzo's heb liggen. Dan schiet het me tijdens de comedown ergens te binnen dat ik die nog had liggen en ze gelukkig niet nodig heb gehad. Vaak ben ik ze zelfs vergeten wanneer ik toch vrij verkeerd ging. Maar ook dan achteraf blij dat ik ze niet heb genomen en er op eigen kracht doorheen heb gewerkt. Als je ooit eens verkeerd gaat: sta op en ga dansen en zingen! Een van de beste manieren om eruit te komen. Op de ademhaling letten werkt ook erg goed, maar als je écht in de paniek schiet is het wellicht beter om lichamelijk goed in beweging te komen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psilocyloner zei:
Ik ga zelfs zo ver dat ik me afvraag of ik dát eigenlijk wel wil. Is door een moeilijk moment van een trip heen kunnen gaan omdat je weet dat je het af kunt breken nog wel helemaal zuiver,
Klik om te vergroten...
Terechte vraag. Maar stel je die vraag dan ook bij het nemen van deze middelen onder begeleiding van een ander? Onder begeleiding weet je ook dat je veiliger bent en er iemand is dat je kan sturen of gerust kan stellen. In zekere zin werk je dan ook niet in je eentje de moeilijke momenten door. Hoe kijk je daar dan tegen aan?

Ik heb overigens ook nog nooit een benzo gehad tijdens of na een trip. alleen tijdens een trip in mijn burnout periode stond ik daadwerkelijk met een oxazepam in mijn hand maar uiteindelijk niet genomen.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mezelf zei:
Terechte vraag. Maar stel je die vraag dan ook bij het nemen van deze middelen onder begeleiding van een ander? Onder begeleiding weet je ook dat je veiliger bent en er iemand is dat je kan sturen of gerust kan stellen. In zekere zin werk je dan ook niet in je eentje de moeilijke momenten door. Hoe kijk je daar dan tegen aan?
Klik om te vergroten...
Ook onder begeleiding moet je nog altijd zelf door de ervaring heen. Dat vind ik toch anders dan de mogelijkheid om een benzo te nemen. Begeleiding is er doorheen met hulp. Een benzo is ervan weggaan.

Of is die benzo ook een hulp? Dat is nou precies wat ik me ben gaan afvragen toen ik dit fenomeen ontdekte. Begeleiding kan je immers ook doen afleiden van een lastig aspect tijdens je trip en haalt daarmee ook de scherpe randjes eraf waardoor je misschien niet door dat moment heen bent gegaan. Van de andere kant moeten we het misschien ook niet allemaal te romantisch maken. Wat is 'door een lastig moment heengaan'? Als je echt een soort van doorbraak erin weet te bereiken, waarna het plots wegvalt, dan ja. Uitzitten tot het afzwakt omdat het middel dat je genomen hebt begint uit te werken, dan nee. Levert een benzo dan niet meer op? Probleem is dat je nooit weet hoe het gaat verlopen en indien je een benzo hebt genomen, hoe het zonder die benzo zou zijn verlopen. Een benzo kan je in staat stellen om uit een lastige trip waar je op het moment van het nemen van de benzo niet doorheen komt toch nog wat uit te halen. Anderzijds ontneemt het je de kans op zo'n doorbraak, waarbij je het écht zelf hebt gedaan en een potentieel leerzame of heilzame ervaring hebt gehad.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sorry ik had gisteren een brainfart
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psilocyloner zei:
Ook onder begeleiding moet je nog altijd zelf door de ervaring heen. Dat vind ik toch anders dan de mogelijkheid om een benzo te nemen. Begeleiding is er doorheen met hulp. Een benzo is ervan weggaan.

Of is die benzo ook een hulp? Dat is nou precies wat ik me ben gaan afvragen toen ik dit fenomeen ontdekte. Begeleiding kan je immers ook doen afleiden van een lastig aspect tijdens je trip en haalt daarmee ook de scherpe randjes eraf waardoor je misschien niet door dat moment heen bent gegaan. Van de andere kant moeten we het misschien ook niet allemaal te romantisch maken. Wat is 'door een lastig moment heengaan'? Als je echt een soort van doorbraak erin weet te bereiken, waarna het plots wegvalt, dan ja. Uitzitten tot het afzwakt omdat het middel dat je genomen hebt begint uit te werken, dan nee. Levert een benzo dan niet meer op? Probleem is dat je nooit weet hoe het gaat verlopen en indien je een benzo hebt genomen, hoe het zonder die benzo zou zijn verlopen. Een benzo kan je in staat stellen om uit een lastige trip waar je op het moment van het nemen van de benzo niet doorheen komt toch nog wat uit te halen. Anderzijds ontneemt het je de kans op zo'n doorbraak, waarbij je het écht zelf hebt gedaan en een potentieel leerzame of heilzame ervaring hebt gehad.
Klik om te vergroten...
Als je eerlijk bent tegenover jezelf, weet je wel of je de ervaring uitzit, of dat je er recht doorheen werkt. Je erbij neerleggen of echte acceptatie zijn twee heel verschillende dingen.

Ik betwijfel sterk of je nog echt wel wat uit een trip haalt als je jezelf ervan distantieert middels het blokkeren van je emoties met een benzo. Trouwens, het kan ook heel erg lijken dat je ergens niet zelfstandig doorheen kunt, terwijl je eigenlijk enkel de huidige gedachte dat je verkeerd gaat moet overkomen. Het is maar 1 gedachte. Daarom werkt letten op de ademhaling zo goed bijvoorbeeld. Als de aandacht daar een tijdje op wordt gehouden, verliest die ene gedachte meer en meer zijn grip op je. Want zijn enige grip op je, is nou juist de aandacht die je het zelf geeft. Je kunt tijdens de uitademing visualiseren dat je de slechte gedachten/gevoelens uit/weg ademt. En tijdens de inademing vernieuw je alles weer. En zelfs wanneer je in echte paniek schiet, kun je dus gaan dansen en zingen en zo de energie helemaal omgooien.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik moet toegeven dat ik dit een enkele keer heb gedaan, en dat het zeer aangenaam is. Het is een soort cheat-code.

Alle therapeutische waarde gaan verloren (ja echt alle, je zal niks leren van benzo + psychedelica) maar je kan uiterst ontspannen onnodig hoge doseringen proberen.

Benzo’s “killen” de trip echter niet. Visuals vallen wat minder op maar zijn er wel nog.

De eerste keer dat ik flunitrazolam combineerde met 1P-LSD is omdat we verwachten dat de LSD even sterk zou zijn als LSD op straat.

Echter was dit vele malen sterker, en hebben we in een yolo bui een halve pellet genomen.

Nadat dit erg aangenaam viel, hebben we naast de 150ug nog 45mg 4-HO-MET bijgesnoven.

Erg intense maar rustige trip, niet voor herhaling vatbaar though, het verpesten de echte trip wel heel erg.

Dan een middel dat het zelfde doet, zonder de echte emotionele trip te dempen: phenibut.

Phenibut in combi met bijvoorbeeld LSD haalt de angsten weg, waardoor je juist dieper in je trip komt (wegens jezelf nog meer overgeven). Ik kwam hierdoor net niet in een ego death, vooral door mijn setting met een vriend aann de 3MMC. Misschien volgens vele wel de meest aangename combi van allemaal.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Ik betwijfel sterk of je nog echt wel wat uit een trip haalt als je jezelf ervan distantieert middels het blokkeren van je emoties met een benzo. Trouwens, het kan ook heel erg lijken dat je ergens niet zelfstandig doorheen kunt, terwijl je eigenlijk enkel de huidige gedachte dat je verkeerd gaat moet overkomen. Het is maar 1 gedachte. Daarom werkt letten op de ademhaling zo goed bijvoorbeeld. Als de aandacht daar een tijdje op wordt gehouden, verliest die ene gedachte meer en meer zijn grip op je. Want zijn enige grip op je, is nou juist de aandacht die je het zelf geeft. Je kunt tijdens de uitademing visualiseren dat je de slechte gedachten/gevoelens uit/weg ademt. En tijdens de inademing vernieuw je alles weer. En zelfs wanneer je in echte paniek schiet, kun je dus gaan dansen en zingen en zo de energie helemaal omgooien.
Klik om te vergroten...
True. 'Alles wat je aandacht geeft groeit'.

Stonologie zei:
Dan een middel dat het zelfde doet, zonder de echte emotionele trip te dempen: phenibut.

Phenibut in combi met bijvoorbeeld LSD haalt de angsten weg, waardoor je juist dieper in je trip komt (wegens jezelf nog meer overgeven). Ik kwam hierdoor net niet in een ego death, vooral door mijn setting met een vriend aann de 3MMC. Misschien volgens vele wel de meest aangename combi van allemaal.
Klik om te vergroten...
Ja, phenibut met psychedelica is ook wel een bekende. Ik dacht 'ik gooi 'm er nog niet meteen in', haha.

Stonologie zei:
Alle therapeutische waarde gaan verloren (ja echt alle, je zal niks leren van benzo + psychedelica) maar je kan uiterst ontspannen onnodig hoge doseringen proberen.

Benzo’s “killen” de trip echter niet. Visuals vallen wat minder op maar zijn er wel nog.

De eerste keer dat ik flunitrazolam combineerde met 1P-LSD is omdat we verwachten dat de LSD even sterk zou zijn als LSD op straat.

Echter was dit vele malen sterker, en hebben we in een yolo bui een halve pellet genomen.

Nadat dit erg aangenaam viel, hebben we naast de 150ug nog 45mg 4-HO-MET bijgesnoven.

Erg intense maar rustige trip, niet voor herhaling vatbaar though, het verpesten de echte trip wel heel erg.
Klik om te vergroten...
Dat zou ik zelf dus ook zeggen, maar als je gaat Googelen en gaat lezen zijn er toch velen die dit betwisten. Vandaar deze thread. Ben er zelf nog altijd geen voorstander van of er echt van overtuigd, maar ik vind het wel interessante materie om eens over na te denken.

Anyway, dat 'verpesten' van de trip, is dat niet dosisafhankelijk denk je? Hoeveel flunitrazolam had je genomen, weet je dat nog? Een halve pellet? Pellets van 0,25 mg, waarvan de helft dus 0,125 mg is? Dat is dan toch al een stevige dosis voor wat ze noemen 'benzotrippen', waarbij toch wordt gesproken van doseringen die niet per se een high geven maar die - al dan niet merkbaar - wel angst onderdrukken. Bovendien is flunitrazolam een overwegend hypnotische benzo, wat toch anders schijnt uit te werken op een trip dan een overwegend anxiolytische benzo.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psilocyloner zei:
Of is die benzo ook een hulp?
Klik om te vergroten...
Ik denk in "zeldzame" gevallen wel.. Natuurlijk zal altijd de voorkeur gaan na nuchter trippen en het zonder hulp middelen zien te redden. Maar ik weet zeker dat psychedelica bij "iedereen" onder de juiste omstandigheden kan helpen. Ik ben dan ook niet zo van het idee dat iemand "klaar" moet zijn voor psychedelica. als het onder de juiste omstandigheden voor de individu wordt genomen is iedereen er klaar voor. Voor velen zal dat bij de eerste keren onder begeleiding zijn van een ervaren persoon. Een ander kan het al in z'n uppie bij een eerste keer. Ligt helemaal aan de persoon, aan de individu. Zo kan ik zeker begrijpen dat in sommige gevallen en lage dosis benzo kan helpen beter in de trip te komen waardoor er meer geleerd kan worden dan wanneer die persoon de hele trip in angst gaat blijven zitten. Vooral als angst een handicap is in je leven of de rede is om aan jezelf te werken en dus dat via psychedelica kan doen. Natuurlijk blijft het beter die angst te overwinnen zonder benzo maar dat is niet altijd voor iedereen haalbaar.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mezelf zei:
Zo kan ik zeker begrijpen dat in sommige gevallen en lage dosis benzo kan helpen beter in de trip te komen waardoor er meer geleerd kan worden dan wanneer die persoon de hele trip in angst gaat blijven zitten. Vooral als angst een handicap is in je leven of de rede is om aan jezelf te werken en dus dat via psychedelica kan doen. Natuurlijk blijft het beter die angst te overwinnen zonder benzo maar dat is niet altijd voor iedereen haalbaar.
Klik om te vergroten...
Maar er zijn gewoon simpele methodes beschikbaar om door die angst heen te werken, zonder dat daar verdovende middelen aan te pas komen. Waarom deze niet aanraden en de benzo's als laatste redmiddel achter de hand houden? Het is ook zo dat als je eenmaal een good vibe te pakken hebt, het vrij makkelijk is om op die wave verder te trippen. Komt er dan weer een dipje, let dan weer op de ademhaling, etc.

Ik ben bang dat mensen zichzelf gaan wijsmaken dat ze benzo's echt nodig hebben om te trippen. De drempel om zonder te gaan trippen wordt waarschijnlijk steeds hoger. En wellicht hebben sommigen ook echt benzo's nodig om te trippen, maar moeten die mensen niet gewoon lekker gaan mediteren of yoga doen of iets dergelijks? Eerst een stabiele geest opbouwen? Ik zeg dit als iemand die zelf een tijd lang eigenlijk niet stabiel genoeg was om te trippen en het daarom ook niet deed. Het idee om dan maar benzo's te nemen om alsnog te kunnen trippen kwam toen heel raar op mij over. Ik was er gewoon niet klaar voor. Prima, extra reden om eerst nuchter aan mezelf te werken.

Maar ja, iedereen kijkt hier toch weer anders naar. Wil ook niet zeggen dat ik hier gelijk in heb.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Ik vind het erg gevaarlijk persoonlijk om benzo's met drugs te combineren. In Amerika is dit nu doodsoorzaak nummer 1 bij gebruikers..... maarja ik ben sowieso geen voorstander van combineren.
Klik om te vergroten...
Sorry voor mijn stomme opmerkingem gisteren.
Ik was aan het opkomen op 2cb en het werkte allemaal niet even mier hierboven...

Ik bedoelde het niet zo kort af.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Wat zit je nou weer van dit negatieve kut commentaar te geven? Ja, je hebt gelijk, Rivalrie heeft het mis, dat ben ik met je eens, maar je loopt altijd te klagen in één of twee zinnen.

Vertel gewoon eens wat meer man. Hier hebben we toch niks aan.
Klik om te vergroten...
Mijn post van gisteren waaren inderdaad niet van hoog niveau sorry.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Maar er zijn gewoon simpele methodes beschikbaar om door die angst heen te werken, zonder dat daar verdovende middelen aan te pas komen. Waarom deze niet aanraden en de benzo's als laatste redmiddel achter de hand houden? Het is ook zo dat als je eenmaal een good vibe te pakken hebt, het vrij makkelijk is om op die wave verder te trippen. Komt er dan weer een dipje, let dan weer op de ademhaling, etc.

Ik ben bang dat mensen zichzelf gaan wijsmaken dat ze benzo's echt nodig hebben om te trippen. De drempel om zonder te gaan trippen wordt waarschijnlijk steeds hoger. En wellicht hebben sommigen ook echt benzo's nodig om te trippen, maar moeten die mensen niet gewoon lekker gaan mediteren of yoga doen of iets dergelijks? Eerst een stabiele geest opbouwen? Ik zeg dit als iemand die zelf een tijd lang eigenlijk niet stabiel genoeg was om te trippen en het daarom ook niet deed. Het idee om dan maar benzo's te nemen om alsnog te kunnen trippen kwam toen heel raar op mij over. Ik was er gewoon niet klaar voor. Prima, extra reden om eerst nuchter aan mezelf te werken.

Maar ja, iedereen kijkt hier toch weer anders naar. Wil ook niet zeggen dat ik hier gelijk in heb.
Klik om te vergroten...
Begrijp mijn woorden "sommige" en "zeldzame gevallen" goed hoor, want ik ben het verder gerust helemaal met je eens :wink:
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Andere bron: Combining tranquilizers and LSD, especially while under the influence of drugs, puts a person at risk of overdose or developing a more severe addiction.
Klik om te vergroten...

Verslaving kan misschien kloppen, maar voor de rest is er alleen kans op overdosering met andere downers. Dit omdat benzo’s op zichzelf pas te overdoseren zijn bij 5000x een normale dosis (voorbeeld getal, niet precies). Maar als je een hoge dosis neemt en dan bijvoorbeeld een paar biertjes drinkt, dan kan je opeens al doodgaan.

Verslavend zijn benzo’s sws enorm, dus dat maakt voor mij geen verschil (ben niet verslavingsgevoelig voor downers).

Bij een overdosis stimulant (bijna alle psychedelica zijn ook stimulerent) geven ze je in het ziekenhuis ook Valium (diazepam).
Ook bij mensen die bad gaan op een overdosis LSD en soortgelijken word diazepam toegepast door hulpverleners etc.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn laatste 2Fdck trip heb ik gedaan met 5 mg oxcycodon.
Ik moet zeggen, dat ik de mooiste, fijnste trip tot dusverre heb beleefd.
Rustig, mooi, geen enkel moment angst, of negatieve gevoelens.
In één woord: perfect, alleen: te kort.
Dit wil niet zeggen dat ik nu iedere keer oxcy moet hebben bij een trip.
Maar één weinig benzodiazepines, is het overwegen waard.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
benzzzy zei:
Sorry voor mijn stomme opmerkingem gisteren.
Ik was aan het opkomen op 2cb en het werkte allemaal niet even mier hierboven...

Ik bedoelde het niet zo kort af.
Klik om te vergroten...
Np ik ben snel op mn pik getrapt :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."